צ'רלטון תשדר את מכבי חיפה באירופה

אחרי ההתנגדות אתמול, היום אישרה מועצת הכבלים לצ'רלטון לשדר את המשחק בערוץ בתשלום לאחר שלא התקבלו הצעות סבירות מערוצים פתוחים
אלכסנדר כץ | (7)

מועצת הכבלים והלוויין אישרה לפני דקות אחדות (יום ה') לחברת צ'רלטון לשדר את משחק הכדורגל בין מכבי חיפה ל-א.א.ק לרנקה, במסגרת הליגה האירופית, בערוץ בתשלום.

במועצה גיבשו בשנה האחרונה עמדה על פיה משחקי הקבוצות הישראליות צריכים להיות משודרים בערוצים פתוחים. הערוצים הפתוחים שמוגדרים לצורך כך, הם ערוץ 1, ערוץ 2, ערוץ 10, ערוץ הספורט, ובחודשים האחרונים - גם ערוץ ONE.

אתמול סירבה המועצה לאשר לצ'רלטון לשדר את המשחק בערוץ בתשלום, וביקשה ממה למצות את האפשרות למכור את זכויות השידור של המשחק לערוץ פתוח.

בערוצים 1, 2, 10 וערוץ הספורט אמרו אתמול לאייס כי אין בכוונתם לרכוש את זכויות השידור. ערוץ ONE דווקא התעניין בזכויות אולם הצעתו הייתה נמוכה בהרבה מזו שביקשה צ'רלטון, כ-100 אלף שקלים להערכת גורמים בשוק התקשורת. יש לציין כי צ'רלטון רכשה את זכויות השידור של כל משחקי הליגה האירופית, ועל פי הערכות בשוק הטלוויזיה, שילמה כמה מאות אלפי דולרים

היום התכנסה מועצת הכבלים שוב, והתלבטה האם לאפשר בעקבות כך את שידור המשחק בערוץ בתשלום. כעת הוחלט לאפשר זאת. בנוסף, ישודרו היום 2 משחקים נוספים: ערוץ 1 ישדר ב-20:00 את משחקה של מכבי תל אביב נגד בשיקטאש הטורקית, ואילו צ'רלטון תשדר את משחקה של הפועל תל אביב נגד ראפיד בוקרשט בערוץ ספורט1.

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    גיל 18/09/2011 23:33
    הגב לתגובה זו
    עושה עסקים ופוגע בחלשים
  • 6.
    רובין הוד 18/09/2011 10:08
    הגב לתגובה זו
    זליגת התכנים גרמה לכך שלכאורה ערוץ הספורט נחשבפתוח, אבל הוא לא! הוא בתשלום.
  • 5.
    אורי 16/09/2011 23:17
    הגב לתגובה זו
    בפייסבוק - מתנתקים מצ'רלטון
  • 4.
    אורלי 16/09/2011 17:01
    הגב לתגובה זו
    הנפגעים - עם ישראל
  • 3.
    אורן 16/09/2011 16:12
    הגב לתגובה זו
    איך יתכן שקודם קובעים שחייבים לשדר בערוצים הפתוחים ואז מחליטים את ההפך. צ'רלטון עושים לך בית ספר, ניצן חן.
  • 2.
    ראובן 16/09/2011 14:31
    הגב לתגובה זו
    איך אפשרתם לצ'רלטון לשדר למרות, ההחלטה הצודקת שלכם. הם עושים מכם קרקס.
  • 1.
    כל הכבוד לצרלטון וספורט1 אין עליכם (ל"ת)
    חןסי 15/09/2011 18:08
    הגב לתגובה זו
שי אהרונוביץ רשות המסים
צילום: דני שם טוב דוברות

העלמתי הכנסות של 100 אלף שקל לפני עשור - להצהיר עליהן בגילוי מרצון?

למה נוהל גילוי מרצון לא יספק את מה שמצפים ממנו - אנשים יחששו לדווח באופן לא אנונימי ואין ביטול אוטומטי של קנסות, הצמדה וריבית 

משה כדר |
נושאים בכתבה גילוי מרצון

לאחר למעלה משלוש שנות ציפייה, רשות המסים פרסמה את נוהל הגילוי מרצון החדש - רשות המסים מודיעה על גילוי מרצון: דיווח על נכסים והכנסות שלא דווחו, בתמורה לתשלום מס וללא הליך פלילי
על פניו, מדובר במהלך חיובי שמטרתו לעודד שקיפות, להגדיל את רשת חייבי המס ולספק לנישומים הזדמנות להסדיר חובות עבר בכפוף לחיסון פלילי. זה גם אמור להגדיל את הקופה הציבורית מגביית מסים. בפועל קשה לומר שמדובר ב"בשורה" של ממש, וספק בתמריץ אמיתי לחשיפה.

