אפל הגבילה את טרגוט הפרסומות של גוגל ופייסבוק - וכבר קוצרת את הפירות
מרגיש כאילו אפל תכננה זאת היטב. לפני כשנה החברה APPLE שינתה את מדיניות הפרטיות של משתמשיה, והקשתה על ה״מעקב״ אחר משתמשי האייפון לצורך טרגוט הפרסומות (כלומר - מתן פרסומות מותאמות אישית למשתמשים). הרשתות החברתיות זעמו על אפל: בפועל, אפל פשוט כרתה את הענף שעליו יושבות הרשתות, ופגעה בצורה כואבת בהכנסות שלהן. כאמור, הן מספקות למפרסמים ערך מוסף של הצגת פרסומות לפי תחומי עניין, מיקום ודמוגרפיה.
ההגבלה של אפל גורמת לכך שהן לא יכולות להתאים במדויק את הפרסומות למשתמש, כפי שהתרגלו בעבר, ולכן אותן רשתות חברתיות נאלצות לבקש מחיר נמוך יותר בעבור פרסומות אצלן - וההכנסות נפגעות. לראיה - מאז שינוי המדיניות באמצע שנת 2021, פייסבוק לא מצליחה לגדול בהכנסותיה, ונמצאת בטווח של 29-32 מיליארד דולר. עד כמה זה משמעותי לפייסבוק? צוקרברג התייחס לבעיה ואמר שייקח למטא לפחות שנה להתאים מחדש פלטפורמת פרסום מתאימות לשינוי החדש של אפל. נראה שעברה שנה, והדבר עדיין לא קורה. מניית פייסבוק צללה בעשרות אחוזים ופייסבוק (מטא) מנסה להמציא את עצמה מחדש ולעשות 'מתיחת פנים' באמעצות הכניסה לתחום המטא-וורס
אבל אפל לא ממתינה - אפל מכפילה כעת את כוח האדם שלה בחטיבת הפרסום הדיגיטלי, היא הולכת על זה בכל הכוח כשהיא מתחילה לשלב את הפרסום ב-App Store וחנות המוסיקה שלה, אבל כמובן, לא לפני שהיא החלישה דרמטית את היריבה פייסבוק באמצעות שינוי המדיניות האמור.
כעת, לפי מחקרים שמפורסמים על ידי Appsummer, אפל צוברת תאוצה בפרסומות דיגיטליות, בעוד שגוגל GOOGLE A ופייסבוק META PLATFORMS נחלשות. המחקר, המבוסס על ניתוח של תקציבי הפרסום הדיגיטלי של יותר מ-100 אפליקציות צרכניות שונות, הוא מצא שעסקי הפרסום של אפל נהנו משיעור ״אימוץ״ גדול יותר לעומת הרבעון המקביל, זאת אומרת, יותר אנשים נחשפו לפרסומות הדיגיטליות של אפל. שיעור אימוץ הפרסום הדיגיטלי של אפל ברבעון השני עלה בכמעט 4% לעומת שנה קודם לכן ל-94.8%, בעוד שאימוץ מודעות פייסבוק ירד ב-3% ל-82.8%.
- האייפון הדק ביותר בתולדות אפל מתקשה להמריא
- בנק אוף אמריקה: אפל תכפיל את הרווחים תוך 5 שנים בזכות ה-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מעמדה של אפל בשוק הפרסום הדיגיטלי הוא חזק בעיקר בשל הביקוש של מפתחי אפליקציות שרוצים להציב את המשחקים שהם מפתחים ראשונים, או ״בולטים״ אל מול המשחקים האחרים, ובכך אפל מרוויחה כמובן. המודל העסקי שאפל נוקטת בו, דומה מאוד לעמדה שנוקטת אמזון בתחום המסחר האלקטרוני. מפרסמים יעדיפו לפרסם את המוצר שלהם באתר שבו הוא נמכר, כך שבקליק אחד יוכל הצרכן להגיע לעמוד הרכישה. באמזון, מוצרים שנמכרים באתר יפורסמו שם וינסו להיות ״בולטים״ לעומת השאר בעזרת תשלום לאמזון. אותו דבר בחנות המשחקים של אפל, App Store.
כמה מנתח הפרסום המקוון מגיע לאפל? בינתיים היא עדיין במקום השלישי
שבביםהאם החברה הוותיקה שהידרדרה מאז בועת 2000 מתעוררת?
חברת STMicroelectronics היתה התקווה הגדולה של תעשיית המוליכים למחצה בתחילת המאה ונשארה מאחור. השבוע היא ריכזה תשומת לב לאחר שפורסם כי סיפקה יותר מ-5 מיליארד שבבים לסטארלינק של אילון מאסק במסגרת הסכם בן עשור בין שתי החברות, וכי הכמות הזאת צפויה להכפיל את עצמה בעוד שנתיים
בחודש האחרון הפך מדד הראסל 2000 (סימול: RUT^) למדד המוביל בניו יורק, תופעה שלא אירעה מאז החל המדד הזה להיסחר. הסיבה לכך קשורה בעיקר בערכי החלל שלפיהם נסחרות המניות שמובילות את המדדים המובילים, ובמיוחד הנאסד"ק.
