
חברת הפינטק הישראלית april גייסה 38 מיליון דולר
החברה הישראלית המפתחת פלטפורמת Tax-As-A-Service לשוק האמריקאי רשמה צמיחה של פי 7 בהכנסות ומתכננת להכפיל את מספר העובדים
חברת הפינטק הישראלית april הודיעה על השלמת סבב גיוס B בסך 38 מיליון דולר, שמעמיד את סך ההון שגייסה החברה על 78 מיליון דולר מאז הקמתה ב-2021. הגיוס הנוכחי הובל על ידי קרן ההשקעות הגלובלית QED Investors, המתמחה בתחום הפינטק ומשקיעה גם בחברות כמו Klarna ו-SoFi, בהשתתפות Nyca Partners וקרן Team8.
החברה, שפיתחה פלטפורמת Tax-As-A-Service ייחודית לשוק האמריקאי, מתמחה בפישוט תהליכי המיסוי באמצעות טכנולוגיית בינה מלאכותית מתקדמת. הפלטפורמה של april משתלבת באפליקציות פיננסיות קיימות ומספקת שירותים כמו אופטימיזציה של ניכויים, תכנון מס, תשלומים רבעוניים והגשת דוחות - הכל בתהליך רציף ובזמן אמת.
בשנה האחרונה רשמה april קפיצה של פי 7 בהכנסותיה, מה שמבסס את מעמדה כאחת מחברות הפינטק הצומחות ביותר בישראל. החברה משרתת כיום מיליוני אמריקאים ומנהלת שיתופי פעולה עם יותר מ-50 גופים, עבורם עיבדה מאות אלפי דוחות מס. בין לקוחותיה נמנות פלטפורמות ניהול נכסים כמו Carry ופלטפורמות שכר כמو Gusto Wallet.
ההשקעה החדשה תאפשר לחברה להאיץ את פיתוח המוצר ולחזק את תשתיות ניהול המיסוי המבוססות על AI. בנוסף, april תרחיב את פעילותה השיווקית והמכירתית ותתמוך בקצב הצמיחה הגבוה שלה. החברה מתכננת להכפיל את מספר העובדים עד סוף 2026 ומגייסת כעת מפתחים, אנשי AI ומדעני נתונים.
- IVIX גייסה 60 מיליון דולר למאבק בפשע פיננסי עם AI
- AI לשעת חירום: Carbyne גייסה 100 מיליון דולר להרחבת הפעילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בתחילת השנה השיגה april הישג רגולטורי-טכנולוגי חשוב והפכה לאחת מתוך חברות ספורות בלבד המאושרות לפעול בכל המדינות בארה"ב. החברה יכולה להגיש דוחות מס אלקטרוניים הן לרשות המיסים הפדרלית והן לרשויות המס המדינתיות דרך מערכת אחת מאושרת - הישג שלא הושג על ידי חברה אחרת במשך 16 השנים האחרונות.
שוק תוכנות המס נאמד ב-16 מיליארד דולר ב-2024 ועתיד לגדול ל-34 מיליארד דולר עד 2031, על פי נתוני חברת המחקר ReAnIn. הפלטפורמה של april מפחיתה את הזמן הדרוש לטיפול במס מ-13 שעות בממוצע לפחות משעה, ומשיגה שיעור הצלחה של יותר מ-98% בניתוב החזרי מס למערכות הפיננסיות.
"באמצעות פיתוח מואץ של מוצר מבוסס AI, בנינו פלטפורמה לאומית לניהול דוחות מס אלקטרוניים, והצלחנו להנגיש אותה עבור מיליוני משתמשים בשוק האמריקאי", אמר בן בורודך, מנכ"ל החברה. "הפלטפורמה שלנו מסייעת למיליוני משתמשים להגדיל ערך, וברמה ההוליסטית להפוך את תחום המס מנטל רגולטורי ליתרון אסטרטגי. המטרה שלנו היא להרחיב את יכולות הליבה של הפלטפורמה כדי לתת מענה יזום עבור מגוון רחב של צרכי מס ולייצר הזדמנויות חדשניות ויעילות שיעזרו ללקוחות בקבלת החלטות כלכליות טובות."
