החוזקה של המשק הישראלי: שיעור האבטלה נותר בשפל כל הזמנים - 5.5% בלבד
גם בחודש אוגוסט אין הפתעות בשוק העבודה הישראלי - שיעור האבטלה נותר בשפל של כל הזמנים. אפשר להתבלבל ברגע הראשון ולחשוב לרגע שהמשבר הכלכלי העולמי לא מאיים להכות בכל רגע בכלכלות מסביב לגלובס. רק כדי להמחיש מהיא היציבות בישראל, מספיק להתסכל על נתוני האבטלה של הכלכלה הגדולה והחזקה בעולם - ארה"ב - ולהבין שמצב לא וורוד. מהנתונים שפורסמו לאחרונה עולה כי רמת האבטלה בארה"ב נמצאת בשיא של 21 שנים והיא עומדת על 9.1%.
בחודש אוגוסט לא חל שינוי מהותי בנתוני האבטלה בישראל: על פי דו"ח נתוני האבטלה של לשכת התעסוקה עולה כי חלה עלייה קלה של 0.1% במספר המובטלים (דורשי עבודה שצברו מעל 2 ימי אבטלה במשך החודש) לרמה של 182,807 בהשוואה לחודש יולי. שיעור האבטלה בישראל נותר על רמה של 5.5%.
מדובר בחודש שלישי ברציפות ששוק העבודה מתאפיין ביציבות ולא חל שינוי מהותי בנתונים. עוד עולה מהדו"ח כי בחודש אוגוסט דורשי העבודה הסתכם בכ-208,168 זאת בהשוואה ל-214,506 בחודש מקביל אשתקד. הנתונים אינם מנוכים מגורמי עונתיות, השפעות חגים ומספר ימי פעילות במשך החודש.
מהצד של הדרישה לעובדים עולה כי בלשכות התעסוקה נרשמו בחודש אוגוסט 2011 דרישה ל-27.8 אלף עובדים. זאת בהשוואה ל- 30.8 אלף בחודש מקביל אשתקד. מדובר בירידה של 3,036 משרות.
הערים עם הכי הרבה דורשי עבודה
עוד עולה מנתוני הדו"ח כי הערים המובילים במספר דורשי עבודה הם: ירושלים עם 10,922 דורשי עבודה שמתוכם 6,397 נשים ; בתל אביב מסתכם המספר ב-7,800 כההתפלגות מתחלקת באופן שווה בין גברים לנשים ; באשדוד ניתן לומר דורשות ולא דורשים זאת בשל הרוב הנשי שמחפש עבודה. סה"כ העיר מונה 7,658 דורשי עבודה כשמתוכם 4,716 נשים.
הערים עם אחוז המובטלים הכי גדול
העיר הבדואית רהט סובלת משיעור האבטלה הגובה ביותר מבין הישובים המונים מעל 2,000 תושבים. מסך כוח העבודה בישוב כ-37.9% מהם מובטלים, שיעור המובטלים באום אל פחם מגיע ל-32.2% ובסחנין יש לא פחות מ-26.1% מובטלים. בתחתית הרשימה ממוקמת רמת השרון עם 1.7% מובטלים בלבד ומעט מעלייה שכנתה רעננה עם 2.1%.
- 8.דודי 27/09/2011 06:59הגב לתגובה זוכמה מתוך עבדי ישראל הם עבדים בשכר מינימום ולמטה מזה? כמה מהם בכלל בחלקי משרה? מה הקשקוש הזה ש-94.5% מהגברים והנשים בגיל עבודה בישראל אכן עובדים? ההא, שכחנו, חרדים גברים ונשים בגיל העבודה החיים על קצבאות אינם כלולים במדד, ערבים החיים על קצבת הילדים מביטוח לאומי ועובדים ב" שחור" גם הם אינם כלולים. אם היו משווים את צורת החישוב של מדד האבטלה לצורת החישוב הנעשיית במקומות אחרים בעולם, שיעור האבטלה לא היה 5.5% אלא הרבה יותר גבוה.
- 7.חי במינוס 26/09/2011 13:07הגב לתגובה זוכי הנפויזם נפוץ. רק בסופרמרקטים הגדולים חסר כח אדם כי המנכ' ל מתקמץ לשלם לקופאיות שלו,כל מנכ' ל ,ורוצה כי יעבדו בהתנדבות.
- 6.מישה 26/09/2011 11:11הגב לתגובה זובקרוב 0 מאחר ושלושה חודשים לאחר שמקבלים הבטלה נמחקים מהסטיסטיקה ,ועוברים למעגל העוני זהו פטנט שצריך לירשום...
- 5.X 26/09/2011 11:11הגב לתגובה זוגם מדד המחירים לצרכן - אותו דבר. משחקים עם המספרים כדי להציג תמונה חיובית. אין אבטלה ואין אינפלציה השקל חזק והריבית נמוכה - ברור
- 4.רומי 26/09/2011 11:04הגב לתגובה זוחלק ניכר מהעבדים מרוויח משכורות רעב ביחס ליוקר המחיה......ואלו שסיימו את תקופת האבטלה הקצרצרה לא נכנסים לסטטיסטיקה......וכמובן העצמאים שלא עובדים ולא זכאיים לאבטלה ולא נספרים.....העיקר חוזק המשק הישראלי.....מזכיר קצת את המדד לא!!!!!
- 3.מי סופר את אלו ששנים לא נירשמים בלישכה?? (ל"ת)יוסף 26/09/2011 10:51הגב לתגובה זו
- 2." הטריק" של הלמ" ס:להציג עובדים ברבע משרה כעובד (ל"ת)יוסף 26/09/2011 10:45הגב לתגובה זו
- 1.אבי 26/09/2011 10:43הגב לתגובה זומה עוזר לעבוד בשכר של 4100 לחודש עם יוקר המחיה פה?
- דודי 27/09/2011 07:12הגב לתגובה זוומס בריאות, כמו כן מורידים 5% לפנסיה כדי שיהיה לבתי ההשקעות וחברות הביטוח ממה להתפרנס בכבוד..... בפועל לאחר הורדה לביטוח לאומי ופנסיה אתה מתחיל את החודש עם כ-3750 ש" ח בלבד. אם יש לך דירה משלך, מה טוב אם לא, יעלה לך " חור" בפריפריה כ-2000 ש" ח תשלם מים, חשמל וארנונה תחייה על אהבה ותשאר רעב כל החודש......ותגיד תודה לביבי, שטייניץ וטרכטנברג......

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה
אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן
אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים.
השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.
מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול
טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.
גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.
- כששמיים נסגרים: מתי מגיע פיצוי על ביטול טיסה?
- טסים לחגים? המדינות שכדאי לכם להמנע מהן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה
אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן
אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים.
השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.
מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול
טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.
גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.
- כששמיים נסגרים: מתי מגיע פיצוי על ביטול טיסה?
- טסים לחגים? המדינות שכדאי לכם להמנע מהן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.