דורון אנגל - סמנכ"ל שיווק מכירות ופרסום במפעל הפיס הוא איש השיווק של מרץ

אנגל נבחר על ידי ועדת השיווק של איגוד השיווק הישראלי לאיש השיווק של החודש בזכות המהלך השיווקי שנעשה בקמפיין "אראלה תתקשרי אלי"
אלה ברייר | (8)

מנוי פיס התפתח ממוצר ההגרלות הראשון בישראל ופעיל כשישים שנה. במשך השנים התווספו מוצרים והגרלות שהגבירו את התחרות בענף, ומוצר הפיס נותר פסיבי עם מעורבות צרכנים נמוכה ללא אמירה ברורה ומבדלת.

דורון אנגל, סמנכ"ל שיווק, מכירות ופרסום, הוליך מהלך שמטרתו 1. להחזיר את מנוי פיס ל-top of mind של הצרכנים ולהבליטו בשוק תחרותי, 2. ליצור אצל מנויים ותיקים סיבה מדוע המשיך ולהחזיק במנוי.

פאסיביות המנוי יצרו ייחוד להגרלה בעולם ההגרלות זוהי ההגרלה היחידה בה הפיס מתקשר לזוכה הודיע לו על זכייתו. כך נולד מהלך "אראלה תתקשרי אלי" שלקח את רגע המיוחל של כל משתתף בהגרלה והפך אותו לממשי ובר השגה.

הוחלט במפעל הפיס להשתמש בהודעות זכייה אמיתיות שנעשות בצורה שוטפת ע"י אראלה, עובדת בפיס מזה 29 שנים. קמפיין "אראלה תתקשרי אלי" הוא קמפיין אשר נולד מרעיון אחד גדול כולם רוצים להאמין שיום אחד המזל הטוב יפקוד אותם. שיחות הזכייה האותנטיות יצרו RTB (סיבה להאמין) מושלם.

המהלך יצר באזז תקשורתי אדיר, ומהפך גם במטה מפעל הפיס וגם בנקודות המכירה.התוצאות העסקיות: עלייה חדה בכמות המצטרפים החדשים - 98% גידול במספר המצטרפים החדשים בחודש ביחס לממוצע החודשים שקדמו למהלך.

ירידה בכמות הביטולים מתחילת הקמפיין ירידה של 29% בכמות הביטולים בהשוואה לחודשים שקדמו לקמפיין. המהלך הפך מגמת נטישה למגמת ביקוש, זכה לפופולאריות בקנה מידה ארצי, והתוצאות העסקיות והתדמיתיות חד משמעיות.

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    גרין 05/04/2011 10:27
    הגב לתגובה זו
    אחד הטובים שהיו אי-פעם, פשוט ומוצלח מאוד הקמפיין רדיו ממש מרגש אותי
  • 6.
    אלי מכיתה ו ראשונה 05/04/2011 09:40
    הגב לתגובה זו
    אכן מדובר "בתותח על" בזכות היכולת השיווקית שלו יש לנו כיתות לימודים בכל רחבי הארץ בקיצור יהיה לנו דור מחונך שיראה על הקיר "נבנה בחסות מפעל הפיס" הילדים האלה גם ילמדו שלא טוב ולא חינוכי להמר....
  • 5.
    שאול 04/04/2011 15:35
    הגב לתגובה זו
    בדרך להיות מנכ"ל או יו"ר ממש בקרוב. אין ספק שהחברות הגדולות במשק כבר שמו עליו עין. בהצלחה
  • 4.
    ניבי 04/04/2011 15:03
    הגב לתגובה זו
    תותח!
  • 3.
    באמת אחד הקמפיינים הכי טובים שהיו (ל"ת)
    שי 04/04/2011 14:14
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    מפרגן (ל"ת)
    א.ל 04/04/2011 12:57
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    חגית 04/04/2011 11:46
    הגב לתגובה זו
    אני דווקא הייתי רוצה שיואב צוקר ייתן לי מספר...
  • תותח! (ל"ת)
    ניבי 04/04/2011 15:02
    הגב לתגובה זו
כטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיותכטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיות

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי

במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור

רן קידר |

מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות הממושך בעזה.

מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94%  , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור,  בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.

זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.

אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים. 

למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת

עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה. 

מייקל אולירי, מנכ"ל רייאנאייר. קרדיט: רשתות חברתיותמייקל אולירי, מנכ"ל רייאנאייר. קרדיט: רשתות חברתיות

מנכ"ל ראיינאייר שוקל הפסקת פעילות כוללת בישראל

מייקל אולירי, מנכ"ל החברה אמר כי נגמרה לו הסבלנות להנחיות הבטחון המשתנות בישראל וטוען שהחברה לא תחדש את טיסותיה לפני סוף אוקטובר, וספק אם גם אחריו

רן קידר |
נושאים בכתבה ריאנאייר

למרות שלאחרונה נראה היה כי פעילות הטיסות חוזרת לשיגרה כלשהי, מנכ"ל ראיינאייר, מייקל אולירי, מעיב על האופטימיות וטוען כי כי החברה "לא בטוחה אם תחדש את פעילותה בישראל. לדבריו, אין ודאות שתשוב לפעול בישראל, גם לאחר שתסתיים הלחימה בעזה. מייקל אולירי, התראיין לרשת RTE באירלנד והוסיף האשמה ישירה כלפי הרשויות המקומיות: "משחקים איתנו". 

ריינאייר הודיעה כבר מוקדם יותר הקיץ כי לא תחדש את טיסותיה לישראל לפני ה-25 באוקטובר. אולם דבריו של אולירי מציבים סימן שאלה מהותי לא רק לגבי הטווח הקצר, אלא גם לגבי חורף 2025-2026. הביקורת שהשמיע אינה חדשה. ריינאייר העלתה בעבר טענות נגד אגרות, תיאומים תפעוליים, ותנאים שהציבו הרשויות בישראל, אך אמירות כאלה, כאשר הן נאמרות בפורומים פומביים, מעידות לרוב על ניתוק במגעים בין הצדדים. 

עבור הנוסעים הישראלים הדבר עלול לפגוע בהיצע הטיסות ולהפחית את הסיכוי להורדת מחירים. מצד שני, אלו הן חדשות טובות עבור אלעל, שבכל פעם שיש אירוע בטחוני כלשהו, המנייה שלה מזנקת. מבחינת חברות הלואו קוסט הנוספות, ככל הנראה וויזאייר היא זו שתמלא את החלל. 

במהלך 2022, הפעילה ריינאייר למעלה מ-30 טיסות שבועיות מישראל, במחירים נמוכים. ב-2023 אף הצהירה על כוונה להרחיב את פעילותה בישראל, אולם התחזיות האלה התרסקו עם ההסלמה הביטחונית וקריסת תנועת התיירים הנכנסת. 

אבל אולירי לא התייחס רק לישראל, אלא גם להשפעות העמוקות של הלחימה בין רוסיה לאוקראינה על תעופה אזרחית באירופה. לדבריו, התקיפה האווירית הרוסית על פולין, שכללה חדירה של רחפנים לשטח המדינה, יצרה שיבושים נרחבים ביום רביעי האחרון, ובאותו יום רק 60% מטיסות ריינאייר יצאו בזמן (לעומת 90% ביום רגיל). נמלי תעופה בוורשה, מודלין, ז'שוב ולובלין נסגרו זמנית, ואולירי הזהיר כי "מדובר באירוע שצפוי להימשך לאורך שנים". לדבריו, "אם האיחוד האירופי והבית הלבן לא ינקטו קו תקיף, עם סנקציות עונשיות נגד רוסיה, ההפרעות האלה לא ייפסקו".