'דה בריף' במהלך חברתי: מכירה פומבית לרווקים שהכנסותיה נתרמו לאלו"ט

מכירת הרווקים, במסגרת הבריף השבועי, מיזם חברתי אותו השיק משרד הפרסום הצעיר דה-בריף: אז כמה עלה ליפייפיה אלמונית דייט עם נמרוד ניר?
כתבי אייס | (23)

במסגרת הבריף השבועי, מיזם חברתי אותו השיק משרד הפרסום הצעיר דה-בריף:, נערכה השבוע מכירת רווקים בת"א שכל הכנסותיה קודש לאלו"ט.

במהלך הארוע גויסו עשרות אלפי שקלים עבור העמותה, כשבין השאר נמכר מנכ"ל המשרד, נמרוד ניר, שאמו ג'ודי מוזס התייצבה עם חברות שהשתלטו על הבאר מתחילת הערב. נמרוד שבר את שיא ההתרמה כשדייט איתו נמכר ב-2,500 דולר ליפייפיה אלמונית בת 24.

עוד נמכרו: טל הריס, מנכ"ל קול אחד, אלעד בן דוד סמנכ"ל הקריאייטיב של דה בריף וכתב ותיק בבלייזר, רופא, עו"ד, ארכיטקט, גולש וכולם רווקים תל אביביים נחשקים בני 30 ומטה.

נמרוד ניר: "חשוב שלצד ימי ההתרמות והפעילות השוטפת, עמותות חברתיות יקדמו פעילויות שחודרות למיינסטרים ממקום חיובי שמדגיש את התרומה על פני המסכנות. לרגל יום האישה שצוין בשבוע שעבר, החלטנו להחפיץ את הגבר הפעם ולתת לנשים לגיטימציה להיות בצד שמתחיל. הצלחנו למלא את המקום עד אפס מקום, לגייס עשרות אלפים למען אלו"ט, הפועלת לקידום נוער אוטיסטי. רתמנו את המיינסטרים של המיינסטרים למהלך, כי שמרנו על מפלס פאן גבוה מאוד. אני קורא לגברים שלא יכלו להכנס או לנשים שלא הצליחו להגיע, לתרום לעמותה באתר שלה alut.org.il".