מדד הראסל 2000, שמכונה "המדד שמשקף את הכלכלה האמיתית", מייצג את "המניות הקטנות", שהן קטנות בהשוואה למניות ה-S&P 500. ג'וזף בראסואלס, הכלכלן הראשי של RSM International, שהיא הרשת השישית בגודלה בעולם, מבחינת ההכנסות, לשירותי החשבונאות המקצועיים, מסביר שהסיבה לכך קשורה בעובדה שכספי ההשקעה זרמו ברובם למדדים המובילים, ובמיוחד לנאסד"ק.
לדבריו, "המשקיעים פשוט התעלמו מהחברות שכלולות במדד הראסל 2000 ולא השקיעו במניותיהן. אבל קיצוצי הריבית של הפד והקלות המס של הנשיא טראמפ, שייכנסו לתוקף בינואר, לצד הירידה החדה במחירי הנפט, מזינים אופטימיות כלכלית, והתחזית לחברות קטנות יותר משתפרת. ברמות המחירים הנוכחיות יש הרבה הזדמנויות שפשוט התעלמו מהן בגלל שכולם התמקדו יתר על המידה בהזדמנויות טכנולוגיות". מה שזה בעצם אומר הוא שהחגיגה בבורסות לא הסתיימה והסיפור הטכנולוגי רק תופס מנוחה קצרה עד לסיבוב הבא.
הירידה במחירי הנפט מ-125 דולר בקיץ 2022 ל-56 דולר כיום, היא בעיקר תוצאה של עודפי היצע שחלקם "באשמת" טראמפ "ששחרר" את הנפט האמריקאי לשווקים הגלובליים, חלקם ב"אשמת" המדינות שאינן חברות באופ"ק שמגדילות ייצור (קנדה, ברזיל ואחרות), חלקם בגלל קרנות הגידור, חלקם בגלל איראן ורוסיה שמוכרות מתחת לשולחן, וחלקם בגלל הרגיעה בצמיחה הכלכלית. אין זה פלא שהסכמי אברהם תופסים עניין שהולך וגדל.
- סיסקו ו-IBM בונות את האינטרנט הקוונטי: מחשבים שמדברים ביניהם תוך 5 שנים
- IBM וגוגל מציגות התקדמות במרוץ הקוונטי: לא רק החברות הקטנות בתמונה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לבסוף, ענקית ניהול הנכסים KKR הוציאה השבוע את התחזית המאקרו גלובלית לשנת 2026 שלפיה הם מאמינים שתהיה צמיחה טובה מהצפוי בתמ"ג וברווחים ברוב האזורים העיקריים בעולם בשנת 2026, צמיחה שנתמכת על ידי מחירי נפט נמוכים, שיעורי חיסכון גבוהים יותר ותנאים פיננסיים נוחים. הם גם מציינים שהכלכלה העולמית עדיין נמצאת בעיצומו של רנסנס של פרודוקטיביות, בהובלת דיגיטציה, אוטומציה ואימוץ מואץ של בינה מלאכותית, במיוחד בארצות הברית. כדאי להקשיב להם כי החברה הזו היא מהטובות שיש.
וול סטריט שור וילדה (דאלי)קרניבל מזנקת 11%, נייק נופלת 11%; המדדים עולים עד 1.2%
המסחר בוול סטריט מתנהל כשמדדי הדגל בעליות עד 0.8%; המשקיעים ערוכים לתנודיות גבוהה, כשהיום פוקעים במקביל אופציות על מניות, אופציות על מדדי מניות, חוזים עתידיים על מדדי מניות וחוזים עתידיים על מניות בודדות; נייקי נופלת, למרות תוצאות טובות מהצפוי; אורקל עולה לאחר תחזיות אנליסטים מעודכנות שקובעות מחיר של 250 דולר במהלך 2026; איזו מחברות הקרוזים מרימה את הסקטור ומזנקת לאחר העלאת תחזיות?
וול סטריט נפתחה בעליות קלות, והמשקיעים מתכוננים לתנודתיות אפשרית על רקע יום פקיעה משמעותי. הנאסד״ק עולה ב-1.2%, ה-S&P מתחזק ב-0.9%, ואילו הדאו עולה 0.4%.
אתמול ננעלה וול סטריט בעליות, לאחר שהמשקיעים הגיבו בחיוב לתחזית של מיקרון ולנתון CPI שהיה נמוך משמעותית מהצפוי. השאלה היא האם העליות יתפתחו ל-"ראלי סנטה", או שמדובר בעיקר בסגירת פוזיציות שורט לפני ירידה נוספת. אם השוק יצליח להתאושש מנקודה זו, הדבר עשוי לסלול את הדרך לראלי רחב יותר, לקראת שיאים חדשים ב-2026.
תשואות האג״ח הממשלתיות של
ארה״ב עלו, כשתשואת האג״ח ל-10 שנים עלתה ב-2 נקודות בסיס ל-4.15%, ואילו התשואה לשנתיים עלתה בנקודת בסיס אחת ל-3.48%.
הזהב ללא שינוי, וכרגע מיוצב על כ-4,330 דולר לאונקיה. במקביל, מחירי הנפט נעים כלפי מעלה בעקבות התפתחויות גיאופוליטיות, עם עלייה כ-0.9% ב-WTI לאזור 56.5 דולר.
- הנאסד״ק עלה ב-1.4%; מיקרון זינקה ב-10%, טראמפ מדיה טסה ב-42%
- למה סנדיסק מתרסקת ב-18%?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
