היום ה-2 בקאן, בעיניים של עומר אסף: הפאנל שהיה שווה את המסע הלילי לקאן
השעון צלצל ב-7:30, המחשבה הראשונה שעברה לי בראש היא להמשיך לישון אחרי הלילה שעברתי. מצד שני נסעתי עד לקאן כדי לשמוע את גדולי התעשייה מתדיינים....לא? נכנס להתקלח, עולה על הבגדים של אתמול ויוצא לכיוון 'פלה דה פסטיבל'. בדרך, על קו הים נגלית קאן. תחשבו על אילת רק עם יאכטות, תיירים עשירים ופי 2 יותר גדולה. מבנה הפסטיבל ענק, בפנים, כבר בבוקר מאות משתתפים מרחבי העולם, כולם בשנות ה-20 וה-30 שלהם. עובר את העמדה של יו-טיוב ומיקרוסופט, אוסף את התג ואת ההזמנות לטקסים וקדימה להרצאה הראשונה. מרטין לינדסטרום פתח את היום. הבחור מוכשר,לא משנה כמה פעמים אשמע אותו מספר על מחקרי המוח השיווקים אותם הוא מקדם, כל פעם המצגת שלו יותר טובה מהפעם הקודמת. מסתבר שהפרויקט האחרון כלל הטמעה של משפחה חדשה בפרבר אמריקאי אשר תודרכה לקדם בשיחות המפגש שלהם עם השכנים מותגים שונים במשך חודשים. הכל מצולם 24 שעות , 7 ימים בשבוע. מי שהמציא את המושג סוכני שינוי לא ידע לאן ייקחו את זה. התוצאה דרך אגב צפויה - המכירות של המותגים השונים באותו פרבר עלו בעשרות אחוזים. המסקנה של מרטין היתה שפה לאוזן עובד. לא היה צריך להטמיע משפחה של סוכנים בשביל זה, אבל, מרטין יודע לעשות את זה בגדול. המסקנה הנוספת של מרטין במחקר האחרון היתה שכדי להעצים את אפקטיביות הקמפיין בעשרות אחוזים יש להתחיל להטמיע את מסריו באמצעות סוכני שיחה בעולם האמיתי כ-9 חודשים לפני קמפיין ההשקה. ההרצאה הסתיימה ואני יצאתי לחפש בית מרקחת וכלבו ביום א... ובצרפת, כמו בצרפת, כשיש יום חופש לא ממש עובדים... יותר קל למצוא פה זהב מאשר חנות פתוחה ביום א . כמה sms וסימונים עם הידיים לכיוון צפון ומצאתי את monoprix, כלבו פתוח שיש בו הכל, אבל המוכרים מתים כבר ללכת הביתה. משחת ומברשת שיניים, דיאורדורנט, 4 זוגות גרביים ותחתונים ו 4 חולצות ואני בדרך למקלחת השלישית מאז שהגעתי. שעה אחרי, אני סוף סוף עם בגדים נקיים ובדרך להרצאה של thenetworkone חברה המאגדת סוכנויות עצמאיות כפלא-פה מרחבי העולם. ג'וליאן, מנכ ל החברה פתח בסקירה אודות פעילות הסוכנויות העצמאיות בעולם. רוב הסוכנויות, מבין 10 הסוכנויות המובילות בארה ב, בריטניה וגרמניה, הן סוכנויות עצמאיות. על הבמה ישבו שלושה חבר ה the specialgroup מאוקלנד, , Mhu.Tay.zik hof.fer מסן פרנסיסקו ו-Elephant מקהיר והציגו את הקמפיינים השונים שלהם. המילה היחידה שעוברת לי בראש היא mind blowing ! פאנדה צ'יז, גוגל חיפוש קולי והברווז האוסטרלי הם 3 קמפיינים שמזכירים לי למה בחרתי את המקצוע הזה. רמת הקריאיטיביות והתעוזה שלהם מדהימה. והתוצאות בהתאם. לשלושתם כללים שגורמים לך לחייך: אם זה נראה כמו פרסומת - תתחיל מהתחלה. אם זה לא גורם לך להתרגש - אתה לא בכיוון הנכון. אל תגבילו קריאיטיביות לבריף פרסומי - תתפרעו וקחו את זה קדימה, צרו מוצרים ושירותים סביב הפתרון הקריאטיבי. לא לפחד לעשות כיף ולנסות דברים חדשים פרסום זה לא מדע טילים - תתפרעו אל תהרגו רעיונות במחשבה שהלקוח לא יבין - הוא חכם בדיוק כמוכם אם תעשו את הדברים באותה דרך תקבלו שוב את אותה תוצאה - כל כמה חודשים תתחילו הכל מחדש ובדרך אחרת. כשלא עושים כלום תעשו משהו - תנצלו את הקריאטיביות לעשות שינוי. התחרות שלנו היא לא המותגים הגדולים אלא ליידי גאגא - אנו קמים בבוקר בנחישות לנצח את ליידי גאגא. והמועדף עליי - Good gets you payed and good gets you laid but great is what matters בסיום הפאנל לא התאפקתי והצגתי את עצמי לכל אחד מחברי הפאנל, כולם בעלי ניסיון רב ושנים בתעשייה ועדיין יש להם את אותו ניצוץ בעיניים. הפאנל הזה היה שווה את כל המסע הלילי לקאן . בחמש וחצי נכנסתי להרצאה האחרונה של naked, נוקיה ולגו - שלושתם דברו על המשמעות של מימוש 3c - Community crowd-sourcing and cooperation והציגו את קהילת הלגו העולמית, פרויקט הגלישה push של נוקיה וקהילת הסניקרס של footlocker. שלושתם הסכימו שרק בעולם הדיגיטאלי ניתן היה לממש את הפרויקטים הללו בכזו עוצמה ויש להמשיך ולפתח את האקו-סיסטם המדהים הזה. היום הסתיים, אני עוד ממתין לפיית המזל בדמות דיילת לופטהאנזה שתספר לי שמצאו את המזוודה שלי וכי הארון המעופף הגיע ליעדו. מחר יום חדש. הכותב הוא מנכ"ל ומייסד פלא-פה, סוכנות שיווק דיגיטלית חדשנית
- 7.לגזור ולשמור! (ל"ת)מירית 21/06/2011 16:06הגב לתגובה זו
- 6.מאמר מדהים (ל"ת)לייק 21/06/2011 13:47הגב לתגובה זו
- 5.very nice - i'm there as well (ל"ת)daniel 21/06/2011 11:21הגב לתגובה זו
- 4.תביאו לנו עוד מהחומר הזה... (ל"ת)אחלה מאמרים 21/06/2011 10:09הגב לתגובה זו
- 3.מאוד נחמד 21/06/2011 09:52הגב לתגובה זועומר חמודי לךעונג לי היה לקרוא את הכתבה אנא המשך כך. מיכל
- 2.איזה סגנון מרענן... (ל"ת)מאוד נחמד 21/06/2011 09:03הגב לתגובה זו
- 1.אהבתי, תמשיך לכתוב מחכה לטור הבא (ל"ת)תענוג צרוף 21/06/2011 08:32הגב לתגובה זו