דוחות

״לא רואים היחלשות בביקושים לאייפון״ אפל מכה תחזיות ומזנקת ב-4%

החברה הגדולה בעולם מדווחת על הכנסות של 83 מיליארד דולר מעל לצפי האנליסטים שעמד על הכנסות בסך 82 מיליארד דולר, בשורה התחתונה, הרווח למניה עמד על 1.2 מעל לצפי האנליסטים שעמד על 1.15 דולר למניה. 

עומר רוסו |

הדוחות הכספיים של אפל APPLE הם דוחות שכל השוק מצפה להם, מדובר בחברה הגדולה בעולם ותנועה שלה, מושכת את השוק. והיא מפתיעה בכך שמכה את תחזיות האנליסטים. ההכנסות מהוות צמיחה של כ-2% בלבד מהרבעון המקביל אשתקד.

הרווח הגולמי עמד על 35.89 מיליארד דולר, בצמיחה של 2% מהרבעון המקביל אשתקד.

ההכנסות מאייפונים עמדו על 40.6 מיליארד דולר צמיחה של 3% משנה לשנה ומעל צפי האנליסטים שצפה הכנסות בסך של כ-38.8 מיליארד דולר. ההכנסות משירותי אפל, (אפל מיוזיק, אפל טיוי, אפל קלאוד ואפל פיטנס) הגיעו כ-19.6 מיליארד דולר המהווים צמיחה של 12% מהרבעון המקביל אך מתחת לקונצנזוס האנליסטים שצפה 19.75 מיליארד דולר אפל מודיעה על 860 מיליון מנויים לשירותים השונים ברחבי העולם. ההכנסות מאייפדים עמדו על 7.2 מיליארד דולר, נמוך במקצת מתחזיות האנליסטים.

ההכנסות ממחשב הנייד מאק הגיעו בירידה של כ-10% מהרבעון המקביל אשתקד, בסך של 7.38 מיליארד דולר, הרבה מתחת לצפי האנליסטים שצפה 8.45 מיליארד דולר. זהו הסגמנט אשר נפגע מהיחלשות הצרכן.

הרווח התפעולי עמד על 23 מיליארד דולר, ושולי רווח תפעוליים של 27.8%, שני הנתונים מעל צפי האנליסטים. הרווח הנקי עמד על 19.4 מיליארד דולר או רווח למניה של 1.2 דולר, בירידה של 10% מהרבעון המקביל אשתקד, נתון שלא מאופיין עם אפל. שולי הרווח עמדו על 23%.

בפן הגאוגרפי - ההכנסות מאמריקה בלבד עמדו על 37.4 מיליארד דולר, בצמיחה של 19% משנה לשנה, המכירות מאירופה הסתכמו ב23.3 מיליארד דולר, צמיחה שנתית של 5%, ההכנסות מסין עמדו על 18.3 מיליארד דולר, בצמיחה דלה של 3% מהרבעון המקביל, ההכנסות מיפן בקיפאון משנה לשנה, עמדו על 7.7 מיליארד דולר.

אפל מודיעה על דיבידנד בסך של 0.23 דולר למניה.

לפני כשלושה חודשים, בשיחת המשקיעים דיבר הסמנכ״ל כספים של ענקית הטק על פגיעה בהכנסות של בין 4-8 מיליארד דולר מהשפעות המגיפה ולא סיפר הכנסות צפויות להמשך, (לרבעון הזה), גם הפעם שיחת המשקיעים של אפל תהיה מהחשובות שם נבין איך אפל מסתדרת בסין, ומה ההשפעות של הסביבה המאקרו-כלכלית הלא פשוטה, שגם גורמת להאטה בצריכה של מכשור אלקטרוני.

לפני כשבועיים, החברה נקטה במשנה זהירות לנוכח חוסר הוודאות והחשש מהאטה והודיעה על צמצום הוצאות והפחתת גיוסים.

קיראו עוד ב"גלובל"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אנטליה טורקיה (AI)אנטליה טורקיה (AI)

קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון

אינפלציה של 33.5% הורסת את היתרון של הלירה החלשה;  מלונות מחזיקים מעמד עם "הכול כלול" בזמן שעסקים קטנים קורסים;  1.5 מיליון טורקים נוטשים לטובת האיים היווניים; מאנטליה ועד איסטנבול: המספרים שמטלטלים את הענף שמניב 12% מהתמ"ג

עמית בר |
נושאים בכתבה תיירות טורקיה

ענף התיירות הטורקי, שהיווה במשך עשורים את אחד מעמודי התווך של הכלכלה המקומית, נמצא בצניחה חופשית. הנתונים העדכניים מציירים תמונה קשה: ירידה של 5% במספר התיירים הזרים ביולי, צניחה של 30% במבקרים באנטליה ברבעון הראשון, והפסדים צפויים של 3 מיליארד דולר בהכנסות השנתיות. מדובר ברעידת אדמה כלכלית עבור מדינה שבה התיירות מהווה 12% מהתמ"ג ומעסיקה מעל 3 מיליון עובדים.

המשבר מתבטא בירידה חדה במספרים: גרמניה, שהיא השוק הגדול ביותר של מבקרים, רשמה ירידה של 8%, בריטניה 10%, וארצות הברית צנחה ב-22%. אבל מעבר לסטטיסטיקה היבשה, מדובר בסיפור של ענף שלם שמתמוטט תחת העומס של אינפלציה דוהרת, אסונות טבע חוזרים ומדיניות כלכלית כושלת עם תדמית שהולכת ונהית בעייתית יותר לעולם המערבי - ארדואן נגד להקת בנות - "לבוש ומעשים לא הולמים". ארדואן נלחם באופוזיציה הליברלית, שם מנהיגים שלה בכלא, ומדבר יותר ויותר על קיצוניות דתית. זה עלול להפחיד את התיירים.

וכל זה קורה כשטורקיה נתפסת זולה מאוד. המטבע שלה איבד מעל%5 ב-20 שנה, אלא שהאינפלציה של 335 שהיא אומנם בירידה, מחסלת את היתרון התחרותי. משפחה של ארבעה משלמת כיום 150-200 דולר ללילה במלון בינוני באנטליה, לעומת 100-130 דולר לפני כשלוש שנים. 

המודל של "הכול כלול": כך שורדים המלונות הגדולים בזמן שהמסעדות המקומיות נסגרות

הפתרון שמחזיק את הענף בחיים הוא דווקא מודל הכל כלול. המלונות מרכיבים חבילות מיוחדות לתיירים רוסים כדי לשמור על תפוסה גבוהה. השוק הרוסי, שמהווה 14% מהמבקרים, נשאר יציב יחסית בזמן שהאירופים בורחים.

אבל יש לזה מחיר כבד. המודל יוצר "בועה" שבה התיירים לא יוצאים מהמלון ולא מוציאים כסף בכלכלה המקומית. התוצאה: בעלי עסקים קטנים באנטליה מדווחים על ירידה של 40% במכירות. מסעדות משפחתיות נסגרות, חנויות מזכרות מורידות תריסים, ומדריכי טיולים מקומיים נשארים ללא עבודה.