יום האישה: ציפי לבני היא האישה המתוקשרת ביותר ב-2010. מי אחריה?
מחקר שנערך לקראת כנס הנשים השנתי של מגזין סטטוס, מראה כי ציפי לבני היא האישה שזכתה לחשיפה הגבוהה ביותר בתקשורת הישראלית במהלך 2010, במקום השני הזמרת ריטה ואחריה חברת הכנסת שלי יחימוביץ.
המחקר שנערך על ידי חברת יפעת מחקרי שוק מחקר, בדק מי הן הנשים המתוקשרות ביותר במהלך 2010 בסקטור הציבורי, העסקי ובתרבות. בנוסף בדק המחקר מי הן 10 הנשים הכי מתוקשרות מכל הסקטורים גם יחד.
מהמחקר עולה שהאישה המתוקשרת ביותר בישראל היא ציפי לבני שזכתה ל- 14,406 הופעות בתקשורת במהלך 2010, במקום השני נמצאת ריטה עם 11,490 הופעות ובמקום השלישי שלי יחמוביץ' עם 11,069 הופעות תקשורתיות.
מבין נשות העסקים מובילות את הטבלה גליה מאור במקום הראשון ושרי אריסון במקום השני. במקום השלישי זהבית כהן ובמקום הרביעי עפרה שטראוס. אשת הנדל"ן ענבל אור מפציעה במקום השישי ומיד אחרי פנינה רוזנבלום. בתחום הבידור והספורט תופסת נינט טייב את המקום השני בפער גדול אחרי ריטה עם 8,795 הופעות בלבד.
המחקר בודק גם את התפלגות אנשי התקשורת בארץ ומגלה כי בשנת 2000 9% בלבד מהעיתונאים בארץ היו נשים ואילו כיום 43% מכלל העיתונאים הן נשים, מדובר בגידול מדהים, אם כי עדיין נוכחות הגברים גדולה יותר. לעומת זאת בעולם האינטרנט ותוכן גולשים מתגלה נוכחות בולטת למין הנשי, עם 64% בלוגריות נשים.
הסקר במלואו יוצג היום (יום ד') במסגרת הכנס שמתקיים בתיאטרון חולון ומוקדש לניהול נשי ונשים מנהלות. בין המשתתפות: רחל בן צבי- זיו דנה וייס, ענבל אור, אפרת דובדבני, רונית שטרן, אורלי וילנאי, מיכל אביחי-גאון, מעינה שנהר, מירה אלטמן, נורית צור, סטלה קורין-ליבר ועוד.
נושא החקיקה הסקטוריאלית זכה בכנס לתגובות חלוקות: "אני מתנגדת לחקיקה לטובת סקטורים. מביש אותי לחשוב שהיו ממני אותי לדירקטוריון כי אני אישה", אמרה איריס בראל, מנכ"לית סטימצקי בעוד אפרת דובדבני, מנכ"לית בית הנשיא דווקא הביעה תמיכה ברעיון: "דרושה חקיקה ואפליה מתקנת כדי לתת לנשים את ההזדמנויות לנהל".
נושא אחר שדווקא זכה להסכמה כמעט גורפת היה בתחום הניהול. המשתתפות הסכימו ברובן כי יותר קל לנהל גברים מאשר נשים. " מירה אלטמן מנכ"לית בנייני האומה אמרה כי בניהול נשים יש יותר רגשות וזה מצריך יותר פסיכולוגיה בעבודה איתן. איריס בראל מנכ"לית סטימצקי חיזקה את דבריה של אלטמן ואמרה כי יותר קל לנהל דברים מהסיבה שפחות צריך להשקיע בהן: "נותנים להם תוכנית עבודה והו מבצעים. נשים צריכות יותר הסברים".
כשנשאלו המנהלות האם הן משלמות את אותו שכר לנשים ולגברים אמרה מנכ"לית מוטו תקשורת רחל בן צבי זיו שנשים אצלה מרווחיות שכר זהה אם לא יותר מאשר הגברים וכי היא נוקטת במדיניות שמעדיפה נשים, בעלות משפחה, מתוך ההבנה כי לעובדות יש איכויות ואחריות שעולות על הגברים".
