מודרנה סיכמה על עסקה לייצור חיסונים בסין - עולה ב-3%
חברת התרופות MODERNA חתמה על הסכם בו תשקיע עד 1 מיליארד דולר ותייצר חיסוני mRNA בסין.
"כל תרופה שתיוצר במסגרת ההסכם תהיה בלעדית לסין, העומדת בפני רבים מאותם האתגרים הבריאותיים המשפיעים על קהילות אחרות ברחבי העולם. התרופות ימכרו רק לתושבי המדינה ולא יהיה ייצוא שלהן למדינות אחרות", אמרה החברה.
ברוב החיסונים הקיימים כיום יש שימוש בווירוסים או חיידקים בתצורות שונות, על מנת לעורר תגובה חיסונית של הגוף. חיסוני mRNA מדלגים, למעשה, על שלב זה. הם מסונתזים באופן מלאכותי במעבדה, ללא צורך בתאים או בחומרים מורכבים אחרים, בתהליך שהוא יחסית פשוט.
חברת התרופות הודיעה גם כי הגישה בקשות לאישור שיווק של חיסון mRNA-1345 הנועד למנוע מחלות בדרכי הנשימה, לסוכנות התרופות האירופאית, Swissmedic ולמנהל הסחורות הטיפוליות באוסטרליה. "mRNA-1345 הוא המוצר השני שמגיע מפלטפורמת ה-mRNA שלנו על מנת לקבל אישורים ברחבי העולם. בעקבות נתונים עדכניים חיוביים לגבי מחלות נדירות וסרטן, אנו מצפים למוצרים נוספים בסדרה בהמשך וכך נמשיך להציג את הפוטנציאל האדיר של mRNA להילחם במחלות", אמר מנכ"ל מודרנה סטפן בנסל.
לאחרונה האנליסטית אליאנה מרלה מ-UBS, אמרה כי המשקיעים ממשיכים להתמקד יותר מדי במצב חיסוני הקורונה של מודרנה, על אף שיש לה עוד הרבה להציע, לטענתה השוק לא מתמחר כראוי את המניה. "אנחנו חושבים שהמשקיעים בטווח הקצר ממשיכים להתמקד בהכנסות הקורונה בזמן שאנחנו רואים את הצבר של מודרנה, הלא קשור לקורונה, כלא מוערך ואנחנו חושבים שאנו מתקרבים לנקודת שינוי בה יהיה יותר מיקוד בחיסוני ה-RSV של החברה" כתבה מרלה.
- מודרנה מתקרבת לאישור: חיסון השפעת שלה יעיל יותר מהקיים בשוק
- סערה בארה"ב: קנדי פיטר את כל חברי ועדת החיסונים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האנליסטית הורידה את מחיר היעד למניית מודרנה מ-191 דולר ל-221 דולר, על רקע חשש מאי ודאות בנוגע להכנסות הקורונה", תוך כדי שהיא מעלה את דירוג המניה ל-"קניה". מרלה טוענת כי רק חיסוני הקורונה וה-RSV לבדם שווים 123 דולר למניה - "אם נוריד לחלוטין את חיסוני הקורונה אנחנו מעריכים שמחיר המניה צריך לעמוד על כ-76 דולר (שווי שוק של 28 מיליארד דולר)".
חיסון ה-RSV של מודרנה הוא חיסון נגד וירוס בדרכי הנשימה הנפוץ בעיקר במחלות בתקופת הילדות. מוקדם יותר השנה מודרנה פרסמה כי הניסוי של חיסון ה-mRNA כנגד הוירוס היו מצוינות וכי ה-FDA העניק לחיסון אישור להליך אישור מזורז. רשות המזון והתרופות האמריקאית העניקה בחודש שעבר את האישור הראשון לחיסון כנגד הוירוס למטופלים בגיל 60 ומעלה, החיסון שאושר מיוצר על ידי חברת GSK ושמו Arexvy.
בחודש אפריל הודיעה מודרנה על כך שתוצאות הניסויים שלה לחיסון לשפעת העונתית לא עמדו עד כה בדרישה להגדרת הניסוי כ"הצלחה". דירקטוריון החברה המליץ אז להמשיך בניסויים של החיסון, המתויג בשם mRNA-1010. על פי הודעת החברה הבעיה בניסויים לא הייתה בהכרח קשורה לחיסון עצמו אלא שלא מספיק נבדקים חלו במחלה, מה שלא אפשר לבדוק בצורה וודאית מספיק את ההשפעות של החיסון על כמות מספקת של מטופלים.
- להיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים
- "טראמפ הבטיח להגן עלינו מפני התקפות ספקולטיביות בשוק המט"ח"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
- 2.רוברט מאלון 06/07/2023 09:55הגב לתגובה זוכבר קיבלנו כמה אנשים סבלו מממוות ומתופעות לוואי חמורות מהניסוי שלהם בקורונה ????
- 1.רוברט מאלון 06/07/2023 09:54הגב לתגובה זוכבר קיבלנו כמה אנשים סבלו מממוות ומתופעות לוואי חמורות מהניסוי שלהם בקורונה ????
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותלהיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים
"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?
נטפליקס Netflix, Inc 0.61% רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית
עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.
על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.
איפה המרצ'נדייז?
אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות
האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.
הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט
בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים.
רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.
- אמזון קופצת ב-13%, מה קורה בנטפליקס, אפל ועל המניות הבולטות בוול סטריט
- נטפליקס בספליט של 1:10 - מה זה אומר ולמה המניה מזנקת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32% (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro
Inc. (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר
סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.