תגובות לכתבה(23):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 14.
    מתן 20/03/2011 12:54
    הגב לתגובה זו
    המכירה הפומבית קוראת זאת השנה ה-4 למי שלא ידע רק השנה היה לה יותר יח"צ ונאספו הרבה יותר תרומות אנשים מה קורה לכם? מטרה טובה זה העיניין המרכזי
  • 13.
    מעיין 20/03/2011 12:51
    הגב לתגובה זו
    נאסף כסף למען ילדים, אף אחד לא עבר על החוק ועשו זאת בהתנדבות. כנראה שאנשים לא מבינים את זה וחבל. או שפשוט ניסו להיכנס לבראנז'ה ולא צלחו את זה.
  • 12.
    רביב 20/03/2011 11:45
    הגב לתגובה זו
    מצחיק איך נמרוד עשה יח"צ על פרויקט שאלו"ט סירבו לשתף איתו פעולה, כי מכירת אנשים עומדת בניגוד לתפיסת העולם שלהם...
  • מוריאל 20/03/2011 12:53
    הגב לתגובה זו
    אם הם סרבו אז למה בכירים מהעמותה היו שם ואף גבו את הכסף?!. זאת אינה השנה הראשונה שהמכירה קוראת רק השנה היה לה הרבה יותר יח"צ. כדי שתבדוק את זה שוב
  • 11.
    גיא.ב 19/03/2011 20:06
    הגב לתגובה זו
    בחור כלומניק ,זו פעולת יחצ עצובה למשרד הקטן שאמא קנתה לו. מי תשלם עליך 2500 ילד מפונק ולא יוצלח? אלמונית בת 24? בתחת שלי. טוב לפחות התפוח לא נפל רחות מהעץ וגם אמא שלך היא לא העיפרון הכי מחודד בקלמר.. ולכל הבטלנים שיעשו לי דיסלייק- אני מרויח יותר מכם אבל לפחות אתם חברים טובים של נמרוד אז אתם שומרים עליו מתגובות כמו זו. קיצר,תאכלו תחת.
  • תלמה 20/03/2011 12:48
    הגב לתגובה זו
    אתה איש קטן מלא קנאה לאנשים שמצליחים ממך, נכון למשפחה יש כסף אז אתה תאכל את הלב כן אני חברה של נמרוד וחושבת שגם בעוד 10 שנים לא תעשה את מה שהוא ואמא שלו עושים למען הקהילה. מישהו פעם אמר לי שקנאה לא עושה טוב לעור הפנים אז חבל
  • המון לייקים עשית לעצמך, הא גיא ב.? (ל"ת)
    אחת 20/03/2011 12:42
    הגב לתגובה זו
  • אני 20/03/2011 12:35
    הגב לתגובה זו
    אתה זוכר שזו התרמה לאלו"ט, כן?
  • מירה 20/03/2011 12:23
    הגב לתגובה זו
    אם אין לך מה להגיד אז תשתוק. בסך הכל עשה גימיק כמו כולם (במקרה הרע) - מאיפה הרוע הזה אם לא מקנאה?
  • גיא.ב 20/03/2011 16:25
    א. יש לי יותר כסף. ב.הבחור והמשרד נופלים תוך שנה מהיום. ג.חברה שלו, אם תרצי גבר אמיתי. חפשי אותי באדלר. ביייי
  • 10.
    אפי 18/03/2011 14:21
    הגב לתגובה זו
    פוליסי מפרגנים מכל הלב
  • 9.
    אחת שעבדה איתו 18/03/2011 14:13
    הגב לתגובה זו
    תמשיכו להשליך מהעולמות הרעים שלכם. 70 פילים ודה בריף גייסו 20 אלף שקל לילדים אוטיסטים והביאו לכניסה מטורפת בתרומות האתר - איך אפילו את זה אתם הופכים לביקורת וסליז? מוות לקנאים.
  • 8.
    מישו 18/03/2011 05:14
    הגב לתגובה זו
    אבל הבן אדם הזה דוחה אותי. כל כך מלא בעצמו. כולו סליז אחד גדול.
  • עומר 20/03/2011 12:50
    הגב לתגובה זו
    אתה אדם מלא קנאה, שלא מבין שיש אנשים שעושים דברים למען הקהילה וגם גורפים מזה פרסום . אתה כנראה שוכח דבר אחד אספו של כסף והרבה למען ילדי אלו"ט - זה מה שחשוב
  • 7.
    Me 17/03/2011 21:33
    הגב לתגובה זו
    גם אני רוצה לעבוד בדה בריף!
  • 6.
    רעיון דוחה. כסף קונה חברים (ל"ת)
    17/03/2011 20:34
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    Sexy and innovative!!! (ל"ת)
    Shalva 17/03/2011 19:43
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    מתנדבת באלו"ט 17/03/2011 18:17
    הגב לתגובה זו
    תודה על עזרתכם באיסוף תרומות עבור אלו"ט חסרים אנשים שכמותכם.
  • 3.
    לימור 17/03/2011 18:14
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד על היוזמה פשוט כיף
  • 2.
    נמרוד, אין קיצורי דרך (ל"ת)
    17/03/2011 18:05
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    איזה שוביניזם מגעיל 17/03/2011 17:48
    הגב לתגובה זו
    סליחה ..מעריב
  • זה בדיוק ההפך משוביניזם, לא? (ל"ת)
    אישה 17/03/2011 18:21
    הגב לתגובה זו
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

מנתוני האוצר עולה כי כ‑76% מהגמלאים של מערכת הביטחון חוזרים לשוק העבודה, מתוכם כ‑26% חוזרים לשירות הציבורי. ותחת הנתונים האלו - האם  מוצדק להעניק קצבה מלאה, כבר מגיל 45, כאשר העובד בפועל מרוויח מצוין, ואפילו כפול?

ההצעה של האוצר מתייחסת לפורשים שעובדים בשירות המדינה. הכוונה לקצץ את קצבת הפנסיה כאשר סכום הכנסת העבודה והקצבה יחד גבוה מהמשכורת האחרונה שקיבל הגמלאי לפני פרישתו משירות הקבע בכוחות הביטחון. אבל, יש כאן איפה ואיפה. מה אם אותם פורשים שמשתכרים בשוק הפרטי? איך ניתן להעביר הצעה שנראית על פניו אפילו "לא חוקית". 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.