ירידה במכירות לחו"ל: אסם צמחה 5.7% - בעיקר הודות לשוק המקומי
יצרנית המזון אסם פירסמה את דו"חותיה הכספיים למחצית הראשונה של השנה מהם עולה, כי הכנסות החברה הסתכמו בכ-1.97 מיליארד שקל, צמיחה של כ-5.7% לעומת המחצית המקבילה אשתקד. בשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי של כ-171.64 מיליון שקל, גידול של כ-13.2% לעומת המחצית המקבילה.
הרווח התפעולי של החברה הסתכם במחצית בכ-245.24 מיליון שקל, עלייה של כ-5%. הרווח התפעולי לפני הכנסות והוצאות אחרות הסתכם בכ-244.26 מיליון שקל, גידול של כ-4%.
אנליסט בכיר בתעשייה אמר בשיחה עם Bizportal כי "אסם הייתה אמורה להעלות מחירים ביולי, אבל המחאה החברתית והאווירה הכללית מנעו ממנה להעלות מחירים על אף עליית מחירי חומרי הגלם. גם ברווחיות של החברה נרשמה שחיקה בגלל עליית מחירי חומרי הגלם לתעשיית המזון. מסיבות אלה אני צופה שגם הרבעון השלישי לא יהיה מזהיר.
"הרבעון השני אופיין בעלייה במכירות בישראל, דבר המשקף את חוזקה של החברה בשוק המקומי, בעוד שבהיקפי המכירות לחו"ל נרשמה ירידה".
מתוצאות החברה ברבעון השני עולה, כי הכנסותיה ברבעון הסתכמו בכ-976.74 מיליון שקל, צמיחה של כ-5.1% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הצמיחה ברבעון היתה נמוכה יחסית משום שבחג הפסח, שחל השנה ברבעון השני, הצרכנים קנו פחות, שכן רוב המוצרים של אסם נחשבים לחמץ.
הרווח הגולמי של החברה הסתכם בכ-408.18 והיווה כ-0.42% מהמכירות. הרווח התפעולי של החברה לפני הכנסות אחרות מסתכם בכ-114.72 מיליון שקל, עלייה מזערית של כ-1% לעומת הרבעון המקביל. הרווח התפעולי כולל הכנסות והוצאות אחרות הסתכם בכ-115.8 מיליון שקל, גידול של כ-3% לעומת הרבעון המקביל. בשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי של כ-78.62 מיליון שקל, עלייה של כ-15% לעומת הרבעון המקביל.
במהלך הרבעון השני ייצרה החברה מזומנים מפעילות שוטפת בסכום של כ-102.87 מיליון שקל וסגרה את הרבעון עם מזומנים, נכסים שווי ערך למזומנים 94.5 מיליון שקל. החברה סגרה את הרבעון עם הון עצמי של כ-1.82 מיליארד שקל, המהווים כ-50% מהמאזן.
- 2.גיל כוכב 01/09/2011 11:14הגב לתגובה זוהמחאה הייתה ביולי, והתוצאות הללו מתיחסות למחצית הראשונה (ינואר -יוני). תפסיקו לכתוב שטויות פופוליסטיות.
- 1.משקיע 01/09/2011 09:42הגב לתגובה זואני מעדיף השקעה באסם שטראוס וחברות דומות שלא עוסקות בעיסקי אויר ופיננסים ושבעלי הבית שלהן לא ממנפים ומגלחים כל שני וחמישי. אני ישן טוב יותר בלילה, מקבל דיבידנד כל שנה, ורואה צמיחה סולידית במחיר המניות.

השכר נטו יעלה - אבל, לא לכולם; התוכנית של האוצר נחשפת
משרד האוצר מרווח את מדרגות המס - זה יעזור בעיקר לבעלי שכר גבוה מ-16 אלף שקל; מס רכוש יהיה 1.5% - ההצעה של האוצר לתקציב 2026
משרד האוצר נערך להגיש את המתווה לשינויים במיסוי ב-2026. זה לא סופי, יהיו עוד שינויים רבים. בינתיים, כפי שאישרו בכירים באוצר לביזפורטל נראה שיש בשורה לשכירים, אבל לא לכולם. מי שמרוויחים בחודש יותר מ‑16 אלף שקל (193 800 שקל בשנה) ייהנו מריווח מדרגות המס. הכוונה באוצר להעלות את מדרגת המס של 20% לרף שכר של 19 אלף שקל במקום מדרגה קיימת של 31%. המשמעות היא שתשלום המס במדרגה הזו (שמתחילה בכ-16.1 אלף שקל בחודש) יהיה 20%.
דוגמה - בשכר של 19 אלף שקל, תשלום המס יפחת בכ-330 שקלים. בנוסף, גם המדרגות הבאות בתור ידחו, כך שככל שהשכר גבוה יותר, ההטבה גדולה יותר. אבל, רגע, מה עם בעלי השכר הנמוך? הם אלו ששילמו ביוקר בשנתיים האחרונות, כשגם מדרגות המס עליהם הוקפאו. למה לא לתת הטבה גם להם? באוצר הדגישו בעבר כי הם מעוניינים לתת להם הטבות, ונראה שהכוונה, כבר בתקציב 2026 להחזיר את ההצמדה על המדרגות וכן נשקל לרווח את המדרגות גם בשכר נמוך יותר.
