עוזב לאחר כשנתיים: כתב הפלילים של 'ידיעות' ניר גונטז' עשוי לפרוש מתפקידו
כתב הפלילים של 'ידיעות אחרונות' באזור תל אביב, ניר גונטז', עשוי לעזוב את העיתון בתקופה הקרובה - כך נודע לאייס.
גונטז' הגיע ל'ידיעות אחרונות' לפני כ-3 שנים, תחילה ככתב למשימות מיוחדות, ובהמשך ככתב הפלילים של העיתון באיזור המרכז, עם עזיבתו של העיתונאי המיתולוגי בוקי נאה את 'ידיעות אחרונות'. לפני כן עבד גונטז' ברשת זמן מעריב, ככתב פלילים ב'זמן תל אביב' וב'זמן השרון'.
בימים האחרונים נפגש גונטז' עם בכירי העיתון, ואמר להם כי הוא מעוניין לסיים את דרכו בתפקיד. על פי הערכות, גונטז' קיבל הצעות מגופי תקשורת אחרים, והוא עשוי למצוא את עצמו בהם.
- 7.שימי 20/04/2011 19:45הגב לתגובה זוככלל הציבור הישראלי לא יכול ואף לא מסוגל לקבל הצלחה של הזולת . אפשר גם לפרגן, תאמינו לי זה לא יפגע בבריאותכם.
- 6.גל 11/04/2011 01:29הגב לתגובה זוממש הוא זה שביקש לעזוב... הרבה אנשים מחכים לרגע הזה.
- 5.משה ורדי 11/04/2011 01:12הגב לתגובה זוהוא לא סיים את תפקידו הוא נזרק ממנו וגם בוקי נאה נזרק מידיעות אחרונות ולא עזב. הם לא הביאו את הסחורה. ידיעות אחרונות רוצה כתבי פלילים ברמה כמו אבי אשכנזי, הדס שטייף, איציק סבן, שירה אמרגליק.
- סבן? נו באמת הוא לא אף מידיעות? (ל"ת)השטן 11/04/2011 22:36הגב לתגובה זו
- 4.צ'ומפי 08/04/2011 17:06הגב לתגובה זוזה לא שהוא ביקש לעזוב את תפקידו: כל מי שבא איתו בקשרי עבודה התפלל ליום הזה. מי שמצלם עובדת בעיתון מאחור כשתחתוניה מבצבצים ומפיץ במייל - תחליטו אתם מה טיבו. אני מרחם על כל אלה שהוא הולך לעבוד במחציתם. תהיו חזקים!
- 3.אז ככה קוראים לזה 07/04/2011 22:36הגב לתגובה זוסבבה. כל אחד שיאמין למה שהוא רוצה
- 2.היה בלגניסט 07/04/2011 18:46הגב לתגובה זועיתונאי בלגניסט, אני לא יודע אם זה טוב או לא
- 1.שמעון 07/04/2011 18:38הגב לתגובה זומזה שנים מקום עבודה בידיעות אחרונות זה לא משהו..לא כספית ולא מעמדית.

בנק אש עומד להיכשל - הנה הסיבות
רעש גדול בהשקה היום, אבל לבנק אש של ניר צוק אין בשורה אמיתית; הלוואי והוא היה מייצר תחרות אמיתית. זה יכול להשתנות בעתיד, בינתיים הוא צל חיוור של ההבטחות
בנק אש היה אמור להביא בשורה לצרכנים. זה לא קרה. אולי זה יקרה בהמשך. אבל הוא בזבז תחמושת על השקה של מוצר נחות ביחס למוצר של הבנקים הגדולים. הסיכוי שיעברו אליו מסה גדולה של אנשים הוא נמוך מאוד. זה עומד מהבחינה הזו להיות כישלון, אבל הוא בהחלט יכול לייצר ערך לקהלים מסוימים שיפתחו חשבון משני לצד חשבון ראשי בבנק המסורתי שלהם.
הבנק החדש מציע מודל של חלוקת רווחים ושקיפות עם הלקוחות. אך אין בו משכנתאות, אין בו פעילות של ניירות ערך והוא חסר בשירותים בנקאיים נוספים כמו המרת מט"ח, אפשרות להיות במינוס ועוד. התוצאה: מוצר חלקי שקשה לראותו הופך לחשבון הראשי של הישראלים
הבנק שהוקם על ידי ניר צוק ויובל אלוני, יצא לדרך כמעט שלוש שנים לאחר שקיבל רישיון מבנק ישראל. באירוע ההשקה, הציגו המייסדים מודל של "חלוקה שווה": 50% מהכנסות הריבית על כספי העו"ש יחזרו ישירות ללקוחות, לצד התחייבות מוחלטת שלא לגבות עמלות עו"ש או דמי מנוי.
