'התכנית לערוץ חדשות תביא 0% רייטינג'
"לא מגובש", "זרקו רעיון לאוויר", "חשבו על רעיון אבל לא על איך מיישמים אותו", כך אומרים גורמים בחטיבת החדשות של ערוץ 1, לנוכח רצונו של יו"ר רשות השידור אמיר גילת, להפוך את ערוץ 33 לערוץ חדשות ותרבות.
אתמול (יום ד') התקיימה פגישה בין גילת לבין כ-30 מעובדי חטיבת החדשות, בהם כתבים בכירים, עורכים ומפיקים, בהשתתפותם של מנהל ערוץ 1 היוצא מושון מצליח, מנהל חטיבת החדשות בערוץ 1 יורם כהן, ומנהל מחלקת הספורט אורי לוי, לגבי ערוץ 33 שצפוי על פי התכנית להפוך לערוץ חדשות ותרבות.
לדברי גורם ברשות השידור, "רוח הדברים של מרבית הדוברים הייתה שאין בידינו לקיים את המצב הקיים והנוכחי, אז בטח לא להפעיל ערוץ חדשות 24 שעות ביממה". גורם אחר סיפר כי לגילת לא היו כלל תשובות לשאלות ולטענות של עובדי חטיבת החדשות, ונראה כי למעשה "הוא עצמו עוד לא סגור על מה הולך להיות".
לדברי גורמים, אחד הנוכחים בישיבה אמר לגילת: "מה שיהיה זה מכולת קטנה וישנה (ערוץ 1, א"כ) מול מרכולי ענק וחדישים (ערוצים 2 ו-10, א"כ)". עובדת אחרת אמרה: "אני שומעת את דבריך ומבינה שגם אתם לא מגובשים על רעיון, והמתכונת שאתם מציעים כרגע תבטיח ערוץ עם אפס אחוז רייטינג".
סוגיה נוספת, היא מועד עליית הערוץ המחודש לאוויר. בשלב זה לא ידוע מתי הוא צפוי להתחיל לשדר. "הוציא את הסיפור הזה על הערוץ מוקדם מאד", אומרים בערוץ 1, "שום דבר לא מגובש, לא יודעים מאיפה יגיע התקציב, איך הכל יהיה בנוי, איפה 'מבט' תשודר".
- 6.ברשות מאפיה סמולנית שורשית שמחבלת ומדליפה! (ל"ת)DODEL 18/09/2011 13:09הגב לתגובה זו
- 5.השליפה היא חזות הכל-מערך התכנון של ערוץ 1 (ל"ת)שולפים וזהו 16/09/2011 00:44הגב לתגובה זו
- 4.מגדלים פורחים 15/09/2011 23:22הגב לתגובה זואין ספק ..ברשות השידור יש צוות מנהל יעיל ביותר. אחרי שיישמו את הרפורמה בערוץ 1 והצליחו להמריא ולהטיס את הערוץ לגבהי רייטינג שטרם נודעו כמותם בהרי ירושלים, הם יצאו מייד לבצע רפורמה דומה גם בערוץ 33. ההצלחה תהיה דומה. אל תפחדו. הרייטינג ירקיע שחקים. יש אומרים שיענקלה מנדל יגיש תכנית ביום שישי. יש אומרים שתכניות זמר חדשות בעטיפה של שנות ה 80 ייצאו בקרוב לאוויר ואולי יחזירו את כוכבי הערוץ מגימלאות. אין לדעת. מה שברור הרפורמה מצליחה כל יום. הערוץ הראשון ממש פורח וערוץ 33 נובט וצומח בחלומות באספמיה של היו"ר ואנשיו. שינה מתוקה לכל מהנדסי המגדלים באוויר...אויי רק חבל שהבטן כואבת מרוב צחוק ודמע
- 3.oferdesade 15/09/2011 19:07הגב לתגובה זופקיד ממשלתי (גם כזה שמועסק ברשות שידור ממלכתי) אומר על רעיון חדש ואחר: טוב, בוא ננסה"ת ולא "זה לא יעבוד". אולי בגלל זה הם פקידים ממשלתיים.
