סידני סוויני (אמריקן איגל אינסטגרם)סידני סוויני מספקת את הסחורה - המכירות של אמריקן איגל מזנקות
אמריקן איגל מפתיעה לטובה: התחזיות הועלו והמניה זינקה אחרי שעות המסחר
קמפיינים פרובוקטיביים עם סידני סוויני וטרוויס קלס תורמים למכירות, תחזית הרווח לשנה הועלתה והמניה מזנקת - מניית אמריקן איגל זינקה ב-25% במסחר המאוחר בניו יורק לרמה של כ-17 דולר, אחרי שהחברה חזרה לפרסם תחזית שנתית והציגה צפי רווחים גבוה בהרבה מהתחזיות המוקדמות. זאת, לאחר חודשים שבהם התחזיות בוטלו בשל חוסר ודאות.
תחזית אופטימית הרבה מעבר לציפיות
אמריקן איגל צופה כעת רווח תפעולי מתואם של 255 עד 265 מיליון דולר לשנה, לעומת צפי אנליסטים סביב 176 מיליון דולר בלבד. המכירות בחנויות זהות צפויות להיות דומות לשנה שעברה, בהתאם להערכות שדיברו על ירידה זעירה של כ-0.2%. במילים אחרות, ההנהלה משדרת אמון בהתייצבות המכירות וברווחיות, מה שכנראה מרגיע את השוק.
במקביל, בדוחות הרבעון השני ההכנסות הסתכמו ב-1.28 מיליארד דולר, ירידה של 1% לעומת אשתקד, אך עדיין מעל ציפיות השוק שעמדו על 1.24 מיליארד דולר. הרווח למניה היה 45 סנט, יותר מכפול מתחזיות האנליסטים שעמדו על 20 סנט בלבד.
מניית החברה נסחרת בשווי של כ-2.4 מיליארד דולר לפני העלייה, קרוב ל-3 מיליארד דולר אחרי העלייה הצפויה. הרווחים הצפויים בשנה הבאה צפויים להגיע לכ-230-250 מיליון דולר, כך שמדובר על מכפיל רווח של כ-14-12.
הקמפיינים שמעלים את המכירות
הקיץ חשפה החברה קמפיין ג'ינסים חדש בכיכובה של השחקנית סידני סוויני עם הסלוגן "Sydney Sweeney has great jeans". הקמפיין עורר ויכוח ציבורי: חלק מהצרכנים האשימו כי מדובר ברמיזה בעייתית עם קונוטציות של גנטיקה, אחרים שיבחו את הרעיון הפרובוקטיבי, ואפילו הנשיא לשעבר דונלד טראמפ הצהיר כי מדובר ב"קמפיין הכי חם בשוק".
במקביל, הושק שיתוף פעולה עם כוכב הפוטבול טרוויס קלס, אחד השחקנים הבולטים בליגת ה-NFL. קלס משחק בקבוצת קנזס סיטי צ'יפס, זכה פעמיים בסופרבול והפך בשנים האחרונות לדמות מוכרת גם מחוץ לעולם הספורט, בין היתר בזכות הפודקאסט עם אחיו ג'ייסון קלס ובעיקר בזכות מערכת היחסים המתוקשרת עם הזמרת טיילור סוויפט כשלאחרונה הודיע הזוג על חתונה קרובה.
שני המהלכים ביחד, כך לפי החברה, הובילו לגידול במודעות המותג, עלייה במעורבות הלקוחות ואף לעלייה ראשונית במכירות בחנויות זהות. עם זאת, נזכיר שהקמפיינים הושקו רק לאחרונה, כך שהשפעתם המלאה תבוא לידי ביטוי רק בדוחות הרבעון השלישי.
המשך מומנטום?
בהנהלה מעריכים כי ברבעונים השלישי והרביעי יירשם שיפור במכירות בחנויות זהות, בשיעור חד־ספרתי נמוך, על רקע ההשפעה המצטברת של הקמפיינים. נראה שהאסטרטגיה החדשה, שילוב פרזנטורים בולטים עם מיתוג חד ופרובוקטיבי מייצרת עניין מחודש סביב הרשת. התמחור של המניה נראה סביר, אך השאלה אם מדובר בצמיחה קבועה או חזרה לדשדוש. זה מה שיקבע את כיוון המניה בהמשך.
- 2.אנונימי 04/09/2025 09:00הגב לתגובה זושמפעילה את אמירקן בישראל ובחלק ממדינות אירופה
- בטחהרווח של פוקס ברבעון השלישי יהיה מצוין. (ל"ת)אסולין 04/09/2025 21:49הגב לתגובה זו
- 1.סוחר ממולח 04/09/2025 08:46הגב לתגובה זוולא עם נציגות של ישראל השניה לאחר שירות בחיל שיריון שיעמיס פוטים

בזמן שישנתם: התוצאות של ענקיות הטק ואיך הן ישפיעו על השווקים?
גוגל, מיקרוסופט, מטא פרסמו דוחות - איך הדוח ומה המניות עשו אחרי המסחר ואיך זה השפיע על אנבידיה?
שלוש מחברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם:אלפאבת (החברה האם של גוגל), מיקרוסופט ומטא, דיווחו אתמול אחרי המסחר על תוצאות הרבעון השלישי של השנה. התגובות בשוק היו מגוונות, כאשר ההשקעות האגרסיביות ב-AI להיות מוקד מרכזי. מניית אלפאבת זינקה בכ-7% במסחר המאוחר, בעוד מניית מטא צנחה בכ-8% ומניית מיקרוסופט ירדה בכ-4%. ההשפעה ניכרה גם במניית אנבידיה, הספקית המובילה של שבבי AI, שמנייתה הוסיפה כ-2% במסחר שלאחר הסגירה, אך כעת באזור האפס, ועדיין מדובר על עלייה של כ-8.5%% בשלושת הימים האחרונים.
(עדכון עם השלכות על השווקים - טראמפ ושי נפגשו - "מקווה שחתימת הסכם סחר תתרחש בקרוב מאוד")
התמונה הכוללת שמתגלה מהדוחות הללו היא של צמיחה מרשימה בהכנסות, אך גם של אתגרים משמעותיים: ההשקעות האגרסיביות ב-AI ממשיכות להיות מנוע הצמיחה העיקרי, אך הן מגיעות עם עלויות גבוהות, מגבלות קיבולת וחששות מפני תשואה ארוכת טווח. בעוד אלפאבת מציגה תוצאות טובות ואיזון בין השקעות לתשואה על השקעה, מטא ומקרוסופט מחפשות עדיין את "דרך המלך" של השקעות שיניבו תשואה מספקת
אלפאבת: צמיחה מואצת בענן וב-AI, עם מודל עסקי עמיד ומתרחב
אלפאבת פתחה את גל הדוחות בעוצמה, עם תוצאות שמעבר לציפיות האנליסטים. ההכנסות ברבעון השלישי (יולי-ספטמבר) הגיעו ל-102.3 מיליארד דולר, עלייה של 16% בהשוואה לשנה קודמת, ועלייה של 15% בנטרול שינוי מטבע, ועקפו את התחזיות שעמדו על 99.85 מיליארד דולר. הרווח הנקי זינק ב-33% ל-35 מיליארד דולר, והרווח למניה (EPS) המתואם עמד על 3.10 דולר, לעומת תחזית של 2.33 דולר בלבד. התגובה בשוק הייתה מיידית: המניה טיפסה ב-7.5% במסחר שלאחר השעה, מה שמעיד על אמון מחודש במנהיגותה של אלפאבת בתחום ה-AI. זהו הרבעון הראשון שבו אלפאבת חצתה את רף ה-100 מיליארד דולר בהכנסות רבעוניות.
- הנאסד״ק עלה ב-0.5%; אנפייז נפלה ב-15%, ורוניס צנחה ב-49%
- אנבידיה מזנקת 3.5%, גוגל ומטא מטפסות; איך "יום הפד" הולך להיפתח?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המנוע העיקרי מאחורי הצמיחה היה יחידת Google Cloud, שהכנסותיה זינקו ב-35% ל-18.5 מיליארד דולר, הרבעון החזק ביותר בתולדותיה. הגידול הזה נובע בעיקר מביקוש גובר לשירותי ענן מבוססי AI, כולל מודלי Gemini המתקדמים, שמשמשים חברות סטארט-אפ ותאגידים גדולים לבניית יישומי AI. אלפאבת דיווחה על גידול של יותר מ-250% בהכנסות ממוצרים גנרטיביים, כאשר חוזים חדשים בתחום זה תורמים ליתרת חוזים בלתי ממומשים של 180 מיליארד דולר, סימן ברור להכנסות יציבות בשנים הקרובות. תחום החיפוש, שנותר עמוד התווך של החברה ומספק כ-60% מההכנסות, הניב 61.2 מיליארד דולר, מעל התחזיות הודות לשילוב AI בשיפור תוצאות החיפוש, מה שמגביר את זמן השהייה של משתמשים ומגדיל את ההכנסות מפרסום. גם יוטיוב תרמה חלק משמעותי, עם 11.8 מיליארד דולר בהכנסות מפרסום וידאו, עלייה של 20% שמיוחסת להתרחבות בפלטפורמות וידאו קצרות ומבוססות AI. מעבר למספרים, הדוח חשף התקדמות טכנולוגית: Gemini 2.0, שיושק בקרוב, צפוי לשפר את יכולות הרב-מודליות, מה שיאפשר שילוב טוב יותר בין טקסט, תמונה ווידאו – תחומים שכבר מניבים הכנסות נוספות מחברות בתחומי המדיה והפרסום.
