סולאראדג צבי לנדו
צילום: NASDAQ, סולאראדג

סולאראדג' משיקה פיתוח חדש של מטען דו כיווני לרכב ומערכת אגירה

הפיתוחים צפויים לצאת לשוק במחצית השנייה של 2024. המניה נסחרת במחיר של 269 דולר למניה ולפי שווי שוק של 15.3 מיליארד דולר, לאחר ששמרה על יציבות בשנה האחרונה
נחמן שפירא | (2)

סולאראדג',  סולאראדג' השיקה פיתוחים חדשים בתערוכת Intersolar בגרמניה, התערוכה הגדולה ביותר בעולם בתחום הסולאר, ביניהם מטען דו-כיווני לרכב חשמלי ומערכת מסחרית לאגירת אנרגיה. הפיתוחים החדשים צפויים לצאת לשוק במחצית השנייה של 2024. 

המניה נסחרת במחיר של 269 דולר למניה ולפי שווי שוק של 15.3 מיליארד דולר, לאחר ששמרה על יציבות בשנה האחרונה.

הפיתוח החדש של סולאראדג' מאפשר טעינה מהירה ודו-כיוונית עד 24KW (בית לרכב ורכב לבית) עבור רכבים חשמליים התומכים ביכולת זאת ובכך מתאפשרת טעינה באופן ישיר מהפאנלים הסולאריים, ללא המרות מתח AC-DC מיותרות.

בנוסף טוענים בחברה כי במטען הדו כיווני יהיה ניתן להטעין את הרכב מהסוללה הביתית ומרשת החשמל הביתי תוך עקיפת תשתית רשת החשמל הביתי. כמו כן, בעת הפסקות חשמל יהיה ניתן להשתמש באנרגיה שנאגרה בסוללה של הרכב לטובת צריכת החשמל של הבית במקום או בנוסף לסוללה ביתית ובכך המטען החדש מאפשר לסוללה של הרכב החשמלי לתפקד גם כפתרון אחסון ביתי גדול יחסית, של עד 50kWh

בנוסף השיקה החברה בתערוכה מערכת אגירה מסחרית. לדברי החברה היא מספקת קיבולת סוללה של 58kWh וניתנת להרחבה לעד שמונה סוללות וקיבולת אחסון של עד 460kWh.

בחברה טוענים כי המערכת מחוברת למערכת לניהול אנרגיה המאפשרת סנכרון ואופטימיזציה של ייצור וצריכת האנרגיה ברמת האתר כולו. ארכיטקטורת הסוללה המצומדת ל-DC מבטלת את 'ההמרה המשולשת' להמרה אחת (DC ל-AC), מה שהופך אותה ליעילה במיוחד.

גורמים בחברה טענו כי המערכת מאפשרת ניצול של האנרגיה העודפת מעבר ליכולת  הממיר ובכך ניתן לנצל את כלל האנרגיה שיוצרה.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    Dave cohen 16/06/2023 14:42
    הגב לתגובה זו
    בתור חברה של מליארדים אתם ישנים על האף
  • 1.
    אדם 16/06/2023 14:38
    הגב לתגובה זו
    חברת AGEERA השיקה את זה אתמול איפה אתם ישנים על האף
וורן באפט. קרדיט: רשתות חברתיותוורן באפט. קרדיט: רשתות חברתיות

שיעור חינם מוורן באפט - מתי קונים מניה?

"אל תקנה מניות אם אתה לא מסוגל לספוג הפסד של 50%"; וההשקעה האחרונה שהתחילה בהפסד ועברה מהר לרווח של מעל 20%; איך לתפוס הזדמנויות? 

רן קידר |

וורן באפט שוב נגד השוק. בחודשים האחרונים הוא אסף מניות של מניה מוכה, לוזרית שנפלה כמו אבן. הוא העריך שהצרות בצרורות הן עניין של זמן.  הוא התחיל לאסוף בשקט והפסיד. אסף עוד והפסיד, רכש עוד הרבה ועבר לרווח על כל ההשקעה.

זה ניצול הזדמנות, זה ניצול של סנטימנט שלילי עמוק למניה מסוימת, למרות שיש לה ערך גדול, וזה מגובה בפונדמנטלס טובים - בסיס איתן לרווחים ורווחיות טובה. וכל זה בהבנה שההשקעה יכולה להסב הפסד, אפילו כבד בטווח הקרוב, אך לטווח הארוך היא השקעה טובה.

בפועל, תוך חודשים ספורים באפט הרוויח על ההשקעה 20%.  חלקכם כבר מזהה - מדובר ביונייטד הלת', חברת הביטוח הרפואי שנכנסה לסערה מושלמת של נסיבות שליליות שהפילו את המניה "הכבדה". באפט חיכה לנפילה ואסף.  


באפט הגדיל בהדרגה את אחזקתו בחברת הביטוח הרפואי הגדולה בעולם במהלך 2024, בשיא המשבר והחקירות. מאז, המניה זינקה בכ-20% - וההשקעה עומדת כבר על רווח נאה של מאות מיליוני דולרים.

העסקה הזו היא שיעור חשוב עם מספר תובנות. באפט ממשיך להוכיח שכשהשוק "רועד" זה הזמן לקנות. הכלל הבסיסי בהשקעות והוא קצת נשכח בשנים האחרונות הוא שמניה הופכת לאטרקטיבית יותר כשהיא יורדת. היא הופכת זולה וזה הזמן לבדוק ואולי לקנות. בשנים האחרונות הכלל שעובד הוא "המגמה היא החבר" שזה בעצם לקנות בעליות. זה עובד, אבל זה עובד מסיבות פסיכולוגיות יותר מאשר כלכליות. חשוב שתקראו: למה משקיעים מתנהגים כמו עדר - והמחיר שאנו משלמים על כךאתם כנראה חלק מהעדר ודווקא בגלל זה, כדאי שתקראו על המחקר שנעשה במספר מקומות בעולם ותפנימו שהעדר בסוף "מתרסק".  

רובוטקסי
צילום: טסלה

טסלה משיקה את הדור הבא של הנהיגה האוטונומית

טסלה משיקה היום את FSD v14, הגרסא החדשה למערכת הנהיגה ללא נהג שתהיה צעד נוסף לקראת נהיגה אוטונומית מלאה, אך עדיין החברה רחוקה מצי מוניות אוטונומיות לחלוטין

תמיר חכמוף |

טסלה Tesla -1.42%   צפויה לשחרר היום את גרסת Full Self Driving v14 (FSD), עדכון תוכנה מרכזי למערכת הנהיגה האוטונומית שלה. אילון מאסק, מנכ"ל החברה, הבטיח שמדובר בקפיצת מדרגה משמעותית ביכולות התפיסה וההתנהלות של הרכב בסביבה מורכבת, ואף תיאר את הגרסה הבאה (14.2) ככזו שהרכב "ירגיש כמעט בעל תודעה". 



הציוץ של מאסק ברשת החברתית X

עם זאת ובפועל, גם השדרוג החדש ממשיך להיות מוגדר רגולטורית כרמה 2 (Level 2) מתוך 5, כלומר מערכת סיוע מתקדמת שעדיין מחייבת נהג עירני ומוכן להתערב בכל רגע.

בין החידושים שצפויים להיכלל ב-v14: רשת נוירונים גדולה בהרבה (פי 10 מפרמטרי הגרסה הקודמת), יכולות ראייה משופרות לזיהוי מצבים מורכבים כמו תנועה עירונית צפופה ומכשולים פתאומיים, תמיכה ראשונית בקלטי שמע חיצוניים, ושיפור בממשק ההתראות כך שהנהג יקבל פחות "הפרעות" במצבים בטוחים. מאסק הבהיר שהשחרור יהיה הדרגתי, תחילה למשתמשי בטא נבחרים, ובהמשך הרחבה לקהל רחב יותר, כנראה רק בחודשים הקרובים.

השקת v14 מגיעה על רקע החזון של מאסק וטסלה להפעיל רשת "רובוטקסי", צי מוניות אוטונומיות שישמשו להסעת נוסעים ללא נהג. כיום מספר רכבים פועלים באוסטין, טקסס, שירות ניסיוני מצומצם הכולל עשרות רכבים בלבד ובפיקוח מרחוק, אך מאסק הציב יעדים שאפתניים: אלף מוניות רובוטקסי בעיר בתוך חודשים ספורים, ובהמשך הרחבת הפעילות לערים נוספות ואף שילוב רכבים פרטיים ברשת השיתופית של טסלה. בטווח רחב יותר דיבר מאסק על פוטנציאל של מיליוני רכבים אוטונומיים פעילים עד סוף 2026, יעד שנתפס בשוק כהצהרה שאפתנית יותר משהיא ישימה בטווח הקצר.

מה עושות המתחרות?

בפועל, המעבר לרמה הבאה (3), שבה הרכב נוהג לבדו והנהג יכול להסיר את הידיים מההגה והעיניים מהכביש, עדיין רחוק עבור טסלה בעוד חברות אחרות כבר יכולות להתגאות בו.