הישראלים כבר בדרך לריביירה הצרפתית: פסטיבל הטלוויזיה מיפ קאן ייפתח בשבת
פסטיבל הטלוויזיה מיפ ייפתח ביום שבת הקרוב, ותעשיית הטלוויזיה הישראלית תעשה דרכה בימים הקרובים לעיר החוף קאן שבדרום צרפת. אחרי שלל מכירות הפורמטים הישראלים - הבולט בשנה האחרונה הוא 'רמזור' שנמכר על ידי 'קשת' ועלה בחודש האחרון לאוויר ברשת האמריקאית פוקס - בתעשייה הישראלית מקווים להתעניינות רבה וסגירת עסקאות, כמו גם רכישת פורמטים.
מטעם קשת ייצאו מנהלת 'קשת פורמט' קרן שחר, מנהל תחום בידור וריאליטי עמי גלאם, וטל הררי ממחלקת התכניות. קשת תחבור למכון הייצוא הישראלי ותשווק את התכנים והפורמטים שלה מהמתחם שיקים המכון. בין התכניות שהזכיינית תציע, אפשר למנות את 'בקרוב: אהבה' שכבר זכתה להתעניינות, 'רמזור' שכבר משודרת בארה"ב, 'מעצר בית' ו'פלפלים צהובים' תחת השם The A word. מעבר לכך מתוכננות השקות נוספות של מיכל דליות, 'תמיד נהיה אמא ואבא' בהפקת 'גיל הפקות'.
'ארמוזה פורמטס' יעניינו את הקהל בפורמט 'מחוברות' שכבר זוכה להצלחה בכמה מדינות באירופה, 'TLV עושים את תל אביב' של אבוט רייפ המאירי, וב'שדרג את הסלב', 3 הפקות של HOT. חברת הכבלים תוציא לפסטיבל את סמנכ"ל התוכן והרגולציה יורם מוקדי, מנהל הערוצים רון הרמלין, מנהלת רכש תוכן סימון הסלברג, ומנהלת פיתוח תוכניות וקידום תוכן טלי גורן.
לדורי מדיה דרסט תהיה נציגות גדולה של כ-10 אנשים, בהם המנכ"ל והבעלים נדב פלטי. בכניסה למתחם ה'פלה דה פסטיבל', תציב החברה פוסטר גדול של 'החולמים' שמשודרת בהצלחה בערוץ הילדים. החברה תנסה להפיץ את 'פעם ראשונה', ותמשיך לשווק את 'מגודלים', שכבר משודרת בכמה מדינות באירופה, ובחודש יולי תעלה לאוויר בפורטוגל. לאחרונה נחתמה עסקה עם גוף שידור נוסף והסדרה של סלקום 'אהבה ראשונה' תעלה לשידור בקרוב ברוסיה.
"נעניין את הקהל גם עם הדוקו-ריאליטי 'ישראלים בניו יורק', עונות שנייה ושלישית של 'חצויה', 'פעם בחיים' של yes ו-MYTV ששודרה גם ברשת, וכמובן בטיפול", אומר פלטי לאייס. עוד בתפריט: 'נשות הטייסים', 'בובות' ו'מיכאלה'.
ומה יעניין את הקהל בשנה הקרובה? "נמשיך לחפש פורמטים של ריאליטי ודוקו-ריאליטי", אומר פלטי, "דרמות ימשיכו להוביל את השווקים השנה ובשנת 2012, זה מעניין ומדובר גם בתחום שדורי מדיה דרסט הכי מתעסקת בו".
אחרי המכירה ל-NBC: ימשיך שיווק 'לעוף על המיליון'
את 'רשת' ייצגו בפסטיבל המשנה למנכ"ל אילן טוביהו, מנהל תוכניות פריים ארז בן הרוש, מנהל דוקו-ריאליטי אורן גזית, ומנהל הפעילות הבינ"ל שרון שפאן. על הפרק: ניסיון לשווק את 'צחוק מהעבודה' ואת 'משפחה חורגת', שבספרד כבר הוזמנה עונה נוספת של התכנית.
