אסטרוסקייל גייסה 76 מיליון דולר בסבב גיוס G - לא רואים סבבים כאלה בדרך כלל
חברת אסטרוסקייל (Astroscale), העוסקת בשירותי לוויינים, סגרה סבב גיוס G עם מימון של למעלה מ-76 מיליון דולר. המשקיעים החדשים הם בין היתר Mitsubishi Electric וגם היזם והמשקיע יוסאקו מאזהווה - האזרח היפני הראשון שביקר בתחנת החלל הבינלאומית, וכן Mitsubishi UFJ Bank, Mitsubishi Corporation Development Bank of Japan ו-FEL Corporation.
צריך לומר - סבב גיוס G זה דבר שלא רואים כל יום. זה סבב מספר 8, לא כולל סבב Seed. זה די מדהים, אבל לא מפתיע - בתנאי השוק הנוכחיים, כשהשווקים בוול סטריט בחוסר ודאות ולא ברור מתי יחזרו לעלות, חברות לא רוצות להפוך לציבוריות, בוודאי אחרי גל ההנפקות כאשר מניות החברות שהונפקו התרסקו בעשרות אחוזים, אפילו ב-90%. אבל חברות הסטאר-אפ צריכות כסף כדי לשרוד, אז הן ממשיכות לגייס בסבבים פרטיים, ולקוות שהשווקים יירגעו.
סך הכסף שגייסה החברה מאז הקמתה, כולל הסבב הנוכחי, עומד על כ-376 מיליון דולר. מהחברה נמסר כי "הדבר מוכיח את אמון המשקיעים ביציבות, הצלחתה ומובילות השוק של החברה במגזר השירותים ללוויינים במסלול, למרות האקלים הכלכלי העולמי המאתגר ביותר".
"שירות במסלול (On Orbit) הוא תשתית הכרחית לכלכלת חלל בת קיימא והמפתח להפחתת הסיכון ולהגדלת התשואה עבור מפעילי לוויינים", אמר נובו אוקאדה, מייסד ומנכ"ל אסטרוסקייל. ״אנחנו מתכוונים להפוך את השירות במסלול לשגרה עד 2030, והכספים הללו יתרמו משמעותית להמשך פיתוח טכנולוגי חדשני, התרחבות גלובלית ויכולת אספקה מוגברת כדי לעמוד בביקוש הגובר".
לדברי מסאהיקו עראי, מנהל חטיבת מערכות ההגנה של מיצובישי אלקטריק, שהשקיעה באסטרוסקייל בסבב הנוכחי 25 מיליון דולר, "החברה פועלת בעוצמה לקידום השימוש בחלל במגזר הביטחוני, מה שמתחבר מאוד למאמצים של אסטרוסקייל לבנות כלכלת חלל בת קיימא עבור הדורות הבאים".
אופיר עזריאל, מנכ״ל אסטרוסקייל ישראל: "אסטרוסקייל היא חלוצה בפיתוח שירותים ללווייינים במסלול, דוגמת סילוק של לוויינים שהגיע ולסוף חייהם, פינוי פסולת חלל אקטיבי והארכת חיי לוויינים. הביקוש לפתרונות שלנו עולה וההיערכות בישראל היא בהתאם. רשמנו גידול מתמשך של עשרות אחוזים במצבת כוח ובאחרונה אף חנכנו בתל אביב מעבדה חדשה".
לאסטרוסקייל יש מספר פרויקטים שמתנהלים ברחבי העולם: Astroscale Japan נמצאת בחוזה עם JAXA לשלב I של פרויקט מסחרי לפינוי פסולת; Astroscale UK מפתחת משימת פינוי פסולת; צוותי Astroscale U.S. ו-Astroscale ישראל מובילים בבניית הטכנולוגיה ותכנון משימות חלל המיועדות ללוויין.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
טראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AIטראמפ מבטיח "דיבידנד מכסים" של 2,000 דולר לכל אמריקאי
בציוץ ברשת החברתית שלו טראמפ מציג יוזמה לחלק "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח, שימומן מההכנסות המיסוי על יבוא; את המתנגדים לתכנית טראמפ מכנה "טיפשים"
נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, פרסם פוסט חריג ברשת Truth Social, שבו הוא מגן על מדיניות המכסים האגרסיבית שלו וכינה את מתנגדיה "טיפשים". לדבריו, מדיניות זו חיזקה את הכלכלה האמריקאית, הפכה את ארצות הברית ל"מדינה העשירה והמכובדת ביותר בעולם" והביאה לשווקים פיננסיים בשיא של כל הזמנים.
"אנשים שמתנגדים למכסים הם שוטים!", כתב טראמפ, כשהוא מייחס את מצבה הכלכלי של ארצות הברית להטלת המכסים על יבוא. הוא טען כי ארצו נהנית כיום מ"אינפלציה כמעט אפסית" ומ"שוק מניות בשיא היסטורי", והוסיף כי תוכניות הפנסיה האמריקאיות (401(k)) נמצאות ברמות הגבוהות ביותר אי פעם.
טראמפ הוסיף כי הכנסות המדינה ממסים על יבוא עומדות על "טריליוני דולרים", שלדבריו יסייעו להתחיל לצמצם את החוב הלאומי, העומד כיום על כ-37 טריליון דולר. לדבריו, המדיניות מביאה לראשונה מזה שנים לזרימת הכנסות ישירה לקופת המדינה ממדינות זרות, במקום הסתמכות על חוב או גירעון.
דבריו מגיעים על רקע המשך הוויכוח הציבורי סביב מדיניות המכסים התמוכים רואים במכסים כלי לשיקום התעשייה האמריקאית ולחיזוק עצמאותה הכלכלית, בעוד כלכלנים מזהירים כי מדובר בצעד שמעלה את יוקר המחיה ומכביד על הצרכן המקומי.
- ממשל טראמפ ישיק מכרז ענק לקידוחי נפט וגז במפרץ מקסיקו
- מכה לטראמפ ולרפובליקנים: שריל נבחרה למושלת ניו ג'רזי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד ההתבטאויות התקיפות, טראמפ ממשיך לרמוז כי בכוונתו להשתמש בהכנסות מהמכסים למימון תשלומים ישירים לציבור מהלך שכינה בעבר "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח אבל בשלב זה מדובר ברעיון בלבד שטרם עוגן בתוכנית כלכלית רשמית.
הציוץ שפרסם הנשיא טראמפ ברשת Truth Social
