דוחות טוויטר - בהתאם לציפיות, אבל כמות המשתמשים מאכזבת
הרשת החברתית TWITTER INC (TWTR) סובלת מהתחרות מול טיק טוק. ההכנסות ברבעון אומנם עמדו ביעד - 1.28 מיליארד דולר והרווח היה בהתאם לתחזית - רווח של 0.15 דולר למניה. אבל צמיחת המשתמשים איטית מהצפוי.
אתר הרשתות החברתיות פועל להוספת תכונות חדשות כגון חדרי צ'אט ואודיו כדי למשוך משתמשים, וגם השתפר ביכולות הפרסום שלו כדי להשיג את המטרה - הכפלת ההכנסות השנתיות עד 2023.
ההכנסות מפרסום הסתמנו ב-1.14 מיליארד דולר ברבעון שהסתיים ב-30 בספטמבר, בהתאם להערכות הקונצנזוס. הנהלת הטוויטר אמרה כי מספר משתמשים פעילים יומיים הניתנים למוניטיזציה היה 211 מיליון במהלך הרבעון השלישי, פחות מציפיות האנליסטים ל-212.6 מיליון.
בעוד טוויטר הגדילה את מספר המשתמשים שלה מחוץ לארצות הברית ב-5 מיליון מהרבעון הקודם, בארה"ב היא לא צמחה.
החברה אמרה כי היא רואה השפעה "צנועה" על הכנסות ממודעות משינויי פרטיות שפרסמה אפל במכשירי iOS, המונעים ממפרסמים לעקוב אחר משתמשים במכשירים שלהם ללא הסכמתם. המשקיעים ציפו שטוויטר תהיה מוגנת יחסית מפני פגיעה בשינויים, מכיוון שרוב המפרסמים שלה אינם מסתמכים על מודעות ממוקדות מאוד. סנאפ ופייסבוק דיווחו גם על הכנסות ברבעון השלישי שפספסו את ההערכות, ואמרו ששינויי הפרטיות של אפל פוגעים ביכולתן לפלח ולמדוד מודעות דיגיטליות.
- לא בגלל האגו: הסיבה האמיתית שהביאה את מאסק לרכוש את טוויטר?
- הרופא דרש לקבל פרטי מתלוננים נגדו - מכבי סירבה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החברה צופה הכנסות ברבעון הרביעי בין 1.5 מיליארד דולר ל-1.6 מיליארד דולר.

הילד היתום והעני שהפך לאיש העשיר בעולם - סיפור חייו של לארי אליסון
התחנות בדרך, הכישלונות, התובנות - "יש לי את כל החסרונות הדרושים להצלחה; הרגשתי שאני צריך להוכיח את עצמי כל יום. זה יצר בי רעב שלא
נרגע לעולם"; החבר סטיב ג'ובס, המנכ"לית צפרא כץ והדרך ל-400 מיליארד דולר
זה היום של לארי אליסון. הוא הרוויח היום 100 מיליארד דולר במקביל לנסיקה המדהימה במניית אורקל והפך לאיש העשיר בעולם. ההתחלה היתה קשה מאוד. הסיפור שלו השראה לאנשים שמתחילים מלמטה. השראה ליזמים. הרעב שלו להצלחה מעורר קנאה, היכולות שלו פנומנליות. הביצועים שלו מרשימים ומוכיחים שהכישלונות הם השיעורים הטובים ביותר להצלחה. קבלו את הדרך של אליסון מילד יתום ועני לאיש העשיר בעולם.
לארי ג'וזף אליסון נולד ב-17 באוגוסט 1944 בברונקס, ניו יורק, לעולם שלא רצה אותו. אמו, ססיל, הייתה נערה בת 19 שלא יכלה לגדל אותו. אביו הביולוגי היה טייס קרב של חיל האוויר האמריקני, אך נעלם עוד לפני הלידה. כבר ברגעיו הראשונים היה לארי ילד "דחוי".
בגיל תשעה חודשים בלבד חלה בדלקת ריאות קשה. אמו הצעירה, נואשת וחסרת תמיכה, החליטה למסור אותו לאחותה לואיז ולבעלה לואיס אליסון - זוג יהודים משיקגו. הם אימצו אותו כאילו היה בנם. אבל תחושת היתמות ליוותה אותו לאורך ילדותו והעצימה כשאימו החורגת נפטרה.
