יוניטי
צילום: עמוד הפייסבוק של החברה

יוניטי מקבלת המלצת קנייה; האנליסטים צופים עתיד ורוד

החברה איתה אמורה להתמזג איירון סורס מקבל המלצת קניה ומחיר יעד למניה הגבוה בכ-50% מהמחיר הנוכחי
מתן קובי |

מניית  UNITY SOFTWARE INC מתחילת השנה ב-77% ועומדת כעת על מחיר של כ-32 דולר, האנליסט בארני מקטרנן מעריך כי המניה תגיע למחר של 50 דולר ב-12 החודשים הקרובים. לפי מקטרנן, לחברה יש כמה זרזי צמיחה בשרוול והם אלו שהובילו אותו להיות חיובי כל כך לגבי המניה למרות הביצועים בשנה האחרונה. אחד הזרזים הגדולים הוא כמובן המיזוג של החברה עם  איירון סורס . האנליסט טוען כי "איירון סורס רווחית, מה שיביא את יוניטי גם כן לרווחיות בשנה הבאה". 

יוניטי ואיירון סורס הכריזו על המיזוג של שתי החברות ביולי האחרון, כאשר המיזוג אמור להביא לשתי החברות רווח משותף של מיליארד דולר עד סוף שנת 2024. כחודש לאחר ההכרזה על העסקה, אפלובין, מתחרה של איירון סורס, הציע לרכוש את יוניטי בעצמה - ההודעה הזו בלבד שלחה את המניה של החברה הישראלית לרדת ב-15%. בסופו של דבר אפלובין משכה את ההצעה שלה והשלמת המיזוג בין יוניטי לאיירון סורס צפויה להסתיים עד סוף השנה.

על פי הודעת החברות בחודש יולי, בעקבות המיזוג החברות יגיעו לקצב EBITDA מתואם משותף של 1 מיליארד דולר עד שנת 2024, ו-300 מיליון בסינרגיה בהכנסות חוזרות שנתיות. רשמית, החברות מעריכות את הערך של איירון סורס ב-4.4 מיליארד דולר. בנוסף, חברת יוניטי תבצע רכישה חוזרת של מניות בהיקף של 2.5 מיליארד דולר עם סיום העסקה - ובכך החברות ינסו להעלות עוד יותר את ערך המניות (משקיעים אוהבים רכישה עצמית של מניות, זה מגדיל את שורת הרווח למניה). 

גורם נוסף לשדרוג ההמלצה על מניית יוניטי היה הפלטפורמה שהחברה פיתחה. הפלטפורמה מאפשרת למשתמשים ליצור פרוייקטים של משחקי עם כלי דו ותלת מימד, שלטענת האנליסט הם "הטובים ביותר בשוק ואמורים להנות מביקוש גדול בשוק לתוכן בתלת מימד בגיימינג". מקטרנן עוד אמר כי הביקוש לפלטפורמות של יוניטי אמורים להגן על החברה "ממתחרים חזקים יותר וירידה בהוצאות של הצרכנים".

לפי הערכות של האנליסט, כמיליון ממשתמשי הפלטפורמה של יוניטי לא משלמים עבור השירותים שלהם ואם החברה תוכל לגרום רק לחצי מאותם המשתמשים להתחיל לשלם עבור השירותים, הדבר יגרום לגידול של בין 200 ל-260 מיליון דולר ברווחי החברה. החברה צפויה גם כן להתחיל להעלות את המחירים של השירותים בתשלום שלה החל משבוע הבא, מה שאמור להיות "מנוע צמיחה מהותי ב-12 החודשים הקרובים". 

