סגירה מעורבת באסיה: הניקיי נפל 0.8%, שנחאי עלתה 0.4%
יום המסחר הנוכחי באסיה נסגר במגמה מעורבת של המדדים העיקריים ביבשת. זאת כאשר מדדי הניקיי וההאנג סנט נפלו 0.8%, לעומת מדד שנחאי שעלה היום בשיעור של 0.4%. הדולר התחזק הלילה אל מול הין ועולה כעת בשיעור של 0.2% לכדי 112.2 ין לדולר. הירידה בערך הין תומכת לרוב במניות המוטות יצוא של יפן, אך לא הלילה. זאת כאשר את מירב תשומת הלב ריכזו היום חדשות המאקרו ביפן. מדדי אסיה ניקיי 225 0.61% האנג סנג 0.03% שנחאי 0.45% חדשות מאקרו זה היה לילה רווי בחדשות מאקרו מבחינת השוק ביפן ובמבט כללי, נראה כי הכלכלה היפנית מציגה מספרים חזקים. ביפן, הוצאות משקי הבית לחודש פברואר טיפסו בשיעור של 2.5%, אך עדיין מציגות ירידה בקצב שנתי של 3.8%. בד בבד, מדד המחירי לצרכן עלה בשיעור קל של 0.3% אותו החודש. שיעור האבטלה ביפן ירד לכדי 2.8% בעוד כושר הייצור עלה בשיעור של 2% בחודש פברואר. בסין, מדד מנהלי הרכש של מגזר הייצור הציג תוצאה גבוהה של 51.8 נקודות לחודש מארס. מדובר בתוצאה אשר מצביעה על המשך התרחבות מגזר הייצור במדינה - לפחות בחודשים הקרובים. בחדשות מיקרו, מניות טושיבה מזנקות בשיעור של 4%, לאחר הההסכמה של בעל המניות לפיצול החברה והפרדת היחידה לייצור יחידות פלאש מסוג NAND, לאור הפסדיה.

AMD עם תוצאות מעורבות: עקפה בהכנסות, פספסה ברווח
AMD Advanced Micro Devices -7.06% פירסמה את תוצאותיה לרבעון השני של השנה והציגה תמונה מעורבת: ההכנסות היו גבוהות מהתחזיות, אך הרווח למניה נפל מהציפיות. החברה דיווחה על רווח מתואם של 0.48 דולר למניה, על הכנסות של 7.6
מיליארד דולר. תחזיות האנליסטים עמדו על רווח של 0.49 דולר למניה והכנסות של 7.4 מיליארד דולר. מניית החברה תחילה נסחרה בעליות שערים, אך לבסוף התהפכה ועברה לירידות.
לצד התוצאות, סיפקה AMD תחזית חיובית לרבעון השלישי: הכנסות בטווח של 8.4–9 מיליארד דולר — מעל תחזיות השוק שעמדו על 8.3 מיליארד דולר. הנתונים פורסמו כשברקע ממתינים המשקיעים לדוחות של המתחרה הגדולה אנבידיה, שצפויים בהמשך החודש.
מניית AMD סיימה את יום המסחר ביציבות, אך לאחר הסגירה ירדה ב-5%. מתחילת השנה עלתה מניית החברה ב-44%, ובמהלך 12 החודשים האחרונים ב-29%. לשם השוואה, מניית אנבידיה עלתה 32% השנה ו-77% בשנה האחרונה.
החברה דיווחה כי ספגה פגיעה של 800 מיליון דולר כתוצאה מהאיסור שהטיל ממשל טראמפ על מכירת שבבי MI308 לסין. מנגד, אנבידיה מחקה 4.5 מיליארד דולר מהכנסותיה ברבעון הראשון וצופה פגיעה של 8 מיליארד דולר ברבעון הפיסקלי השני. עם זאת, טראמפ שינה כיוון בחודש שעבר והסיר את ההגבלות — מה שעשוי לצמצם את הנזק ברבעונים הקרובים.
- הכנסות גילת הסתכמו ב-105 מ' דולר, 17 סנט רווח למניה - מעל הציפיות
- טאבולה עולה בכ-7% בטרום בעקבות דוח רבעוני חזק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בקטגוריית מרכזי הנתונים, AMD רשמה הכנסות של 3.2 מיליארד דולר — בהתאם לציפיות ולצמיחה לעומת 2.8 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. בתחום המעבדים למחשבים אישיים וניידים
(מחלקת הלקוחות), ההכנסות הסתכמו ב-3.6 מיליארד דולר, לעומת תחזית אנליסטים של 2.5 מיליארד דולר בלבד.

שופיפיי מזנקת ב-19% לאחר תוצאות חזקות מהצפוי
פלטפורמת המסחר האלקטרוני הקנדית דיווחה על רווח נקי של 906 מיליון דולר והכנסות של 2.68 מיליארד דולר, עם צמיחה של 42% באירופה שהובילה את הביצועים הגלובליים
פלטפורמת המסחר האלקטרוני הקנדית שופיפיי Shopify 19.38% פרסמה את תוצאותיה לרבעון השני של 2025, שהיו חזקות מהצפוי – ושלחו את מניית החברה לזינוק חד של כמעט 20%. מניית שופיפיי ננעלה בבורסת טורונטו בעלייה של 22% למחיר של 213.37 דולר קנדי, מתקרבת לרמות השיא שלה מנובמבר 2021. בארה״ב מניית החברה קופצת ב-19% למחיר של 151 דולר.
החברה דיווחה על רווח נקי של 906 מיליון דולר ברבעון, לעומת רווח של 171 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. התחזיות המוקדמות הצביעו על רווח של 257 מיליון דולר בלבד. חלק משמעותי מהזינוק ברווח נבע מהכנסות חד-פעמיות על השקעות הון שבבעלות החברה, ובעיקר מרווחים על אחזקתה בחברת התשלומים Affirm.
הכנסות שופיפיי הסתכמו ב-2.68 מיליארד דולר – לעומת 2.05 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד – ועקפו את התחזיות שעמדו על 2.55 מיליארד דולר. הגידול של 31% משקף את המשך הביקוש החזק לשירותי הפלטפורמה בשווקים מגוונים. אירופה בלטה במיוחד עם גידול של 42% בהיקף הסחורות שנמכרו דרך הפלטפורמה, לאחר התאמה לשערי מטבע. הביצועים באירופה עקפו את אלו בצפון אמריקה ואסיה-פסיפיק, וממחישים את הצלחת החברה בפריסה גיאוגרפית רחבה.
מנועי הצמיחה
סגמנט פתרונות הסוחרים – החלק המרכזי בפעילות החברה – רשם זינוק של 37% בהכנסות והגיע ל-2.02 מיליארד דולר. סגמנט המנויים, הכולל את דמי השימוש הקבועים, צמח ב-17% והניב הכנסות של 656 מיליון דולר. הנתונים משקפים את הצלחת המודל העסקי של שופיפיי, המשלב גביית עמלות על עסקאות לצד תשלום קבוע לשימוש בפלטפורמה.
- שופיפיי מצטרפת לנאסד"ק, עולה ב-8% בטרום
- שופיפיי נופלת ב-4% - מה היה בדוחות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
היקף הסחורות הכולל שנמכרו דרך שופיפיי (GMV) הגיע ל-87.84 מיליארד דולר – עלייה ניכרת מהיקף של 67.25 מיליארד דולר בשנה שעברה. מדובר במדד מפתח להערכת פעילות הסוחרים על הפלטפורמה ולכוחה של החברה בשוק המסחר העולמי.