יוניטי מקבלת המלצת קנייה; האנליסטים צופים עתיד ורוד
מניית UNITY SOFTWARE INC מתחילת השנה ב-77% ועומדת כעת על מחיר של כ-32 דולר, האנליסט בארני מקטרנן מעריך כי המניה תגיע למחר של 50 דולר ב-12 החודשים הקרובים. לפי מקטרנן, לחברה יש כמה זרזי צמיחה בשרוול והם אלו שהובילו אותו להיות חיובי כל כך לגבי המניה למרות הביצועים בשנה האחרונה. אחד הזרזים הגדולים הוא כמובן המיזוג של החברה עם איירון סורס . האנליסט טוען כי "איירון סורס רווחית, מה שיביא את יוניטי גם כן לרווחיות בשנה הבאה".
יוניטי ואיירון סורס הכריזו על המיזוג של שתי החברות ביולי האחרון, כאשר המיזוג אמור להביא לשתי החברות רווח משותף של מיליארד דולר עד סוף שנת 2024. כחודש לאחר ההכרזה על העסקה, אפלובין, מתחרה של איירון סורס, הציע לרכוש את יוניטי בעצמה - ההודעה הזו בלבד שלחה את המניה של החברה הישראלית לרדת ב-15%. בסופו של דבר אפלובין משכה את ההצעה שלה והשלמת המיזוג בין יוניטי לאיירון סורס צפויה להסתיים עד סוף השנה.
על פי הודעת החברות בחודש יולי, בעקבות המיזוג החברות יגיעו לקצב EBITDA מתואם משותף של 1 מיליארד דולר עד שנת 2024, ו-300 מיליון בסינרגיה בהכנסות חוזרות שנתיות. רשמית, החברות מעריכות את הערך של איירון סורס ב-4.4 מיליארד דולר. בנוסף, חברת יוניטי תבצע רכישה חוזרת של מניות בהיקף של 2.5 מיליארד דולר עם סיום העסקה - ובכך החברות ינסו להעלות עוד יותר את ערך המניות (משקיעים אוהבים רכישה עצמית של מניות, זה מגדיל את שורת הרווח למניה).
גורם נוסף לשדרוג ההמלצה על מניית יוניטי היה הפלטפורמה שהחברה פיתחה. הפלטפורמה מאפשרת למשתמשים ליצור פרוייקטים של משחקי עם כלי דו ותלת מימד, שלטענת האנליסט הם "הטובים ביותר בשוק ואמורים להנות מביקוש גדול בשוק לתוכן בתלת מימד בגיימינג". מקטרנן עוד אמר כי הביקוש לפלטפורמות של יוניטי אמורים להגן על החברה "ממתחרים חזקים יותר וירידה בהוצאות של הצרכנים".
- מייסדי איירון סורס עוזבים את יוניטי
- יוניטי נפלה בפתיחה ב-10% ותיקנה; הנהלת החברה לקראת פיטורים בפעם הרביעית בשנה וחצי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לפי הערכות של האנליסט, כמיליון ממשתמשי הפלטפורמה של יוניטי לא משלמים עבור השירותים שלהם ואם החברה תוכל לגרום רק לחצי מאותם המשתמשים להתחיל לשלם עבור השירותים, הדבר יגרום לגידול של בין 200 ל-260 מיליון דולר ברווחי החברה. החברה צפויה גם כן להתחיל להעלות את המחירים של השירותים בתשלום שלה החל משבוע הבא, מה שאמור להיות "מנוע צמיחה מהותי ב-12 החודשים הקרובים".
השווי של יוניטי עומד על 9.85 מיליארד דולר, כחצי מהמחיר על פיו הונפקה בספטמבר 2020 והמניה רק היום יורדת ביותר מ-8%. חברה תולה את יהבה בעסקה עם איירון סורס אבל לפי הערכותיו של מקטרנן נראה כי היא לא תלויה בעסקה זו לגמרי.
אינטל 18A (X)אנבידיה מתחרטת - לא רוצה את אינטל כשותפה בתהליך הייצור
מניית אינטל יורדת על רקע הערכות ששיתוף הפעולה בין השתיים בתהליך הייצור יופסק
מה גרם לאנבידיה לעצור את השת"פ בתהליך הייצור עם אינטל? אין הודעה רשמית, אבל בתקשורת האמריקאית מדווחים כי אנבידיה עצרה את התקדמות התוכניות לשימוש בתהליך היצור 18A של אינטל. מניית אינטל יורדת מעל 3% בעקבות הדיווח. החשש שתהליך הייצור הזה לא מצליח להתרומם. נזכיר שלאינטל יש בעיה קשה בגיוס לקוחות משמעותיים, והבעיה הזו למרות השקעת הממשל, אנבידיה וגופים נוספים לא נפתרה.
הדיווחים האלו מגיעים בזמן רגיש לאינטל, שמנסה לשכנע את השוק כי תוכנית המפעלים שלה, הכוללת ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים, מתחילה להפוך מסיפור השקעות יקר לסיפור הכנסות. אבל זה יהיה תהליך ארוך. אינטל מפסידה בתחום הייצור כמה מיליארדים בשנה וזה לא צפוי להשתפר דרמטית בשנה הקרובה.
מה באמת קרה עם אנבידיה ו-18A?
הדיווח מציין שאנבידיה בחנה לאחרונה את האפשרות לייצר שבבים באמצעות תהליך היצור המתקדם 18A של אינטל, אך כעת לא ממשיכה קדימה. חשוב לציין שמדובר בשלב ניסיי ולא בחוזה מסחרי, אך העצירה מספיקה כדי להשפיע על המניה של אינטל ועל הערכות השוק, במיוחד לאחר שהשם אנבידיה בהקשר של 18A סיפק רוח גבית למניה בחודשים האחרונים.
עבור אינטל, בדיקה מצד שחקן גדול כמו אנבידיה היא סוג של חותמת איכות פוטנציאלית ליכולת להתחרות בשוק היצור המתקדם, שבו חברות כמו טאיוואן סמיקונדקטור וסמסונג שולטות כבר שנים. עצירת הבדיקה מעלה סימני שאלה בנוגע לקצב אימוץ, התאמה, ביצועים, זמינות ועלויות. משהו לא עובד טוב בתהליך הייצור הזה.
- אינטל עלתה יותר מ-80% - אך המבחן האמיתי עוד לפניה
- מנכ"ל אינטל, ליפ-בו טאן, קידם עסקאות שתרמו להונו האישי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תהליך 18A הוא חלק מרכזי בניסיון של אינטל לחזור לחזית הטכנולוגית בייצור שבבים ולהקים פעילות ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים. יש פער בין בדיקת התאמה לבין התחייבות לייצור מסחרי בנפחים גדולים, כך שמלכתחילה הציפיות כנראה היו גבוהות מדי, אבל זה גם בגלל הלקוח - אנבידיה היא לקוח חלומות בגלל היקף היצור והדרישות הגבוהות, וצריך לזכור שלאנביידה יש אינטרס אחרי השת"פ במסגרתו גם השקיעה באינטל. העצירה של הפרויקט, הוא איתות ורמז לכך שהדרך של אינטל עוד ארוכה.
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
.jpg)