רובינהוד
צילום: טוויטר

רובינהוד מרחיבה את פעילות הקריפטו תחת הממשל החדש

החברה מנצלת את הרוח הגבית הרגולטורית ומתכננת להתרחב בשווקים הגלובליים

אביחי טדסה |

רובינהוד Robinhood 2.58%   פלטפורמת המסחר שהתפרסמה בעקבות הביקוש האדיר למניות "מם" כמו גיימסטופ, ממשיכה להרחיב את פעילותה מעבר לתחום הברוקראז' המסורתי. עם חילופי השלטון בארצות הברית והגישה הידידותית יותר למטבעות דיגיטליים תחת הממשל החדש, החברה מתכננת הרחבה משמעותית בתחום הקריפטו, כולל פיתוח שירותים חדשים כמו טוקניזציה של מניות והשקת מטבעות יציבים (Stablecoins).


התרחבות גלובלית ותחרות מול שחקנים גדולים


רובינהוד נקטה בגישה זהירה בתחום הקריפטו בארה"ב בשנים האחרונות, בעיקר בשל הפיקוח ההדוק מצד רשות ניירות הערך האמריקאית (SEC). אך כעת, עם מינויו של פול אטקינס, התומך בקריפטו, לראש ה-SEC במקום גארי גנסלר, החברה מזהה הזדמנות לפעול באגרסיביות רבה יותר בשוק. החברה כבר רואה פירות מהתנופה המחודשת בתחום הקריפטו, כאשר דיווחה על הכנסות של 358 מיליון דולר ממסחר במטבעות דיגיטליים ברבעון הרביעי של 2024 – יותר ממחצית מהכנסותיה מביצועי מסחר. בנוסף, החברה מתרחבת במהירות בשווקים בינלאומיים, במיוחד באירופה, שם הרגולציה ברורה יותר, והיא מאפשרת למשקיעים להרוויח תשואה על אחזקות הקריפטו שלהם. ברובינהוד שואפים שההתקדמות המהירה באירופה תשמש כמודל להתרחבות בארה"ב, ככל שהמדיניות הרגולטורית תשתנה.


אחד הכיוונים המרכזיים שהחברה שואפת לפתח הוא טוקניזציה - תהליך שבמסגרתו נכסים מוחשיים כמו מניות בארה"ב מתורגמים לייצוג דיגיטלי בבלוקצ'יין, מה שעשוי לשנות את אופן המסחר בניירות ערך בעתיד. בנוסף, החברה פועלת להגדיל את המעורבות שלה בתחום המטבעות היציבים (Stablecoins) עם פיתוח מטבע משלה - Global Dollar (USDG) - שנועד לשמש ככלי להתנהלות פיננסית מחוץ לשעות הפעילות הבנקאיות. למרות השאיפות הגדולות בתחום הקריפטו, החברה לא מזניחה את ליבת העסקים שלה וממשיכה לפתח מוצרים מסורתיים כמו חשבונות ברוקראז', השקעות משותפות וחשבונות פנסיוניים. יחד עם זאת, היא שומרת על גישה זהירה בכל הנוגע להוצאות, מתוך מטרה לשמור על צמיחה יציבה ולהימנע מתנודתיות גבוהה בעקבות שוק הקריפטו המשתנה במהירות. עם רוח גבית מהממשל החדש והזדמנויות רגולטוריות חדשות, רובינהוד עומדת בפני פרק משמעותי בהתפתחותה, כשהיא מתכננת להפוך לשחקן משמעותי יותר בשוק הקריפטו ולמצב את עצמה כמובילה בתחום המסחר הדיגיטלי הגלובלי.


רובינהוד קיבלה רוח גבית משמעותית מהממשל החדש, כאשר רשות ניירות הערך האמריקאית (SEC) סגרה את החקירה נגדה ללא נקיטת צעדים משפטיים. החקירה עסקה בטענה כי החברה לא רשמה כראוי נכסים דיגיטליים מסוימים כניירות ערך. מדובר באיתות נוסף לכך שממשל טראמפ משנה כיוון במדיניות הרגולטורית כלפי תחום הקריפטו, לאחר תקופה ממושכת של עימותים בין הרגולטור לתעשייה תחת הנשיא הקודם. במקביל, גם בורסות קריפטו גדולות כמו Coinbase ו-OpenSea דיווחו כי ה-SEC מקפיאה הליכים משפטיים נגדן, מה שמעורר אופטימיות בקרב משקיעים ושחקנים בענף. עם זאת, למרות ההתפתחויות החיוביות ברגולציה, מניית רובינהוד יורדת בכ-7% בעקבות ירידות חדות בשוק הקריפטו, שנגרמו בין היתר מהפריצה המשמעותית לבורסת Bybit, שנחשבת לאחת מגניבות הקריפטו הגדולות בהיסטוריה.


הכנסות רובינהוד ברבעון הרביעי של השנה הסתכמו ב-1.01 מיליארד דולר, זינוק של 115% לעומת השנה הקודמת, הרבה מעל התחזיות שעמדו על 934 מיליון דולר.  החברה רשמה רווח מדולל של 1.01 דולר למניה, הרבה מעבר לציפיות האנליסטים שעמדו על 42 סנט בלבד, (להרחבה על הדוחות). המניה נסחרת היום לפי שווי של 43.8 מיליארד דולר אחרי זינוק של 33% מתחילת השנה, ו-242% במהלך 12 החודשים האחרונים. החברה נסחרת לפי מכפיל 29 על הרווחים הצפויים לה בשנה הבאה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותאלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיות

להיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים

"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?

רן קידר |
נושאים בכתבה נטפליקס סוני

נטפליקס Netflix, Inc 0.61%   רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.

על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.

איפה המרצ'נדייז? 

אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.

הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים. רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.

במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32%   (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro Inc.  (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.