וורן באפט
צילום: טוויטר

מה דעתו של וורן באפט על המצב הנוכחי בארה"ב ומי יהיה יורשו?

גורו ההשקעות סיפק בראיון היום את דעתו בנוגע למצב הבנקים בארה"ב ושיבח את יו"ר הבנק המרכזי על הניהול שלו מאז משבר הקורונה
מתן קובי |

אחד המשקיעים הגדולים אי פעם - וורן באפט, התראיין היום לאחר פרסום נתוני האינפלציה בארה"ב. באפט לא הסכים לומר מה דעתו על הנתונים שפורסמו ואמר: "אנחנו לא מנחשים לאיפה ילך השוק. אנחנו לא יודעים איך להרוויח על ידי הסתכלות על סטטיסטיקה". באפט, אשר מוביל את חברת ההחזקות שלו  BERKSHIRE HATHAWAY A , מתמקד בהשקעות ערך לטווח הארוך וזו השיטה שהובילה אותו במשך עשרות השנים מאז שהחל להשקיע.

באפט דיבר גם על השקעות ביפן, שכן הוא מחזיק במניות של כמה חברות במדינה. באפט הגדיל לאחרונה את ההחזקה שלו בחמישה בתי מסחר ביפן והוא אמר היום כי "התוצאות שלהן היו טובות מהציפיות שלנו מאז שקנינו את הקבוצה. לא יכולנו להרגיש טוב יותר בנוגע להשקעה הזו". סך ההשקעה של ברקשייר ביפן עולה על ההשקעה שלה בכל מדינה אחרת מלבד ארה"ב.

בנוגע למשבר והפניקה בנוגע לבנקים בארה"ב אמר באפט כי לדעתו נעשו טעויות על ידי ההנהלה של חלק מהבנקים, אך לא מדובר על טעויות בקנה המידה של המשבר ב-2008. באפט הוסיף "עדיין לא  סיימנו עם קריסות של בנקים, אבל לא צריך להפוך החלטות טיפשיות של מנהלים לפניקה בקרב כל אזרחי ארה"ב. אנשים לא צריכים לדאוג לכך שיאבדו את כספם בבנק אמריקאי".

באפט החמיא ליו"ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאוול, על התפקוד שלו תחת משבר הקורונה והאינפלציה העולה שהגיעה לאחר מכן. "אני לא חושב שאני הייתי יכול לנהל את הפד' בצורה טובה כמו פאוול. אני חושב שפאוול עושה עבודה נהדרת". באפט ציין כי הפחד שלו בנוגע למצב בארה"ב לא מגיע מצד ההחלטות של הפד', אלא אלו בממשל - "מדיניות פיסקאלית מפחידה אותי יותר ממדיניות מוניטרית. קל יותר לקבל את הקולות של הציבור אם אתה נותן להם כסף".

וורן באפט כבר לא צעיר, הוא בן 93 ואחת השאלות החשובות ביותר לבעלי המניות של בקרשייר האת'ווי היא איך חברת הענק, בשווי של כ-700 מיליארד דולר, תראה לאחר לכתו של המנהל שלה. המועמד המוביל להחלפתו של באפט הוא גרג אבל, האחראי על הפעילויות שלא נוגעות בביטוח בברקשייר. באפט אמר על אבל כי "הוא קשוח יותר ממני מבחינת היכולת לגרום לדברים לקרות. הוא שיפר משמעותית את ההנהלה של ברקשייר".

יש מי שציפו כי סגן היו"ר של ברקשייר, אג'יט ג'איין, יהיה זה שיוביל את החברה, אך באפט הבהיר כי "אג'יט מעולם לא רצה להוביל את ברקשייר" ואמר כי אין באמת תחרות בינו לבין אבל.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
איצטדיון NEOM. קרדיט: רשתות חברתיותאיצטדיון NEOM. קרדיט: רשתות חברתיות

סעודיה חושפת את אצטדיון NEOM: מתקן הספורט התלוי הראשון בעולם

האצטדיון העתידני NEOM Stadium יתנשא לגובה של 350 מטר בלב עיר הענק האנכית "דה ליין", ויארח משחקים במסגרת מונדיאל 2034; המתקן יופעל כולו באנרגיה מתחדשת ויציע חוויית צפייה אווירית חסרת תקדים

רן קידר |
נושאים בכתבה סעודיה

סעודיה מציגה את אחד ממיזמי הספורט והאדריכלות הנועזים בעולם: NEOM Stadium, האצטדיון התלוי הראשון בהיסטוריה, שייבנה בגובה של כ-350 מטר מעל מדבר טאבוק ויהיה חלק מהעיר האנכית העתידנית The Line שבפרויקט הענק NEOM. האצטדיון, שיכלול כ-46 אלף מושבים ויפעל כולו באמצעות אנרגיה מתחדשת, צפוי להיחנך ב-2032 ולהיות אחד ממוקדי מונדיאל 2034, שבו תארח סעודיה משחקים עד לשלב רבע הגמר.

האצטדיון ייבנה כחלק ממערך אורבני אינטגרטיבי הכולל מערכות תחבורה אוטונומיות ומעליות מהירות, ויאפשר גישה ישירה למתחם האירוח והפנאי של העיר. המבנה יתוכנן כך שיאפשר צפייה פנורמית ייחודית בנוף המדברי והימי של אזור טאבוק, תוך עמידה בסטנדרטים סביבתיים מחמירים. לאחר סיום גביע העולם יהפוך האתר למרכז קבוע לאירועי ספורט, הופעות וירידים טכנולוגיים, חלק מחזון NEOM לעיר חכמה ופעילה לאורך כל השנה.


