סגירה באירופה: מדד הדאקס איבד 1% והקאק 40 נחלש 1.1%

מערכת Bizportal | (10)
נושאים בכתבה אירופה

המסחר באירופה נסגר הערב בירידות שערים. מדובר ביום שני ברציפות של ירידות כאשר הדאקס הגרמני נחלש היום כ-1%, הקאק הצרפתי איבד 1.1% ומדד הפוטסי בבריטניה השיל 0.65%.  מדד הסטוקס 600, אשר מציג את המומנטום הכללי ביבשת ירד הערב בשיעור של 0.9%. 

בשעה האחרונה של אירופה, מדדי וול סטריט קיזזו חצי מהירידות שאפיינו אותם בפתיחה. בתוך כך גם בשעה האחרונה של המסחר באירופה, המדדים עסקו בלקזז את הירידות המוקדמות. ברקע למגמה השלילית שמאפיינת כעת את המסחר הגלובלי ברקע לנתון הייצוא הסיני לחודש ספטמבר שהציג נפילה של 10% במונחים דולריים לעומת חודש מקביל אשתקד. המספרים החלשים מעוררים חששות לגבי היקף הסחר העולמי והצמיחה הגלובלית.

דאקס

CAC 40 -0.18%

פוטסי

נזכיר כי אתמול באירופה המדדים נסגרו בירידות כאשר הדאקס ירד 0.5%, הקאק בשיעור דומה והפוטסי איבד 0.66% בעוד בניו יורק המדדים רשמו מגמה מעורבת כאשר מדד הנאסד"ק איבד 0.15% ומנגד ה-S&P500 עלה 0.1%.

באסיה המסחר נסגר בירידות בהובלת הבורסה בהונג קונג שירדה 1.8%. מחיר הנפט נסחר מתחת ל-50 דולר חבית.

הטריגר לסנטימנט השלילי בשווקי העולם הבוקר נוגע לנתון שפורסם הבוקר בנוגע ליצוא מסין, שנפל ב-10% לעומת ספטמבר אשתקד. הדבר מצית מחדש את החששות לפיהן הכלכלה השנייה בגודלה בעולם לא חזרה לפסים של התייצבות כפי שחשבו. (לכתבה המלאה)

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    הודעתי לכם אתמול מה יהיה היום לא טועה ולא מטטה (ל"ת)
    קובי 14/10/2016 16:57
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    כפי שנאמר לא בזק ולא כיל לא חברה לישראל (ל"ת)
    קובי 14/10/2016 15:20
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    קנו ביום ג פרוטרום פועלים אלוני וטאואר לא בזק ולא כיל (ל"ת)
    קובי 14/10/2016 15:19
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    כפי שהאמר עחיות בכל העולם בידקו אותי לא טועה לעולם (ל"ת)
    קובי 14/10/2016 15:19
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    אני היחיד שקולע בול. קנו פרוטרום בנקים ואלוני חץ רציו (ל"ת)
    קובי 14/10/2016 12:28
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    קנו פרוטרום לא מאוחר בנובמבר עוד הודעה (ל"ת)
    קובי 14/10/2016 12:27
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    קובי 14/10/2016 12:25
    הגב לתגובה זו
    כפי שאמרתי פרוטרום.מה נחת אתמול....כמו שאמרתי בזק....כיל...לא טועה
  • 3.
    בקיצור מחר עליות!!!! (ל"ת)
    חושנגי 13/10/2016 19:22
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    הבועה תתפוצף 13/10/2016 10:48
    הגב לתגובה זו
    אירופה בדרך למטה
  • 1.
    בסוף תהיה קריסה אחת גדולה (ל"ת)
    רפי 13/10/2016 09:29
    הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

טראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AIטראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AI

טראמפ מבטיח "דיבידנד מכסים" של 2,000 דולר לכל אמריקאי

בציוץ ברשת החברתית שלו טראמפ מציג יוזמה לחלק "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח, שימומן מההכנסות המיסוי על יבוא; את המתנגדים לתכנית טראמפ מכנה "טיפשים"

מנדי הניג |
נושאים בכתבה טראמפ

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, פרסם פוסט חריג ברשת Truth Social, שבו הוא מגן על מדיניות המכסים האגרסיבית שלו וכינה את מתנגדיה "טיפשים". לדבריו, מדיניות זו חיזקה את הכלכלה האמריקאית, הפכה את ארצות הברית ל"מדינה העשירה והמכובדת ביותר בעולם" והביאה לשווקים פיננסיים בשיא של כל הזמנים.

"אנשים שמתנגדים למכסים הם שוטים!", כתב טראמפ, כשהוא מייחס את מצבה הכלכלי של ארצות הברית להטלת המכסים על יבוא. הוא טען כי ארצו נהנית כיום מ"אינפלציה כמעט אפסית" ומ"שוק מניות בשיא היסטורי", והוסיף כי תוכניות הפנסיה האמריקאיות (401(k)) נמצאות ברמות הגבוהות ביותר אי פעם.

טראמפ הוסיף כי הכנסות המדינה ממסים על יבוא עומדות על "טריליוני דולרים", שלדבריו יסייעו להתחיל לצמצם את החוב הלאומי, העומד כיום על כ-37 טריליון דולר. לדבריו, המדיניות מביאה לראשונה מזה שנים לזרימת הכנסות ישירה לקופת המדינה ממדינות זרות, במקום הסתמכות על חוב או גירעון.

דבריו מגיעים על רקע המשך הוויכוח הציבורי סביב מדיניות המכסים התמוכים רואים במכסים כלי לשיקום התעשייה האמריקאית ולחיזוק עצמאותה הכלכלית, בעוד כלכלנים מזהירים כי מדובר בצעד שמעלה את יוקר המחיה ומכביד על הצרכן המקומי.

לצד ההתבטאויות התקיפות, טראמפ ממשיך לרמוז כי בכוונתו להשתמש בהכנסות מהמכסים למימון תשלומים ישירים לציבור מהלך שכינה בעבר "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח אבל בשלב זה מדובר ברעיון בלבד שטרם עוגן בתוכנית כלכלית רשמית.


הציוץ שפרסם הנשיא טראמפ ברשת  Truth Social