
סידני סוויני מספקת את הסחורה - המכירות של אמריקן איגל מזנקות
אמריקן איגל מפתיעה לטובה: התחזיות הועלו והמניה זינקה אחרי שעות המסחר
קמפיינים פרובוקטיביים עם סידני סוויני וטרוויס קלס תורמים למכירות, תחזית הרווח לשנה הועלתה והמניה מזנקת - מניית אמריקן איגל זינקה ב-25% במסחר המאוחר בניו יורק לרמה של כ-17 דולר, אחרי שהחברה חזרה לפרסם תחזית שנתית והציגה צפי רווחים גבוה בהרבה מהתחזיות המוקדמות. זאת, לאחר חודשים שבהם התחזיות בוטלו בשל חוסר ודאות.
תחזית אופטימית הרבה מעבר לציפיות
אמריקן איגל צופה כעת רווח תפעולי מתואם של 255 עד 265 מיליון דולר לשנה, לעומת צפי אנליסטים סביב 176 מיליון דולר בלבד. המכירות בחנויות זהות צפויות להיות דומות לשנה שעברה, בהתאם להערכות שדיברו על ירידה זעירה של כ-0.2%. במילים אחרות, ההנהלה משדרת אמון בהתייצבות המכירות וברווחיות, מה שכנראה מרגיע את השוק.
במקביל, בדוחות הרבעון השני ההכנסות הסתכמו ב-1.28 מיליארד דולר, ירידה של 1% לעומת אשתקד, אך עדיין מעל ציפיות השוק שעמדו על 1.24 מיליארד דולר. הרווח למניה היה 45 סנט, יותר מכפול מתחזיות האנליסטים שעמדו על 20 סנט בלבד.
מניית החברה נסחרת בשווי של כ-2.4 מיליארד דולר לפני העלייה, קרוב ל-3 מיליארד דולר אחרי העלייה הצפויה. הרווחים הצפויים בשנה הבאה צפויים להגיע לכ-230-250 מיליון דולר, כך שמדובר על מכפיל רווח של כ-14-12.
הקמפיינים שמעלים את המכירות
הקיץ חשפה החברה קמפיין ג'ינסים חדש בכיכובה של השחקנית סידני סוויני עם הסלוגן "Sydney Sweeney has great jeans". הקמפיין עורר ויכוח ציבורי: חלק מהצרכנים האשימו כי מדובר ברמיזה בעייתית עם קונוטציות של גנטיקה, אחרים שיבחו את הרעיון הפרובוקטיבי, ואפילו הנשיא לשעבר דונלד טראמפ הצהיר כי מדובר ב"קמפיין הכי חם בשוק".
במקביל, הושק שיתוף פעולה עם כוכב הפוטבול טרוויס קלס, אחד השחקנים הבולטים בליגת ה-NFL. קלס משחק בקבוצת קנזס סיטי צ'יפס, זכה פעמיים בסופרבול והפך בשנים האחרונות לדמות מוכרת גם מחוץ לעולם הספורט, בין היתר בזכות הפודקאסט עם אחיו ג'ייסון קלס ובעיקר בזכות מערכת היחסים המתוקשרת עם הזמרת טיילור סוויפט כשלאחרונה הודיע הזוג על חתונה קרובה.
שני המהלכים ביחד, כך לפי החברה, הובילו לגידול במודעות המותג, עלייה במעורבות הלקוחות ואף לעלייה ראשונית במכירות בחנויות זהות. עם זאת, נזכיר שהקמפיינים הושקו רק לאחרונה, כך שהשפעתם המלאה תבוא לידי ביטוי רק בדוחות הרבעון השלישי.
המשך מומנטום?
בהנהלה מעריכים כי ברבעונים השלישי והרביעי יירשם שיפור במכירות בחנויות זהות, בשיעור חד־ספרתי נמוך, על רקע ההשפעה המצטברת של הקמפיינים. נראה שהאסטרטגיה החדשה, שילוב פרזנטורים בולטים עם מיתוג חד ופרובוקטיבי מייצרת עניין מחודש סביב הרשת. התמחור של המניה נראה סביר, אך השאלה אם מדובר בצמיחה קבועה או חזרה לדשדוש. זה מה שיקבע את כיוון המניה בהמשך.
