מניית C3.ai זינקה ב-24%
מניית C3.ai C3.AI, INC מזנקת לאחר שהחברה אמרה כי תנצח את התחזיות לרבעון הרביעי, מאחר והביקוש לתוכנות מבוססות AI עולה.
"אין מנכ"ל, או דירקטוריון, שבו הנושא של יישום אנליטיקה חזויה לתהליכים עסקיים אינו אחד משלושת הדברים המובילים בסדר היום שלו", אמר מנכ"ל C3.ai, טום סיבל. "השוק השתנה עבור AI לארגונים. זה פשוט מתפוצץ, ואנחנו רואים את זה בביקוש. אנחנו במצב די טוב . יש לנו את המוצר, הערוץ והמכירות". לפי החברה היא מצפה לדווח על הפסד תפעולי מתואם ברבעון הרביעי של בין 23.7 מיליון דולר ל-23.9 מיליון דולר, לעומת התחזית הקודמת שעמדה על בין 24 מיליון ל-28 מיליון דולר. עוד צופה החברה הכנסות לרבעון של בין 72.1 מיליון דולר ל-72.4 מיליון דולר, לעומת 70 מיליון דולר עד 72.2 מיליון דולר שחזתה.
ברבעון השלישי C3.ai רשמה הכנסות של 66.7 מיליון דולר והפסד תפעולי מתואם של 15.0 מיליון דולר.החברה אמרה כי סגרה 43 עסקאות ברבעון וכי מודל התמחור מבוסס הצריכה שלה ממשיך להתקבל היטב על ידי הלקוחות. המעבר ממודל המבוסס על מנויים היווה מוקד של ספקנות עבור כמה אנליסטים, שהורידו את המלצתם ל"ביצועי חסר" עם מחיר יעד של 14 דולר. על פי אנליסטים מ-Wolfe, צמיחת החברה מאטה ותהיה 11% בשנת 2024 נמוך משמעותית מהצפי הקודם של 20%.
Wolfe Research הראתה ספקנות לגבי המעבר של החברה ממודל תמחור מבוסס מנויים למודל מבוסס צריכה, שלדברי האנליסטים עשוי להשפיע לרעה על הצמיחה בהכנסות. C3.ai אמרה שהשינוי יגדיל את הכנסותיה לאורך זמן "אנחנו נשארים סקפטיים לגבי יכולתה של AI לעמוד ביעדיה לשנת 2024 ולא מוכנים להתחייב על עלייה מהותית בהכנסות לאחר השינוי המתוכנן שלה למודל מבוסס צריכה", כתבו האנליסטים. עוד הוסיפו מ-Wolfe כי לאחר ניתוח של כמות הלקוחות של החברה, נראה כי או שהמיקוח במעמד חידוש חוזים עם חברות לוקח זמן ארוך מהרגיל או שנטישת הלקוחות גדלה.
לפי סיבל, החברה בדרך להיות רווחית על בסיס Non-GAAP עד סוף שנת 2024. לדבריו, החברה צופה צמיחה מהירה יותר בשנת 2024. עוד אמר, כי הבינה המלאכותית משנה את אופי מנועי החיפוש הארגוניים. "אנחנו לוקחים את ה-ERP, CRM, יישומי הייצור ויישומי שרשרת האספקה שלהם והופכים אותם לחזויים", אמר. "אנחנו יכולים לחזות כשלים במערכת או במכשיר לפני שהם קורים." "העניין של ארגונים בבינה מלאכותית נותר גבוה כאשר C3.ai מראה צמיחה בריאה . אנו מצפים כי הדוח השנתי יהיה הדחיפה אותה המניה צריכה בטווח הקרוב", האנליסטים ב-D.A Davidson נתנו המלצת קנייה למניה עם מחיר יעד של 30 דולר.
- 1.אני קניתי ב23 16/05/2023 15:35הגב לתגובה זולפני חצי שנה, ומאז רכבת הרים של עליות וירידות חדות
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותלהיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים
"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?
נטפליקס Netflix, Inc 0.61% רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית
עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.
על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.
איפה המרצ'נדייז?
אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות
האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.
הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט
בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים.
רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.
- אמזון קופצת ב-13%, מה קורה בנטפליקס, אפל ועל המניות הבולטות בוול סטריט
- נטפליקס בספליט של 1:10 - מה זה אומר ולמה המניה מזנקת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32% (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro
Inc. (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר
סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.
