תוקף ראשוני לדוח מקורות ושימושים של אלביט הדמיה

אלביט הדמיה מקבלת דיבידנד מפלאזה סנטרס. בעלי האג"ח מסדרות ב' וג' של חברת טאו, החליטו לעלות הילוך נגד בן דב

הבורסה בת"א סגרה את המסחר אתמול בעליות שערים יפות, בהמשך לעליות ביום שלישי. שוק אגרות החוב הקונצרניות ננעל גם הוא בעליות נאות- מדד התל בונד 20 סיכם את יום המסחר בעליה של 0.71%, עם זאת מתחילת השנה הוא רשם ירידה של -2.36%. מדד התל בונד 40 התחזק ב 0.74%, אך מתחילת השנה ירד -4.31% והוא עדיין לא מצליח להתאושש. אגרות החוב של אלביט הדמיה עלו אתמול במחזורים גדולים, בלטה לטובה אלביט הדמיה מסדרה ג' אשר עלתה ב 7.6% ועל כך נרחיב בהמשך. אגרות החוב של כור גם רשמו אתמול עלייה במחזורים גבוהים, סדרה י' עלתה ב- 4.1%.

התפתחות בהסדר החוב של טאו

באמצעי התקשורת פורסם כי בעלי האג"ח מסדרות ב' וג' של חברת טאו, החליטו לעלות הילוך נגד בן דב ורשמו מכתב חריף נגד התנהלותה של החברה וקובעים כי בעל השליטה אילן בן דב, ובכירים בחברה בעבר ובהווה , הפרו את חובותיה כלפי החברה ונושיה, בהם מחזיקי האג"ח. בעלי האג"ח מותחים ביקורת חריפה על התנהלות החברה, בציטוט מהמכתב "בן דב והדירקטוריון הפרו חובות כלפינו- ונושאים באחריות אישית לפירעון החוב". בעלי האג"ח טוענים כי החברה נוהלה תחת תכתיבים מבנק לאומי להקטין את החוב כלפיו. בעלי האג"ח מוסיפים משנת 2008 היה ברור שטאו לא תעמוד בהתחייבותה- אך המשיכה להתנהל כרגיל" .

במכתב תגובה של טאו אשר התפרסם בתקשורת נכתב כי " בדרך התנהלותם זו פוגעת הנציגות של בעלי האג"ח בחברה ועלולה לגרום לנזקים כספיים כבדים למחזיקי האג"ח".

אלביט הדמיה עלתה חזק

מניית אלביט הדמיה זינקה אתמול במסחר בבורסה בניו-יורק וננעלה בעלייה של 13.6%, בעקבות הודעה של חברת פלאזה סנטרס על חלוקת דיבידנד בשווי 30 מיליון אירו לבעלי מניותיה, מכאן שמתוך סכום זה יוזרמו לאלביט הדמיה 18.6 מיליון יורו אשר יחולק ב-23 לספטמבר, אלביט הדמיה מחזיקה ב- 62.25% מסך מניות של פלאזה. למרות שקבלת הדיבידנד הוא בהתאם לדוח מקורות והשימושים שפורסם ,זה מכבר, עצם הפרסום נותן תוקף ראשוני לדוח מקורות ושימושים. הסכום שיוזרם לחברה מגדיל את המזומן בקופה ביותר מ 15% וייטב עם בעלי האג"ח שלה בצורה משמעותית.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אורן 15/09/2011 22:18
    הגב לתגובה זו
    הכותב בהחלט יודע להתמקד בדברים הנכונים והכדאיים
שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)
מסים

"אני ברווחיות של כמעט 30%, בגלל שאני מרוויח ויעיל, אני צריך לשלם יותר מס?"

הגירעון ב-2025 יהיה נמוך ממה שמעריכים, גביית מסים גדולה בדצמבר בעיקר בזכות חוק הרווחים הכלואים - חברות יחלקו דיבידנדים ענקיים; מנהל רשות המסים מעריך גבייה שנתית של 100 מיליארד שקל מעל היעד בתחילת השנה - האם גביית המסים הזו מעידה על שיפור במשק, ועל המלחמה בהון השחור

רן קידר |

מסים הם החלק הכי מרכזי בהכנסות המדינה. זה רוב רובו של המקור התקציבי. מסים אמורים לבטא את מצב הכלכלה. כשהכלכלה חזקה, הרווחים של הפירמות בעלייה, השכר עולה והמסים עולים, וההיפך. בשנה האחרונה יש עלייה חריגה מאוד במסים. אבל אל תטעו, למרות שהיא חשובה, והיא עוזרת לנתונים להיראות טובים מאוד, היא לא בהכרח מבטאת את מצב הכלכלה, היא מזכירה "הכנסות חד פעמיות" בדוחות של חברות - האם להתייחס להכנסות האלו או לא?

