מודי'ס הורידה את התחזית שלה למכירות רכבים בעולם לשנת 2013

בתחילת ינואר סוכנות הדירוג חזתה עליה של 4.5% במהלך שנת 2013 בקצב מכירות הרכבים הגלובלים ולאחר הורדת הדירוג, הקצב על פי הערכת הסוכנות עומד על 2.9%
יואב כהן | (1)

המשבר הכלכלי בעולם לא פוסח כמובן גם על תעשיית הרכב הגלובלית. סוכנות הדירוג מודי'ס, הודיעה לפני זמן קצר על הורדת התחזית שלה למכירות רכבים בעולם לשנת 2013, זאת בעקבות ירידה בדרישה לכלי רכב ביבשת אירופה והחלשות המכירות בסין.

בתחילת ינואר סוכנות הדירוג חזתה עליה של 4.5% במהלך שנת 2013 בקצב מכירות הרכבים הגלובלים ולאחר הורדת הדירוג, הקצב על פי הערכת הסוכנות עומד על 2.9%. בנוגע לסין, הסוכנות הורידה את התחזית שלה לקצב הדרישה למכוניות ל-8.5% מ-10% בינואר.

במהלך השנה הבאה מוד'יס חוזה שהדרישה לרכבים במערב אירופה תרד ב-3%, בהשוואה לתחזית קודמת שעמדה על עליה של 3%. הסיבה לירידה בתחזית הקשורה לאירופה, נובעת מהחלשות בכלכלת הגוש, במיוחד באיטליה.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    נוצי מהקריות 18/09/2012 08:27
    הגב לתגובה זו
    Osama bin laden is dead and gm is ailve!
אינטל 18A (X)אינטל 18A (X)

אנבידיה מתחרטת - לא רוצה את אינטל כשותפה בתהליך הייצור

מניית אינטל יורדת על רקע הערכות ששיתוף הפעולה בין השתיים בתהליך הייצור יופסק

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אינטל אנבידיה

מה גרם לאנבידיה לעצור את השת"פ בתהליך הייצור עם אינטל? אין הודעה רשמית, אבל בתקשורת האמריקאית מדווחים כי אנבידיה עצרה את התקדמות התוכניות לשימוש בתהליך היצור 18A של אינטל. מניית אינטל יורדת מעל 3% בעקבות הדיווח. החשש שתהליך הייצור הזה לא מצליח להתרומם. נזכיר שלאינטל יש בעיה קשה בגיוס לקוחות משמעותיים, והבעיה הזו למרות השקעת הממשל, אנבידיה וגופים נוספים לא נפתרה. 

הדיווחים האלו מגיעים בזמן רגיש לאינטל, שמנסה לשכנע את השוק כי תוכנית המפעלים שלה, הכוללת ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים, מתחילה להפוך מסיפור השקעות יקר לסיפור הכנסות. אבל זה יהיה תהליך ארוך. אינטל מפסידה בתחום הייצור כמה מיליארדים בשנה וזה לא צפוי  להשתפר דרמטית בשנה הקרובה. 

מה באמת קרה עם אנבידיה ו-18A?

הדיווח מציין שאנבידיה בחנה לאחרונה את האפשרות לייצר שבבים באמצעות תהליך היצור המתקדם 18A של אינטל, אך כעת לא ממשיכה קדימה. חשוב לציין שמדובר בשלב ניסיי ולא בחוזה מסחרי, אך העצירה מספיקה כדי להשפיע על המניה של אינטל ועל הערכות השוק, במיוחד לאחר שהשם אנבידיה בהקשר של 18A סיפק רוח גבית למניה בחודשים האחרונים.

עבור אינטל, בדיקה מצד שחקן גדול כמו אנבידיה היא סוג של חותמת איכות פוטנציאלית ליכולת להתחרות בשוק היצור המתקדם, שבו חברות כמו טאיוואן סמיקונדקטור וסמסונג שולטות כבר שנים. עצירת הבדיקה מעלה סימני שאלה בנוגע לקצב אימוץ, התאמה, ביצועים, זמינות ועלויות. משהו לא עובד טוב בתהליך הייצור הזה. 

תהליך 18A הוא חלק מרכזי בניסיון של אינטל לחזור לחזית הטכנולוגית בייצור שבבים ולהקים פעילות ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים. יש פער בין בדיקת התאמה לבין התחייבות לייצור מסחרי בנפחים גדולים, כך שמלכתחילה הציפיות כנראה היו גבוהות מדי, אבל זה גם בגלל הלקוח - אנבידיה היא לקוח חלומות בגלל היקף היצור והדרישות הגבוהות, וצריך לזכור שלאנביידה יש אינטרס אחרי השת"פ במסגרתו גם השקיעה באינטל. העצירה של הפרויקט, הוא איתות ורמז לכך שהדרך של אינטל עוד ארוכה.