אמזון עקפה את הציפיות - המניה מזנקת ב-9%
ענקית המסחר והענן רשמה ברבעון השלישי רווח של 1.95 דולר למניה והכנסות של 180.2 מיליארד דולר, מעל הציפיות. חטיבת AWS זינקה ב־20%, והרווח הנקי קפץ ל־21.2 מיליארד דולר, בין היתר בזכות השקעותיה באנתרופיק ובתחום הבינה המלאכותית
אמזון Amazon.com Inc. -3.23% פרסמה את דוחותיה לרבעון השלישי של 2025 והציגה תוצאות חזקות מהצפוי. החברה רשמה רווח למניה של 1.95 דולר, לעומת תחזיות האנליסטים שעמדו על 1.58 דולר, והכנסות של 180.2 מיליארד דולר, מעל הציפיות שעמדו על 177.8 מיליארד דולר. מדובר בצמיחה של 13% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
הצמיחה נרשמה בכל מגזרי הפעילות של החברה: המכירות בצפון אמריקה עלו ב־11% ל־106.3 מיליארד דולר, במגזר הבינלאומי נרשמה עלייה של 14% ל־40.9 מיליארד דולר, ואילו חטיבת הענן AWS, מנוע הצמיחה המרכזי של אמזון, זינקה ב־20% ל־33 מיליארד
דולר, הקצב המהיר ביותר מאז 2022. מנכ"ל החברה, אנדי ג’סי, אמר כי "הבינה המלאכותית ממשיכה להניע שיפורים בכל תחום בעסק שלנו, ואנו רואים ביקוש חסר תקדים הן ב־AWS והן בתשתיות הליבה שלנו".
הרווח התפעולי של אמזון עמד על 17.4 מיליארד דולר,
בדומה לשנה שעברה, אך כלל שני חיובים חריגים: 2.5 מיליארד דולר בגין הסדר משפטי עם רשות הסחר הפדרלית (FTC) ו־1.8 מיליארד דולר בהוצאות פיטורים. ללא אותם חיובים, הרווח התפעולי המתואם היה מגיע ל־21.7 מיליארד דולר. הרווח הנקי קפץ ל־21.2 מיליארד דולר, לעומת 15.3 מיליארד
דולר ברבעון המקביל, בין היתר הודות לרווחי השקעה של 9.5 מיליארד דולר מהחזקתה בחברת הבינה המלאכותית Anthropic.
בתחום הענן והבינה המלאכותית אמזון רשמה התקדמות ניכרת. החברה הודיעה על השקת Project Rainier, אשכול מחשוב אדיר שמכיל כמעט
חצי מיליון שבבי Trainium2, שבבים ייעודיים שפיתחה אמזון בעצמה לטובת הרצת מודלים מתקדמים של Anthropic. בנוסף, הושקו שרתים חדשים המבוססים על שבבי NVIDIA Grace Blackwell, לצד הרחבת שירותי Amazon Bedrock עם מודלים של OpenAI, Anthropic ו־DeepSeek. AWS גם הציגה כלים
חדשים למפתחים כמו AgentCore ו־Nova Multimodal Embeddings, שנועדו לשפר את החיפוש והאינטראקציה בין טקסט, תמונות, וידאו וקול.
- המספר היומי והאם אנחנו לקראת עלייה באבטלה?
- פיטורי ענק באמזון: 30,000 עובדים הולכים הביתה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ביחידת הקמעונאות, אמזון המשיכה להשקיע בהאצת המשלוחים, והרחיבה את שירות ה־Same-Day Delivery לעשרות מדינות וקהילות
נוספות בארה"ב. שירות העוזר הקולי Rufus הגיע ל־250 מיליון משתמשים, והחברה מדווחת כי לקוחות המשתמשים בו נוטים להשלים רכישות בתדירות גבוהה יותר. במקביל, אמזון הרחיבה את יכולות ה־AI לסוחרים בפלטפורמה, כאשר יותר מ־1.3 מיליון מוכרים משתמשים כעת בכלים אוטומטיים ליצירת
תיאורי מוצרים.