- 2.תמשיכו לטחון מים (ל"ת)סתם 15/09/2011 17:46הגב לתגובה זו
- 1.היינו שם . . . 15/09/2011 16:02הגב לתגובה זוהתשובה של הדוברת כל כך דבילית שזה מקומם ניראה שהיו"ר וחברי המליאה חיים בסרט ... או לחילופין שוב צצים יועצי החיטופל ומוכרים להם לוקשים !!!
- עיתונאי 15/09/2011 21:35הגב לתגובה זולמה ציפית בתגובתה של הדוברת האינטיליגנטית של רשות השידור? דרך אגב,לא אמור להיות מכרז לתפקיד הדובר של רשות השידור,מה זהו תפקיד לכל החיים?

העלמתי הכנסות של 100 אלף שקל לפני עשור - להצהיר עליהן בגילוי מרצון?
למה נוהל גילוי מרצון לא יספק את מה שמצפים ממנו - אנשים יחששו לדווח באופן לא אנונימי ואין ביטול אוטומטי של קנסות, הצמדה וריבית
לאחר למעלה משלוש שנות ציפייה, רשות המסים פרסמה את נוהל הגילוי מרצון החדש - רשות המסים
מודיעה על גילוי מרצון: דיווח על נכסים והכנסות שלא דווחו, בתמורה לתשלום מס וללא הליך פלילי
על פניו, מדובר במהלך חיובי שמטרתו לעודד שקיפות, להגדיל את רשת חייבי המס ולספק לנישומים הזדמנות להסדיר חובות עבר בכפוף לחיסון פלילי. זה גם אמור להגדיל את הקופה
הציבורית מגביית מסים. בפועל קשה לומר שמדובר ב"בשורה" של ממש, וספק בתמריץ אמיתי לחשיפה.
ראשית, בניגוד לנהלים קודמים בנושא זה, הנוהל הנוכחי מציע אך ורק הליך שאינו אנונימי. אנשים צריכים להזדהות כאשר הם מגישים בקשה לנוהל גילוי מרצון. אין כאן כשל של רשות המסים אלא התנגדות של משרד המשפטים, אך המשמעות ברורה: נישומים רבים, שגם כך חוששים מהליך כזה, יירתעו עוד יותר מלהיחשף. מדובר על מחסום בסיסי של אנשים להיחשף מול הרשויות גם מכיוון שהם עשויים לחשוב שהם "סומנו" על ידי רשות המסים. כשמשלבים זאת עם החמרות נוספות, שכעת כתובות במפורש ובעבר היו בגדר "תורה שבעל פה", נוצרת תחושה שהרשות אמנם הפנימה את לקחי העבר אך בחרה לסגור פינות באופן קשיח מדי.
כדי להבין את הבעייתיות, נניח נישום שלא דיווח על הכנסה חייבת בשיעור מס שולי של 100 אלף ש"ח בשנת 2015. אילו היה מדווח במועד, המס היה עומד, נניח, על כ-35 אלף שקל בלבד. כיום, בהליך גילוי מרצון, אותו נישום עשוי למצוא את עצמו מול תוצאה דרמטית:
תשלום על קרן המס בסך של 35 אלף שקל, ריבית והצמדה כ-5 אלף שקל ועל כל אלה מתווסף קנס גרעון של כ-30 אלף שקל נוספים. כלומר, חוב של 35 אלף שקל צומח לפי שלושה ויותר. איזה תמריץ יש כאן לנישום להיחפז ולדווח ביוזמתו? שהרי האמת צריכה להיאמר- אם לא נתגלה עד היום "מחדלו" זה, מה הסבירות שיתגלה אי פעם?