- המניה הישראלית שזינקה אתמול פי 5 וצפויה להמשיך לעלות גם היום
- מה הדליק לגולדמן זאקס נורות אדומות - ומה זה אומר על התיק שלכם?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה...
april הוקמה על ידי דניאל מרקוס, מנהל טכנולוגיות לשעבר ב-Waze וב-Google ישראל, ובן בורודך, לשעבר ראש תחום האסטרטגיה ב-Team8. החברה מעסיקה 60 עובדים במרכז המחקר והפיתוח בישראל ובמשרדים בארה"ב, ומתכוונת להמשיך את הצמיחה העקבית שלה בשוק האמריקאי התחרותי.

קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון
אינפלציה של 33.5% הורסת את היתרון של הלירה החלשה; מלונות מחזיקים מעמד עם "הכול כלול" בזמן שעסקים קטנים קורסים; 1.5 מיליון טורקים נוטשים לטובת האיים היווניים; מאנטליה ועד איסטנבול: המספרים שמטלטלים את הענף שמניב 12% מהתמ"ג
ענף התיירות הטורקי, שהיווה במשך עשורים את אחד מעמודי התווך של הכלכלה המקומית, נמצא בצניחה חופשית. הנתונים העדכניים מציירים תמונה קשה: ירידה של 5% במספר התיירים הזרים ביולי, צניחה של 30% במבקרים באנטליה ברבעון הראשון, והפסדים צפויים של 3 מיליארד דולר בהכנסות השנתיות. מדובר ברעידת אדמה כלכלית עבור מדינה שבה התיירות מהווה 12% מהתמ"ג ומעסיקה מעל 3 מיליון עובדים.
המשבר מתבטא בירידה חדה במספרים: גרמניה, שהיא השוק הגדול ביותר של מבקרים, רשמה ירידה של 8%, בריטניה 10%, וארצות הברית צנחה ב-22%. אבל מעבר לסטטיסטיקה היבשה, מדובר בסיפור של ענף שלם שמתמוטט תחת העומס של אינפלציה דוהרת, אסונות טבע חוזרים ומדיניות כלכלית כושלת עם תדמית שהולכת ונהית בעייתית יותר לעולם המערבי - ארדואן נגד להקת בנות - "לבוש ומעשים לא הולמים". ארדואן נלחם באופוזיציה הליברלית, שם מנהיגים שלה בכלא, ומדבר יותר ויותר על קיצוניות דתית. זה עלול להפחיד את התיירים.
וכל זה קורה כשטורקיה נתפסת זולה מאוד. המטבע שלה איבד מעל%5 ב-20 שנה, אלא שהאינפלציה של 335 שהיא אומנם בירידה, מחסלת את היתרון התחרותי. משפחה של ארבעה משלמת כיום 150-200 דולר ללילה במלון בינוני באנטליה, לעומת 100-130 דולר לפני כשלוש שנים.
המודל של "הכול כלול": כך שורדים המלונות הגדולים בזמן שהמסעדות המקומיות נסגרות
הפתרון שמחזיק את הענף בחיים הוא דווקא מודל הכל כלול. המלונות מרכיבים חבילות מיוחדות לתיירים רוסים כדי לשמור על תפוסה גבוהה. השוק הרוסי, שמהווה 14% מהמבקרים, נשאר יציב יחסית בזמן שהאירופים בורחים.
- תבעו את סוכנות הנסיעות וזכו - "הסוכנות טעתה בתכנון הטיול"
- בריטניה מזהירה מפני הגעה לישראל ומשגרת מטוסי קרב למזרח התיכון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל יש לזה מחיר כבד. המודל יוצר "בועה" שבה התיירים לא יוצאים מהמלון ולא מוציאים כסף בכלכלה המקומית. התוצאה: בעלי עסקים קטנים באנטליה מדווחים על ירידה של 40% במכירות. מסעדות משפחתיות נסגרות, חנויות מזכרות מורידות תריסים, ומדריכי טיולים מקומיים נשארים ללא עבודה.