מירה אלטמן מנכ"לית בנייני האומה אמרה כי לנשים קשה יותר לנהל משא ומתן על שכר, ומיכה רונן מנכ"ל הוניגמן שהשתתף בדיון אמר כי נשים מבקשות פחות כסף מגברים במשא ומתן וזו אחת הסיבות שהן מרוויחות פחות.
- 1.לבני! אישה אמיתית, מגיעה לה.. (ל"ת)ציפיטפוט 09/03/2011 15:40הגב לתגובה זו

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי
במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור
מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות
הממושך בעזה.
מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94% , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור, בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.
זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.
אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים.
- אלביט מערכות חושפת את Frontier: מערכת AI חדשה להגנת גבולות
- דירוג 100 הביטחוניות 2025: אלביט ורפאל עלו, תע״א באותו המקום
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת
עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה.

מנכ"ל ראיינאייר שוקל הפסקת פעילות כוללת בישראל
מייקל אולירי, מנכ"ל החברה אמר כי נגמרה לו הסבלנות להנחיות הבטחון המשתנות בישראל וטוען שהחברה לא תחדש את טיסותיה לפני סוף אוקטובר, וספק אם גם אחריו
למרות שלאחרונה נראה היה כי פעילות הטיסות חוזרת לשיגרה כלשהי, מנכ"ל ראיינאייר, מייקל אולירי, מעיב על האופטימיות וטוען כי כי החברה "לא בטוחה אם תחדש את פעילותה בישראל. לדבריו, אין ודאות שתשוב לפעול בישראל, גם לאחר שתסתיים הלחימה בעזה. מייקל אולירי, התראיין לרשת RTE באירלנד והוסיף האשמה ישירה כלפי הרשויות המקומיות: "משחקים איתנו".
ריינאייר הודיעה כבר מוקדם יותר הקיץ כי לא תחדש את טיסותיה לישראל לפני ה-25 באוקטובר. אולם דבריו של אולירי מציבים סימן שאלה מהותי לא רק לגבי הטווח הקצר, אלא גם לגבי חורף 2025-2026. הביקורת שהשמיע אינה חדשה. ריינאייר העלתה בעבר טענות נגד אגרות, תיאומים תפעוליים, ותנאים שהציבו הרשויות בישראל, אך אמירות כאלה, כאשר הן נאמרות בפורומים פומביים, מעידות לרוב על ניתוק במגעים בין הצדדים.
עבור הנוסעים הישראלים הדבר עלול לפגוע בהיצע הטיסות ולהפחית את הסיכוי להורדת מחירים. מצד שני, אלו הן חדשות טובות עבור אלעל, שבכל פעם שיש אירוע בטחוני כלשהו, המנייה שלה מזנקת. מבחינת חברות הלואו קוסט הנוספות, ככל הנראה וויזאייר היא זו שתמלא את החלל.
במהלך 2022, הפעילה ריינאייר למעלה מ-30 טיסות שבועיות מישראל, במחירים נמוכים. ב-2023 אף הצהירה על כוונה להרחיב את פעילותה בישראל, אולם התחזיות האלה התרסקו עם ההסלמה הביטחונית וקריסת תנועת התיירים הנכנסת.
- מנכ"ל ריאנאייר מאיים להעביר מטוסים בעקבות המצב הבטחוני
- חברת התעופה האירית שנמצאת בעמדה תחרותית חזקה יותר מכולן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל אולירי לא התייחס רק לישראל, אלא גם להשפעות העמוקות של הלחימה בין רוסיה לאוקראינה על תעופה אזרחית באירופה. לדבריו, התקיפה האווירית הרוסית על פולין, שכללה חדירה של רחפנים לשטח המדינה, יצרה שיבושים נרחבים ביום רביעי האחרון, ובאותו יום רק 60% מטיסות ריינאייר יצאו בזמן (לעומת 90% ביום רגיל). נמלי תעופה בוורשה, מודלין, ז'שוב ולובלין נסגרו זמנית, ואולירי הזהיר כי "מדובר באירוע שצפוי להימשך לאורך שנים". לדבריו, "אם האיחוד האירופי והבית הלבן לא ינקטו קו תקיף, עם סנקציות עונשיות נגד רוסיה, ההפרעות האלה לא ייפסקו".