- רשות המסים מודיעה על גילוי מרצון: דיווח על נכסים והכנסות שלא דווחו, בתמורה לתשלום מס וללא הליך פלילי
- האם גילוי מרצון מכשיר העברות כספים חשודים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הנוהל החדש מבהיר שאין ביטול אוטומטי של הצמדה וריבית, ואין ביטול של קנסות גרעון אלא בכפוף לשיקול דעת פקיד השומה.

עם פתיחת שנת הלימודים: מוניות רגילות יוכלו להסיע תלמידי חינוך מיוחד
התקנות החדשות מבטלות דרישות טכניות שהותאמו לאוטובוסים, ומאפשרות לרשויות המקומיות להפעיל הסעות מותאמות וגמישות יותר במיוחד במסלולים קטנים ומרוחקים של תלמידי החינוך המיוחד
תקנות תעבורה חדשות שחתמה עליהן שרת התחבורה, מירי רגב, יאפשרו לראשונה שימוש במוניות רגילות להסעת תלמידים, בפרט תלמידים עם צרכים מיוחדים. התקנות צפויות להיכנס לתוקף כבר בימים הקרובים, אחרי עבודת מטה שנערכה במשרד התחבורה בשיתוף משרד החינוך לקראת פתיחת שנת הלימודים.
מאות רשויות מקומיות ברחבי הארץ מפעילות מדי יום מערך הסעות מורכב עבור תלמידי החינוך המיוחד. לא מדובר באוטובוסים עמוסים, אלא לרוב במסלולים נקודתיים עם שניים או שלושה תלמידים בלבד לפעמים מיישובים שונים, לפעמים בנסיעה ארוכה, לעיתים תוך צורך בהתאמות מיוחדות. במציאות הזו, מונית רגילה היא פתרון הגיוני וזמין, אלא שעד כה חלו עליה כללים שהיו מותאמים בכלל עבור כלי רכב גדולים כמו אוטובוסים או מיניבוסים.
כך למשל, התקנות דרשו התקנת פנסי איתות מיוחדים מאחור, או הורדת תלמידים אך ורק מצד ימין כללים שקשה או בלתי אפשרי ליישם במונית סטנדרטית. בפועל, נהג המונית יושב קרוב לתלמידים, יכול להשגיח עליהם מקרוב, ולעיתים אפילו עוזר באופן אישי. לכן, ההיגיון שהנחה את משרד התחבורה היה לעדכן את ההגדרה בחוק של "הסעת תלמידים" כך שלא תחול על מוניות רגילות, ובכך לאפשר גמישות תפעולית לצד שמירה על בטיחות.
שרת התחבורה רגב מסבירה: "עם כניסתי לתפקיד הנחיתי את אנשי משרדי לבחון את מערך תקנות התעבורה, ובכל מקום שבו ניתן להפחית חסמים בירוקרטיים ותקינה מיותרת, בלי להתפשר על הבטיחות - לפעול לטובת האזרח. בוודאי כאשר מדובר באלה שהכי זקוקים לעזרתנו - תלמידי החינוך המיוחד. מערכת הסעות התלמידים, ושל תלמידי החינוך המיוחד בפרט, היא אתגר יומיומי לרשויות המקומיות ולמשפחות. התקנות החדשות יאפשרו להסיע ילדים גם במוניות רגילות, בצורה שתיתן מענה יעיל, בטוח ונגיש יותר. משרד התחבורה רואה חשיבות עליונה בשוויון ההזדמנויות ובנגישות לכל ילד, בכל מקום״.
- משרד התחבורה עושה סדר במספרי הדרכים והכבישים - הכל במקום אחד
- ה-BRT יוצא לדרך: יחבר בין ראשל"צ, רמלה ולוד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גם מנכ"ל משרד התחבורה, משה בן זקן, מתייחס לשינוי: "התקנות החדשות נועדו לתת מענה מותאם למציאות של החינוך המיוחד – להסיע פחות תלמידים, לעיתים למרחקים גדולים, בצורה יעילה ובטוחה. זהו מהלך שיקל על הרשויות, יוזיל עלויות ויביא גמישות שדרושה בשטח."