תגובת מנור למהלך של להמן: יצר פתרונות וירטואליים

נשיא לשכת סוכני ביטוח: מדובר בכניעה למונופולים הבנקאיים שמקבלים את הזכות לעשות שימוש במסך עשן שיאפשר ליד ימין שלהם למכור משכנתאות וליד שמאל למכור ביטוחים
חזי שטרנליכט |

נשיא לשכת סוכני ביטוח, יוסי מנור, מגיב היום בקשר להצהרת מדיניות בנושא שיווק ביטוח חיים וביטוח מבנה אגב הלוואה לדיור על ידי תאגיד בנקאי. ההחלטה לאפשר לבנקים לשווק בסניפים ביטוח למשכנתאות פוגעת בצורה חריפה בזכויות הצרכנים. "שיווק באמצעות סוכנות ביטוח הנמצאת בבעלות מלאה של הבנקים יוצר בעיני הצרכנים מצג שווא של הפרדה בין נותן המשכנתא לבין סוכנות הביטוח. למרות שגם נותן המשכנתא וגם סוכן הביטוח הם אותו הגורם ונמצאים באותה הבעלות, הצרכן עשוי לקבל את הרושם שאין ביניהם כל קשר או זיקה".

מנור מוסיף ואומר כי "המפקח על הביטוח יצר מודל וירטואלי חדש, של שיווק ביטוח בסניפי בנקים באמצעות עמדות מחשב ושיחות וידאו, אשר עלולות לגרום לצרכנים לחשוב כי משווק הביטוח אינו קשור לבנק. הפתרונות הוירטואליים של המפקח על הביטוח הם כניעה למונופולים הבנקאיים שמקבלים את הזכות לעשות שימוש במסך עשן שיאפשר ליד ימין שלהם למכור משכנתאות וליד שמאל למכור ביטוחים. שיווק הביטוח בסניפים יחזק מאוד את כוחם של הבנקים ויפגע אנושות בזכויות הצרכנים".

לסיכום מציין מנור כי "אנו מופתעים כי למרות שהנושא נמצא בדיון בבית המשפט העליון, בבג"צ שהגישה לשכת סוכני ביטוח, מצאו לנכון המפקח על הבנקים והמפקח על הביטוח לפרסם הצהרות מדיניות תוך התעלמות מההליכים המשפטיים המתנהלים בנושא. לשכת סוכני ביטוח בוחנת את ההשלכות המשפטיות של ההחלטה ותחליט על צעדיה בקרוב".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה