קמפיין הסברתי ראשון נגד התאבדויות יושק בקרוב בארץ בפיילוט ב-4 שפות
כ-400 בני אדם מתים בישראל מהתאבדות מדי שנה, כ-5000 בני אדם נפצעים ומתאשפזים על רקע פגיעה פיסית ועוד אלפים מדווחים על ניסיונות התאבדות. מסע הסברה ראשון מסוגו יוצא לדרך במסגרת התכנית הלאומית למניעת אבדנות, בהובלת משרד הבריאות וג'וינט ישראל והוא יפעל לראשונה כפיילוט. במסגרת המסע ייערך קמפיין תקשורתי בארבע שפות (עברית, רוסית, ערבית ואמהרית) באמצעות שלטי חוצות, ברושורים תשדירי קולנוע, מודעות בעיתונות והסברה ישירה, שיקרא לאנשים החוששים כי מישהו בסביבתם הקרובה עלול להתאבד, לפנות לגורם מטפל בסביבתם, למוקד ער"ן בטלפון 1201 או לאתר האינטרנט של עמותת סהר. התוכנית החלה להפעיל מערך איתור אקטיבי באמצעות שאלונים בבתי הספר, בקופות החולים ומוסדות נוספים וכן הקימה מערך עזרה ראשונה נפשית בטלפון ובאינטרנט בסיוע עמותת ער"ן ועמותת סה"ר. על הקמפיין אחראי משרד הפרסום ליכטנזון ואילו ההסברה הישירה ויחסי הציבור יתנהלו באמצעות מערכות הדוברות של ג'וינט ישראל ושל משרד הבריאות.
- 1.ע' 15/03/2011 17:51הגב לתגובה זואין להם על מה להוציא את הכסף? משרד הבריאות הוא אחד המשרדים העניים, במקום להשקיע את הכסף על הקמפיין שישקיעו אותו ברופאים ואחיות. אחוזי המתאבדים בארץ הם מהנמוכים בעולם