נוחי דנקנר יהיה בעל השליטה ב'מעריב' - תוך כמה ימים יוזרמו 20 מיליון ש' לעיתון

דנקנר יחתום בצהריים עם הבעלים זקי רכיב על מזכר הבנות שתלוי בבדיקת נאותות שתתקיים בחודשים הקרובים. אייס חשף את דבר השיחות עם דנקנר
אלכסנדר כץ | (11)

איש העסקים נוחי דנקנר יחתום הבוקר (יום ה') מזכר הבנות עם זקי רכיב, במסגרתו יעבור 'מעריב' לשליטת של דסק"ש מקבוצת IDB של דנקנר, וזאת בכפוף לבדיקות שקבוצת מעריב תעבור ב-4 החודשים הקרובים. רכיב צפוי להישאר מושקע במעריב עם כמה אחוזים. על דבר המגעים בין מעריב לדנקנר פורסם לראשונה באייס.

במסגרת העסקה ההולכת ומתגבשת, כבר בימים הקרובים תזרים IDB סכום של 20 מיליון שקל כדי לאפשר המשך הדפסת העיתון, שללא סכום זה, הדפסתו הייתה מופסקת כבר בתחילת השבוע הבא. בחודשים הקרובים תקיים קבוצת IDB בדיקת נאותות, כאשר במקביל יהיה לקבוצה משקיף בישיבות הדירקטוריון.

אתמול הודיעה דסק"ש לבורסה כי מתגבשות הסכמות עם מעריב לגבי כניסתה של החברה לעיתון ורכישת השליטה בו תמורת כ-140 מיליון שקל. שלשום חשף אייס כי בימים האחרונים התקיימו מגעים בין רכיב לבין דנקנר.

במסגרת כניסתה המסתמנת של דיסקונט בבעלותו של דנקנר, תזרים דסק"ש למעריב כ-120 מיליון שקל תוך כוונה להזרים מיידית כמימון ביניים 20 מיליון שקל מתוכם, וכן תרכוש חלק גדול מאחזקתו של ד"ר זקי רכיב במעריב.

דנקנר (57), שנחשב לחביב התקשורת, עומד בראש קבוצת IDB אחזקות ונחשב לאחר מאנשי העסקים החזקים והמשפיעים בישראל. הונו של דנקנר מוערך בקרוב ל-4 מיליארד שקלים.

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    זיקית 24/03/2011 15:56
    הגב לתגובה זו
    יותר מכפי שאיש העלה בדעתו. השאלה מה יעשה דנקנר. ניר חפץ זו בשורה רעה רעה רעה. נוחי אתה לא מטומטם, תבדוק טוב טוב טוב מי האיש וכמה הוא היה מוצלח לפני שאתה מדרדר את מעריב לתהומות שגם הכסף של דסק"ש לא יעזור. אם אתה רוצה מערכת רגועה שמתנהלת בצורה שפויה תבחר אנשים ראויים. בהצלחה
  • 7.
    זוהר 24/03/2011 11:15
    הגב לתגובה זו
    עצה לנוחי: מנה את עידו דיסנצ'יק לעורך. הוא יחזיר לו את ימי זוהרו.
  • 6.
    (ל"ת)
    זוהר 24/03/2011 11:13
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    זוהר 24/03/2011 11:13
    הגב לתגובה זו
    עצה טובה לנוחי דנקנר: מנה את עידו דיסנצ'יק לעורך. הוא יחזיר את העתון לימי זוהרו
  • 4.
    ד..זוהר 24/03/2011 11:11
    הגב לתגובה זו
    עצה טובה לנוחי דנקנר מנה את עידו דיסנצ'יק כורך. הוא יחזיר לו את ימי הזוהר
  • 3.
    פקיעה ראשונה 24/03/2011 10:43
    הגב לתגובה זו
    האם צריך לעשות משהו או שהכסף מועבר אוטומטית? זו פשוט פעם ראשונה שאני נשאר עד הפקיעה, מדובר ב P1330.
  • שוני 24/03/2011 17:35
    הגב לתגובה זו
    אין צורך לעשות דבר
  • 2.
    בן כספית השולט האמתי במעריב לא חשוב מי משלם ! (ל"ת)
    כסף אבוד 24/03/2011 10:25
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    תוהה 24/03/2011 10:19
    הגב לתגובה זו
    אבי משולם בדרך הביתה?
  • העורך הבא הוא ניר חפץ (ל"ת)
    שי 24/03/2011 12:35
    הגב לתגובה זו
  • יואב צור 24/03/2011 14:04
    מענין כמה כסף תעלה לזכי רכיב הטיפשות הזו של כניסה למעריב
פיטורים
צילום: copilot

