תאונת רכבות: התנגשות על מסילה בסמוך לנתניה; מד"א הכריז על אירוע רב נפגעים
הבוקר (ה') אירעה תאונת רכבות סמוך לנתניה. שתי רכבות התנגשו על המסילה לכיוון תל אביב, בסמוך לתחנת הרכבת בנתניה. הרכבות נסעו במהירות איטית בשל הקירבה לתחנה.
במד"א הכריזו על אירוע רב נפגעים וכוחות ההצלה דיווחו על 41 פצועים, ייתכן שאחד הקרונות ירד מהפסים. מדיווח מהמקום שנמסר בגלי צה"ל, נמצא כי בשטח הרבה מאוד אנשים מבוהלים, אך אין פגיעות קשות ופגיעות בנפש.
יצויין כי בחודש שעבר פרצה שריפה בקו הרכבת בין נהריה לתל אביב שנבעה מתקלה בבלמים, לא היו נפגעים. כמו כן בחודש דצמבר האחרון פרצה שריפה בקרון רכבת ליד יקום שנבעה מדליפת סולר וגרמה לפציעתם של 121 בני אדם, הסיבה לתאונה - שימוש בברגים לא מתאימים.
חקי הראל, מנכ"ל רכבת ישראל, אמר בגלי צה"ל כי מדובר בטעות אנוש שנחקרת כעת וכי תקום ועדת חקירה.
- 9.אחד שנפגע 07/04/2011 18:19הגב לתגובה זוהייתי בראיון עבודה לתפקיד ניהולי. ראיינו אותי 3 גברים ואישה ביחד. עם כניסתי לחדר שמתי לב שכולם אשכנזים מתוכם שניים רוסים . היה ברור לי שאין לי כל סיכוי לקבל את התפקיד אך כבוגר טכניון ורזומה עשיר החלטתי לתת כל מה שיש לי. משהבחינו שאני מזרחי החלו לצלוב אותי בשאלות על מנת להכשילני. למעט צבע התחתונים שאלו אותי כל שאלה אפשרית. מה שהיה מדהים שהרוסי שראיין אותי לא הצליח לשאול שאלה אחת בלי ארבע טעויות בתוך השאלה. אפילו לא הודיעו לי שלא קיבלתי את התפקיד. אני מוכן להמר שאת התפקיד קיבל רוסי או אשכנזי אחר
- 8.נוסעים בכיינים 07/04/2011 17:14הגב לתגובה זולמה אתם מתבכייניםתמונה ועדת חקירה לאחר שיהרגו 50 איש או יותרבינתיים אפשר לנסוע עם אגד או עם הליקופטריםאו לשתוקלאחר ועדת חקירה החיים ורודים יותרבינתיים לא מתו 50אז בבקשה לא לבכותעם של פריירים יכול למות בשקט
- 7.יאלי 07/04/2011 15:09הגב לתגובה זובהודו יש איש עם משרוקית ואיש עם דגל ואין תאונות כמו בארץ.הקידמה גדולה על הדפרים מרכבת ישראל.
- 6.י 07/04/2011 11:45הגב לתגובה זוהסיכוי היחיד שלנו ולא רק ברכבת להגיע לסטנדרטים ארופים (אפשר גם ליצא את הפקידים אבל קשה לי להאמין שמשהו יקח)
- 5.חביטוש 07/04/2011 11:07הגב לתגובה זואם זה היק קורה ביפן -האחראים היו מתפטרים או מתאבדים. ותחשבו על זה.
- 4.לשלמה - 2 07/04/2011 10:15הגב לתגובה זו...אתה מתפלא?! .... תרבות ' החפיף והסמוך על...' במלוא תפארתה!
- 3.מתרגז 07/04/2011 10:08הגב לתגובה זושני פסי רכבת בלבד ולא מסוגלים לנהל אותם ברמה אירופאית. כל חודש קורה אסון עם נפגעים. רכבת דמיקולו, הנהלה דמיקולו, וממשלה דמיקולו שמאפשרת את הסקנדל הנמשך הזה על חשבון דמיהם תרתי משמע של האזרחים.
- 2.שלמה 07/04/2011 09:59הגב לתגובה זומה קורה ברכבת ישראל . איפוא תיאום הזמנים. איפוא האחראים. איפוא ההתרעה על 2 רכבות שנוסעות אחת מול השניה. מי אחראי לניהול הכושל שנמשך כבר שנים. האם זה בגלל שממנים מקורבים למנהלים והם לא מתאימים ? איפוא הבטיחות ? אנו משלמים סכומים גבוהים לנסיעה ברכבת שהיא מסיעה המונים ומשלמים מחירים גבוהים מידי על הנסיעות, וגם אוכלים אותה בפשלות של רכבת ישראל. ממש בושה וחרפה .
- איציק 07/04/2011 10:18הגב לתגובה זוהמישפחה את קרוביהם, ואף אחד לא דואג שיפוטר, והולכים לעבודה, ולא בשביל לעבוד,,,
- 1.רות 07/04/2011 09:59הגב לתגובה זונראה שמישהו חןסך ע"ח בטיחות הנסיעה ברכבות

בשורה למורים - כל מורה יקבל בממוצע 14 אלף שקל; על הפשרה בין המדינה לקרנות ההשתלמות של המורים
עודפים שהצטברו בקרן ההשתלמות של המורים ינותבו להשקעה בתשתיות חינוך ובתי ספר ותשלומים למורים העמיתים בקרן (וגם ליורשיהם)
למי שייך הכסף? בקרנות ההשתלמות של המורים הצטברו סכומי עתק שהיו מעבר להפרשות השוטפות למורים. המורים אמרו "זה שלנו". המדינה אמרה - "זה שלנו". נקבעה פשרה. המורים יקבלו בממוצע כ-14 אלף שקל.
