אחת מקטלוג אוטו: פורד פוקוס
בכל שבוע נציג לכם מכונית אחת מקטלוג אוטו, הכולל את כל המכוניות המשווקות בישראל. והפעם: פורד פוקוס
פורד פוקוסשם מלא: פורד פוקוס
אחיות לפלטפורמה: פורד C-מקס, פורד גרנד C-מקס, פורד קוגה, פורד אסקייפ
מתחרות עיקריות: יונדאי i35, מאזדה 3, אופל אסטרה, טויוטה קורולה, רנו פלואנס, יונדאי i30, שברולט קרוז, סקודה אוקטביה
כדאי לדעת עליה: הפוקוס היא אחת מהמכונית הגלובלית של פורד, היא הנמכרת ביותר של המותג ואולי החשובה ביותר של היצרנית. ב-2011 בחרנו בה כאחת מארבעת הפיינליסטיות בתחרות אוטו השנה, וב-2012 היא הדיחה את מאזדה כמכונית הנמכרת ביותר בישראל. לא בכדי היא אחת המכוניות האהובות עלינו – הפוקוס מתבלטת בתחומים רבים, היא ניצחה את המבחן ההשוואתי הגדול והיא נחשבת לאחת מדגמי אמות המידה בתחום.
העיצוב של הדור השלישי טוב משל קודמיו, עם קווים אגרסיביים, אופנתיים וגם יוקרתיים יותר. ביחס למתחרות, היא נמצאת במקום טוב באמצע בתחום זה. תא הנוסעים שלה מרווח למדי מלפני מעט פחות מאחור, ומרגיש איכותי ומודרני (אם כי קצת אפרורי בגרסת הטרנד הבסיסית). היא מצטיינת בתחום האבזור, שאמנם משתנה מגרסה לגרסה אך מספק תמורה מעולה כבר בגרסאות הבסיס.

מחירי הפוקוס נעים בין 111,000 שקלים להאצ'בק הבסיסית והידנית, דרך 127,000 שקלים לסדאן האוטומטית ועד 220,000 שקלים ל-ST שמציעה כמובן משהו קצת אחר (ומהנה).
כל מה שרע: תא נוסעים קצת אפור/שחור, תא מטען רדוד, תפעול ידני בתיבה האוטומטית.
מה מקבלים: המשפחתית הכי טובה בקטגוריה.
גרסה נבחרת: ידנית וסטיישן – בגלל השימושיות.