גל הפיטורין מתגבר והולך ומגיע עד עובדי המדינה

אנחנו עדים לפיטורין במגזר הטק כבר מספר חודשים, ובכל זאת ההודעה של פייבר על חזרה לפורמט של סטארט-אפ ועל פיטורין של 250 עובדים היא דרמטית, ואליה מצטרפת הודעה של זיפריקרוטר, שסוגרת את מרכז המחקר והפיתוח שלה בישראל; בנוסף, גם המגזר הציבורי מתחיל להתערער, כשהחשב הכללי, יהלי רוטנברג, אותת על פיטורין צפויים של כ-20,000 עובדי מדינה (שליש מעובדי המטה)

רן קידר |
נושאים בכתבה פיטורים AI

לאחרונה, כמעט ולא היה יום שבו לא היתה כותרת אחת לפחות על פיטורין בחברה גדולה. רשימת השמות אינסופית וכוללת את אינטל (שנמצאת גם ככה במהלכי ייעול דרמטיים), מיקרוסופט, אמזון, גוגל, סיילספורס, והנה אתמול פייבר, חברה ציבורית שנסחרת בוול סטריט, הודיעה על מהלך דרמטי שבו היא מפטרת שליש מכח האדם, כ-250 עובדים, וחוזרת לפורמט של סטארטפ. לרוב, השוק אוהב לשמוע על הודעות פיטורין, שממוסגרות בשיח על ייעול ועל שינוי יעדים. אבל כשהחשב הכללי, יהלי רוטנברג, מדבר על כשליש מעובדי המטה של המדינה ש-"יוחלפו" על ידי הבינה המלאכותית, התופעה חורגת מגבולות המגזר הפרטי ובבירור היא קיימת בשוק העבודה כולו, והמגמה ברורה: פחות עובדים, יותר AI. 

אל החדשות על פייבר ועל העתיד התעסוקתי שלה בישראל הצטרפה הבוקר חברה נוספת, כש-ZipRecruiter הודיעה על סגירת מרכז המחקר והפיתוח שלה בישראל, בדרך לפיטורי כל עובדי הסניף המקומי, כ-65 במספר, ימים ספורים לפני החגים. 

מנכ"ל פייבר, מיכה קאופמן, הגדיר את המהלך כ-"איתחול כואב" והדגיש כי הפיטורים נוגעים לכל המחלקות, וכי ההחלטה היא אחת הקשות שקיבל עד כה. הסיבה המרכזית הוגדרה כך: טכנולוגיות AI כבר מסוגלות לבצע חלק גדול מהשירותים שבעבר שווקו בפלטפורמת הפרילנסרים של פייבר, ופוגעות ישירות במודל העסקי שלה קאופמן לא לבד, כמובן, ולצד ההצהרה שלו, ניתן לראות גם הצהרות עם טון אחר, כפי ששמענו לאחרונה ממנכ"ל סיילספורס, מארק בניוף, שהתגאה בפני משקיעים בכך שהחליף 4,000 עובדים בסוכני AI, וכך התייעל וצמצם את מחלקת התמיכה שלו מ-9,000 ל-5,000 בלבד. 

כמובן, שהגורם המרכזי הוא יכולותיה של הבינה המלאכותית וכמובן שהמגמה אינה ייחודית לישראל. בארה"ב פוטרו מאז תחילת השנה מעל 800 אלף עובדים, כשענפי הטכנולוגיה, הקמעונאות והייצור הם הנפגעים העיקריים. ענקיות כמו מיקרוסופט, אמזון, מטא ו־סיילספורס קיצצו אלפי משרות תוך כדי השקעה מסיבית במערכות AI. גם מגזרי שירות הלקוחות והפיננסים נפגעים, כאשר בנקים וחברות ביטוח מחליפים עובדים במערכות אוטומטיות. מגמות דומות ניכרות גם באוסטרליה ובאירופה, שם ממשלות מטמיעות מערכות AI לטיפול בפניות אזרחים ובניהול מערכות חירום.