ההסכם הזה נחתם לאחר הליך משפטי ממושך, והוא נוגע לחלוקת העודף הכספי שנצבר בקרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים. המתווה גובש בשיתוף עם החשב הכללי, הלשכה המשפטית והממונה על השכר במשרד האוצר, פרקליטות המדינה- היחידה לאכיפה אזרחית ופרקליטות מחוז תל-אביב, רשות שוק ההון, הסתדרות המורים והקרנות, והובא לאישור בית הדין האזורי לעבודה בת"א-יפו.
בשנת 2022 הוגשה על ידי פרקליטות המדינה תביעה נגד קרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים במסגרתה נדרשו הקרנות להשיב סך של כ-2 מיליארד שקל לקופה הציבורית. בזמנו האשים משרד האוצר כי קרנות ההשתלמות של המורים "התעשרו שלא כדין על חשבון הציבור." התביעה הזו הגיעה לאחר שהקרנות צברו 3 מיליארד שקלים משנת 1955 שנחשבים עודפים כאשר ההסתדרות תכננה לחלקו ל-165 אלף מורים בסכום של 12 אלף שקלים. כעת הגיעו הצדדים להסדר פשרה שבמסגרתו יועברו למדינה 1.05 מיליארד שקל בגין רכישת זכויות העבר, אשר ישמשו בין היתר לשיקום מערכת החינוך באזורים שנפגעו במלחמת "חרבות ברזל", וכן לקיום הכשרות ופעולות אחרות לצורך שיפור מעמדם של עובדי ההוראה. סכום של כ-2.25 מיליארד שקל יחולק ל-165 אלף עמיתי הקרנות הזכאים וליורשיהם. כמו כן, יחלו הקרנות לרכוש זכויות פנסיה תקציבית לעובדי הוראה היוצאים לשבתון החל משנת הלימודים תשפ״ג (2022-2023) ואילך.
קריאה מעניינת: השכר האמיתי של המורים בישראל: לא נמוך כמו שנדמה לכם
- המדריך המלא למציאת מורה פרטי (שבאמת יעזור לילד שלכם)
- פער של 30% בשכר, 60% עזבו את העבודה: דוח השכר במערכת החינוך
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חלוקת הכספים תיעשה באופן ממוכן לחשבונות העמיתים או באמצעי תשלום דיגיטליים, בהתאם לנהלים שאושרו על ידי רשות שוק ההון. במקביל, הוחלט לשמור על כרית ביטחון אקטוארית של 4% לפחות, לטובת יציבות הקרנות ורווחת העמיתים בעתיד.

"נראה כי ההסתדרות נוהלה כמו עסק ששייך לאדם פרטי"
"אשר ברצותו ממנה אנשים לתפקידי מפתח, וברצותו מעבירם מתפקידם, וזאת כאשר לעיתים הם נעדרים כישורים מינימליים, והם עצמם לא מבינים מדוע הוצבו בתפקיד" - השופטת דורית סבן-נוי האריכה את מעצרם של יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד וסוכן הביטוח עזרא גבאי
מעצרם של יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד וסוכן הביטוח עזרא גבאי הוארך בשלושה ימים, עד יום חמישי. ההחלטה התקבלה לאחר דיון בבית משפט השלום בראשון לציון, שבמסגרתו הציגה המשטרה הקלטות המצביעות, לפי החשד, על העברת כספים במזומן בין השניים.
נציגי המשטרה טענו בדיון כי מדובר בחקירה רחבת היקף, שנמשכת מזה כשנתיים. החקירה כוללת חשדות לעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים במספר מוסדות ציבוריים, גופים עירוניים וממשלתיים. לפי המשטרה, יש חשד לקיומו של מנגנון שיטתי לקידום מינויים בתמורה להעברת כספים או טובות הנאה.
במרכז החקירה עומדת הטענה כי גבאי, הבעלים של סוכנות ביטוח, ניצל קשרים עם ראשי ועדים בהסתדרות למינוי דירקטורים בחברות ממשלתיות, ובתמורה אותם ועדים העבירו עובדים לביטוח דרך סוכנותו. בר-דוד חשוד כי קיבל כספים מגבאי והשתמש בקשריו כדי לסייע לו לקדם מינויים ועסקאות. גבאי מצידו טען כי מדובר בהלוואה, ולא בתשלום בלתי חוקי.
עורכי הדין של שני החשודים הכחישו את החשדות. עו"ד מיכה פטמן, המייצג את בר-דוד, אמר כי מדובר בהלוואה של 30 אלף שקל שהועברה בשלוש פעימות. לטענתו, לא מדובר בעבירה פלילית. פטמן הדגיש כי אין ראיות למעטפות כסף או למעשים פליליים אחרים, וכי לא התקיימו נסיעות משותפות לחו"ל בין בר-דוד לגבאי. נציגת המשטרה טענה כי חקירת ההתכתבויות בין השניים עדיין לא הושלמה, וכי ישנם פערים בין גרסאותיהם.
בנוגע להעסקת בני משפחה של בר-דוד, המשטרה אישרה כי בנו עובד אצל גבאי, וכן כי בתו וכלתו נחקרו. לפי החשד, גבאי העלה את שכר בנו של בר-דוד לאחר שהתבקש לעשות כן, אך עו"ד פטמן טען כי מדובר בתוספת זניחה של 400 שקל. עוד נטען כי אחת מאחייניותיו של בר-דוד קיבלה הצעת עבודה מיבואן בשם דניאל זינגייך, לאחר שהתלוננה בפניו שהיא מחפשת עבודה.
