ירון דייגי
צילום: מיה כרמי דרור
TV

הראל מסמנים את השוק האטרקטיבי ביותר בעולם

ירון דייגי, מנכ"ל הראל קרנות נאמנות, מעריך את רמות הסיכון בשווקים ומסמן את השוק המוביל בתיק ההשקעות
עדי ברזילי | (9)

ירון דייגי, מנכ"ל הראל קרנות נאמנות, מעריך את רמות הסיכון בשווקים מול החששות להאטה כלכלית גלובלית, מציע איך להיחשף לשוק האמריקאי ולסיום מסמן את השוק המוביל בתיק ההשקעות שלהם נכון להיום. צפו:

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    חכמוב 16/05/2019 12:44
    הגב לתגובה זו
    הראל בנקום האחרון בתשואות כבר שנתיים
  • 3.
    די די 16/05/2019 09:33
    הגב לתגובה זו
    להשחיל
  • 2.
    אוהד 16/05/2019 09:05
    הגב לתגובה זו
    ירון דייגי: השוק האטרקטיבי ביותר בעולם הוא דמי הניהול שלכם !!! רק מתחלפים, לעולם לא מתים !!!
  • תגובה לא עניינית בכלל! (ל"ת)
    משקיע 16/05/2019 10:38
    הגב לתגובה זו
  • גדול 16/05/2019 09:34
    הגב לתגובה זו
    למכור לכם בחורה שקרנים ראו תשואות אגח גרמניה שליליות ביטוי להאטה מיתון. כנל ארהב תשואות צונחות . תקנו מכונית משומשמת מסוחר סוסים
  • 1.
    לא השתכנעתי (ל"ת)
    גבי 16/05/2019 08:53
    הגב לתגובה זו
  • די דבילי להגיב כך מבלי לנמק (ל"ת)
    הרחפן 16/05/2019 14:08
    הגב לתגובה זו
  • לא צריך! תעשה מה שבראש שלך! (ל"ת)
    משקיע 16/05/2019 10:38
    הגב לתגובה זו
  • איך לא ? יש לו חליפה ועניבה. (ל"ת)
    גם אני לא 16/05/2019 09:24
    הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.