אחת מקטלוג אוטו: פורד פוקוס

בכל שבוע נציג לכם מכונית אחת מקטלוג אוטו, הכולל את כל המכוניות המשווקות בישראל. והפעם: פורד פוקוס
מערכת אוטו |

פורד פוקוסשם מלא: פורד פוקוס
אחיות לפלטפורמה: פורד C-מקס, פורד גרנד C-מקס, פורד קוגה, פורד אסקייפ
מתחרות עיקריות: יונדאי i35, מאזדה 3, אופל אסטרה, טויוטה קורולה, רנו פלואנס, יונדאי i30, שברולט קרוז, סקודה אוקטביה

כדאי לדעת עליה: הפוקוס היא אחת מהמכונית הגלובלית של פורד, היא הנמכרת ביותר של המותג ואולי החשובה ביותר של היצרנית. ב-2011 בחרנו בה כאחת מארבעת הפיינליסטיות בתחרות אוטו השנה, וב-2012 היא הדיחה את מאזדה כמכונית הנמכרת ביותר בישראל. לא בכדי היא אחת המכוניות האהובות עלינו – הפוקוס מתבלטת בתחומים רבים, היא ניצחה את המבחן ההשוואתי הגדול והיא נחשבת לאחת מדגמי אמות המידה בתחום.
העיצוב של הדור השלישי טוב משל קודמיו, עם קווים אגרסיביים, אופנתיים וגם יוקרתיים יותר. ביחס למתחרות, היא נמצאת במקום טוב באמצע בתחום זה. תא הנוסעים שלה מרווח למדי מלפני מעט פחות מאחור, ומרגיש איכותי ומודרני (אם כי קצת אפרורי בגרסת הטרנד הבסיסית). היא מצטיינת בתחום האבזור, שאמנם משתנה מגרסה לגרסה אך מספק תמורה מעולה כבר בגרסאות הבסיס.
 
 
 
היצע המנועים והגרסאות רחב, כאשר הפוקוס משווקת ב-3 תצורות – האצ'בק, סדאן וסטיישן, המגיעות עם מנוע 1.6 ליטר שמספק 125 כ"ס, לצד מנוע 2.0 ליטר שמייצר 170 כ"ס, מנוע 1.6 ליטר מוגדש עם 180 כ"ס, דיזל בנפח 2.0 ליטר עם 140 כ"ס וכמובן הפוקוס ST הספורטיבית עם 250 כ"ס. יחידות ההנעה מצוינות, כשגם ה-1.6 הבסיסית מספקת ביצועים סבירים והתנהגות מעולה. השידוך לתיבת ההילוכים הרובוטית אינו מושלם אך מניח את הדעת, ובלאו הכי אנחנו ממליצים לבחור בידנית, במיוחד בהיבט התמורה למחיר. בעולם היא משווקת גם עם מנוע ה-1.0 ליטר אקובוסט (מוגדש) המוצלח, אותו פגשנו בחו"ל, אך זה צפוי להגיע לפה רק בשנה הבאה (2014).
מחירי הפוקוס נעים בין 111,000 שקלים להאצ'בק הבסיסית והידנית, דרך 127,000 שקלים לסדאן האוטומטית ועד 220,000 שקלים ל-ST שמציעה כמובן משהו קצת אחר (ומהנה).
 
כל מה שטוב: אבזור, נוחות, התנהגות, תמורה.
כל מה שרע: תא נוסעים קצת אפור/שחור, תא מטען רדוד, תפעול ידני בתיבה האוטומטית.
מה מקבלים: המשפחתית הכי טובה בקטגוריה.
גרסה נבחרת: ידנית וסטיישן – בגלל השימושיות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
סמוטריץ ממשלהסמוטריץ ממשלה

סמוטריץ' חשף את מפת הריבונות - באמירויות הזהירו מקריסת 'הסכמי אברהם'

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הציג את התכנית שלו להחלת ריבונות ישראלית על יהודה ושומרון; באבו דאבי הגיבו בחריפות והזהירו: "מהלך חד צדדי זה קו אדום שיערער את ההסכמים"

מנדי הניג |

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' העלה היום מחדש את נושא החלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון, מהלך אותו הגדיר "צורך ביטחוני והיסטורי". בהצהרה שנשא לצד יו"ר מועצת יש"ע ישראל גנץ, הבהיר סמוטריץ' כי כוונתו היא להחיל את החוק הישראלי על 82% מהשטחים, תוך השארת 18% בלבד בידי הפלסטינים. "מקסימום שטח - מינימום ערבים", לדברי סמוטריץ'.

סמוטריץ' ציין שהמהלך זוכה לתמיכה רחבה בכנסת, כולל בקרב חלק מחברי האופוזיציה. "71 חברי כנסת תמכו בהחלטה, מול חמישה בלבד שהתנגדו", אמר. סמוטריץ' חזר והדגיש כי לדעתו מדובר בצעד שיש לגביו קונצנזוס לאומי, והוסיף כי הדיון שהוקפא צפוי להתחדש מחר בערב ביוזמת ראש הממשלה בנימין נתניהו.

הוא גם התייחס לאירועי ה-7 באוקטובר ואמר כי "מעט מאוד אנשים עוד חושבים שישראל יכולה להרשות לעצמה להכפיל את עזה פי עשרים ולתת לשטח כזה, ששולט גיאוגרפית על מרכזי האוכלוסייה, להפוך למדינת טרור". הוא הזכיר את החלטת הכנסת מלפני יותר משנה, שבה נשללה האפשרות להקמת מדינה פלסטינית, וטען כי ריבונות ישראלית היא הדרך להבטיח שמדינה כזו לא תקום.

באמירויות לא נשארו אדישים

זמן קצר לאחר הצהרתו, מסר גורם רשמי באיחוד האמירויות לסוכנות רויטרס כי כל מהלך ישראלי חד צדדי של סיפוח יהודה ושומרון יהווה מבחינתם "קו אדום". באבו דאבי הזהירו כי מהלך כזה יערער בצורה חמורה את הסכמי אברהם - ההסכמים שנחתמו ב־2020 והובילו לנורמליזציה ביחסים בין המדינות וגם יכול להעמיד בסכנה הסכמים עתידיים נוספים.

באמירויות הזכירו כי עצירת תוכניות הסיפוח הייתה אחד התנאים המרכזיים שהובילו לחתימת ההסכם מול ישראל. שר החוץ עבדאללה בן זאיד הדגיש אז בטקס החתימה כי נתניהו "בחר בשלום ועצר את הסיפוח בשטחים הפלסטיניים", והציג זאת כצעד שסלל את הדרך לנורמליזציה. "אנחנו עדים למגמה שתיצור מסלול טוב יותר למזרח התיכון", אמר אז בן זאיד.