דונאלד טראמפ: "קלינטון ואובמה יצרו את דאע"ש"

המועמד הרפובליקאי ממשיך לתקוף את הילארי קלינטון, והפעם מאשים אותה בלא פחות מיצירת ארגון הטרור
גיא ארז | (8)
נושאים בכתבה טראמפ

המועמד הרפובליקני המוביל לייצג את המפלגה בבחירות לנשיאות ארה"ב, דונאלד טראמפ, ממשיך לייצר כותרות שנויות במחלוקת, ואתמול חזר לרדת לפסים אישיים כנגד המועמדת המובילה מטעם הדמוקרטים, הילארי קלינטון.

לדברי טראמפ, בנאום שנשא במהלך כנס תומכים במיסיסיפי, טען האחרון כי הילארי קלינטון, מזכירת המדינה לשעבר, היא זו שיצרה את ארגון הטרור דאע"ש, ביחד עם נשיא המדינה, ברק אובמה. 

טראמפ אמנם לא הציג בדבריו הסברים או הוכחות המחזקות את טענתו - אך זה לא הפריע לקהל תומכיו להריע להכרזה. נציין כי דווקא דבריו האחרונים של טראמפ, לפיהם יש לאסור כניסת המוסלמים כולם לארה"ב - משמשים בשר לסרטוני תעמולה של ארגון הטרור הרצחני, לפיהם המערב כולו פותח במלחמה כנגד האסלאם.

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    שיתרגל לאוכל בכלא 11/01/2016 11:08
    הגב לתגובה זו
    דנקנר חייב מליונים באופן אישי לבנקים אחרי שעשק את הציבור בתספורות שעשה. מי משלם על הארוחות במסעדות היוקרה??? מאיפה הכסף??? אין קץ לשחיתות!
  • 5.
    על אותו משקל שישראל יצרה את חמאס... (ל"ת)
    העומד בשער 03/01/2016 16:52
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    במילה אחת - צודק - (ל"ת)
    רוני 03/01/2016 14:23
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    מנסים להציג אותו כליצן אבל הוא האופציה הכי טובה (ל"ת)
    להם ולנו 03/01/2016 12:43
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    בוש יצר אותו לפי כל הדעות (ל"ת)
    jg 03/01/2016 11:53
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    סוף סוף אומר מה שכולם חושדים בנבל אובמה המוסלמי (ל"ת)
    חיים 03/01/2016 11:41
    הגב לתגובה זו
  • dd 03/01/2016 12:17
    הגב לתגובה זו
    הם מחקו את עירק והאלו שם את השיעים לשלטון מה שהביא בסופו של דבר לדע"ש לעלות. זה עובדה.
  • אובאמה לא מנע התפשטות דעאש גם זו עובדה (ל"ת)
    ש 05/01/2016 00:02
שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)

לקראת מימוש חוק הרווחים הכלואים - המוקש הגדול שטמון בהעברת נכסים מחברה לידיים פרטיות

חוק הרווחים הכלואים מייצר אי וודאות ובלבול רב. מדובר בחוק שמתמרץ בעצם במקרים רבים סגירת חברות והעברת הנכסים לבעלי המניות - לפעמים זה מוביל לנזק גדול; על החוק ועל הסיכונים

נושאים בכתבה רווחים כלואים

במסגרת חוק הרווחים הכלואים (או בשמו הרשמי: חוק ההתייעלות הכלכלית), אישרה הכנסת הוראת שעה שמקנה הקלות במס לחברות ולבעלי המניות שלהן. סעיף 6 לחוק מאפשר העברת נכסים מחברה לבעל מניות בשני דרכים: הליך פירוק החברה או העברת נכסים מהחברה לבעל מניות פרטי, וזאת בפטור ממס רכישה וממס שבח.

ואולם, בניגוד לפטור שניתן בעניין מס רכישה ומס שבח, החוק "שותק" בכל הנוגע להיטל השבחה והיטלי פיתוח, ואינו מקנה פטור מהיטלים אלה במסגרת העברת הנכסים.