מס רכוש של 1.5% על קרקעות פנויות
משרד האוצר מציע להחיות את מס רכוש, כפי שחשפנו לאחרונה. על פי ההצעה מס רכוש יעמוד על 1.5% ויחול על קרקעות פנויוֹת שאינן חקלאיות, כולל קרקע עסקית. מדובר בצעד שלא היה בשימוש ונועד להוביל לגבייה של כ-8 מיליארד שקל, במקביל להוצאה של קרקעות לבנייה - שזו המטרה העיקרית של המהלך. במשרד האוצר סבורים שהמיסוי יוביל אנשים וגופים שונים לבנות על קרקעות דבר שיגדיל את היצע הדירות, אך צריך לומר ש-1.5% לא בהכרח ישפיע על בעלי הקרקעות. זה מיסוי נמוך יחסית. כמו כן, גם אם יהיו כאלו שיעדיפו לבנות או למכור, הרי שעד שזה יתגלגל להיצע דירות ייקח זמן.
בתחום התחבורה והסביבה מופיע סעיף דרמטי: מס זיהום אוויר שייגבה על טיסות היוצאות מישראל, לפי מרחק ומשקל המטוס. המס ינוע בין 1.5 אלף שקל לטיסה קצרה עם מטוס קל ועד 100 אלף שקל לטיסה ארוכה עם מטוס כבד. הבעיה במיסוי הזה היא שהוא בעצם יתגלגל למחירי הטיסה, כלומר הצרכנים הם אלו שישלמו אותו.
- 830 אלף שכירים היו אמורים לקבל החזרי מס בשווי 664 מיליון שקל - אך בערעור לבית המשפט העליון ההחלטה בו
- רפורמת מס טורקית תפגע במשקי הבית, בעסקים קטנים ובינוניים וייתכן שאף בשוק ההון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך מתבסס על ההיגיון שהתחבורה האווירית אחראית לכ‑3.5% מהפליטות בישראל, ועל הצורך לתמרץ תעשיית תעופה “ירוקה” יותר. במספר מדינות מתקדמות באירופה כבר קיים מס דומה.

השכר נטו יעלה - אבל, לא לכולם; התוכנית של האוצר נחשפת
משרד האוצר מרווח את מדרגות המס - זה יעזור בעיקר לבעלי שכר גבוה מ-16 אלף שקל; מס רכוש יהיה 1.5% - ההצעה של האוצר לתקציב 2026
משרד האוצר נערך להגיש את המתווה לשינויים במיסוי ב-2026. זה לא סופי, יהיו עוד שינויים רבים. בינתיים, כפי שאישרו בכירים באוצר לביזפורטל נראה שיש בשורה לשכירים, אבל לא לכולם. מי שמרוויחים בחודש יותר מ‑16 אלף שקל (193 800 שקל בשנה) ייהנו מריווח מדרגות המס. הכוונה באוצר להעלות את מדרגת המס של 20% לרף שכר של 19 אלף שקל במקום מדרגה קיימת של 31%. המשמעות היא שתשלום המס במדרגה הזו (שמתחילה בכ-16.1 אלף שקל בחודש) יהיה 20%.
דוגמה - בשכר של 19 אלף שקל, תשלום המס יפחת בכ-330 שקלים. בנוסף, גם המדרגות הבאות בתור ידחו, כך שככל שהשכר גבוה יותר, ההטבה גדולה יותר. אבל, רגע, מה עם בעלי השכר הנמוך? הם אלו ששילמו ביוקר בשנתיים האחרונות, כשגם מדרגות המס עליהם הוקפאו. למה לא לתת הטבה גם להם? באוצר הדגישו בעבר כי הם מעוניינים לתת להם הטבות, ונראה שהכוונה, כבר בתקציב 2026 להחזיר את ההצמדה על המדרגות וכן נשקל לרווח את המדרגות גם בשכר נמוך יותר.
מס רכוש של 1.5% על קרקעות פנויות
משרד האוצר מציע להחיות את מס רכוש, כפי שחשפנו לאחרונה. על פי ההצעה מס רכוש יעמוד על 1.5% ויחול על קרקעות פנויוֹת שאינן חקלאיות, כולל קרקע עסקית. מדובר בצעד שלא היה בשימוש ונועד להוביל לגבייה של כ-8 מיליארד שקל, במקביל להוצאה של קרקעות לבנייה - שזו המטרה העיקרית של המהלך. במשרד האוצר סבורים שהמיסוי יוביל אנשים וגופים שונים לבנות על קרקעות דבר שיגדיל את היצע הדירות, אך צריך לומר ש-1.5% לא בהכרח ישפיע על בעלי הקרקעות. זה מיסוי נמוך יחסית. כמו כן, גם אם יהיו כאלו שיעדיפו לבנות או למכור, הרי שעד שזה יתגלגל להיצע דירות ייקח זמן.
בתחום התחבורה והסביבה מופיע סעיף דרמטי: מס זיהום אוויר שייגבה על טיסות היוצאות מישראל, לפי מרחק ומשקל המטוס. המס ינוע בין 1.5 אלף שקל לטיסה קצרה עם מטוס קל ועד 100 אלף שקל לטיסה ארוכה עם מטוס כבד. הבעיה במיסוי הזה היא שהוא בעצם יתגלגל למחירי הטיסה, כלומר הצרכנים הם אלו שישלמו אותו.
- 830 אלף שכירים היו אמורים לקבל החזרי מס בשווי 664 מיליון שקל - אך בערעור לבית המשפט העליון ההחלטה בו
- רפורמת מס טורקית תפגע במשקי הבית, בעסקים קטנים ובינוניים וייתכן שאף בשוק ההון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך מתבסס על ההיגיון שהתחבורה האווירית אחראית לכ‑3.5% מהפליטות בישראל, ועל הצורך לתמרץ תעשיית תעופה “ירוקה” יותר. במספר מדינות מתקדמות באירופה כבר קיים מס דומה.