              הדמייה של "איצטדיון השמיים". קרדיט: רשתות חברתיות

הפרויקט הוא חלק מתוכנית רחבת היקף של סעודיה להקמת 11 מתקני ספורט חדשים לקראת המונדיאל, בהם אצטדיון המלך סלמן בריאד שיכלול 92,000 מושבים ויארח את משחק הפתיחה והגמר. פרויקטים נוספים יוקמו בג’דה, אל-חובאר ואבה, כולם בעיצוב חדשני ועם תשתיות מתקדמות לתחבורה, אנרגיה ותחזוקה חכמה.

הקונספט של The Line, עיר אנכית, ברוחב 200 מטר בלבד, אבל באורך 170 ק"מ ובגובה 500 מטר, נועד לבטל את הצורך בכבישים וברכבים פרטיים, ולרכז חיים עירוניים אנכיים סביב מערכות תחבורה ירוקות וממוחשבות. לפי התכנון, שלב הפיתוח הראשון של העיר (5 ק"מ מתוך 170) צפוי להסתיים עד 2030, כאשר האצטדיון יהווה אחד מעוגני הפיתוח המרכזיים של המיזם.

החזון האדריכלי נבנה בשיתוף משרדי העיצוב הבינלאומיים Gensler ו-Delugan Meissl , לצד חברות הנדסה כמו Mott MacDonald האחראית על התשתיות והקיימות. לפי מקורות רשמיים, הבנייה תחל בשנת 2027, כחלק מהאסטרטגיה המודולרית של NEOM המאפשרת הקמה בשלבים בני 800 מטר כל אחד.

איצטדיון NEOM. קרדיט: רשתות חברתיותאיצטדיון NEOM. קרדיט: רשתות חברתיות

סעודיה חושפת את אצטדיון NEOM: מתקן הספורט התלוי הראשון בעולם

האצטדיון העתידני NEOM Stadium יתנשא לגובה של 350 מטר בלב עיר הענק האנכית "דה ליין", ויארח משחקים במסגרת מונדיאל 2034; המתקן יופעל כולו באנרגיה מתחדשת ויציע חוויית צפייה אווירית חסרת תקדים

רן קידר |
נושאים בכתבה סעודיה

סעודיה מציגה את אחד ממיזמי הספורט והאדריכלות הנועזים בעולם: NEOM Stadium, האצטדיון התלוי הראשון בהיסטוריה, שייבנה בגובה של כ-350 מטר מעל מדבר טאבוק ויהיה חלק מהעיר האנכית העתידנית The Line שבפרויקט הענק NEOM. האצטדיון, שיכלול כ-46 אלף מושבים ויפעל כולו באמצעות אנרגיה מתחדשת, צפוי להיחנך ב-2032 ולהיות אחד ממוקדי מונדיאל 2034, שבו תארח סעודיה משחקים עד לשלב רבע הגמר.

האצטדיון ייבנה כחלק ממערך אורבני אינטגרטיבי הכולל מערכות תחבורה אוטונומיות ומעליות מהירות, ויאפשר גישה ישירה למתחם האירוח והפנאי של העיר. המבנה יתוכנן כך שיאפשר צפייה פנורמית ייחודית בנוף המדברי והימי של אזור טאבוק, תוך עמידה בסטנדרטים סביבתיים מחמירים. לאחר סיום גביע העולם יהפוך האתר למרכז קבוע לאירועי ספורט, הופעות וירידים טכנולוגיים, חלק מחזון NEOM לעיר חכמה ופעילה לאורך כל השנה.


              הדמייה של "איצטדיון השמיים". קרדיט: רשתות חברתיות

הפרויקט הוא חלק מתוכנית רחבת היקף של סעודיה להקמת 11 מתקני ספורט חדשים לקראת המונדיאל, בהם אצטדיון המלך סלמן בריאד שיכלול 92,000 מושבים ויארח את משחק הפתיחה והגמר. פרויקטים נוספים יוקמו בג’דה, אל-חובאר ואבה, כולם בעיצוב חדשני ועם תשתיות מתקדמות לתחבורה, אנרגיה ותחזוקה חכמה.

הקונספט של The Line, עיר אנכית, ברוחב 200 מטר בלבד, אבל באורך 170 ק"מ ובגובה 500 מטר, נועד לבטל את הצורך בכבישים וברכבים פרטיים, ולרכז חיים עירוניים אנכיים סביב מערכות תחבורה ירוקות וממוחשבות. לפי התכנון, שלב הפיתוח הראשון של העיר (5 ק"מ מתוך 170) צפוי להסתיים עד 2030, כאשר האצטדיון יהווה אחד מעוגני הפיתוח המרכזיים של המיזם.

החזון האדריכלי נבנה בשיתוף משרדי העיצוב הבינלאומיים Gensler ו-Delugan Meissl , לצד חברות הנדסה כמו Mott MacDonald האחראית על התשתיות והקיימות. לפי מקורות רשמיים, הבנייה תחל בשנת 2027, כחלק מהאסטרטגיה המודולרית של NEOM המאפשרת הקמה בשלבים בני 800 מטר כל אחד.