הבשורה הדרמטית מגיעה לא רק מהמגזר העסקי אלא גם מהמגזר הציבורי. בארה"ב, הקמת ה-DOGE (המחלקה ליעילות ממשלתית) הובילה לירידה דרמטית במספר עובדי המדינה, בעיקר בתחומי מטה ושירות. בחודש מרץ 2025 לבדו הוכרזו פיטורים בהיקף של כ־275 אלף עובדים פדרליים. במנהל השירותים הממשלתיים (GSA) הוחל בצ’טבוט בשם GSAi שמבצע משימות עבור כ־1,500 עובדים, צעד שהוביל לצמצומים חדים במשרות מנהלתיות. במשרד לענייני ותיקים נרשמה תוכנית רחבה לקיצוץ כ-83 אלף משרות, שבסופו של דבר הוקטנה ל-30 אלף לאחר שילוב פרישות טבעיות והתפטרויות. וכך, הסקטור הציבורי האמריקאי גם הוא חלק מהמגמה של פיטורין והתייעלות. 

משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסףמשה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסף
ועידת התשתיות

מנכ״ל משרד התחבורה על איך משיגים תקציבים מהאוצר, רכבים אוטונומיים ואובר

משה בן זקן מדבר על השיח מול האוצר, על התחב״צ, על רכבת מהירה לחיפה ועל זה שחייבים להשקיע בתשתיות אפילו אם הרובוטקסי בדרך לפה כי ״גם טסלות יכולות להיתקע בפקקים״; הוא משוכנע שישראל בדרך למהפכה תחבורתית אבל מזהיר שלא יקרה כלום בלי תקציבים, ביצוע והרבה מרפקים

מנדי הניג |

משרד התחבורה טוען שהוא סוף סוף "שם גז". בועידת התשתיות של ביזפורטל, מנכ"ל המשרד משה בן זקן נשמע אופטימי, אבל לא מתכחש למציאות הקשה שפוגשת את כולנו כל בוקר על הכביש. לדבריו, תקציבי עתק כבר ממומשים בשטח, פרויקטים של רכבות מהירות מתקדמים, וגם על מהפכת התחבורה האוטונומית הוא אומר "אנחנו שם".

בראיון על הבמה, בן זקן מדבר בגובה העיניים, הוא לא חושש להשתמש בביטויים כמו "צריך להיות ערס מול האוצר" כדי להזרים תקציבים, מצהיר על התנגדות לאגרת גודש "לפני שתהיה אלטרנטיבה אמיתית", ומסמן מטרות: הקלה בעומסים, מאבק בתאונות, קישוריות לפריפריה וקידום תחבורה ציבורית גם בתקצוב וגם בשירות.

אבל לא רק רכבות כבדות על הפרק גם רכבים ללא נהג. בן זקן מגלה שמשרד התחבורה כבר בשיח מתקדם עם טסלה, כדי לאפשר לישראלים להפעיל את הרכב האוטונומי שלהם כשאטל פרטי. "מי שיש לו טסלה יוכל להגדיר בתוכנה שהרכב יצא לעבוד כשאתה לא נוהג בו", הוא אומר. ומה עם Uber? גם בדרך פה. בן-זקן אומר שהם חידשו את הקשרים מול החברה והם מנסים למצוא את הנוסחה שתאפשר את ההפעלה בישראל בלי לפגוע בנהגי המוניות.


לצפיה בועידה - 



ועידת התשתיות של ביזפורטל שיחה עם משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה

איך הגעת לכאן היום? המשתתפים בפאנלים האחרים נסעו אפילו יותר משלוש שעות כדי להגיע בזמן לועידה

האמת שהגעתי מפגישה כאן בסמוך, הייתי כבר במרכז.

לא נתקעת בפקקים?