אופטימיות גועשת באירופה: הדאקס הגרמני זינק בצורה החדה מזה 18 חודשים

הודעות בדבר הצפי לאישור תוכנית המיסוי ביוון חילחלו לכל עבר כאשר הבנקים הצרפתיים מזנקים בחדות ומרימים את אירופה משפל של שנתיים
ערן צחי | (6)

העליות באירופה הלכו והתחזקו לאחר שאיטליה וספרד ביצעו גיוסים מוצלחים של אגרות חוב בהיקף כולל של 17.7 מיליארד אירו. הסוחרים באירופה לא נשארים אדישים ושולחו את הבורסות לעליות חדות. ככל הנראה ההצלחה של איטליה וספרד סיפקה ביטחון לשווקים כי הן לא על סף פשיטת רגל.

מדד דאקס בגרמניה זינק 5.29%, מדד פוטסי באנגליה מתחזק ב-4.02% ומדד קאק בצרפת רושם עליה של 5.74%. מקרב המניות בולטות אלו של הבנקים בצרפת: BNP זינקה ב-14.15%, סוסייטה ג'נראל טיפסה ב-16.81%

איטליה גייסה 14.5 מיליארד אירו כאשר: 8 מיליארד אירו גויסו בריבית של 3.07% למשך 182 ימים. יש לציין כי איטליה לא הצליחה לגייס בריבית של 2.14% שהינה הריבית שבה גייסה בחודש אוגוסט. 3 מיליארד אירו, שיפרעו בעוד 76 ימים, גויסו בריבית 1.8% ועוד 3.5 מיליארד אירו גויסו בריבית של 4.5% והן יפרעו ב-2013

הנפקת האג"ח של ממשלת ספרד גם הסתיימה ובמסגרתה גייסה 3.22 מיליארד אירו בריבית של 1.69%, זאת בהשוואה לחודש אוגוסט אז גייסה בריבית של 1.35%.

זה היום השלישי ברציפות שבורסות אירופה נשטפות בצבע הירוק. המשקיעים מעריכים שהבנק המרכזי האירופי ישפר את הנזילות במערכת הבנקאית וינקוט בצעדים נוספים להאצת הפעילות הכלכלית הכוללים גם רכישת איגרות חוב. בתגובה מניות הבנקים מזנקות ומובילות את המגמה החיובית. כמו כן, החוזים העתידים מאותתים על פתיחה חיובית בארה"ב.

אתמול הודיע הבנק המרכזי של אירופה כי חתך את רכישות אגרות החוב הממשליות בשבוע שעבר ל-3.95 מיליארד יורו. האטת רכישות אגרות החוב נועדה למנוע העמקה נוספת של משבר החובות. בנוסף, פקיד בבנק המרכזי האירופאי אמר לבלומברג כי הבנק צפוי לדון בשבוע הבא על המשך האטת קצב רכישת אג"ח ממשלתיות וכמו כן לדון בהורדה נוספת של הריבית .

סוחרים אמרו הבוקר לאתר הכלכלי בלומברג כי "פתאום נהיה ביטחון שהמנהיגים האירופים יכולים להגיע לפתרון שימנע את התפשטות משבר החובות".

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    המאמין 27/09/2011 19:37
    הגב לתגובה זו
    מניות האנרגיה שנחתכו חזק ועמוק עגיבו החוזקה צפונה .גבעות עם מקטע 8 ב מפיקה יותר מ 800 חביות נפט ההכי איכותי .{כ שלוש מאות ושישים אלף ש" ח }ליום כל יום .ויש לה את שאר המקטעים במגד 5 ויש בקרוב מגד 6 7 8 .במקביל .ויש גם את הגז שינוצל בקרוב .{יש מגעים}.לכן מניה זו צריכה לעלות הכי הרבה .זה הכל לפי דעתי האישית ללא המלצה לפעולה כלשהי במניות .שנה טובה ומוצלחת לכל עם ישראל .
  • 5.
    אוטוטו מיתון עובדים על כולכם בעיניים (ל"ת)
    חודש חודשיים קריסה 27/09/2011 19:23
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    איזה כיף (ל"ת)
    וורן 27/09/2011 18:25
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    נותנים בראש המוכרים בפאניקה טיפשים (ל"ת)
    המתזמנים טיפשים 27/09/2011 18:25
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    יוסי 27/09/2011 13:18
    הגב לתגובה זו
    למה לא עולה? מו קרדיט סוויס
  • 1.
    אבי 27/09/2011 13:06
    הגב לתגובה זו
    למה כור לא עולה כמו קרדיט
מטוס אתיחאד (אתיחאד)מטוס אתיחאד (אתיחאד)

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה

אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן

רן קידר |

אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים. 

השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.

מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול

טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.

גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.

יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.

מטוס אתיחאד (אתיחאד)מטוס אתיחאד (אתיחאד)

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה

אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן

רן קידר |

אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים. 

השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.

מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול

טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.

גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.

יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.