סנאפצ׳אט בדוח קריטי; תנועה חדה צפויה גם הפעם?
בשבעת הדוחות האחרונים של סנאפצאט SNAP INC , התנועה הממוצעת שלה הייתה 22%, תנועה דו ספרתית חדה, שכוללת את הדוח בפברואר האחרון כאשר נסקה ב-58% ביום, וכולל גם את ההתרסקות באוקטובר ב-26%.
כך שככל הנראה, ועל פי ההיסטוריה, המניה אוהבת לבצע מהלכים חדים לאחר דוחות.
החברה שזינקה ב-900% מתחתית הקורונה, מוחקת כמעט את כל העלייה בשנה האחרונה, וחוזרת לאזורים שהמניה שווה, מעין תהליך של Re-Valuation, שמתרחש להמון חברות שהגיעו לשוויים גבוהים במיוחד במהלך שנת 2021.
במאי האחרון, הבעלים של סנאפ הזהיר שבגלל התדרדרות במצב הכלכלה היא לא תעמוד בתחזיות ההכנסות והרווח שלה. המניה צנחה ב-43% באותו יום המסחר, ולא רק זה, היא לקחה איתה למטה חברות דיגיטליות אחרות. מטא ירדה ב-7%, גוגל ירדה ב-3.6%, פינטרסט ירדה ב-12% וטוויטר איבדה 3.7%. ההודעה גרמה לפאניקה כללית בכל חברות הרשתות החברתיות ולפגיעה במודל הכלכלי שמתבסס על פרסום, שבתקופות האטה בכלכלה נוטה להיפגע בעקבות חברות שמצמצמות את הוצאות השיווק והפרסום שלהן. עד כה אף רשת חברתית לא פרסמה דוחות כספיים לרבעון השני, והראשונה שגם הזהירה על רווח והכנסות שכנראה לא יעמדו בצפי, גם תפרסם ראשונה.
אותה סיטואציה מאוד דומה למה שראינו בנטפליקס, שהודיעה מראש כי תפסיד 2 מיליון משתמשים, ובדוח שיצא אמש דווח כי הפסידה רק מיליון משתמשים, דבר אשר החדיר אופטימיות למשקיעים והמניה זינקה ב-7% במסחר המאוחר.
- עונת הדוחות נפתחת והמשקיעים נערכים לתנודות חדות בשוק
- דלתא מכה שוב את הציפיות - וממריאה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרשת החברתית, דיווחה לפני 2 דוחות על שהצליחה להרוויח סכום זעום של 22 מיליון דולר - נתון שהצליח להקפיץ אותה בכמעט 60%, למה? כי סנאפצ׳אט מאז הקמתה לעולם לא רשמה רבעון רווחי חוץ מאותו רבעון כאמור. החברה הפסדית לאורך השנים ולא מצליחה להביא את מיליארד ההכנסות שרושמת בשורה הראשונה, לשורה התחתונה. החברה מדווחת על 332 מיליון משתמשים בממוצע ליום, שמעל חצי מהם מגיעים מאירופה וצפון אמריקה, וההכנסות הממוצעות ממשתמש עומדות על 31$.
אנליסטים צופים הפסד למניה של 10 סנט, מה שישאיר את סנאפצ'אט בצד ההפסדי (אלא אם תהיה הפתעה) והכנסות של 1.14 מיליארד דולר, המשקפים צמיחה נאה של 15% מהרבעון המקביל אשתקד. סנאפצ'אט לא מתייחסת לחששות מצד הכנסות הפרסום, וצופה צמיחה שנתית ממוצעת של כ-10% מאותו סגמנט.
סנאפצ'אט נסחרת לפי שווי של 23 מיליארד דולר, עם מכפיל מכירות של 5.2, החברה מזכירה שהיא נטולת פרעון חובות עד שנת 2025, וצד נכסים במאזן בריא של 5 מיליארד דולר במזומנים. האם שוב סנאפצ'אט תזוז בתנועה דו ספרתית בחמישי הקרוב לאחר המסחר?
- 3.תמר 11/12/2022 18:27הגב לתגובה זו555443
- 2.שרון 20/07/2022 18:46הגב לתגובה זוהיה לה פוטנציאל כביר לכבוש את הדור הצעיר בגלל שמירה על פרטיותם. נגמר חלון הזמן.
- 1.רק לונג תל אביב לונג דאקס ומניות דאקס (ל"ת)שרון גל 20/07/2022 18:16הגב לתגובה זו

מ-240 לפחות מדולר - הקריסה של ביונדמיט
ביונד מיט הייתה סמל לעתיד של תעשיית המזון, מאז ההייפ הראשוני אחרי ההנפקה איבדה את מרבית השווי ונאבקת לשרוד, כשהמניה קורסת מתחת לדולר והחברה מנסה להימנע מפשיטת רגל ברקע החובות הגבוהים
לפני שש שנים, ביונד מיט Beyond Meat -22.4% הייתה סמל למהפכה. חברה שהבטיחה לשנות את הדרך שבה העולם צורך חלבון, לא עוד בשר מן החי, אלא תחליפים צמחיים שאפשרו לשלב בין טעם, בריאות וסביבה. המשקיעים התאהבו, הכותרות היללו, והמניה טסה. באותה תקופה זה נראה כמו העתיד של תעשיית המזון. אבל העתיד הזה לא התממש. בשנים האחרונות הביקוש לבשר צמחי דעך, המתחרים התחזקו, והחברה מעולם לא הצליחה להראות רווח שנתי אחד.
