הרצון מתממש: חברת אורנג' העולמית תפסיק את ההתקשרות עם פרטנר
לאחר שאתמול מנכ"ל אורנג' העולמית הודיע כי היה מבקש לנתק את הקשר עם ישראל, היום נראה כי רצונו מתגשם. לדברי החברה " ההחלטה לא נובעת מסיבה פוליטית". חברת פרטנר משתמשת בסמל של אורנג' בלבד כחלק ממיתוג החברה.
בהודעתה של החברה נכתב כי להחלטה אין גוון פוליטי, אלא הסיבה היא שהחברה אינה מעוניינת להמשיך התקשרויות עם חברות שבהן היא לא המפעילה הישירה. בתוך כך אורנג' מבקשת לשים סוף למתן הרישיון לשימוש במיתוג".
בעל השליטה חיים סבן מסר אמש כי: "אני גאה להיות בעל השליטה בחברת פרטנר, שהנה חברה בבעלות ישראלית, החוכרת את המותג אורנג׳. איומים לא ירתיעו אותי, אמשיך לפעול בישראל ולהוביל את המאבק העולמי למען ישראל״
- מניית אורנג' העולמית נופלת במסחר בפאריס - וזה כלום לעומת מקבילתה
- הסכנות של פרידה ממותג; אורנג' ואיטונג כדוגמא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 11.וסילי גונדר 05/06/2015 10:12הגב לתגובה זוהוכיחו כבר יותר מפעם בעבר וזו לא מחמאה, אפילו לא בצחוק! זה שהשפ פרטנר טוב לא פחות מאורנג' (כתבתי "השם", גם זה בטוח, זה שפרטנר תקבל ערמה של כסף מהנבלות, גם זה בטוח, וזה שמצבנו בדעת הקהל העולמית עגומה ועצובה, גם זה נכון. תודה ביבי, , אמת תודה, הצלחות גדולות יש לך להראות אחרי 10 שנים כמעט מכל כיוון, מה בדיוק, אני לא ממש יודע, החרדים שמחים, האלפיון העליון שמח, המתנחלים (לא בהכללה), שמחים, משרד הבטחון שמח, איילת שקד מאושרת ועוד כמה לידה, כל היתר מר שקרניהו, כל היתר על הפנים, המקרו של מדינת ישראל נהדר, המיקרו, הרוס, הרסת אותו שנה אחרי שנה, תחלס ביבי, הרסת לנו את הצורה במשך 10 שנים רצוף וממשיך, ככה זה, עם דפוק מקבל את מה שהוא מבשל.
- 10.ראיס-פוטין-טיל 400S 04/06/2015 21:44הגב לתגובה זויש לנו היסטוריה רעה עם צרפתים:ממשלת ווישי של מרשל פאטן,ברבי ו80000 יהודים שנשלחו לאושוויץ, ספינות "שארלבורג",אמברגו על מטוסי מירז' ועכשיו "אורנג'"
- 9.בגלל ממשלת הזוועה... 04/06/2015 19:51הגב לתגובה זווהעיקר שביבי והחרדים יוכלו להמשיך לגנוב....
- מסכן 05/06/2015 00:41הגב לתגובה זוהכי קל להפריח מילים וקללות בלי שום קשר. גם לי יש הרבה טענות על ביבי ועל החרדים (לא גזענות ושנאה כללית אלא נגד מי שלא מוצא חן בעיני מתוכם) אבל אני יכול להיות ענייני ולראות את הצד היפה בכל דבר. החיים שלי דבש מול הגיהנום שאתה גורם לעצמך. רפואה שלימה
- 8.זוהי רק סנונית ראשונה לשואה שאליה מובילה אותנו ממשלת (ל"ת)הזוועה של ביבי! 04/06/2015 19:34הגב לתגובה זו
- 7.אין לחרמות האלה שום משמעות מעשית (ל"ת)גיל 04/06/2015 19:32הגב לתגובה זו
- 6.אזרח 04/06/2015 19:15הגב לתגובה זומשמעות -מכהאנושה לתעשיית הרכב הצרפתי שהינה בעלת לובי חזק בממשלת צרפת. רנו סיטרואן פיז'ו.
- 5.הזדמנות מצוינת לפרטנר לחסוך 15 מיליון שקל בשנה (ל"ת)שייפטרו מהמותג אורנג 04/06/2015 19:00הגב לתגובה זו
- 4.משה+ 04/06/2015 17:58הגב לתגובה זושתי אופציות להתפטר משם ORANGE, וגם לחסוך קצת כסף
- 3.זה הזמן לאחדות - כולנו פרטנר! (ל"ת)זמן למילה טובה! 04/06/2015 17:42הגב לתגובה זו
- 2.ייאי 04/06/2015 17:39הגב לתגובה זואם ממשלת צרפת היתה רוצה אז רישאר היה חוזר בו.המסקנה:גם ממשלת צרפת החלה להחרים את ישראל.
- ראיס-פוטין-טיל 400S 04/06/2015 21:47הגב לתגובה זוצרפת לאורך ההיסטוריה הצטיינה ביחס שלילי כלפי יהודים וישראל בפרט.
- 1.פרטנר - זה הזמן להפוך לימון ללימונדה... (ל"ת)ציקי האדום 04/06/2015 17:38הגב לתגובה זו
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

מצרים מפחיתה ריבית בפעם החמישית השנה: האינפלציה בירידה
האינפלציה במצרים 12.3%, הריבית על הלוואות כ-20%
הבנק המרכזי של מצרים הודיע על הפחתת ריבית חמישית בשנת 2025, לאחר שהאינפלציה הפתיעה כלפי מטה ואפשרה למעשה מדיניות מוניטרית מקלה יותר. הריבית על פיקדונות ירדה ב-100 נקודות בסיס לרמה של 18%, והריבית על הלוואות ירדה באותו שיעור ל-21%.
המהלך, של הבנק המרכזי שיצר הפתעה בקרב חלק מהכלכלנים, משקף את ניסיונה של קהיר לאזן בין הורדת עלויות המימון של המדינה והמערכת הבנקאית לבין שמירה על יציבות מחירים. למרות שהאינפלציה עדיין נמצאת ברמה דו-ספרתית, ההאטה האחרונה בקצב עליית המחירים מאפשרת לבנק המרכזי להמשיך בהדרגתיות במסלול ההורדות.
אינפלציה נמוכה מהצפוי
הגורם המרכזי שהביא להורדת הריבית הנוספת הוא ירידת האינפלציה הכללית ל-12.3% בנובמבר, נתון מפתיע לנוכח קיצוץ בסובסידיות הדלק שנעשה כחלק מרפורמות בתמיכת קרן המטבע. הבנק המרכזי ציין כי עדיין קיים לחץ מתמשך באינפלציה שאינה מזון, כמו עלויות שירותים וסחורות שאינן בסיסיות, וכן מתיחות גיאופוליטית עולמית כגורמי סיכון. המסר הוא שהקיצוץ מהווה התאמה זהירה לנתונים ולא שינוי מהותי במדיניות.
נזכיר כי בתחילת 2024, מצרים העלתה את הריבית לשיא והפחיתה את ערך המטבע בכ-40%. צעדים אלו היו חלק מתיקון רחב שנועד לייצב את שוק המטבע, לצמצם עיוותים ולאפשר כניסת מימון חיצוני. במקביל, מצרים קיבלה חבילת תמיכה גלובלית בהיקף של כ-57 מיליארד דולר כדי להתמודד עם לחצים חריפים כמו מחסור במטבע זר ותשלומי ריבית כבדים על התקציב. כל שינוי בריבית נבחן גם דרך הפריזמה של שירות החוב: ריבית גבוהה מדי מכבידה על המדינה, אך ריבית נמוכה מדי עלולה לפגוע ביכולת למשוך הון זר.
- לאומי מספק מימון של 1.7 מיליארד לקיסטון בריבית טובה וזה עדיין מעל ריבית המשכנתא שלכם
- טראמפ: אם השווקים חזקים יו״ר הפד צריך להוריד ריבית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המטרה: אטרקטיביות למשקיעים זרים
מאז תחילת 2025, מצרים מבצעת הורדה הדרגתית בריבית תוך שמירה על פער מספיק גדול כדי להישאר אטרקטיבית למשקיעים זרים באפיקי חוב מקומיים. זהו איזון מורכב: הורדת הריבית מקלה על התקציב ועל פעילות עסקית, אך אם היא מהירה מדי, עלולה להתחדש לחץ על המטבע ועל האינפלציה.
