הישראלים כבר בדרך לריביירה הצרפתית: פסטיבל הטלוויזיה מיפ קאן ייפתח בשבת
פסטיבל הטלוויזיה מיפ ייפתח ביום שבת הקרוב, ותעשיית הטלוויזיה הישראלית תעשה דרכה בימים הקרובים לעיר החוף קאן שבדרום צרפת. אחרי שלל מכירות הפורמטים הישראלים - הבולט בשנה האחרונה הוא 'רמזור' שנמכר על ידי 'קשת' ועלה בחודש האחרון לאוויר ברשת האמריקאית פוקס - בתעשייה הישראלית מקווים להתעניינות רבה וסגירת עסקאות, כמו גם רכישת פורמטים. מטעם קשת ייצאו מנהלת 'קשת פורמט' קרן שחר, מנהל תחום בידור וריאליטי עמי גלאם, וטל הררי ממחלקת התכניות. קשת תחבור למכון הייצוא הישראלי ותשווק את התכנים והפורמטים שלה מהמתחם שיקים המכון. בין התכניות שהזכיינית תציע, אפשר למנות את 'בקרוב: אהבה' שכבר זכתה להתעניינות, 'רמזור' שכבר משודרת בארה"ב, 'מעצר בית' ו'פלפלים צהובים' תחת השם The A word. מעבר לכך מתוכננות השקות נוספות של מיכל דליות, 'תמיד נהיה אמא ואבא' בהפקת 'גיל הפקות'. 'ארמוזה פורמטס' יעניינו את הקהל בפורמט 'מחוברות' שכבר זוכה להצלחה בכמה מדינות באירופה, 'TLV עושים את תל אביב' של אבוט רייפ המאירי, וב'שדרג את הסלב', 3 הפקות של HOT. חברת הכבלים תוציא לפסטיבל את סמנכ"ל התוכן והרגולציה יורם מוקדי, מנהל הערוצים רון הרמלין, מנהלת רכש תוכן סימון הסלברג, ומנהלת פיתוח תוכניות וקידום תוכן טלי גורן. לדורי מדיה דרסט תהיה נציגות גדולה של כ-10 אנשים, בהם המנכ"ל והבעלים נדב פלטי. בכניסה למתחם ה'פלה דה פסטיבל', תציב החברה פוסטר גדול של 'החולמים' שמשודרת בהצלחה בערוץ הילדים. החברה תנסה להפיץ את 'פעם ראשונה', ותמשיך לשווק את 'מגודלים', שכבר משודרת בכמה מדינות באירופה, ובחודש יולי תעלה לאוויר בפורטוגל. לאחרונה נחתמה עסקה עם גוף שידור נוסף והסדרה של סלקום 'אהבה ראשונה' תעלה לשידור בקרוב ברוסיה. "נעניין את הקהל גם עם הדוקו-ריאליטי 'ישראלים בניו יורק', עונות שנייה ושלישית של 'חצויה', 'פעם בחיים' של yes ו-MYTV ששודרה גם ברשת, וכמובן בטיפול", אומר פלטי לאייס. עוד בתפריט: 'נשות הטייסים', 'בובות' ו'מיכאלה'. ומה יעניין את הקהל בשנה הקרובה? "נמשיך לחפש פורמטים של ריאליטי ודוקו-ריאליטי", אומר פלטי, "דרמות ימשיכו להוביל את השווקים השנה ובשנת 2012, זה מעניין ומדובר גם בתחום שדורי מדיה דרסט הכי מתעסקת בו". אחרי המכירה ל-NBC: ימשיך שיווק 'לעוף על המיליון' את 'רשת' ייצגו בפסטיבל המשנה למנכ"ל אילן טוביהו, מנהל תוכניות פריים ארז בן הרוש, מנהל דוקו-ריאליטי אורן גזית, ומנהל הפעילות הבינ"ל שרון שפאן. על הפרק: ניסיון לשווק את 'צחוק מהעבודה' ואת 'משפחה חורגת', שבספרד כבר הוזמנה עונה נוספת של התכנית. בערוץ 10 ינסו לעניין את גופי השיווק והשידור בשעשועון 'לעוף על המיליון', אחרי המכירה המוצלחת לשידור ב-NBC, וגם את 'בטבעת זו'. על רקע התעניינות של גופי שידור ותוכן בינ"ל נוספים, יוצג הפורמט יוצג למכירה בביתן הגדול והמכובד של 'ארמוזה פורמטס'. את הערוץ ייצגו בפסטיבל מנהלת הפיתוח אילנית סימנטוב, ורפרנט מחלקת תוכן אורן ליברמן וסרמן. ומה מעניין את הערוץ? "אנחנו מתעניינים בכל סוגי הפורמטים- בעיקר פורמטים שמתאימים לפריים טיים", אומרים בערוץ 10. גם לערוץ 1 תהיה נציגות בפסטיבל - מנהל מחלקת הרכש בני רוז'נסקי ש"יחפש אחר פורמטים, סדרות וסרטים המתאימים לשידור בערוץ ציבורי". במיפ ינסה הערוץ לשווק את המיני סידרה 'ג'יני' באמצעות פליפה קוברסקי ואת הפורמט המקורי 'סיפור מנצח' באמצעות 'ארמוזה פורמטס'. בנוסף, יופצו בפסטיבל סרטי תעודה שערוץ 1 שותף בהפקתם והדבר יעשה באמצעות המפיקים.