המרווח הבנקאי עצום, מסבירים מנהלי הבנק וטוענים שהם רוצים לחלוק אותו עם הלקוחות בצורה הוגנת ושקופה. הבנק יהיה כמעט אוטונומי לחלוטין וכמות העובדים בו מעטה - כ-70 לכל היותר. זה אומר שהבנק עשוי להיות עם נקודת איזון סבירה, וכלכלית הוא יצליח, אך מבחינת הצלחה ציבורית - זה לא נראה באופק.
- בנק אש יוצא לדרך: הבנק הדיגיטלי החדש ייחשף מחר רשמית; איפה הוא צפוי להוות תחרות לבנקים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ומה כן הבנק יציע? שירותי עו"ש בסיסיים, פיקדונות ואשראי בלבד. הציבור הישראלי אמנם מתלונן לא פעם על עמלות גבוהות ומתסכלות של הבנקים. הציבור גם ממש לא אוהב את הבנקים, אבל הוא בוטח בהם והם נותנים לו יריעה מלאה לצרכים שלו. מה שמחזיק את רוב הלקוחות בבנקים הגדולים הוא תחושת הביטחון העמוקה, המעטפת המלאה והמקיפה של שירותים – החל מהלוואות, משכנתאות, דרך מסחר בניירות ערך מתקדם ועד פתרונות השקעה מגוונים; אשראי גמיש ומט"ח זמין והנוחות שבקבלת הכל תחת קורת גג אחת, ללא צורך בקפיצות בין פלטפורמות. אחרת, כבר מזמן היתה נהירה לבנק ירושלים שנותן את הריבית הטובה ביותר על פיקדונות. זה לא קורה כי אנשים לא רוצים להעביר לחשבון פיקדון סכום מסוים ולנהל מעין שני חשבונות. הם רוצים את הכל במקום אחד.

מנכ״ל משרד התחבורה על איך משיגים תקציבים מהאוצר, רכבים אוטונומיים ואובר
משה בן זקן מדבר על השיח מול האוצר, על התחב״צ, על רכבת מהירה לחיפה ועל זה שחייבים להשקיע בתשתיות אפילו אם הרובוטקסי בדרך לפה כי ״גם טסלות יכולות להיתקע בפקקים״; הוא משוכנע שישראל בדרך למהפכה תחבורתית אבל מזהיר שלא יקרה
כלום בלי תקציבים, ביצוע והרבה מרפקים
משרד התחבורה טוען שהוא סוף סוף "שם גז". בועידת התשתיות של ביזפורטל, מנכ"ל המשרד משה בן זקן נשמע אופטימי, אבל לא מתכחש למציאות הקשה שפוגשת את כולנו כל בוקר על הכביש. לדבריו, תקציבי עתק כבר ממומשים בשטח, פרויקטים של רכבות מהירות מתקדמים, וגם על מהפכת התחבורה האוטונומית הוא אומר "אנחנו שם".
בראיון על הבמה, בן זקן מדבר בגובה העיניים, הוא לא חושש להשתמש בביטויים כמו "צריך להיות ערס מול האוצר" כדי להזרים תקציבים, מצהיר על התנגדות לאגרת גודש "לפני שתהיה אלטרנטיבה אמיתית", ומסמן מטרות: הקלה בעומסים, מאבק בתאונות, קישוריות לפריפריה וקידום תחבורה ציבורית גם בתקצוב וגם בשירות.
אבל לא רק רכבות כבדות על הפרק גם רכבים ללא נהג. בן זקן מגלה שמשרד התחבורה כבר בשיח מתקדם עם טסלה, כדי לאפשר לישראלים להפעיל את הרכב האוטונומי שלהם כשאטל פרטי. "מי שיש לו טסלה יוכל להגדיר בתוכנה שהרכב יצא לעבוד כשאתה לא נוהג בו", הוא אומר. ומה עם Uber? גם בדרך פה. בן-זקן אומר שהם חידשו את הקשרים מול החברה והם מנסים למצוא את הנוסחה שתאפשר את ההפעלה בישראל בלי לפגוע בנהגי המוניות.
לצפיה בועידה -
- משרד התחבורה מגביר היערכות לרעידת אדמה הרסנית
- מהומה בועדת הכלכלה: "מחירי התחבורה הציבורית יעלו ב-18% בשנת 2024"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ועידת התשתיות של ביזפורטל שיחה עם משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה
איך הגעת לכאן היום? המשתתפים בפאנלים האחרים נסעו אפילו יותר משלוש שעות כדי להגיע בזמן לועידה
האמת שהגעתי מפגישה כאן בסמוך, הייתי כבר במרכז.
לא נתקעת בפקקים?