נטפליקס סטרימינג טלויזיה באינטרנט
צילום: יח"צ

שותפה מפתיעה לנטפליקס לשרות מבוסס הפרסומות שלה

ענקית התוכנה מיקרוסופט לא ידועה בשרותי הפרסום לעומת גוגל או מטא שזה עיקר עיסקם, אך מכניסה כבר כ-3 מיליארד דולר ברבעון בתחום. עתה יקבל הסקטור דחיפה משמעותית מנטפליקס על מיליוני משתמשיה שהעדיפה את מיקרוסופט על פני המתחרות 
משה כסיף | (1)

בחודש אפריל, הפתיעה חברת נטפליקס  NETFLIX  את המשקיעים' כשהודיעה שבקרוב תוצע האפשרות לרכישת מנוי הנתמך בפרסומות. הרציונל היה שהמנויים בתשלום כבר לא מספקים את הצמיחה הנדרשת בהכנסות והחברה צריכה לחפש מנועי צמיחה חדשים. נטפליקס היא לא שחקנית בתחום הפרסומות ולכן אך טבעי היה שהיא תחפש שותפים שיתאימו לפעילות החדשה שהיא רוצה לפתוח.

המועמדת הטבעית הייתה גוגל המתמחית בתחום הפרסום, או חברות וותיקות אחרות מן התחום. ה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח כבר בחודש שעבר כי חברת אלפבית, החברה האם של גוגל GOOGLE  כמו גם  Comcast NBCUniversal (CMCSA), היו המתמודדות המובילות לעבוד עם נטפליקס על השקת אסטרטגיית הפרסום החדשה, אולם למרבה ההפתעה אך אף אחת מהן לא זכתה לבסוף.

כעת נודע כי החברה בחרה דווקא בחברת מיקרוסופט  MICROSOFT  בדרך להשקת שכבת המנויים החדשה. סמנכ"ל התפעול של נטפליקס, גרג פיטרס, כתב אמש כי למיקרוסופט יש יכולת מוכחת בתחום, ושתי החברות יפעלו יחד כדי לבנות הצעה חדשה המבוססת על מודעות.

כאשר דיווח על התוצאות הכספיות של הרבעון הראשון באפריל, חשף המנכ"ל המשותף של נטפליקס, ריד הייסטינגס, את העובדה שהחברה תלך בעקבות חברות יריבות שכבר פועלות בשיטה הזאת, ותציע אפשרות לרכישת מנוי המבוסס על פרסומות. הפרסום היה מפתיע, משום שהייסטינגס נקט בעבר עמדה נחרצת נגד פרסום בפלטפורמה. ואולם צמיחת המנויים החלשה שהגיעה אפילו לכדי ירידה במספר המנויים ברבעון האחרון, הניעה אותו, ככל הנראה, לשנות את אורח החשיבה שלו. נטפליקס איבדה 200 אלף מנויים נטו ברבעון הראשון, והתחזית שלה לרבעון השני, שהדו"חות שלו ייחשפו בשבוע הבא, היתה אובדן של שני מיליון מנויים נוספים.

גם חברת מיקרוסופט פרסמה פוסט על העסקה

במקביל לפרסומים של נטפליקס, פרסמה גם חברת מיקרוסופט פוסט המתייחס לעסקה. בפוסט נכתב כי משווקים המעוניינים להסתייע במיקרוסופט לצרכי הפרסום שלהם, יקבלו גישה לקהל הלקוחות של נטפליקס. עם זאת, מיקרוסופט חזרה והדגישה את המחויבות שלה לשמירה על הפרטיות ועל המידע של הלקוחות.

בחודש שעבר השלימה מיקרוסופט את רכישת Xandr, פלטפורמת טכנולוגיית פרסום, מחברת AT&T. בהכרזה שלה בשנה שעברה, אמרה חברת מיקרוסופט כי "ככל שהנוף הדיגיטלי מתפתח בעולם שלאחר קובצי Cookie, מיקרוסופט ו-Xandr יחד יעזרו לעצב את שוק הפרסומות הדיגיטליות של העתיד". עוד נכתב בהכרזה כי מייקרוסופט מכבדת את העדפות הפרטיות של הצרכנים, מבינה את מערכות היחסים של בעלי אתרים עם הצרכנים ועוזרת למפרסמים לעמוד ביעדים שלהם.

למרות שאינה שחקנית משמעותית בשוק הפרסום ביחס לאלפבית, מטא META PLATFORMS או אמזון  AMAZON , למיקרוסופט יש עסק פרסום צומח. ברבעון הראשון דיווחה החברה על הכנסות של 2.9 מיליארד דולר בתחום החיפוש והחדשות, עלייה של 23% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

קיראו עוד ב"גלובל"

פרסום באינטרנט – איך זה עובד

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מעניין. (ל"ת)
    הקורא 15/07/2022 10:29
    הגב לתגובה זו
סנדיסקסנדיסק

זינקה יותר מ-500% בשנה: כיצד הפכה סנדיסק לאחת המניות הבולטות בוול-סטריט?

הביקוש הגובר לזיכרונות עבור תשתיות בינה מלאכותית, הפיצול מווסטרן דיגיטל והצטרפות למדד S&P 500 הציבו את מניית סנדיסק במרכז העניינים   - אך לאחר הזינוק החד, שאלות התמחור והמשך הצמיחה עומדות במוקד
אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה סנדיסק זיכרון

פחות משנה לאחר שהחלה להיסחר מחדש כחברה עצמאית, מניית יצרנית זיכרונות הפלאש סנדיסק SanDisk Corp. 1.45%  זינקה במאות אחוזים והפכה לאחת מהמניות המבוקשות בקרב המשקיעים המעוניינים להיחשף למהפכת הבינה המלאכותית. מאז החלה להיסחר בפברואר במחיר של 36 דולר למניה, טיפסה מניית סנדיסק לשער של כ־238 דולר, עלייה של יותר מ־500%. גם בשבוע האחרון נמשכה המגמה, לאחר שדוחות חזקים של מיקרוןMicron Technology, Inc 4.01%   ,אחת המתחרות הגדולות בתחום, חיזקו את הסנטימנט בענף כולו.


סנדיסק אינה שחקנית חדשה. החברה נסחרה בוול סטריט משנת 1995 ועד 2016, אז נרכשה בידי ווסטרן דיגיטל. השנה הושלם הפיצול בין השתיים, וסנדיסק חזרה לפעול כחברה עצמאית והפעם בסביבה עסקית שונה לחלוטין מזו שעזבה לפני כמעט עשור.


הביקוש לזיכרונות פלאש זינק עם התרחבות עומסי העבודה של בינה מלאכותית, ובעיקר עם ההשקעות הכבדות בתשתיות מחשוב, מרכזי נתונים ושירותי ענן. במקביל, היצע הזיכרונות נותר מוגבל יחסית, תוצאה של קיצוצי השקעות שבוצעו בענף בשנים קודמות. השילוב בין ביקוש גובר להיצע הדוק יצר תנאים תומכים לעליית מחירים ולהתרחבות מרווחים. האנליסטים מעריכים כי סנדיסק נהנית מהדינמיקה הזו באופן מובהק, במיוחד בזכות חשיפה גבוהה לשוקי האחסון הארגוניים.


האנליסטים אופטימיים במיוחד

בבנצ’מרק אקוויטי ריסרץ’ מעריכים כי התנאים החיוביים אינם זמניים. לדברי האנליסט מארק מילר, הסביבה העסקית החזקה צפויה להימשך גם מעבר ל־2026. בעקבות זאת העלה בית ההשקעות את תחזיות הרווח וההכנסות של סנדיסק לשנים הקרובות והותיר המלצת קנייה למניה. לפי התחזיות של בנצ’מרק, סנדיסק צפויה להציג רווח מתואם של כ־13 דולר למניה ב־2026 על הכנסות של כ־10.5 מיליארד דולר, עלייה חדה לעומת 2025. ב־2027 צפוי הרווח, לפי ההערכות, לטפס לכ־20 דולר למניה על הכנסות של כ־13 מיליארד דולר.


