טיקטוק ואינסטגרם
צילום: Freepik

מטא נגד טיקטוק - רילס הפך להיות מתחרה משמעותי

נראה שמטא בונה על כך שלמרות שזה נראה כי אנשים משקיעים יותר ויותר שעות בגלילה ברשתות חברתיות, עדיין יש כמות מוגבלת של שעות ביום. לכן ככל שהמשתמשים מבלים יותר זמן בפלטפורמות של מטא, יהיה להם פחות זמן להיות בטיקטוק
אדיר בן עמי |

מטא META PLATFORMS פרסמה אתמול את דוחותיה והציגה תוצאות טובות מהצפוי, שבזכותם מניית החברה עולה גם במסחר היום ביותר מ-15%. אחת מהנקודות המעניינות בדוחות היו הצמיחה של רילס, פיצ'ר שמטא השיקה בפייסבוק ואינסטגרם על מנת להתחרות בטיקטוק.

בדומה לסטורי באינסטגרם, שנועד לחקות את הפוסטים הנעלמים בסנאפצ'אט, רילס היא  דרך למשתמשים לייצר, לשתף ולצרוך תוכן בדומה למה שקיים בטיקטוק. במילים אחרות מטא יצרה שירות שנועד לגרום למשתמשים להישאר יותר באפליקציות שלה ולמנוע מהם לעזוב לטובת טיקטוק ונראה שזה מצליח לה. האנליסט בנג'מין בלאק מדויטשה בנק אמר " השיפור במעורבות ובמונטיזציה של רילס הפחיתו את האיומים התחרותיים", שהיוו חשש גדול בקרב המשקיעים. בנוסף אמר כי המונטיזציה ברילס ממשיכה לגדול, מה שהופך את ההשקעה בפיצ'ר לפחות מדללת רווחים ויותר מגדילת רווחים.

נראה שמטא בונה על כך שלמרות שזה נראה כי אנשים משקיעים יותר ויותר שעות בגלילה ברשתות חברתיות, עדיין יש כמות מוגבלת של שעות ביום. לכן ככל שהמשתמשים מבלים יותר זמן בפלטפורמות שלה, יהיה להם פחות זמן להיות בטיקטוק. מטא אמרה כי בזכות הרילס, משך הזמן שמשתמשים מבלים באינסטגרם עלה ב-24%. האנליסט ג'ייסון הלפשטיין מאופנהיימר אמר כי רילס "צוברת נתח שוק לעומת טיקטוק והיא בדרך לסגור את הפער עד לסוף 2023/ תחילת 2024".

למרות זאת, נראה כי צרכני הרשתות החברתיות הצעירים עדיין נשארים נאמנים לטיקטוק ורווחיה של מטא מגיעים בזמן בעייתי לאפליקציה הסינית כשאיום החסימה עדיין נמצא באוויר עם דיונים שמתקיימים בנושא בקונגרס.

מטא דיווחה אתמול על תוצאותיה לרבעון הראשון, עם רווח למניה של 2.2 דולר על הכנסות של 28.6 מיליארד דולר, לעומת צפי אנליסטים לרווח למניה של 2.01 דולר על הכנסות של 27.6 מיליארד. לרבעון השני מטא מצפה להכנסות של בין 29.5 ל-32 מיליארד דולר, כשצפי האנליסטים היה 29.4 מיליארד דולר. ההכנסות מפרסום עמדו על 28.1 מיליארד דולר, לעומת צפי של 26.7 מיליארד דולר. במגזר המטאוורס החברה הכניסה 339 מיליון דולר, נתון נמוך מהרבעון התואם אשתקד. אז ההכנסות עמדו על 695 מיליון דולר. ההפסד התפעולי עומד על 3.9 מיליארד דולר, לעומת צפי להפסד של 3.8 מיליארד דולר.  

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה