יום חיובי באסיה: הניקיי מטפס 0.5%, "המגמה העולמית צפויה להימשך"
יום המסחר בבורסות אסיה מתנהל בעליות שערים, זה היום השלישי ברציפות. נתוני המאקרו בארה"ב שפורסמו ביום ו' עוזרים לסנטימנט החיובי, יחד עם היחלשות הין שדוחפת את מניות היצואניות היפניות. היום לא יתקיים מסחר בלונדון בשל יום הבנקים ובוול סטריט בשל יום הזיכרון. הבורסה בשנחאי מוסיפה 0.4%, הניקיי היפני מטפס 0.5%, הבורסה בהונג קונג משילה 0.2%, והקוספי בסיאול נחלש 0.3%. מדד MSCI אסיה פסיפיק מטפס 0.4%. בין המניות הבולטות, מניית ניקון מזנקת 5.4% בטוקיו. קבוצת הפיננסים של מיצובישי מובילה את הבנקים היפניים עם עלייה של 2.1%. מניית וודסייד מוסיפה 0.3% בבורסה בסידני. כאמור, ביום ו' פורסמו בארה,ב נתונים שהראו שיפור ניכר בשוק הדיור, מה שדחף את המדדים לשיא. "שלל אינדיקטורים מצביעים על צמיחה מחודשת ברבעון הנוכחי", אמר לבלומברג שיין אוליבר, מנהל תיקים בAMP באוסטרליה. "המגמה העולמית כלפי מעלה צפויה להימשך".
- 2.בוקר טוב שנעשה הרבה כסף היום האחד העם אמן ואמן (ל"ת)יופיטר שוקי הון 26/05/2014 07:45הגב לתגובה זו
- 1.בוקר טוב היום ארוויח 100000 ש״ח אמן ואמן (ל"ת)יופיטר שוקי הון 26/05/2014 07:44הגב לתגובה זו

טסלה סוגרת את פרויקט דוג'ו – מאסק משנה כיוון באסטרטגיית הבינה המלאכותית
לאחר שנים של פיתוח מחשב־העל הפנימי, החברה תפסיק את הפעילות ותעבור להסתמך על ספקיות כמו אנבידיה, AMD וסמסונג; ההחלטה מגיעה על רקע ירידה במכירות ותחרות גוברת, ותחסוך לטסלה מיליארדים לפיתוחים אחרים
אילון מאסק סגר את אחד הפרויקטים השאפתניים ביותר של טסלהTesla 2.29% . צוות דוג'ו, שפיתח את מחשב־העל הפנימי של החברה, הוקפא וראש הצוות עזב. זה סוף לסיפור של שנים שבהן מאסק הבטיח שהטכנולוגיה הזו תעניק לטסלה יתרון מכריע בתחום הבינה המלאכותית.
פיטר באנון, שעמד בראש דוג'ו, עזב את החברה בעקבות הוראה ישירה של מאסק לסגור את הפרויקט. כ־20 עובדים עזבו לאחרונה לחברה חדשה בשם דנסיטי איי.איי, והנותרים מועברים לפרויקטים אחרים בתוך טסלה. זה לא בדיוק מה שמשקיעים רצו לשמוע על פרויקט שנועד להיות עמוד התווך של האסטרטגיה הטכנולוגית של החברה. במקום להמשיך במסלול עצמאי, טסלה תגביר את ההסתמכות על ספקים חיצוניים. החברה תעבוד יותר עם אנבידיה ו־AMD למחשוב, ועם סמסונג לייצור שבבים.
דוג'ו נועד להיות הגרעין הטכנולוגי שיניע את מערכות הנהיגה האוטונומית והרובוט האנושי אופטימוס של טסלה. המחשב היה אמור לעבד נתוני וידאו עצומים המגיעים מהרכבים בפועל, ולשפר את האלגוריתמים באופן רציף. בספטמבר 2023, האנליסטים של מורגן סטנלי העריכו שדוג'ו יכול להוסיף 500 מיליארד דולר לשווי השוק של טסלה. זה היה נתון עצום שהפך את הפרויקט לתקווה של המשקיעים. כעת מתברר שהאנליסטים היו אופטימיים מדי – או שהפרויקט פשוט לא עבד כפי שתוכנן.
האיזון בין עלות לביצועים
הבעיה במחשבי־העל הייתה תמיד איזון בין עלות לביצועים. בניית טכנולוגיה שמתחרה באנבידיה ובחברות המובילות האחרות דורשת השקעות עצומות ומומחיות עמוקה. טסלה היא חברת רכב שהפכה לחברת תוכנה, אך לא חברת שבבים ומחשוב מהיסוד.
- טסלה עולה; המשקיעים מעדיפים לשלם 30 מיליארד דולר - העיקר שמאסק נשאר
- השכר הכי גבוה מעולם לאדם הכי עשיר מעולם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מאסק עצמו רמז כבר מזמן שהוא לא בטוח בהצלחת הפרויקט. בינואר 2024 הוא אמר שדוג'ו הוא "הימור ארוך שכדאי לנסות כי התמורה יכולה להיות גבוהה מאוד, אבל זה לא בסבירות גבוהה. זה בכלל לא דבר בטוח". ברור שכבר אז הוא הכין את הקרקע להחלטה הזו.

טסלה סוגרת את פרויקט דוג'ו – מאסק משנה כיוון באסטרטגיית הבינה המלאכותית
לאחר שנים של פיתוח מחשב־העל הפנימי, החברה תפסיק את הפעילות ותעבור להסתמך על ספקיות כמו אנבידיה, AMD וסמסונג; ההחלטה מגיעה על רקע ירידה במכירות ותחרות גוברת, ותחסוך לטסלה מיליארדים לפיתוחים אחרים
אילון מאסק סגר את אחד הפרויקטים השאפתניים ביותר של טסלהTesla 2.29% . צוות דוג'ו, שפיתח את מחשב־העל הפנימי של החברה, הוקפא וראש הצוות עזב. זה סוף לסיפור של שנים שבהן מאסק הבטיח שהטכנולוגיה הזו תעניק לטסלה יתרון מכריע בתחום הבינה המלאכותית.
פיטר באנון, שעמד בראש דוג'ו, עזב את החברה בעקבות הוראה ישירה של מאסק לסגור את הפרויקט. כ־20 עובדים עזבו לאחרונה לחברה חדשה בשם דנסיטי איי.איי, והנותרים מועברים לפרויקטים אחרים בתוך טסלה. זה לא בדיוק מה שמשקיעים רצו לשמוע על פרויקט שנועד להיות עמוד התווך של האסטרטגיה הטכנולוגית של החברה. במקום להמשיך במסלול עצמאי, טסלה תגביר את ההסתמכות על ספקים חיצוניים. החברה תעבוד יותר עם אנבידיה ו־AMD למחשוב, ועם סמסונג לייצור שבבים.
דוג'ו נועד להיות הגרעין הטכנולוגי שיניע את מערכות הנהיגה האוטונומית והרובוט האנושי אופטימוס של טסלה. המחשב היה אמור לעבד נתוני וידאו עצומים המגיעים מהרכבים בפועל, ולשפר את האלגוריתמים באופן רציף. בספטמבר 2023, האנליסטים של מורגן סטנלי העריכו שדוג'ו יכול להוסיף 500 מיליארד דולר לשווי השוק של טסלה. זה היה נתון עצום שהפך את הפרויקט לתקווה של המשקיעים. כעת מתברר שהאנליסטים היו אופטימיים מדי – או שהפרויקט פשוט לא עבד כפי שתוכנן.
האיזון בין עלות לביצועים
הבעיה במחשבי־העל הייתה תמיד איזון בין עלות לביצועים. בניית טכנולוגיה שמתחרה באנבידיה ובחברות המובילות האחרות דורשת השקעות עצומות ומומחיות עמוקה. טסלה היא חברת רכב שהפכה לחברת תוכנה, אך לא חברת שבבים ומחשוב מהיסוד.
- טסלה עולה; המשקיעים מעדיפים לשלם 30 מיליארד דולר - העיקר שמאסק נשאר
- השכר הכי גבוה מעולם לאדם הכי עשיר מעולם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מאסק עצמו רמז כבר מזמן שהוא לא בטוח בהצלחת הפרויקט. בינואר 2024 הוא אמר שדוג'ו הוא "הימור ארוך שכדאי לנסות כי התמורה יכולה להיות גבוהה מאוד, אבל זה לא בסבירות גבוהה. זה בכלל לא דבר בטוח". ברור שכבר אז הוא הכין את הקרקע להחלטה הזו.