- 2.אנונימי 04/09/2025 09:00הגב לתגובה זושמפעילה את אמירקן בישראל ובחלק ממדינות אירופה
- 1.סוחר ממולח 04/09/2025 08:46הגב לתגובה זוולא עם נציגות של ישראל השניה לאחר שירות בחיל שיריון שיעמיס פוטים
מנכ"ל סיילספורס מתגאה שהחליף 4,000 עובדים ב-AI
במסר שמיועד למשקיעים הגדולים, מספר מארק בניוף, מנכ"ל סיילספורס, איך התייעל וצמצם את מחלקת התמיכה שלו מ-9,000 ל-5,000 בלבד, באמצעות פלטפורמת ה־AI Agentforce, שמאפשרת שינוי מיקוד תעסוקתי ומעלה שאלות לגבי עתיד העבודה בהייטק ואולי עתיד העבודה בכלל
לפני כחודשיים, הצהיר מנכ"ל ומייסד סיילספורס Salesforce.com 1.42% , מארק בניוף, כי בין 30% ל-50% מהעבודה הפנימית בחברה מבוצעת על ידי מערכות AI. בניוף הדגיש כי המהלך אינו נועד להחליף עובדים, אלא לשחרר אותם ממשימות שגרתיות ולאפשר להם להתמקד בעבודה בעלת ערך מוסף גבוה יותר. ולמרות ההצהרה, כעת חשף בניוף כי מחלקת התמיכה צומצמה מ-9,000 עובדים ל-5,000 בלבד, ואת מקומם של 4,000 עובדים תפסו סוכני AI. השינוי התבצע בחודשים האחרונים, ובניוף טוען כי ההשפעה על איכות השירות כמעט ואינה מורגשת. לדבריו, שביעות הרצון של הלקוחות נותרה יציבה, על אף שחלק מהשיחות מתנהלות כיום מול סוכן אלגוריתמי ולא מול עובד אנושי.
סיילספורס פיתחה את Agentforce, פלטפורמה שמאפשרת לארגונים להטמיע סוכני AI שיכולים לטפל באופן אוטונומי במשימות שהיו עד כה נחלתם של עובדים: החל במענה ללקוחות על שאלות תימחור, דרך יצירת חומרים שיווקיים, וכלה בניהול תכנים באתרים. בשונה מכלי תוכנה מסורתיים, הסוכנים אינם דורשים התערבות אנושית מתמדת, אלא פועלים ביוזמתם ומבצעים פעולות מורכבות מקצה לקצה. לפי נתוני החברה, הפלטפורמה כבר טיפלה ביותר ממיליון וחצי פניות, כאשר מחצית השיחות כיום מתנהלות על ידי AI.
המהלך אינו מתרחש בחלל ריק וברקע אנחנו רואים מגמה רחבה: חברות טכנולוגיה רבות מצמצמות מצבת כוח אדם במקביל להגדלת ההשקעה ב-AI. השוק אוהב הודעות מהסוג של בניוף, ורוב ההודעות מרוככות בצורה כזו או אחרת, ומאזכרות שהמהלך מלווה בצמיחה, התייעלות והפניית המשאב האנושי למשימות אחרות. כפי שניתן לראות מהזיגזג שבהודעות בניוף, קשה לדעת מהי בדיוק האמת.
לא אמרתי גל פיטורין
בניוף ציין כי לא מדובר בצמצום נטו, אלא בהעברת עובדים ממחלקות התמיכה לתחומים אחרים. מאות עובדים שהיו מיועדים לתפקידים טכניים שגרתיים הוסבו למחלקות מכירות, שירותי ייעוץ והצלחת לקוח. וכך, סיילספורס לא רק מקטינה הוצאות אלא גם מגדילה את יכולתה ליצור ערך ישיר, לצורך העניין, החברה מצהירה שהיא מסוגלת לנהל כעת יותר מ-10,000 לידים חדשים בשבוע ולמלא את הפייפליין בקצב שובר שיאים. עם זאת, השינוי מעלה שאלות מורכבות לגבי העתיד. בניוף אמנם מצהיר כי "בני האדם לא הולכים לשום מקום" וכי העבודה מתבצעת בשיתוף פעולה בין סוכנים אנושיים ודיגיטליים, אך קשה להתעלם מכך שהחברה, שמעסיקה יותר מ-76 עובדים ברחבי העולם, חוסכת אלפי משרות.
- "בכל מוצר חדש של סיילספורס יש נגיעה ישראלית"
- סיילספורס תרכוש את אינפורמטיקה תמורת 8 מיליארד דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אם נסתכל על ההודעות האחרונות של מובילות הטק, נוכל לומר שניתן לזהות מגמה ברורה של היעלמותם של תפקידי כניסה בתחום התמיכה. או במלים פשוטות, לא מגייסים עובדים זוטרים. המגמה, כמובן, אינה ייחודית לסיילספורס. מנכ"ל אמזון Amazon.com Inc. 0.29% , אנדי ג'סי, הודיע גם הוא כי החברה תוכל להצטמצם במספר עובדים בזכות "שיפורי היעילות" שנובעים מהטמעת AI בהיקף רחב. הסיפור של סיילספורס הוא חלק מדיון (או משבר, תלוי מאיזה צד אתם מסתכלים) לגבי השינוי הדרמטי שמייצרת ה-AI במבנה שוק העבודה. המחקרים שנערכו מצביעים על כך ש-8 מתוך 10 חברות כבר הטמיעו טכנולוגיות Gen AI, אך רבות מהן לא מדווחות על השפעה משמעותית על רווחיות. הטענה היא שהשימוש בטכנולוגיה מתבצע לרוב באופן נקודתי או מוגבל במדיניות פנימית. לעומת תוצאות המחקרים, סיילספורס מטמיעה את ה-AI באופן מלא במוקדי התמיכה והשירות, ומדגימה כיצד ניתן לייצר שינוי ממשי בפריון.