גם בסיטי נוקטים קו אופטימי, ואף חריף יותר. האנליסטים בבנק ההשקעות צופים כי הרווח המתואם של סנדיסק עשוי להתקרב ל־26 דולר למניה ב־2027, ומציבים למניה יעד מחיר גבוה משמעותית מהמחיר הנוכחי. בסיטי מדגישים במיוחד את תחום כונני ה־SSD הארגוניים, המשמשים מרכזי נתונים. פעילות זו עדיין מהווה חלק קטן יחסית מהכנסות סנדיסק, אך נתפסת כבעלת פוטנציאל צמיחה משמעותי, על רקע דרישות הביצועים של יישומי בינה מלאכותית.


גוגל אלפאבית רשתות חברתיותגוגל אלפאבית רשתות חברתיות

אלפאבית רוכשת חברת תשתיות ב־4.75 מיליארד דולר

ענקית הטכנולוגיה מרחיבה את שליטתה בתשתיות חשמל ומרכזי נתונים כחלק מהיערכות לגידול בביקוש למחשוב ולבינה מלאכותית, על רקע מגבלות רשת החשמל בארה״ב

אדיר בן עמי |

אלפאבית Alphabet 0.85%  הודיעה כי תרכוש את חברת התשתיות Intersect Power בעסקת מזומן בהיקף של 4.75 מיליארד דולר, בתוספת חוב קיים. המהלך משתלב בגל השקעות רחב של ענקיות הטכנולוגיה, המבקשות להרחיב במהירות את קיבולת מרכזי הנתונים והאנרגיה הנדרשת להפעלתם, על רקע העלייה החדה בביקוש למחשוב עבור יישומי בינה מלאכותית.


Intersect עוסקת בפיתוח תשתיות אנרגיה ומרכזי נתונים, ולפי הודעת אלפאבית מחזיקה בצבר פרויקטים בהיקף של מספר ג’יגוואטים, הנמצאים בשלבי פיתוח או הקמה. רכישת החברה צפויה להעניק לגוגל גישה ישירה למקורות חשמל נוספים, בתקופה שבה רשתות החשמל בארה״ב מתקשות לעמוד בקצב הביקוש הגובר. העסקה מגיעה לאחר שגוגל כבר יצרה קשרים עסקיים עם Intersect בשנה שעברה, אז נכנסה להשקעה מיעוט והחלה בשיתוף פעולה לפיתוח מתקני ייצור חשמל בסמוך לקמפוסים של מרכזי נתונים. כעת, אלפאבית מבקשת להעמיק את השליטה בשרשרת האספקה האנרגטית הנדרשת לפעילותה.


לדברי אלפאבית, Intersect תמשיך לפעול כיחידה נפרדת תחת המותג הקיים, ולא תשולב באופן מלא בפעילות גוגל. הנהלת החברה תישאר על כנה, ובראשה המנכ״ל שלדון קימבר. נכסים פעילים של Intersect בטקסס, וכן נכסים פעילים ומתוכננים בקליפורניה, לא ייכללו בעסקה.


אלפאבית תרכוש את פלטפורמת פיתוח האנרגיה של Intersect ואת צוות העובדים העוסק בפרויקטים שכבר הוקצו לגוגל. מדובר בנכסים שנועדו לתמוך ישירות בהרחבת פעילות מרכזי הנתונים של החברה בארה״ב.


ענקיות הטכנולוגיה רוצות חשמל

העסקה משקפת מגמה רחבה יותר בענף, שבה חברות טכנולוגיה גדולות מחפשות חיבור ישיר לייצור חשמל. הביקוש למרכזי נתונים גדולים, המונעים על ידי מודלים מתקדמים של בינה מלאכותית, הפך את סוגיית האנרגיה לאחד מצווארי הבקבוק המרכזיים של הענף.במקביל, גם שחקנים נוספים בוחנים רכישות בתחום. קבוצת סופטבנק בוחנת יעדים אפשריים בענף מרכזי הנתונים, וחברות השקעה פרטיות פועלות לרכישת ספקיות תשתית ורשתות חשמל, במטרה ליהנות מהגידול בביקוש.