השווי של יוניטי עומד על 9.85 מיליארד דולר, כחצי מהמחיר על פיו הונפקה בספטמבר 2020 והמניה רק היום יורדת ביותר מ-8%. חברה תולה את יהבה בעסקה עם איירון סורס אבל לפי הערכותיו של מקטרנן נראה כי היא לא תלויה בעסקה זו לגמרי.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ. קרדיט: רשתות חברתיותנשיא ארה"ב, דונלד טראמפ. קרדיט: רשתות חברתיות

ממשל טראמפ ישיק מכרז ענק לקידוחי נפט וגז במפרץ מקסיקו

הבית הלבן הודיע כי ב־10 בדצמבר ייערך מכרז ראשון למכירת זכויות קידוח בים, בהיקף אדיר של כ-324 אלף קמ"ר במפרץ מקסיקו, שאותו מיתג מחדש הנשיא כ-“מפרץ אמריקה”; שיעור התמלוגים ייקבע על 12.5% בלבד, כדי לעודד השתתפות רחבה מצד חברות האנרגיה; במקביל הודיע על מכרז נוסף באלסקה בתחילת 2026, בצעד ראשון בתוכנית כוללת של 36 מכרזים ימיים, שנועדה לקדם עצמאות אנרגטית ולהמריץ את תעשיית הנפט האמריקאית

רן קידר |
נושאים בכתבה נפט גז טראמפ

ממשל טראמפ הודיע רשמית על מכרז עצום להענקת זכויות קידוח נפט וגז במים הכלכליים של ארצות הברית, כחלק ממדיניות “העצמאות האנרגטית” של הנשיא. לפי הודעת משרד הפנים, ב-10 בדצמבר 2025 ייפתח מכרז על שטח ימי של כ-80 מיליון אקר (324,000 קמ״ר) במפרץ מקסיקו, אזור שטראמפ בחר למתג מחדש כ-“מפרץ אמריקה”. מדובר במכרז הראשון מתוך 30 מכרזים באזור, המתוכננים עד שנת 2040, במסגרת החוק החדש שאושר בקיץ האחרון.

הגוף המופקד על ניהול המשאבים האנרגטיים הימיים, ה-BOEM הודיע כי לצד המכרז במפרץ, ייערך גם מכרז נוסף במפרץ קוק שבאלסקה ב-4 במרץ 2026. מכרז זה יכלול כמיליון אקר (כ-4,050 קמ״ר), והוא הראשון מבין שישה מכרזים מתוכננים באזור זה עד שנת 2032. על פי החוק החדש, המדינה מחויבת לקיים מכרזי קידוח ימיים מדי שנה כמעט לאורך שני העשורים הבאים.

ב-BOEM ציינו כי שני המכרזים יקבעו שיעור תמלוגים אחיד של 12.5%, הנמוך ביותר שמותר בחוק, במטרה “לעודד השתתפות רחבה מצד תעשיית האנרגיה” ולחזק את התחרות בשוק. ממלא מקום מנהל הסוכנות, אמר בהודעתו: "אנחנו פועלים על פי לוח זמנים צפוי וברור שהוגדר על ידי הקונגרס, במטרה לתמוך בפיתוח ארוך טווח של תעשיית הנפט והגז הימית של ארצות הברית בעשורים הבאים".

המהלך משתלב במדיניות רחבה יותר של הממשל, המבקשת להגביר את תפוקת הנפט, הגז והפחם, תוך צמצום רגולציה סביבתית והפחתת סובסידיות למקורות אנרגיה ירוקים. התוכנית החדשה נועדה להבטיח "רצף עסקי ויציבות השקעות" לחברות האנרגיה, לאחר שנים של תנודתיות רגולטורית בשווקים.

אלפי מקומות עבודה חדשים 

האנליסטים מציינים כי פתיחת המכרזים הללו צפויה להניב עשרות מיליארדי דולרים לקופת המדינה וליצור אלפי מקומות עבודה חדשים במגזרי התשתית, ההנדסה והשירותים הלוגיסטיים. עם זאת, פעילי סביבה ואנשי אקדמיה מזהירים מהשלכות אקולוגיות כבדות. "פתיחת שטחים חדשים לקידוח במים עמוקים עלולה להגדיל את הסיכון לאסונות סביבתיים ולפגוע במערכות אקולוגיות רגישות לאורך חופי המפרץ", הזהירו ארגונים סביבתיים.