בערוץ 10 ינסו לעניין את גופי השיווק והשידור בשעשועון 'לעוף על המיליון', אחרי המכירה המוצלחת לשידור ב-NBC, וגם את 'בטבעת זו'. על רקע התעניינות של גופי שידור ותוכן בינ"ל נוספים, יוצג הפורמט יוצג למכירה בביתן הגדול והמכובד של 'ארמוזה פורמטס'. את הערוץ ייצגו בפסטיבל מנהלת הפיתוח אילנית סימנטוב, ורפרנט מחלקת תוכן אורן ליברמן וסרמן. ומה מעניין את הערוץ? "אנחנו מתעניינים בכל סוגי הפורמטים- בעיקר פורמטים שמתאימים לפריים טיים", אומרים בערוץ 10.

בנק אש עומד להיכשל - הנה הסיבות
רעש גדול בהשקה היום, אבל לבנק אש של ניר צוק אין בשורה אמיתית; הלוואי והוא היה מייצר תחרות אמיתית. זה יכול להשתנות בעתיד, בינתיים הוא צל חיוור של ההבטחות
בנק אש היה אמור להביא בשורה לצרכנים. זה לא קרה. אולי זה יקרה בהמשך. אבל הוא בזבז תחמושת על השקה של מוצר נחות ביחס למוצר של הבנקים הגדולים. הסיכוי שיעברו אליו מסה גדולה של אנשים הוא נמוך מאוד. זה עומד מהבחינה הזו להיות כישלון, אבל הוא בהחלט יכול לייצר ערך לקהלים מסוימים שיפתחו חשבון משני לצד חשבון ראשי בבנק המסורתי שלהם.
הבנק החדש מציע מודל של חלוקת רווחים ושקיפות עם הלקוחות. אך אין בו משכנתאות, אין בו פעילות של ניירות ערך והוא חסר בשירותים בנקאיים נוספים כמו המרת מט"ח, אפשרות להיות במינוס ועוד. התוצאה: מוצר חלקי שקשה לראותו הופך לחשבון הראשי של הישראלים
הבנק שהוקם על ידי ניר צוק ויובל אלוני, יצא לדרך כמעט שלוש שנים לאחר שקיבל רישיון מבנק ישראל. באירוע ההשקה, הציגו המייסדים מודל של "חלוקה שווה": 50% מהכנסות הריבית על כספי העו"ש יחזרו ישירות ללקוחות, לצד התחייבות מוחלטת שלא לגבות עמלות עו"ש או דמי מנוי.
המרווח הבנקאי עצום, מסבירים מנהלי הבנק וטוענים שהם רוצים לחלוק אותו עם הלקוחות בצורה הוגנת ושקופה. הבנק יהיה כמעט אוטונומי לחלוטין וכמות העובדים בו מעטה - כ-70 לכל היותר. זה אומר שהבנק עשוי להיות עם נקודת איזון סבירה, וכלכלית הוא יצליח, אך מבחינת הצלחה ציבורית - זה לא נראה באופק.
- בנק אש יוצא לדרך: הבנק הדיגיטלי החדש ייחשף מחר רשמית; איפה הוא צפוי להוות תחרות לבנקים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ומה כן הבנק יציע? שירותי עו"ש בסיסיים, פיקדונות ואשראי בלבד. הציבור הישראלי אמנם מתלונן לא פעם על עמלות גבוהות ומתסכלות של הבנקים. הציבור גם ממש לא אוהב את הבנקים, אבל הוא בוטח בהם והם נותנים לו יריעה מלאה לצרכים שלו. מה שמחזיק את רוב הלקוחות בבנקים הגדולים הוא תחושת הביטחון העמוקה, המעטפת המלאה והמקיפה של שירותים – החל מהלוואות, משכנתאות, דרך מסחר בניירות ערך מתקדם ועד פתרונות השקעה מגוונים; אשראי גמיש ומט"ח זמין והנוחות שבקבלת הכל תחת קורת גג אחת, ללא צורך בקפיצות בין פלטפורמות. אחרת, כבר מזמן היתה נהירה לבנק ירושלים שנותן את הריבית הטובה ביותר על פיקדונות. זה לא קורה כי אנשים לא רוצים להעביר לחשבון פיקדון סכום מסוים ולנהל מעין שני חשבונות. הם רוצים את הכל במקום אחד.