מדובר במוקש גדול שיכול "לצוף"  בדיעבד, לאחר השלמת המהלך, בדמות של היטל השבחה או היטל פיתוח. אי הוודאות הזו בעת ביצוע ההעברה, עלולה לגרור למיסוי מוניציפלי בו ייתקל בעל המניות המעביר, בשלב מאוחר יותר.

בימים אלה אנו מצויים בישורת האחרונה של יישום וביצוע הוראת השעה, שכאמור כוללת שתי אפשרויות אשר ביצוען צריך להיות עד סוף השנה ואף מוקדם מכך.

מסלול פירוק - פירוק מלא של החברה והעברת כל נכסיה והתחייבויותיה לבעלי המניות. מועד הפירוק חייב להסתיים עד 31 בדצמבר 2025  והמס על רווחים ראויים לחלוקה מחושב במועד זה.  

וויז אייר
צילום: רשתות חברתיות

וויז אייר בדרך להקים מרכז פעילות בישראל באפריל 2026

בתום ביקור בארץ של מנכ"ל וויזאייר חברת הלואו קוסט ההונגרית מאשרת כי היא מקדמת תוכנית לפתוח בסיס מקומי, צעד שעשוי להגביר תחרות ולהוזיל את מחירי הטיסה - מניות חברות התעופה הישראליות בירידות

מנדי הניג |

התרחבות שוק הלואו-קוסט בישראל מקבלת היום איתות משמעותי, אחרי שמנכ"ל וויז אייר הודיע בתום פגישה עם שרת התחבורה מירי רגב כי החברה מתכננת לפתוח מרכז פעילות מקומי באפריל 2026. ההכרזה מציבה את הענף לקראת חודשים של דיונים רגולטוריים, מתיחות עם החברות הישראליות, ושאלות פתוחות לגבי מיקום הבסיס החדש - נתב"ג או רמון.

בפגישה שנערכה בירושלים הצהירה וויז אייר כי כבר בחורף הקרוב תתחיל להיערך להקמת המרכז, צעד שמוגדר במשרד התחבורה כמהלך שיוכל לשנות את מבנה השוק. הקמת בסיס בישראל תאפשר לחברה להציב מטוסים וצוותים באופן קבוע בארץ, לנצל סלוטים בשעות העמוסות ולהגדיל את מספר היעדים. לצד ההבטחה להגברת התחרות ולהוזלת מחירי הכרטיסים, הצדדים מודים כי חסמים רגולטוריים עדיין דורשים טיפול, והם יעמדו במוקד סבב דיונים נוסף בינואר.

בענף מציינים כי שאלת מיקום המרכז היא עדיין במחלוקת: וויז אייר מעדיפה לפעול מנתב"ג בשל הביקוש הגבוה והנגישות, בעוד במשרד התחבורה שוקלים את שדה רמון כאופציה שתעניק דחיפה לתעופה הדרומית ותפחית את הלחץ בנתב"ג. החברה אף בוחנת הפעלה של טיסות פנים לאילת וקידום מסלול טיסה מעל עומאן, שיוכל לקצר משמעותית את זמני ההגעה לתאילנד ויעדים נוספים במזרח.

על רקע התוכניות החדשות, חברות התעופה הישראליות לא מסתירות את אי־נוחותן. בימים האחרונים נשמעו איומי השבתה מצד ועדי העובדים, לצד טענות שלפיהן המהלך יוצר אפליה לטובת חברה זרה שתזכה בתנאי בסיס זהים לאלו של חברות ישראליות - אך בלי הרגולציה הביטחונית המחמירה שמוטלת עליהן.

שרת התחבורה הביעה הבנה לחששות, אך הדגישה כי מדיניות המשרד נועדה להגביר תחרות ולהוזיל מחירים, במיוחד בתקופה שבה - לדבריה - מחירי הטיסות הורגשו כמופקעים. במשרד מודעים לרגישות הביטחונית, והנושא יעמוד כחלק מהמשא ומתן מול וויז אייר, במיוחד בכל הנוגע להתחייבות שלא להפסיק פעילות בימי חירום.