צבי לנדו מנכל סולאראדג
צילום: סולאראדג'

אופנהיימר; מעלים את מחיר היעד לסולאראדג', אפסייד של כ-30%

בית ההשקעות אופנהיימר מאמין כי הלחצים על הרווחים של חברת האנרגיה הירוקה הם לטווח קצר, והעלאת מחירים מצד החברה עשויה לפתור זאת, בנוסף נותן אופנהיימר 3 תרחישים לחברה, חיובית, שלילית, והערכת בסיס
עומר רוסו | (5)

אופנהיימר מעלה את מחיר היעד לסולאראדג' סולאראדג'. החברה פרסמה דוחות סולידיים בהתאם לצפי. אמרה אופנהיימר לתחילה. החברה שומרת על קצב צמיחה שנתי מרשים בהכנסות, מעל 50%, אך סובלת מהמשך לחצים על שיעור הרווח הגולמי, הנובעים משילוב של אתגרי שרשרת אספקה והשפעה שלילית של החלשות האירו. אופנהיימר סבורים כי מדובר באתגרים קצרי טווח, כאשר הנהלת סולאראדג' עושה מאמצים על מנת לפתור את הבעיות, במקביל להעלאת מחירים, על מנת לשפר את רווחיותה הגולמית. אופנהיימר משמרים את המלצתנו ״תשואה עודפת״ תוך העלאת מחיר היעד מ-334 דולר ל-400 דולר, ורואים פוטנציאל לשיפור שיעור הרווח הגולמי ב-4-5 אחוזים, בנוסף להפתעה בשורת ההכנסות. אופנהיימר העלתה את תחזיותיה להמשך השנה בנוגע לסולאראדג' - בהתאם לתחזית החברה, אנו מעלים את תחזית ההכנסות לשנים 2022-2024, אך מורידים את תחזית הרווח, עקב החולשה הממושכת בשיעור הרווח הגולמי. יחד עם זאת, אנו סבורים כי בטווח הארוך תצליח החברה להתגבר על האתגרים שמעיקים על רווחיותה הגולמית, לאחר הפעלת מפעל חדש במקסיקו, הצפוי להגיע לייצור מלא בסוף השנה. תרחישים - בתרחיש הבסיס, אופנהיימר צופה שסולאראדג' תמשיך את פעילותה בשווקים מסחריים ובמגורים, שולי הרווח התפעוליים חוזרים לשוליים דו ספרתיים, עם מכירות מוצרי הסולאר שיגיעו לשוליים של 30% בקירוב והמשך חדירה לשוק האירופי תוך כדי לקיחת נתח מהמתחרות.  בתרחיש החיובי, אופנהיימר צופה פוטנציאל להפחתת עלויות ובכך אפשרות לעלייה ברווחים בשנתיים הקרובות, מוצרי אחסון אנרגיה של סולארדג' עולים על הציפיות וצומחים מעל התחזיות ולבסוף, סולאראדג' מתקדמת באופן מהותי להצגת מטענים לרכבים חשמליים, לחברות סולאריות, למגורים ולמסחר. בתרחיש השלילי, הפחתת העלויות מתבררות כאגרסיביות מידי ופוגעות בצמיחת סולאראדג', וגם, האטה בצריכה של כלכלת ארצות הברית למוצרי סולאראדג'.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    משקיע 08/08/2022 17:58
    הגב לתגובה זו
    המניה יכולה לרדת בקלות ל 100-200$
  • 4.
    מאיר 05/08/2022 13:18
    הגב לתגובה זו
    מי שקובע שלו האמריקאים,כבר מזמן המלצתי על המניה שלהם ומוכיח את עצמו.
  • 3.
    jcno 05/08/2022 08:36
    הגב לתגובה זו
    חברות שמתעסקות באנרגיה סולארית כמו SUN POWER חברת RUN מגלות רווחים גבוהים והמניות קופצות בעשרות אחוזים אצל סולאראדג המניה נופלת ב20% המנכל צריך לפרוש מיצה את עצמו ולרעננן את השורות למה לחברות האחרות אין בעיות אספקה ועומדות בתחזיות?,
  • 2.
    יש גילוי נאות של אופנהיימר,בכמה מושקעים בחברה???? (ל"ת)
    יוסף 05/08/2022 08:21
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אריה 05/08/2022 07:28
    הגב לתגובה זו
    חזי כבר אכל שם פעם. והפסיד 50 אחוז מההשקעה. מעניין כמה הם מושקעים בסולדראג'
מאסק טסלה
צילום: טוויטר

טסלה סוגרת את פרויקט דוג'ו – מאסק משנה כיוון באסטרטגיית הבינה המלאכותית

לאחר שנים של פיתוח מחשב־העל הפנימי, החברה תפסיק את הפעילות ותעבור להסתמך על ספקיות כמו אנבידיה, AMD וסמסונג; ההחלטה מגיעה על רקע ירידה במכירות ותחרות גוברת, ותחסוך לטסלה מיליארדים לפיתוחים אחרים

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה טסלה אילון מאסק

אילון מאסק סגר את אחד הפרויקטים השאפתניים ביותר של טסלהTesla 2.29%  . צוות דוג'ו, שפיתח את מחשב־העל הפנימי של החברה, הוקפא וראש הצוות עזב. זה סוף לסיפור של שנים שבהן מאסק הבטיח שהטכנולוגיה הזו תעניק לטסלה יתרון מכריע בתחום הבינה המלאכותית.


