פרסום ראשון

כמעט 4 שנים לאחר תחילת הפצתו: 'ישראל פוסט' עובר שינוי מותגי ועיצובי

עפ"י הערכות השקיע העיתון במהלך המיתוגי באמצעות 'גרין עינב', שנמצא עדיין בעיצומו, כ-150-200 אלף שקל. החשיפה לעיתון עפ"י TGI עמדה על 9.4%
אלכסנדר כץ | (13)

החינמון 'ישראל פוסט' עובר בימים אלו מהלך מיתוגי ועיצובי, וכבר בימים האחרונים שונה שער העיתון. העיצוב המחודש הוא הסנונית הראשונה בתהליך המיתוג שבנה היומון עם משרד הפרסום 'גרין עינב'.

בין השינויים שעברו על העיתון, ניתן למנות את הגדלת הלוגו ושימוש צבעוני כחול כזיהוי, החלפת פונטים בשער, יצירת שפה אחידה וסט כללים מנחים שיוביל את העיצוב של העיתון. על פי הערכות בענף התקשורת, השקיע 'ישראל פוסט' במהלך כ-150-200 אלף שקל.

'ישראל פוסט' הושק באוגוסט 2007 על ידי קבוצת 'ג'רוזלם פוסט', בבעלות אנשי העסקים אלי עזור ודודי וייסמן. בתחילה הוא נקרא 'מטרו ישראל', אולם רשת החינמונים העולמית 'מטרו' עתרה לבית המשפט בדרישה לשנות את שמו, והוא הוחלף ל'ישראל פוסט'.

העיתון זוכה לתפוצה רחבה, מעל 180 אלף עותקים, בהם כמה עשרות אלפים שמגיעים לבתי מנויים. על פי סקר TGI מינואר האחרון, החשיפה לעיתון בחציון יולי-דצמבר 2010 עמדה על 9.4%, עלייה מ-7.9% בחציון ינואר-יוני 2010. הממוצע השנתי ב-2010 עמד על 8.7%, עלייה של 28% ביחס ל-2009 אז החשיפה עמדה על 6.8%. בקרב העיתונים הארציים, הוא עקף בחשיפה את 'הארץ', ועומד אחרי 'ישראל היום', 'ידיעות אחרונות', ו'מעריב'.

מאז אוגוסט עבדו בעיתון על עיצוב ומיתוג מחדש, והוכנו סקיצות רבות על ידי 'גרין עינב'. מאז ובחודשים האחרונים נעשו שינויים קלים בעיתון, כאשר לדברי גורם בעיתון המטרה "לעשות עיתון נגיש יותר קל יותר לקריאה, שיאפשר לציבור להתעדכן בחדשות בתוך כ-20 דקות קריאה".

תומר גרין, מבעלי 'גרין עינב', אמר היום לאייס כי "היה לנו חשוב לחזק את הבידול של העיתון מהמתחרים, ושהקוראים יזכרו שהעיתון שהם קראו היום היה 'ישראל פוסט' ולא יתבלבלו עם עיתונים אחרים באותה נישה. יש לנו הרגשה שחיזוק הזהות של העיתון, בצמוד לעיצוב מאובחן יותר, יעזרו לעיתון לעלות באחוזי החשיפה בסקרי TGI ובמקביל יקלו על הקוראים להתעדכן במהירות ובנוחות בחדשות המגוונות שבעיתון".

תגובות לכתבה(13):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    מיקי 04/05/2011 23:00
    הגב לתגובה זו
    אני קוראת את העיתון, אבל הוא נראה חובבני עד עכשיו. הגיע הזמן שיתייחסו אליו וגם אל הקוראים ברצינות. אחלה עיצוב שימשיכו ככה.
  • 9.
    מקלוהן 04/05/2011 17:13
    הגב לתגובה זו
    זה היה נראה כל כך רע שאי אפשר היה להתבלבל עם שום דבר אחר . מיד ידעת שקראת זיבלון.לא יודע מה עשו אבל מה שיעשו יהיה בחזקת שידרוג האם זה יספיק ,אין לי ספק שלא כי ברמת התוכן זה עדיין עיתון נחות.
  • 8.
    דנקנר 04/05/2011 17:10
    הגב לתגובה זו
    עבודה טובה!
  • 7.
    04/05/2011 16:49
    הגב לתגובה זו
    אמנם יש כמויות של עיתונים בקופות בסוןפר אבל מי קורא אותו בכלל? זה לא אומר שהוא טוב יותר מידיעות
  • 6.
    דנה 04/05/2011 15:40
    הגב לתגובה זו
    העיתון הזה בכלל רווחי?
  • 5.
    חרא עיתון (ל"ת)
    שימי 04/05/2011 15:33
    הגב לתגובה זו
  • צודק (ל"ת)
    אילן 04/05/2011 17:09
    הגב לתגובה זו
  • (ל"ת)
    צודק לחלוטין 05/05/2011 13:13
  • 4.
    יפית 04/05/2011 15:27
    הגב לתגובה זו
    שינוי מרענן
  • 3.
    מנחם הורביץ 04/05/2011 15:21
    הגב לתגובה זו
    לא ברור עד היום איך נתנו לעיתון הזה לצאת בעיצוב הזה סוף סוף ירד האסימון למישהו שם ושפו למעצבים
  • 2.
    ערן 04/05/2011 15:15
    הגב לתגובה זו
    אחלה של עיתון , כמו שצריך ומה שצריך תמצא בתוכו, והעיצוב החדש רק משפר את הקריאה בו
  • 1.
    שירה גדליהו 04/05/2011 14:59
    הגב לתגובה זו
    נראה באמת יותר יפה, תמיד קראתי את העתון ואני שמחה לשינוי, כל הכבוד!
  • מנחם הורוביץ 04/05/2011 15:16
    הגב לתגובה זו
    הפוסט היה אחד העיתונים שלא ברור היה מי עיצב אותו! תודה לאל על השינוי רווחה גדולה