מנכ"ל משרד התקשורת: "95% ממשקי הבית בישראל כבר נגישים לסיבים אופטיים"
בשיחה עם ביזפורטל, אלעד מקדסי מציין כי ההשקעה האדירה בתשתיות, כ-10 מיליארד שקל בחמש השנים האחרונות - היא שאפשרה את ההישג, ומבהיר: "הביקוש למידע יגדל פי ארבע עד 2030, ואנחנו נערכים לסגור את רשתות הנחושת ולעבור לעידן הסיבים במלואו"
במסגרת ועידת התשתיות של ביזפורטל, שוחחנו עם מנכ"ל משרד התקשורת, אלעד מקדסי, על המעמד של עולם התקשורת כתשתית לאומית קריטית ועל האתגרים שמחכים לנו בשנים הקרובות. מקדסי הציג תמונת מצב די מרשימה: שאמר כי כבר כיום, 95% ממשקי הבית בישראל נגישים לסיבים אופטיים - נתון חריג גם בהשוואה עולמית, ואת זה הוא מסביר הודות להשקעות עתק של כ-10 מיליארד שקל בחמש השנים האחרונות.
לדבריו, המשמעות רחבה הרבה יותר מאינטרנט מהיר בבית: תקשורת מתקדמת היא הבסיס לכלכלה מודרנית, החל מעבודה מרחוק ועד לצמצום פערים בין מרכז לפריפריה. מקדסי הזהיר כי עד שנת 2030 יזנק הביקוש למידע פי ארבע, ולכן נדרש להיערכות מיידית - לרבות סגירה הדרגתית של רשתות הנחושת הישנות ומעבר מלא לעידן הסיבים.
בשיחה שקיימנו הוא התייחס גם לתפקיד הקריטי של תקשורת בשעת חירום, להסרת חסמים בתחום חוות השרתים, למעמדה של ישראל כצומת תעבורת נתונים בינלאומית, וגם לסוגיות בוערות כמו ההפרדה המבנית בבזק וצפיפות אנטנות הסלולר.
איך אתה רואה את התקשורת כתשתית לאומית, ועד כמה היא קריטית בעיני הממשלה?
"בלי תקשורת אין משק מתקדם. זה לא רק שירותי גלישה – אלא היכולת לעבוד מהבית, לצמצם פערים בין מרכז לפריפריה, ולהבטיח צמיחה במשק מודרני. גם בהיבט הביטחוני מדובר בתשתית קריטית: מערכות מתקדמות רבות, שנראות במבט ראשון ביטחוניות בלבד, מבוססות בפועל על רשתות תקשורת. בשנתיים האחרונות ההיבט החירומי היה במוקד העבודה שלנו, ואנחנו פועלים כל הזמן מול גורמי הביטחון כדי להבטיח יציבות ועמידות של המערכות".
באילו הישגים מרכזיים אתה גאה, ומה עוד דורש שיפור?
"אני מחלק את זה לשני עולמות – תקשורת נייחת וניידת. בעולם הנייח, ההישג הגדול הוא פריסת הסיבים: כבר היום 95% ממשקי הבית נגישים לסיבים, וזה נתון חריג גם בקנה מידה עולמי. מדובר בהשקעות עתק של כ־10 מיליארד שקל בחמש השנים האחרונות. המטרה הבאה היא לא רק להסתפק בפריסת סיב אחד לכל בית, אלא להבטיח תחרות וריבוי תשתיות. לכן הפחתנו משמעותית את מחירי הגישה לתעלות, ואנחנו מקדמים מתווה לסגירת רשתות הנחושת – צעד שדוחף את כל השוק לעבור במהירות לעידן הסיבים".
מה התחזית שלכם לביקוש למידע בשנים הקרובות?