פיטר באנון, שעמד בראש דוג'ו, עזב את החברה בעקבות הוראה ישירה של מאסק לסגור את הפרויקט. כ־20 עובדים עזבו לאחרונה לחברה חדשה בשם דנסיטי איי.איי, והנותרים מועברים לפרויקטים אחרים בתוך טסלה. זה לא בדיוק מה שמשקיעים רצו לשמוע על פרויקט שנועד להיות עמוד התווך של האסטרטגיה הטכנולוגית של החברה. במקום להמשיך במסלול עצמאי, טסלה תגביר את ההסתמכות על ספקים חיצוניים. החברה תעבוד יותר עם אנבידיה ו־AMD למחשוב, ועם סמסונג לייצור שבבים. 


דוג'ו נועד להיות הגרעין הטכנולוגי שיניע את מערכות הנהיגה האוטונומית והרובוט האנושי אופטימוס של טסלה. המחשב היה אמור לעבד נתוני וידאו עצומים המגיעים מהרכבים בפועל, ולשפר את האלגוריתמים באופן רציף. בספטמבר 2023, האנליסטים של מורגן סטנלי העריכו שדוג'ו יכול להוסיף 500 מיליארד דולר לשווי השוק של טסלה. זה היה נתון עצום שהפך את הפרויקט לתקווה של המשקיעים. כעת מתברר שהאנליסטים היו אופטימיים מדי – או שהפרויקט פשוט לא עבד כפי שתוכנן.


האיזון בין עלות לביצועים

הבעיה במחשבי־העל הייתה תמיד איזון בין עלות לביצועים. בניית טכנולוגיה שמתחרה באנבידיה ובחברות המובילות האחרות דורשת השקעות עצומות ומומחיות עמוקה. טסלה היא חברת רכב שהפכה לחברת תוכנה, אך לא חברת שבבים ומחשוב מהיסוד.


מאסק עצמו רמז כבר מזמן שהוא לא בטוח בהצלחת הפרויקט. בינואר 2024 הוא אמר שדוג'ו הוא "הימור ארוך שכדאי לנסות כי התמורה יכולה להיות גבוהה מאוד, אבל זה לא בסבירות גבוהה. זה בכלל לא דבר בטוח". ברור שכבר אז הוא הכין את הקרקע להחלטה הזו.


מאסק טסלה
צילום: טוויטר

טסלה סוגרת את פרויקט דוג'ו – מאסק משנה כיוון באסטרטגיית הבינה המלאכותית

לאחר שנים של פיתוח מחשב־העל הפנימי, החברה תפסיק את הפעילות ותעבור להסתמך על ספקיות כמו אנבידיה, AMD וסמסונג; ההחלטה מגיעה על רקע ירידה במכירות ותחרות גוברת, ותחסוך לטסלה מיליארדים לפיתוחים אחרים

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה טסלה אילון מאסק

אילון מאסק סגר את אחד הפרויקטים השאפתניים ביותר של טסלהTesla 2.29%  . צוות דוג'ו, שפיתח את מחשב־העל הפנימי של החברה, הוקפא וראש הצוות עזב. זה סוף לסיפור של שנים שבהן מאסק הבטיח שהטכנולוגיה הזו תעניק לטסלה יתרון מכריע בתחום הבינה המלאכותית.


פיטר באנון, שעמד בראש דוג'ו, עזב את החברה בעקבות הוראה ישירה של מאסק לסגור את הפרויקט. כ־20 עובדים עזבו לאחרונה לחברה חדשה בשם דנסיטי איי.איי, והנותרים מועברים לפרויקטים אחרים בתוך טסלה. זה לא בדיוק מה שמשקיעים רצו לשמוע על פרויקט שנועד להיות עמוד התווך של האסטרטגיה הטכנולוגית של החברה. במקום להמשיך במסלול עצמאי, טסלה תגביר את ההסתמכות על ספקים חיצוניים. החברה תעבוד יותר עם אנבידיה ו־AMD למחשוב, ועם סמסונג לייצור שבבים. 


דוג'ו נועד להיות הגרעין הטכנולוגי שיניע את מערכות הנהיגה האוטונומית והרובוט האנושי אופטימוס של טסלה. המחשב היה אמור לעבד נתוני וידאו עצומים המגיעים מהרכבים בפועל, ולשפר את האלגוריתמים באופן רציף. בספטמבר 2023, האנליסטים של מורגן סטנלי העריכו שדוג'ו יכול להוסיף 500 מיליארד דולר לשווי השוק של טסלה. זה היה נתון עצום שהפך את הפרויקט לתקווה של המשקיעים. כעת מתברר שהאנליסטים היו אופטימיים מדי – או שהפרויקט פשוט לא עבד כפי שתוכנן.


האיזון בין עלות לביצועים

הבעיה במחשבי־העל הייתה תמיד איזון בין עלות לביצועים. בניית טכנולוגיה שמתחרה באנבידיה ובחברות המובילות האחרות דורשת השקעות עצומות ומומחיות עמוקה. טסלה היא חברת רכב שהפכה לחברת תוכנה, אך לא חברת שבבים ומחשוב מהיסוד.


מאסק עצמו רמז כבר מזמן שהוא לא בטוח בהצלחת הפרויקט. בינואר 2024 הוא אמר שדוג'ו הוא "הימור ארוך שכדאי לנסות כי התמורה יכולה להיות גבוהה מאוד, אבל זה לא בסבירות גבוהה. זה בכלל לא דבר בטוח". ברור שכבר אז הוא הכין את הקרקע להחלטה הזו.