המטבע שמזנק 18% ורושם ראלי הזוי של 5,000% מתחילת השנה
הראלי במטבעות האלקטרוניים נמשך. מטבע האתריום, רושם היום עלייה בשיעור של יותר מ-18% ומגיע למחיר של 407 דולר ליחידה. נציין כי רוב המשקיעים בתחום המטבעות האלקטרוניים אמנם מתמקדים בעיקר בביטקוין, אך האתריום הוא המטבע השני בגדולו מבחינת שווי שוק, אשר נאמד ב-36 מיליארד דולר. כך או כך, האתריום כבר הספיק לרשום ראלי הזוי של יותר מ-5,000% יותר מתחילת השנה.
ברשת החדשות CNBC ציטטו היום את מייסד Wirex שטען כי "התעניינות רבה של המשקיעים במהלך של הביטקוין לאחרונה הגביר את תאבון המשקיעים למטבעות הדיגטלים. יש קורלציה בין המטבעות האלה אך יש גם ביקוש בסיסי לאתריום בפני עצמו".
מה מניע את עליית שערי המטבע?
את'ריום הוא מטבע שתוכנת בכדי לעגן תשלומים בחוזים חכמים. חוזה חכם הוא למעשה תוכנת מחשב שמבצעת באופן אטומטית את תנאי החוזה כאשר מתקיימים תנאים מסוימים. חוזים אלו, מחליפים את הרישום המסורתי, את החתימה ואת תהליך האכיפה ומוזלים לחברות את העלויות. העלייה בשימוש בחוזים חכמים מביאה גם לעלייה בשווי האת'ריום.
ישנן סיבות נוספות התומכות במחיר המטבע:
"ארגון ברית האת'ריום (EEA), היא קבוצת פעילים שבאה לגייס חברות גדולות להשתמש בטכנולוגיה. נציגים בארגון מגיעים מאימפריות טכנולוגיות כמו מיקרוסופט ואינטל, אך גם מענקיות פיננסים כמו ג'י.פי. מורגן. 86 חברות אחרות מעניקות לגיטמציה למטבע.
- ג'יפרוג טסה 22%, אפירם עולה 11%; המגמה השלילית נמשכת בחוזים
- סנאפ מזנקת 20%, אנבידיה מטפסת 1.5%; קוואלקום מאבדת 2% - ומה עושים החוזים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כמו בביטקוין, חברות סטארטאפ, מציעות לקבל את המטבע בכדי להחליף הון השקעה. בתמורה למטבע האלקטרוני, המשקיעים מקבלים מניות.
ויטליק בוטרין, מייסד האת'ריום נפגש לאחרונה עם נשיא רוסיה ולדמיר פוטין. הפרסומים לגבי הפגישה נגעו לכך שהשניים דנו ביישומים שונים למטבע במעצמה. בנוסף, דרום קוריאה אישרה לאחרונה את השימוש במטבע ובארגון האת'ריום מאשרים כי רוב ההזמנות הגיעו לאחרונה ממדינה זו.
- 2.Sassi6 13/06/2017 05:06הגב לתגובה זוחברים, חברת הסלולר הראשונה הייתה פלאפון, אח"כ נכנסה סלקום, אח"כ פרטנר, אח"כ גולן טלקום >> מטבע האינטרנט הראשון היה הביטקוין, אח"כ נכנס האתריום, שניהם רושמים עליות יפות, למטבע האתריום יש שווי שוק של כ-36 מיליארד דולר >> כמו במהפכת הסלולר, כך גם כאן, יש מקום למפעיל שלישי, יש מקום ליזם אינטרנט שימציא את המטבע האלקטרוני השלישי, ויעשה את האקזיט בשוק מטבעות האינטרנט, לא?
- 1.אחד 12/06/2017 18:59הגב לתגובה זואולי כל סוג יש X "מטבעות" אבל יכולים להיות אינסוף סוגי מטבעות. מטבעות בכלל הן פיקצייה. וברגע שירד הביקוש למטבעות האלקטרוניים לא ישאר מהן דבר מלבד קובץ במחשב.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
