איש השיווק של דצמבר: רענן סעד, סמנכ"ל השיווק של איי.די.איי ביטוח

סעד נבחר על ידי ועדת השיווק של איגוד השיווק, זאת בעקבות המהלך שנועד לנפץ את מה שאיי.די.איי מכנה 'חסם המעבר העיקרי לביטוחים הישירים' - הסוכן
דפנה פלס | (6)

איגוד השיווק הישראלי בחר במשנה למנכ"ל וסמנכ"ל השיווק של איי.די.איי ביטוח, רענן סעד, כאיש השיווק של דצמבר 2011. הבחירה נזקפת לזכות הצלחת מהלך שסעד מינף ושנועד לנפץ את סוגיית סוכני הביטוח, או במילותיה של החברה 'חסם המעבר העיקרי לביטוחים הישירים'. לפי החברה, המותג שמסמן את המהלך הוא 9,000,000.

קצת היסטוריה: בשנת 94' אפשרה חברת איי.די.איי לצרכנים המקומיים לרכוש ביטוח אלמנטרי באופן ישיר, ללא מעורבות סוכן ביטוח. היתה זו הפעם הראשונה שדבר כזה קורה בישראל והמחיר היה נמוך יותר מזה שהוצע על ידי סוכני ביטוח, שפעלו אז באמצעות חברות הביטוח המסורתיות. כך נולדה קטגוריית הביטוח הישיר.

במהלך השנים הצטרפו לקטגוריה AIG ו'אישי ישיר', שלימים נרכשה על ידי איי.די.איי ומותגה מחדש תחת "9.000.000". גם חברות ביטוח מסורתיות נכנסו לקטגוריה תוך השקת ערוץ ישיר, בנוסף לערוץ הפעילות המסורתי שפועל דרך סוכנים.

בזכות התעצמות התחרות וההשקעה התקשורתית הרבה בפעילות מול הצרכנים, קטגוריית הביטוח הישיר מהווה כיום כ- 27% משוק ביטוחי הרכב. המתחרים המרכזיים של הקטגוריה הישירה הן חברות ביטוח מסורתיות, שמושגיהן עלולים להיתפס על ידי הלקוחות כמורכבים. לפיכך סוכן הביטוח נחשב כגורם מתווך הכרחי אל מול חברות הביטוח.

עם זאת, איי.די.איי טוענת כי מוצרי ביטוח מרכזיים כמו רכב ודירה פשוטים וכי לא נדרש לצרכן תיווך ברכישתם, אלא בפשטות - טכנולוגיות דיגיטליות מתקדמות שמאפשרות מתן שירות מקצועי ומהיר. סוכן הביטוח, ממשיכה החברה וטוענת, מיותר בתהליך הזה, מה גם שעירובו עלול לגרום להפסדים כספיים בסופו של יום. יצוין כי את העובדות האלה בחרו באיי.די.איי למנף באמצעות מותג.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    נאמן 30/12/2011 00:23
    הגב לתגובה זו
    אכן איש יקר, אנושי, נבון ומקסים, אבל מתוקף תפקידו לא יודע אם כשל אבל בטח לא הבריק, לא הצליח עד לכדי להיות איש השיווק של... (של סמסונוב שדחף לו טייטל מתחנף באיגוד) הוא אינו מצליח לשבור שום תקרת זכוכית של מבוטחי ביטוח ישיר ב...לא יודע כמה שאנים האחרונות. מאחל לו בהצלחה, אבל אכן בחירה תמוהה/ממומנת.
  • 4.
    סוף סוף בחירה אמיתית ונורמלית (ל"ת)
    מישהו שמכיר 30/12/2011 00:01
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    ספק שלו 29/12/2011 16:38
    הגב לתגובה זו
    איש נעים, דורש מקצוענות, מבין היטב את העולם החדש, ויודע לפרגן לאנשים שאיתו שזה הכי חשוב. הקיצר מגיע לו.
  • 2.
    מכיר 29/12/2011 10:13
    הגב לתגובה זו
    אדם שנכשל בכל דבר שנגע בו.
  • מכיר טוב יותר 29/12/2011 11:23
    הגב לתגובה זו
    איך אפשר לומר כך על רענן. לא צריך להגיב אם אין באמת מה לחדש. תתנצל!
  • 1.
    מכירה 29/12/2011 07:24
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד ! מגיע לו
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותלוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשות

יד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס

מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR

ליאור דנקנר |

מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.


יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט

2005 - ההתחלה הצנועה

שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.

2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת

לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)

צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי

צה"ל מפרק את לוט"ם ומקים שתי חטיבות טכנולוגיות לקראת עימותים עתידיים. במקום חטיבה אחת יפעלו מעתה שתי זרועות מתמחות - אחת תעסוק ביישומי בינה מלאכותית לשדה הקרב, והשנייה תתמקד בשליטה בתקשורת לוויינית ולוחמה אלקטרונית



רן קידר |

צה"ל מודיע על ארגון מחדש של מערך הטכנולוגיה הצבאית: חטיבת לוט"ם תפורק, ובמקומה יוקמו שתי חטיבות נפרדות שיסמנו את כיוון הפעולה של הצבא בעשורים הקרובים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתבסס על לקחי מבצע חרבות ברזל, ומטרתו להיערך לאתגרי הלחימה בעידן מבוסס מידע, אלגוריתמים וקישוריות גלובלית.

חטיבת AI: מהפכה דיגיטלית בעבודת המטה והשטח

חטיבת הבינה המלאכותית תאגד את כל כוחות המחשוב, התוכנה והדאטה של צה"ל, כולל יחידות ממר"ם, מצפן ושחר. המשימה המרכזית: לפתח ולהטמיע מודלים מבצעיים מתקדמים, מבוססי AI, שישמשו את כלל הדרגים בלחימה.

בין השימושים המרכזיים של החטיבה: סיכום שיחות ברשתות קשר, תחקור אירועים בזמן אמת, הצגת תמונת קרב עדכנית על גבי מפות דיגיטליות, תיאום תקיפות ומניעת ירי דו-צדדי. כל זאת, תוך שמירה הדוקה על אבטחת מידע וצמצום התלות בשירותי ענן מסחריים, באמצעות שימוש בקוד פתוח ומערכות מבוזרות.

בצה"ל כבר החלו בשדרוג משמעותי של תשתיות העיבוד הגרפי, עם הגדלה ניכרת של כמות המעבדים והרחבת תשתיות החשמל הייעודיות ל-AI. תפקידים חדשים נולדים במסגרת החטיבה, ביניהם: מידענים צבאיים, אנליסטים ומדעני נתונים שילוו את הכוחות בשטח.

חטיבת הספקטרום: מענה צבאי למרוץ לחלל

החטיבה השנייה תתמקד בתחום הספקטרום והלוויינים, ותאגד את יחידות חושן, מעוף ופריזמה. יעדה המרכזי: מתן פתרונות תקשורת ולוחמה אלקטרונית גם בזירות מרוחקות ומאוימות, תוך היערכות לאתגרי מרחב החלל.