קראודסטרייק צוללת: מורגן סטנלי ממליצים למכור; דאונסייד של 13%
ענקית אבטחת הסייבר CROWDSTRIKE (CRWD) צוללת במסחר בוול סטריט בשעה זו ב-12% לשווי שוק של 57.6 מיליארד דולר. את יום המסחר פתחה המניה בשער של 284.3 דולר, אך בבנק ההשקעות MORGAN STANLEY (MS) השיקו סיקור על המניה – ובקראודסטרייק קרוב לוודאי שקיוו למסמך אחר. באנליזה של מורגן סטנלי ניתן למניה מחיר יעד של 247 דולר, דאון סייד של כ-13% על שער הבסיס, עם המלצת "תשואת חסר" (המקבילה שלהם להמלצת מכירה).
באחרונה, בפירמה BTIG האנליסט גריי פאוול הנמיך את ההמלצה מ"קנייה" לרמה ניטרלית, כשהוא מזכיר בסקירתו את התחרות הגוברת בתחום אבטחת תכנות הקצה – והנה מגיע הקשר הישראלי - עם סנטינל וואן ("הבדיקות שלנו מובילות אותנו להאמין שהתחרות והטלטלות שהביאו לצמיחת קראודסטרייק ב-2021 ירגעו ב-2022").
כבר בפתח הדברים נאמר כי למניה המלצות קניה רבות מאנליסטים אחרים. 27 אנליסטים מסקרים אותה. מתוכם – 22 המלצות "קנייה", שלוש המלצות "החזק" ושתי המלצות "מכירה". מחיר היעד הממוצע: 310.13 דולר, אפסייד של 23% על השער בזמן כתיבת שורות אלה (252 דולר). ב-Mizuho בדיוק העלו את מחיר היעד מ-330 דולר ל-360 דולר, מה שמשקף אפסייד של 43%.
ועדיין, היום השוק מקשיב למורגן סטנלי. אנליסט הבנק חמזה פודרוואלה כותב למשקיעים כי יש מתחרות על טכנולוגיית הדור הבא באבטחה שהן טובות ממנה, בכך שהן מציעות סל שירותים רחב יותר – במחיר נמוך ב-15-20%.
- לאור מהלכי אופק+ מורגן סטנלי מעלה תחזית למחיר הנפט
- דוחות הבנקים בארה"ב: רווחים מזנקים ותחזיות מעודדות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהדברים עולה שענקית ככל שתהיה, ופודרוואלה אכן מזכירת כי מדובר באחת ממובילות השוק – המתחרות מזנבות בה והתמחורים שיכולה הייתה להרשות לעצמה בעבר, עשויים לפגוע בה כעת ולהבריח לקוחות למתחרים.
"הדינאמיות של התחרות בסקטור תגרום לכך שלשמור על קצב ביצועי המניה הנוכחי כבר קיימא ילך ויהפוך יותר ויותר קשה", כתב, "והדבר יביא לאי בירות באשר לקצב ההאטה בשורה העליונה במהלך 2022. זאת, ביחוד כשהטלטלות שדחפו לעבודה מהבית החל בשנה שעברה מתחילות לשכוך".
"האפשרות להאטה יוצרת משוואת סיכון-סיכוי לא מיטבית עם מכפיל של 26 על המכירות הצפויות בשנה הבאה", הוסיף. בהתייחס לשוויים בתחום פעילות צוין בסקירה כי זה של קרואדסטרייק משקף פרמיה קלה בלבד ביחס למכפילים הממוצעים. עוד כתב כי בעוד שברבעונים הבאים תוסיף להכות את תחזיות האנליסטים – בהמשך נראה את זה פחות קורה.
- רבעון חזק לדלק US, רווח נקי של 178 מיליון דולר
- טראמפ מבטיח "דיבידנד מכסים" של 2,000 דולר לכל אמריקאי
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
ברבעון השני של השנה דיווחה על רווח מתואם של 11 סנט למניה, גבוה ב-22% מתחזיות האנליסטים, ועליה של פי שלושה ויותר מרווח של 3 סנט שנה קודם לכן. ההכנסות החוזרות על בסיס שנתי (ARR) עלו מאז התקופה המקבילה אשתקד ב-150.6 מיליון דולר לסך של 1.34 מיליארד דולר.
