למה סאונדהאונד נופלת ב-29%?
לאחר זינוק מרשים במניה וצמיחה עסקית משמעותית, סאונדהאונד חווה מכה עם יציאת אנבידיה מההשקעה בה. האם החברה עדיין תצליח ללא הרוח הגבית של אנבידיה?
חברת סאונדהאונד SoundHound AI -0.63% , המתמחה בטכנולוגיות קול מבוססות בינה מלאכותית, רשמה ירידה חדה של 29% במסחר, לאחר שאנבידיה הודיעה על מכירת כל אחזקותיה בחברה, ובכך חיסלה את השקעתה שם. החדשות מגיעות לאחר שנה מרשימה
שבה מניית החברה עלתה בכ-394%, עם שיא של 24.98 דולר.
אנבידיה נכנסה להשקעה בסאונדהאונד בתחילת 2024, מהלך שחיזק את מעמדה של החברה בתעשייה והעניק לה רוח גבית משמעותית. ההשקעה לא רק העלתה את ערכה של סאונדהאונד, אלא גם הובילה לשותפות
בין השתיים, במסגרתה שולבה טכנולוגיית זיהוי הקול שלה בפלטפורמת Nvidia Drive, המיועדת לרכבים חכמים. המערכת שפיתחו שתי החברות אפשרה שימוש בקול לשליטה ברכב – ללא צורך בחיבור לאינטרנט, עם יכולות כמו שליטה בפלייליסטים, קבלת חדשות ועדכון סטטוס תחזוקת הרכב. שיתוף
הפעולה הזה חיזק את מעמדה של סאונדהאונד כשחקנית מובילה בתחום זיהוי הקול ברכב, אך כעת, עם יציאת אנבידיה, עולה השאלה כיצד החברה תוכל לשמר את צמיחתה ללא התמיכה של ענקית השבבים.
סאונדהאונד ממשיכה להציג תוצאות חזקות, עם הכנסות של 25.1
מיליון דולר ברבעון השלישי, תוך שהיא מעלה את תחזית ההכנסות שלה ל-2025 ל-175 מיליון דולר. החברה ממשיכה להרחיב את פעילותה עם שותפויות משמעותיות, במיוחד בתעשיית המזון המהיר, שם היא משתפת פעולה עם רשתות כמו צ'יפוטלה, פנדה אקספרס, ווייט קאסל וג'רזי מייק'ס. בנוסף,
החברה ממשיכה לחזק את מעמדה בתחום השירותים הקוליים לעסקים, כאשר חברות טכנולוגיה גדולות כמו Block (לשעבר Square) ו-Oracle כבר משתמשות בטכנולוגיית זיהוי הקול שלה לניהול מוקדי שירות לקוחות.
בעוד שסאונדהאונד ממשיכה להציג צמיחה חזקה ושיתופי
פעולה עסקיים משמעותיים, היציאה של אנבידיה עשויה להשפיע על התדמית והאמון של המשקיעים בחברה. יחד עם זאת, השוק עדיין צופה צמיחה של כ-84% במכירות החברה בשנה הקרובה, עם עלייה צפויה בהכנסות מ-83 מיליון דולר ליותר מ-150 מיליון דולר. בסופו של דבר, סאונדהאונד עדיין
מחזיקה בטכנולוגיה מבטיחה, ושווקים רבים עדיין לא מיצו את הפוטנציאל שלה.
- 2.מספיק דיווח קטן על עסקה עם רשת מסעדות או יצרנית רכב נוספת כדי להפגיז את כל הדרך חזרה.. ויותר. (ל"ת)אביהו 15/02/2025 22:05הגב לתגובה זו
- 1.אנונימי 15/02/2025 09:27הגב לתגובה זוכשתרד עוד 30 אחוז נשקול
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
טראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AIטראמפ מבטיח "דיבידנד מכסים" של 2,000 דולר לכל אמריקאי
בציוץ ברשת החברתית שלו טראמפ מציג יוזמה לחלק "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח, שימומן מההכנסות המיסוי על יבוא; את המתנגדים לתכנית טראמפ מכנה "טיפשים"
נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, פרסם פוסט חריג ברשת Truth Social, שבו הוא מגן על מדיניות המכסים האגרסיבית שלו וכינה את מתנגדיה "טיפשים". לדבריו, מדיניות זו חיזקה את הכלכלה האמריקאית, הפכה את ארצות הברית ל"מדינה העשירה והמכובדת ביותר בעולם" והביאה לשווקים פיננסיים בשיא של כל הזמנים.
"אנשים שמתנגדים למכסים הם שוטים!", כתב טראמפ, כשהוא מייחס את מצבה הכלכלי של ארצות הברית להטלת המכסים על יבוא. הוא טען כי ארצו נהנית כיום מ"אינפלציה כמעט אפסית" ומ"שוק מניות בשיא היסטורי", והוסיף כי תוכניות הפנסיה האמריקאיות (401(k)) נמצאות ברמות הגבוהות ביותר אי פעם.
טראמפ הוסיף כי הכנסות המדינה ממסים על יבוא עומדות על "טריליוני דולרים", שלדבריו יסייעו להתחיל לצמצם את החוב הלאומי, העומד כיום על כ-37 טריליון דולר. לדבריו, המדיניות מביאה לראשונה מזה שנים לזרימת הכנסות ישירה לקופת המדינה ממדינות זרות, במקום הסתמכות על חוב או גירעון.
דבריו מגיעים על רקע המשך הוויכוח הציבורי סביב מדיניות המכסים התמוכים רואים במכסים כלי לשיקום התעשייה האמריקאית ולחיזוק עצמאותה הכלכלית, בעוד כלכלנים מזהירים כי מדובר בצעד שמעלה את יוקר המחיה ומכביד על הצרכן המקומי.
- ממשל טראמפ ישיק מכרז ענק לקידוחי נפט וגז במפרץ מקסיקו
- מכה לטראמפ ולרפובליקנים: שריל נבחרה למושלת ניו ג'רזי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד ההתבטאויות התקיפות, טראמפ ממשיך לרמוז כי בכוונתו להשתמש בהכנסות מהמכסים למימון תשלומים ישירים לציבור מהלך שכינה בעבר "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח אבל בשלב זה מדובר ברעיון בלבד שטרם עוגן בתוכנית כלכלית רשמית.
הציוץ שפרסם הנשיא טראמפ ברשת Truth Social
