משקפים וורודים? חברת אירוקה נמכרה לחברה איטלקית ותמותג מחדש

הקבוצה הודיעה היום על הסכם רכישת אירוקה המונה למעלה מ-60 סניפים. המותג יקרא: Sunglass Hut כמו שמה של רשת משקפי השמש הגדולה בעולם
אלה ברייר |

קבוצת Luxottica האיטלקית-בינלאומית המתמקדת בעיצוב, ייצור, הפצה ומכירה של משקפי אופנה, יוקרה וספורט, הודיעה היום כי חתמה על הסכם לרכישת אירוקה, הרשת הקמעונאית למשקפי שמש החשובה והגדולה ביותר בישראל, המונה למעלה מ-60 סניפים.

רכישה זו מסמנת את כניסתה של Luxottica לתחום הקמעונאי של משקפי שמש בישראל ועם הזמן, ימותגו סניפי הרשת מחדש למותג Sunglass Hut, הרשת הגדולה בעולם המתמחה במשקפי שמש.

"רכישה זו חשובה ל-Luxottica מבחינה אסטרטגית, מכיוון שהיא מאפשרת לנו לבסס נוכחות קמעונאית משמעותית בישראל, שוק דינמי מאוד הגדל במהירות", אמר פאביו ד'אנג'לנטוניו, סגן נשיא חטיבת Sun & Luxury Retail בקבוצה.

"המיצוב של אירוקה בשוק הישראלי מתאים בהחלט למותג Sunglass Hut על מורשתו וערכיו. אנו אכן מאמינים כי הודות למהלך זה, נוכל לחזק את נוכחות המותגים שלנו בישראל ולעורר את כלל הקטגוריה של משקפי שמש איכותיים".

הכניסה לשוק הישראלי היא חלק מאסטרטגיית ההתרחבות הגלובלית של Sunglass Hut בארצות "רצועת השמש", כינוי לאזורים בעלי פוטנציאל צמיחה גבוה ומספר רב של ימי שמש בשנה.

שווי העסקה, הכפופה לאישור הרשות להגבלים עסקיים, וצפויה להיסגר סופית עד סוף אוקטובר 2011, עומד על 20 מיליון אירו בקירוב.

רשת הקמעונאות אירוקה מפעילה למעלה מ-60 סניפים למכירת משקפי שמש בקניונים מובחרים ברוב הערים המרכזיות בישראל, כולל ירושלים, תל אביב ואילת. בשנת 2011, סך המכירות נטו של הרשת עשוי להגיע לכ- 25 מיליון אירו.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חשבון חשמל (X)חשבון חשמל (X)

חשבון החשמל יעלה ב-1.5% בינואר - איך תוכלו להוריד אותו ב-6%?

איך אפשר לחסוך 300-400 שקלים בשנה, מה קורה בשוק החשמל, ואיך לקבל הנחות גדולות יותר?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה חשבון חשמל

חשבון החשמל שלכם יעלה בינואר. התעריף יעלה ב-1.5% ומדובר בכ-6 שקלים לחודש לצרכן ממוצע. מדובר על עלייה שנתית של כ-70 שקל בשנה. אולי לא סכם גדול, אבל כשעולים המחירים והתעריפים מכל הכיוונים זה מצטבר. אבל יש דרכים להוזיל את עלויות החשמל. חשבון ממוצע עשוי לרדת ב-300 שקלים בערך, אם תעברו לספקים החדשים. 

כ-350 אלף משקי בית ועסקים עברו לספקים החדשים ים, מדובר על פחות מ-10% ממשקי הבית והעסקים. הרוב ממשיך לשלם את התעריף של חברת החשמל, למרות שהוא יקר יותר. האפשרות לעבור לספקים החדשים קיימת כבר שנה וחצי, אבל אי אפשר להכתיר אותה כהצלחה. אין גם פרסום משמעותי, ומעבר להכל - אין תמריץ מספיק גדול (כ-25 שקל בחודש) ויש חשש לעבור מחברת החשמל. אנשים שרגילים לחברת החשמל ומרגישים בטוחים איתה, יסכימו וירצו לעבור, אבל התמריץ צריך להיות גדול יותר וצריך להסביר להם שאין שום שינוי בתשתיות.  

הספקים ממשיכים עם אותה אספקה ותשתית, שנותרת בבעלות חברת החשמל. ולמרות זאת המעבר איטי, אם כי בקצב הזה, נגיע למעל 500-520 אלף משפחות עוד שנה. מהפכות לא נעשות תוך יום, אולי זה הקצב שהשינויים האלו מחלחלים לציבור. בכל מקרה, המעבר פשוט: הזנת פרטי חשבון באתר הספק, אישור תוך יום-יומיים, ללא ניתוק או שינוי טכני.

הנחות של עד 400 שקלים בשנה

ההנחה נעה בין 5% ל-7% על רכיב האנרגיה. לצרכן ממוצע שמשלם 400 שקלים חודשיים (4,800 שקלים שנתיים), החיסכון השנתי עומד על 240-336 שקלים. במשקי בית עם צריכה גבוהה יותר החיסכון מגיע בקלות ל-400 שקל בשנה.

מעבר לכך, המסלולים המבוססים על שעות שיא (12:00-17:00) ושפל (23:00-7:00), מציעים פוטנציאל גבוה יותר: הנחות של 15% בשעות היום ו-20% בלילה, שיכולות להגיע ל-15-20% חיסכון כולל. ד