ההכנסות בהן הכירו בפועל בתקופת הדוח צמחו ב-70% ל-337.7 מיליון דולר, בעוד תחזית הקונצנזוס בשוק הייתה לנתון של 324 מיליון דולר. ההכנסות מדמי מנוי קפצו בשיעור דומה ל-315.8 מיליון דולר (היתר – דמי תחזוקה). 1,660 לקוחות חדשים רכשו את שירותיה ברבעון, ובסך הכל בסופו היו לה 13,080 לקוחות משלמים – צמיחה של 81% בנתון זה בתוך שנה.
בצד השבחים מזכיר פודרוואלה שהפלטפורמה של קראודסטרייק "מאפשרת הטמעה קלה, שירותים מנוהלים היטב וגישה מבוססת בינה מלאכותית שמאמצת טוב יותר את סביבת הסיכון המשתנה, וזאת ביחס למוצרי לגאסי בתחום האבטחה".
ברבעון השלישי של השנה מצפים האנליסטים לראות רווח מתואם של 10 סנט למניה על הכנסות של 363.48 מיליון דולר. רווח שכזה אולי ישקף עליה של 25% מהתקופה המקבילה, אך גם האטה בהשוואה לרבעון השני כפי שהזכרנו. ההכנסות בהיבט זה אף תרשומנה ירידה.
- 2.סייבר בלוף 16/11/2021 00:48הגב לתגובה זובועת 2000 שידור חוזר
- 1.בועה (ל"ת)שי 15/11/2021 22:37הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
טראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AIטראמפ מבטיח "דיבידנד מכסים" של 2,000 דולר לכל אמריקאי
בציוץ ברשת החברתית שלו טראמפ מציג יוזמה לחלק "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח, שימומן מההכנסות המיסוי על יבוא; את המתנגדים לתכנית טראמפ מכנה "טיפשים"
נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, פרסם פוסט חריג ברשת Truth Social, שבו הוא מגן על מדיניות המכסים האגרסיבית שלו וכינה את מתנגדיה "טיפשים". לדבריו, מדיניות זו חיזקה את הכלכלה האמריקאית, הפכה את ארצות הברית ל"מדינה העשירה והמכובדת ביותר בעולם" והביאה לשווקים פיננסיים בשיא של כל הזמנים.
"אנשים שמתנגדים למכסים הם שוטים!", כתב טראמפ, כשהוא מייחס את מצבה הכלכלי של ארצות הברית להטלת המכסים על יבוא. הוא טען כי ארצו נהנית כיום מ"אינפלציה כמעט אפסית" ומ"שוק מניות בשיא היסטורי", והוסיף כי תוכניות הפנסיה האמריקאיות (401(k)) נמצאות ברמות הגבוהות ביותר אי פעם.
טראמפ הוסיף כי הכנסות המדינה ממסים על יבוא עומדות על "טריליוני דולרים", שלדבריו יסייעו להתחיל לצמצם את החוב הלאומי, העומד כיום על כ-37 טריליון דולר. לדבריו, המדיניות מביאה לראשונה מזה שנים לזרימת הכנסות ישירה לקופת המדינה ממדינות זרות, במקום הסתמכות על חוב או גירעון.
דבריו מגיעים על רקע המשך הוויכוח הציבורי סביב מדיניות המכסים התמוכים רואים במכסים כלי לשיקום התעשייה האמריקאית ולחיזוק עצמאותה הכלכלית, בעוד כלכלנים מזהירים כי מדובר בצעד שמעלה את יוקר המחיה ומכביד על הצרכן המקומי.
- ממשל טראמפ ישיק מכרז ענק לקידוחי נפט וגז במפרץ מקסיקו
- מכה לטראמפ ולרפובליקנים: שריל נבחרה למושלת ניו ג'רזי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד ההתבטאויות התקיפות, טראמפ ממשיך לרמוז כי בכוונתו להשתמש בהכנסות מהמכסים למימון תשלומים ישירים לציבור מהלך שכינה בעבר "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח אבל בשלב זה מדובר ברעיון בלבד שטרם עוגן בתוכנית כלכלית רשמית.
הציוץ שפרסם הנשיא טראמפ ברשת Truth Social
