רונן סמואל מנכל קורנית
צילום: כפיר זיו
דוחות

קורנית עוקפת בשורה העליונה והתחתונה

החברה רושמת ברבעון השני הכנסות של 62.6 מיליון דולר והפסד של 31 סנט למניה - המניה עולה בטרום מסחר בוול סטריט
דור עצמון |

חברת קורנית קורנית דיגיטל הישראלית העוסקת בפיתוח וייצור מכונות להדפסה דיגיטלית על גבי טקסטיל מפרסמת את דוחותיה לרבעון השני בהם היא רושמת הכנסות של 62.6 מיליון דולר - מעט יותר מהאנליסטים שציפו להכנסות של 62.27 מיליון  דולר.

החברה רושמת ברבעון השני הפסד נקי (על בסיס NON-GAAP) של 15.6 מיליון דולר או 31 סנט למניה - גם כאן מעט יותר מצפי האנליסטים להפסד של 32 סנט למניה. במקביל, דירקטוריון החברה אישר תכנית לרכישה עצמית של מניות בהיקף של 75 מיליון דולר.

קורנית צופה כי ברבעון השלישי הכנסותיה יהיו בין 66-70 מיליון דולר, שולי הרווח התפעולי (על בסיס NON-GAAP) יהיו בטווח של -15% עד -11% מההכנסות ושולי ה-EBITDA יהיו בטווח של -12% עד -8%. מניית החברה ירדה מתחילת השנה ב-80% למחיר של 29.67 דולר המבטא שווי של 1.47 מיליארד דולר.

רונן סמואל, מנכ"ל קורנית דיגיטל: "בזמן שהסביבה העסקית נותרה מאתגרת, אנו מאמינים שהצמיחה ארוכת הטווח של התעשייה תימשך, בתמיכת המגה-טרנדים בהם דנו בעבר. אנחנו מנווטים בתוך דינמיקת השוק הנוכחית על ידי עבודה צמודה עם מותגים גלובאליים, קמעונאים ויצרנים כדי להעביר היקפי ייצור ל on-demand, הוצאה לפועל של הצגת מוצרים חדשים, אימוץ טכנולוגיות חדשניות, וחזרה לרווחיות. החזון שלנו נותר ללא שינוי ואנחנו בטוחים מאוד ביסודות החזקים של העסק. עם בסיס פיננסי איתן והצוות העולמי המסור והמקצועי שלנו, אנחנו ממשיכים להיות ממוקדים בהובלת הטרנספורמציה בתעשייה מייצור אנלוגי לייצור דיגיטלי בר-קיימא לפי דרישה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיות

תוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה

19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה

רן קידר |
נושאים בכתבה שיאומי טסלה

שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.

כוחו של הרגל 

הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.

האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני

שיאומי אימצה גישה שונה לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.

ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות

כמעט בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.

לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.

סנדיסקסנדיסק

למה סנדיסק מתרסקת ב-18%?

למרות סקירה חיובית ושדרוג מחיר יעד מצד בנק אוף אמריקה, סנדיסק נופלת על רקע חולשה רחבה במדדי הטכנולוגיה והתגברות החשש בשוק מפני הערכות השווי של חברות הטכנולוגיה

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה סנדיסק

סנדיסק SanDisk Corp. -20.33%  רושמת ירידה חדה של כ־18% במסחר, למרות שדווקא היום קיבלה סקירה חיובית במיוחד. בנק אוף אמריקה התרשם מהפגישה שקיים עם הנהלת החברה, העלה את מחיר היעד ל־300 דולר, הגבוה בוול סטריט, ואף הדגיש שהוא “יוצא מהשיחה אופטימי יותר מבעבר”. אבל בשוק ההון ההקשר הרחב גובר על הדוחות וההמלצות.


הירידות החדות מגיעות אחרי יום תנודתי במיוחד במדדים. העליות החדות שנרשמו תחילה בעקבות דו״ח אנבידיה נמחקו לחלוטין, ומדדי הטכנולוגיה עברו במהירות לטריטוריה שלילית. כשהמגמה משתנה בעוצמה כזו, אפילו חברות שנהנות מחדשות חיוביות מוצאות את עצמן נשאבות למומנטום הכללי וסנדיסק הייתה אחת המניות שספגו את המכה.


BofA מדברים על שוק NAND שממשיך להיות הדוק לפחות עד סוף 2026, מה שאמור לתמוך במחירים ולהשאיר את הספקים בעמדה נוחה מול הלקוחות. מבחינת הבנק, זהו בסיס שיכול להחזיק שנים של צמיחה, במיוחד כשהביקוש למרכזי נתונים ולאפליקציות AI ממשיך להתגבר. בהנהלת סנדיסק עצמה משדרים ביטחון בשוק. המנכ"ל דיוויד גוקלר וה-CFO לואיס ויסוסו הסבירו לבנק אוף אמריקה שהם רואים ביקושים חזקים מצד לקוחות גדולים, במיוחד בתחום הדאטה סנטר וה-AI. הם גם ציינו שהלקוחות מנסים לנעול חוזי אספקה ארוכים, תופעה שמתאימה לסביבה של מחסור.


6 גורמים תומכים

בנק אוף אמריקה מונה שישה גורמים תומכים, בהם מלאים נמוכים בענף, ייצור eSSD שעולה מדרגה וטכנולוגיית BiCS8 שאמורה לשפר את הרווחיות. גם בהיבט הפיננסי, סנדיסק ממשיכה להציג גישה זהירה, שומרת על יתרת מזומנים גבוהה ומתכננת להעדיף רכישות עצמיות על פני חלוקת דיבידנד.. סנדיסק היא בדיוק אחת המניות שהפכו למייצגות של שבבי ה-AI, ולכן גם הראשונה להיפגע כשהשוק מתחיל לשאול שאלות.


הסנטימנט התערער גם בגלל שהנהלת החברה הגדירה את הסביבה הנוכחית כ”פושרת” למרות צמיחה דו-ספרתית בביקושים. אמירה כזו, גם אם סבירה בהקשר עונתי, לא מסתדרת טוב עם משקיעים שמחפשים סיפור צמיחה חד וברור. בנוסף, השוק עוקב מקרוב אחרי האפשרות של הזמנות־יתר מצד לקוחות. בסנדיסק אמרו שהם בודקים את זה בזהירות.


ההתעוררות סביב סנדיסק