שי אהרונוביץ, מנהל רשות המסים מדבר על גבייה שעולה על 100 מיליארד שקל מהיעד המקורי. ב-11 חודשים נקבו 466 מיליארד שקל, וכנראה שבדצמבר תהיה גביית שיא שתביא את הגבייה הכוללת למעל 530 מיליארד שקל מיליארד שקל. הגבייה הזו, וכן הגבייה בסוף שנת 2024 מיוחסת לשני מהלכים של רשות המסים. 

הראשון הוא מיסוי רווחים כלואים. זה עובד כך. רואה החשבון מתקשר לבעלים של חברה קטנה ואומר לו - "תראה, יש חוק חדש, לא כל כך ברור היישום שלו, אבל המשמעות שלו שצריך לשלם מס על רווחים היסטוריים".

אתה רציני?

"כן צריך לשלם מס-קנס של 2% או לחלק אותם. אפשר לחלק בהדרגה 5% בשנה ומשנה הבאה 6% מהיקף הרווחים. המדינה לא רוצה שיחזיקו רווחים אלא שיחלקו כדי לקבל את המס על הדיבידנד". 

כמה מס?

"זה 30%, ויש גם מס יסף של 3% ועל רווחים מסוימים עוד 2%".

המון. אין משהו לעשות?

 "חילקנו בסוף 2024 כדי להימנע מעליית מס יסף, זוכר. פעלנו נכון, אבל עדיין יש רווחים לצרכי מס לפי המבחן של החוק שמחויבים במס. אני לא חושב שכדאי לשלם קנס של 2%, צריך לחלק דיבידנד של 5% מהרווחים".


מותגי השנה - 2025מותגי השנה - 2025
המותגים של השנה

מסכמים שנה: 6 המותגים שנסקו ב-2025

שישה מותגים, שישה תחומי פעילות, ומכנה משותף אחד: 2025 הייתה השנה שבה מי שהצליח לחבר בין מוצר נכון, קמפיינים מדוייקים ולבסס קשר עם הצרכנים, השיג הרבה יותר משורת הרווח - מי המותגים שהובילו השנה ומה האתגרים שעומדים להם בדרך?

רונן קרסו |
נושאים בכתבה דירוג

כבכל שנה, יש מותגים שהשנה האירה להם פנים ושמה אותם במקום אחר לגמרי מנקודת הפתיחה. זה יכול להיות גורל הנסיבות וזה בפעמים אחרות תלוי יוזמה ותעוזה של המותגים עצמם. חלק עשו פריצת דרך של ממש וחלק פשוט בלטו יותר מהאחרים, בזכות רצף של מהלכים שיצרו עקביות ושיח ציבורי חיובי לאורך השנה. 

זה לא תמיד מתבטא בתוצאות הכספיות, "מותג השנה" זה מכלול של פעולות שהארגון עשה שהצליחו למקם אותו בתודעה הצרכנית. מפעילויות שיווק, מהלכי קד"מ מדויקים וגם ובעיקר החלטות אסטרטגיות שהקפיצו את המותג

השנה היו עשרות מותגים שניסו לתפוס מקום מרכזי, אבל בסופו של דבר צריכים להכתיר מנצחים. ורק שישה מהם - כל אחד מתחום אחר - הצליחו להתברג בקטגוריית "מותגי-העל" מבחינתנו ב-2025.

אלו השישה ששיחקו בליגה של הגדולים:



לאומי

השנה שבה הבנק עבר את רף מאה מיליארד השקלים והפך למותג הדומיננטי בשוק הבנקאות.

2025 הייתה בראש ובראשונה השנה של בנק לאומי. הבנק נהיה לחברה הציבורית הגדולה בישראל וחצה לראשונה שווי שוק של 100 מיליארד שקל. התוצאות שלו בתשעת החודשים הראשונים של מציגות רווח של 7.7 מיליארד שקל ותשואה על ההון של 17%, נתון גבוה גם בהשוואה בינלאומית. בנוסף, חילק לאומי דיבידנד רבעוני של 2 מיליארד שקל, הגבוה שנרשם אי פעם בבנק בישראל.

אלא שמעבר למספרים, המותג לאומי עצמו גם הוא המריא. המנכ"ל חנן פרידמן והסמנכ"לית מיטל שירן הראל בנו אסטרטגיית שיווק רחבה שהציבה את הבנק בנקודת פתיחה ברורה מול המתחרים. גל תורן הפך לדמות כמעט משפחתית בפרסומות, עומר אדם העביר את המסרים, ולאומי היה פשוט בכל מקום. הבנק גם הציב את השירות בקדמת הבמה, בפרט מול מזרחי טפחות, עם פתיחת מוקדים 24 שעות ביממה וחשיפת הטלפונים הישירים של מנהלי הסניפים.