ההגעה לנאסדק
החברה הגיעה לנאסדק בתחילת מאי 2019, בתקופה חמה במיוחד עבור תחום הפוד-טק, במה שהפך לאחת ההנפקות הזכורות של בתחום. החברה גייסה כ-240 מיליון דולר לפי מחיר של 25 דולר למניה, ששיקף לה שווי שוק של כ-1.5 מיליארד דולר. ההתלהבות סביב ה"בשר הצמחי", הפכה את יום המסחר הראשון לחגיגה של ממש, כאשר המניה פתחה בעלייה חדה, וסגרה את היום הראשון ברמה של 65.75 דולר, קפיצה של כ-163%.
תוך פחות מחודשיים המשיכה המניה לטפס והגיעה לשיא של קרוב ל-240 דולר בסוף יולי 2019, מה שהקפיץ את שווי השוק של ביונד מיט לכ-15 מיליארד דולר.
המציאות לא עמדה בציפיות
מאחורי ההייפ הגדול, החברה פשוט לא סיפקה את הסחורה. למרות היתרון הראשוני של ביונד מיט כחברת הבשר הצמחי הציבורית הראשונה, החברה מעולם לא הצליחה להציג רווח שנתי אחד. בשנים האחרונות קצב הצמיחה שלה נעצר, והירידה במכירות הפכה למגמה קבועה. הכנסות החברה ירדו בשיעור שנתי ממוצע של כ-8% בשנתיים האחרונות, וברבעון האחרון נרשמה צניחה של כמעט 20% לעומת השנה שעברה, בעיקר כתוצאה מירידה של כ-19% בנפח המוצרים שנמכרו.
- שימו לב לשווקים המתעוררים, ואיך לא לשלם לשוק ״שכר סופרים״?
- איזה מניות ביטחוניות מעניינות? ואיזה מניה סולידית יכולה להפתיע?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקום להתרחב, החברה החלה להתכווץ. אחרי שיתוף הפעולה עם רשתות מזון מהיר והציפיות למכירות המוניות, הציבור התעייף מהמוצר, קטגוריית הבשר הצמחי כולה נחלשה, ויריבות כמו טייסון פודס ואימפוסיבל פודס תפסו נתח שוק גדל. אפילו הצרכנים המודעים לבריאות ולאקלים לא הצליחו להציל את המגמה. אבל האכזבה הגדולה ביותר נרשמה בשורה התחתונה. החברה שורפת מזומנים בקצב מהיר, עם הפסד של כ-92 מיליון דולר בשנה הנוכחית לעומת כ-110 מיליון בשנה הקודמת, והמאזן שלה נחלש משמעותית.

נעילה שלילית בוול-סטריט; ביונד-מיט נפלה ב-22%, ויזה איבדה 3%
העליות בשווקי המניות האמריקניים נעצרו, לאחר שחולשה בבנקים אזוריים העלתה מחדש חששות בנוגע לאיכות האשראי במערכת הפיננסית. ה-S&P 500 והדאו איבדו 0.6%, הנאסד״ק ירד ב-0.5%, על רקע דיווחים של שני בנקים, Zions Bancorp ו־Western Alliance, על הפסדים הקשורים להלוואות שנחקרות כעת בשל חשד להונאה במקביל, משקיעים פנו לאפיקים סולידיים יותר והביקוש לאג"ח ולזהב דחף את מחיריהם כלפי מעלה.
מניית Zions צנחה בכ-13% לאחר שחשפה מחיקה של 50 מיליון דולר בגין הלוואה בעייתית שניתנה דרך בנק שלה בקליפורניה. Western Alliance נפלה ב-11% לאחר שדיווחה על חשיפה לאותו לווה. אנליסטים ניסו להרגיע וטענו כי מדובר במקרה נקודתי, אך ההשוואות לקריסת Silicon Valley Bank מלפני כשנתיים וחצי חידדו את החשש מפני בעיות רוחביות בענף. גם קריסתה הדרמטית של חברת האשראי לרכב Tricolor Holdings, שהובילה את ג׳יי פי מורגן למחיקה של 170 מיליון דולר, העצימה את הדאגה לבריאות האשראי במערכת.
במקביל, המתיחות הגיאופוליטית ממשיכה ללוות את השווקים. נשיא ארה״ב דונלד טראמפ שוחח עם מקבילו הרוסי ולדימיר פוטין במשך שעתיים והשניים סיכמו להיפגש בבודפשט, יום לפני פגישתו של טראמפ עם נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, בבית הלבן. המשקיעים ממשיכים לעקוב בדריכות אחר ההתרחשויות בזירה הבינלאומית, שהופכות לגורם נוסף של אי ודאות בתקופה רגישה לשווקים.
- נעילה מעורבת בוול-סטריט; הנאסד״ק עלה ב-0.6%, AMD קפצה ב-9%
- נעילה מעורבת בוול-סטריט; וולס פארגו קפצה ב-7%, צים עלתה ב-5%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נטפליקס וספוטיפיי מאחדות
כוחות ומשיקות פודקאסטים בווידאו - במסגרת שיתוף הפעולה, נטפליקס תשלב תוכניות פודקאסט וידאו פופולריות בתחומי הספורט, הבידור והפשעים האמיתיים, צעד שנועד לגוון את התכנים, לחזק את התחרות מול יוטיוב ולשמור על קצב הצמיחה של המנויים