ראשית, בניגוד לנהלים קודמים בנושא זה, הנוהל הנוכחי מציע אך ורק הליך שאינו אנונימי. אנשים צריכים להזדהות כאשר הם מגישים בקשה לנוהל גילוי מרצון. אין כאן כשל של רשות המסים אלא התנגדות של משרד המשפטים, אך המשמעות ברורה: נישומים רבים, שגם כך חוששים מהליך כזה, יירתעו עוד יותר מלהיחשף. מדובר על מחסום בסיסי של אנשים להיחשף מול הרשויות גם מכיוון שהם עשויים לחשוב שהם "סומנו" על ידי רשות המסים. כשמשלבים זאת עם החמרות נוספות, שכעת כתובות במפורש ובעבר היו בגדר "תורה שבעל פה", נוצרת תחושה שהרשות אמנם הפנימה את לקחי העבר אך בחרה לסגור פינות באופן קשיח מדי.

כדי להבין את הבעייתיות, נניח נישום שלא דיווח על הכנסה חייבת  בשיעור מס שולי של 100 אלף ש"ח בשנת 2015. אילו היה מדווח במועד, המס היה עומד, נניח, על כ-35 אלף שקל בלבד. כיום, בהליך גילוי מרצון, אותו נישום עשוי למצוא את עצמו מול תוצאה דרמטית:

תשלום על קרן המס בסך של 35 אלף שקל, ריבית והצמדה כ-5 אלף שקל ועל כל אלה מתווסף קנס גרעון של כ-30 אלף שקל נוספים. כלומר, חוב של 35 אלף שקל צומח לפי שלושה ויותר. איזה תמריץ יש כאן לנישום להיחפז ולדווח ביוזמתו? שהרי האמת צריכה להיאמר- אם לא נתגלה עד היום "מחדלו" זה, מה הסבירות שיתגלה אי פעם?

הנוהל החדש מבהיר שאין ביטול אוטומטי של הצמדה וריבית, ואין ביטול של קנסות גרעון אלא בכפוף לשיקול דעת פקיד השומה.

מונית
צילום: ביזפורטל

עם פתיחת שנת הלימודים: מוניות רגילות יוכלו להסיע תלמידי חינוך מיוחד

התקנות החדשות מבטלות דרישות טכניות שהותאמו לאוטובוסים, ומאפשרות לרשויות המקומיות להפעיל הסעות מותאמות וגמישות יותר במיוחד במסלולים קטנים ומרוחקים של תלמידי החינוך המיוחד

מנדי הניג |

תקנות תעבורה חדשות שחתמה עליהן שרת התחבורה, מירי רגב, יאפשרו לראשונה שימוש במוניות רגילות להסעת תלמידים, בפרט תלמידים עם צרכים מיוחדים. התקנות צפויות להיכנס לתוקף כבר בימים הקרובים, אחרי עבודת מטה שנערכה במשרד התחבורה בשיתוף משרד החינוך לקראת פתיחת שנת הלימודים.

מאות רשויות מקומיות ברחבי הארץ מפעילות מדי יום מערך הסעות מורכב עבור תלמידי החינוך המיוחד. לא מדובר באוטובוסים עמוסים, אלא לרוב במסלולים נקודתיים עם שניים או שלושה תלמידים בלבד לפעמים מיישובים שונים, לפעמים בנסיעה ארוכה, לעיתים תוך צורך בהתאמות מיוחדות. במציאות הזו, מונית רגילה היא פתרון הגיוני וזמין, אלא שעד כה חלו עליה כללים שהיו מותאמים בכלל עבור כלי רכב גדולים כמו אוטובוסים או מיניבוסים.

כך למשל, התקנות דרשו התקנת פנסי איתות מיוחדים מאחור, או הורדת תלמידים אך ורק מצד ימין כללים שקשה או בלתי אפשרי ליישם במונית סטנדרטית. בפועל, נהג המונית יושב קרוב לתלמידים, יכול להשגיח עליהם מקרוב, ולעיתים אפילו עוזר באופן אישי. לכן, ההיגיון שהנחה את משרד התחבורה היה לעדכן את ההגדרה בחוק של "הסעת תלמידים" כך שלא תחול על מוניות רגילות, ובכך לאפשר גמישות תפעולית לצד שמירה על בטיחות.

שרת התחבורה רגב מסבירה: "עם כניסתי לתפקיד הנחיתי את אנשי משרדי לבחון את מערך תקנות התעבורה, ובכל מקום שבו ניתן להפחית חסמים בירוקרטיים ותקינה מיותרת, בלי להתפשר על הבטיחות - לפעול לטובת האזרח. בוודאי כאשר מדובר באלה שהכי זקוקים לעזרתנו - תלמידי החינוך המיוחד. מערכת הסעות התלמידים, ושל תלמידי החינוך המיוחד בפרט, היא אתגר יומיומי לרשויות המקומיות ולמשפחות. התקנות החדשות יאפשרו להסיע ילדים גם במוניות רגילות, בצורה שתיתן מענה יעיל, בטוח ונגיש יותר. משרד התחבורה רואה חשיבות עליונה בשוויון ההזדמנויות ובנגישות לכל ילד, בכל מקום״.

גם מנכ"ל משרד התחבורה, משה בן זקן, מתייחס לשינוי: "התקנות החדשות נועדו לתת מענה מותאם למציאות של החינוך המיוחד – להסיע פחות תלמידים, לעיתים למרחקים גדולים, בצורה יעילה ובטוחה. זהו מהלך שיקל על הרשויות, יוזיל עלויות ויביא גמישות שדרושה בשטח."