בעקבות התחרות האכזרית: קרול בארץ, מנכ"לית יאהו! פוטרה בשיחת טלפון

קרול בארץ גוייסה ליאהו! בינואר 2009. מאז, איבדה החברה נתחי שוק והכנסות מפרסום, והתעמתה עם השותפים באסיה; טים מורס, סמנכ"ל הכספים יחליף אותה כמנכ"ל זמני
הדס גייפמן | (4)

ענקית מנוע החיפושים יאהו! פיטרה את מנכ"לית החברה קרול בארץ (Carol Bartz). בשנות כהונתה של בארץ (63), רשמה החברה צניחה במכירות, איבדה נתח שוק לטובת המתחרים, והסתכסכה עם שותפיה באסיה, דבר שחנק את צמיחת החברה בשוק הרשת העולמית. במכתב לעובדים הודיעה אמש בארץ על פיטוריה וציינה, כי יו"ר החברה, רוי בוסטוק (האיש שגייס אותה) פיטר אותה בשיחת טלפון. סמנכ"ל הכספים, טים מורס, יכהן כמנכ"ל זמני.

החברה הודיעה לאחרונה על בחינה מחדש של האסטרטגיה, שמטרתה לאושש את הצמיחה במנוע החיפוש . בארץ החלה לכהן בתפקיד מנכ"לית יאהו! בינואר 2009. בשנות כהונתה לא הצליחה ענקית החיפושים ברשת להתמודד מול גוגל ופייסבוק, ואיבדה גולשים והכנסות מפירסום. אנליסטים טוענים, כי שינוי ההנהלה והאסטרטגיה כולה, משדרת למשקיעים שמועצת המנהלים קשובה להם.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    איציק 07/09/2011 10:14
    הגב לתגובה זו
    המשכורת החודשית שלה - משכורת דו שנתית שלי. אני גם מוכן שיפטרו אותי בטלפון במשכורת כזו.
  • 3.
    קרול 07/09/2011 09:42
    הגב לתגובה זו
    בניגוד לכלכלים.
  • 2.
    לא נורא 07/09/2011 09:36
    הגב לתגובה זו
    יכולה עכשיו לטוס לאחד האיים ולשכב בטן גב עד יום מותה.
  • 1.
    אביב המבין 07/09/2011 09:33
    הגב לתגובה זו
    בשנים האחרונות נעשו ע" י החברה ניסיונות חוזרים ונישנים להבריח את משתמשי הדואר האלקטרוני ע" י " שיפורים" . מה שהעצים את המצב לפני חודש עם ההחרכה לעבור לתלורה החדשה והגרוע ברמות. כמובן שאין שום אפשרות לחזור או להראות להם את הבעיתיות. טוב בשבילי אחרי יותר מ 10 שנים של שימוש במיל שלהם נגמר הסוס. מה שאומר שכניראה גם לשאר אתריהם אני לא אכנס. כלומר אני יותר פרסומות שלהם וכמוני יש רבים ללא סוף כניראה. אבל האמריקאים יודעים יותר מיכולם מה טוב לכל העולם.
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.