שיקגו של שנות ה-40-50 הייתה אז עיר תעשייתית קשה, כשהשכונות היו מחולקות אתנית - איטלקים, אירים, יהודים. משפחת אליסון חיה בדרום העיר, בסביבה יהודית מסורתית. מצד אחד, ערכים של חריצות והשכלה; מצד שני, קשיחות.
- זינוק של 71 מיליארד דולר ביום: לארי אליסון סוגר פערים עם אילון מאסק
- האנליסטים - "וואו; אירוע נדיר" מה אמר לארי אליסון שהזניק את אורקל ב-27%? קריאת חובה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לארי גדל בידיעה עמומה שהוא לא בדיוק "שייך". אביו המאמץ, לואיס, היה מהנדס חשמל מתוסכל שלא הצליח להגשים את חלומותיו. הוא דרש מצוינות אך לא האמין בבנו המאומץ. "אתה הטעות הגדולה של חיינו", נהג לומר. שנים מאוחר יותר סיפר לארי: "כשהאדם שאמור להאמין בך הכי הרבה אומר לך שאתה טעות - אתה מפתח עקשנות להוכיח לו שהוא טועה".
עסקת ענק שמתבשלת בהוליווד: פרמונט מתכננת לרכוש את וורנר ברוס
ייתכן שמספר אולפני המדיה הגדולים בארה"ב יירד לארבעה בלבד
אחרי מיזוגה של פרמונט גלובל עם Skydance שהושלם רק לפני חודש, החברה המשולבת פרמונט סקיידאנס כבר מכוונת לעסקה חדשה: רכישת וורנר ברוס דיסקברי. לפי דיווחים בארה"ב, דייוויד אליסון, מי שעומד כיום בראש פרמונט סקיידאנס, מגבש הצעה לרכישת כלל הפעילות של וורנר, כולל ערוצי הכבלים, האולפנים והפעילות הדיגיטלית.
על פי ההערכות, מדובר בהצעה שמרביתה תתבצע במזומן, כאשר משפחת אליסון - ובראשה לארי אליסון, ממייסדי אורקל והאיש העשיר בעולם (הילד היתום והעני שהפך לאיש העשיר בעולם - סיפור חייו של לארי אליסון), צפויה לתמוך כלכלית במהלך. נכון לעכשיו, לא נמסרה תגובה רשמית מהחברות.
אם העסקה תתממש, היא צפויה לשנות באופן מהותי את מפת המדיה האמריקאית. איחוד של שתי החברות יפגיש בין קטלוגי תוכן מהחזקים בעולם: סרטים כמו "משימה בלתי אפשרית" ו"הסנדק" מצד פרמונט, מול סדרות כמו "הסופרנוס", מותג הארי פוטר וסרטי באטמן מצד וורנר.
בנוסף, מדובר באיחוד נדיר של שני שטחי אולפנים מהגדולים בדרום קליפורניה. במילים אחרות, זה לא רק מיזוג של תוכן אלא גם של תשתיות, מותגים וזכויות הפצה בינלאומיות. פרמונט סקיידאנס שואפת לחזק את מעמדה בעולם הזרמת התוכן, ולכאורה רואה באיחוד כזה מנוף להתרחקות מתלות בערוצי כבלים מסורתיים. וורנר עצמה מצויה בתהליך של פיצול עסקי - בין פעילות הכבלים והחדשות, לפעילות ההפקות והזרמים - כך שהעיתוי לרכישה עשוי להיות אסטרטגי.
עם זאת, מימוש עסקה כזו אינו טריוויאלי. קודם כל, מדובר ברכישה של גוף בעל חוב גבוה, לצד נכסים שפחות מתאימים לעידן הנוכחי - במיוחד ערוצי כבלים כמו CNN ו-TNT שסובלים מנטישת צופים. בנוסף, גם פרמונט עצמה לא נהנית מיציבות פיננסית מלאה, כך שתידרש תמיכה חיצונית ומשמעותית.