בדרך ל-100 אלף לייקים? ynet מבקש מעובדיו להגדיל מספר 'האוהדים' לאתר
עוד פחות משבועיים אנו נכנסים לחודש מארס, ובאתר ynet רחוקים יחסית מיעד 100 אלף החברים בדף הפייסבוק - נתון שהנהלת האתר הגדירה לאחרונה.
היום (יום ה') קיבלו עובדי האתר דוא"ל מסגן ראש מערכת החדשות אמנון מרנדה, האחראי גם על פעילות הפייסבוק של ynet, ותחת הכותרת "הקרב על אילת יוצא לדרך", נכתב להם כי מהיום ועד ל-1 במארס, תתקיים תחרות לגיוס חברים חדשים לדף של האתר ברשת החברתית. הפרס למנצחים: חופשה זוגית באילת.
נכון לשעות אחר הצהריים של יום חמישי, ל-ynet יש 80,782 חברים. לפני חודש קיבלו עובדי האתר, כפי שפורסם בבלוג ולווט אנדרגראונד של אתר אייס, מייל מההנהלה בו נכתב כי חודש מארס הוא נקודת הזמן המומלצת להשגת 100 אלף לייקים.
התחרות שנפתחה היום ב-ynet כוללת גם את עובדי winwin ואתר 'ביג דיל' אותו רכש ynet לפני חודשים אחדים. עובדי 'ידיעות אחרונות', מאידך, אינם משתתפים בתחרות. מרנדה כתב במייל שהגיע לידי אייס, כי "מטרת התחרות היא להגדיל את מספר החברים שלכם שהם גם 'אוהדים' (כלומר: עשו לייק, כך במקור) בעמוד הפייסבוק של ynet".
מרנדה מציע כיצד להגדיל את מספר החברים שהם גם חברים של ynet: "בצד ימין בעמוד יש כפתור בשם Suggest to friends, כך אפשר להזמין את החברים שלכם לעמוד. אתם יכולים לפרסם לינק לעמוד כמה וכמה פעמים על הוול (קיר, א"כ) שלכם. אתם יכולים לעשות פעילות בעמוד: לעשות לייקים ולהגיב לפוסטים שאנחנו מפרסמים. התגובות והלייקים מופיעים מעת לעת על הוול של המגיב, כך שחבריכם ייראו זאת וייחשפו לעמוד של ynet. אתם יכולים לעשות Share לסטטוסים וכתבות שאנחנו מעלים. גם במקרה זה - חבריכם ייחשפו לעמוד של ynet על הוול שלכם, מה שיגדיל את הסיכוי שיצטרפו אלינו. ה. אתם יכולים לפנות אליהם עם הלינק במייל, בצאט ובעוד דרכים שתמצאו ולבקש מהם שיצטרפו לעמוד".
הזוכה יהיה זה שיחזיק באחוז הגבוה ביותר של חברים מסך כל חבריו שהם חברים של ynet. התחרות תאפשר זכייה גם לעובדי האתר שמספר חבריהם נמוך מ-700, ויזכו ל'הקלה' מסוימת בתנאי התחרות. במסלול התחרות הרגיל, הפרס יהיה 3 לילות במלון באילת וזוג כרטיסי טיסה. במסלול 'המקל', הפרס יהיה 2 לילות באילת.
גם באתר מבית ידיעות אחרונות מודעים לכוח השיווקי והכלכלי של הרשת, ושמים דגש על הרשתות החברתיות. ובחלק מתכני האתר כבר לא ניתן להגיב במערכת הטוקבקים, אלא דרך הפייסבוק בכלל.
אבל ynet אינו היחיד ששם דגש על כך. גוף המדיה הישראלי עם מספר החברים הגדול ביותר, הוא אתר MAKO, עם כמעט 204 אלף חברים, בין היתר בגלל הקידום המסיבי שהאתר זוכה לו בשידורי 'קשת' ושידורי 'האח הגדול' ותכנים הקשורים לריאליטי הזה באתר. גוף החדשות החזק בפייסבוק, הוא 'חדשות 2' עם יותר מ-120 אלף, 'חדשות 10' מגרד את רף 83 אלף החברים, וערוץ 10 עם 49 אלף. ל'ידיעות אחרונות', עם הסלוגן 'העיתון של המדינה', רק 13,500 חברים בדף למרות הקידום מעל דפי העיתון, ואילו ל'הארץ' 12,900 חברים.
- 12.אילן חתוכה 20/02/2011 12:40הגב לתגובה זוYNET מתגלה כבלוף, כמו שאר חבריו בעיתונות המקוות. רק רדידות, צהבהבות ורמה נמוכה... לאן נעלמה העיתונות???
- 11.איזו יצירתיות, יכול להיות עורך באח הגדול (ל"ת)שוקי ברזילי 20/02/2011 12:38הגב לתגובה זו
- 10.חיים 19/02/2011 13:58הגב לתגובה זווערוך גרוע? למי זה עוזר?
- 9.לטיים אאוט תל אביב יש עשרים אלף חברים (ל"ת)תל אביבי 18/02/2011 18:46הגב לתגובה זו
- 8.אמיר 18/02/2011 15:38הגב לתגובה זוהם אפילו לא מעודכנים שsuggest friends זז למקום חדש בפייסבוק ושהוא כבר לא שולח בקשות אישיות אלא רק מציג אותן בצד האתר...
- 7.אלי 18/02/2011 08:33הגב לתגובה זולא מאמין שהביאו 70 אלף
- 6.מארק. צ 18/02/2011 01:38הגב לתגובה זוhttp://cafe.themarker.com/post/2033685/
- 5.בסוף כולם עובדים אצלי (ל"ת)מארק. צ 17/02/2011 23:36הגב לתגובה זו
- 4.וואינט דוהרים קדימה והכניסו את כולנו לאטרף (ל"ת)מתחרה, נווה אילן 17/02/2011 21:28הגב לתגובה זו
- מקו חגגו 200 אלף, אבל הם בלחץ (ל"ת)ראם 17/02/2011 22:04הגב לתגובה זו
- 3.אייל 17/02/2011 21:21הגב לתגובה זוזה נשמע נתון גבוה מאד ולדעתי לא אפשרי
- כן, 70 אלף (ל"ת)יאיר 17/02/2011 21:36הגב לתגובה זו
- 2.הסקרים שלהם הביאו עשרות אלפי לייקים (ל"ת)חיים 17/02/2011 21:02הגב לתגובה זו
- ל 17/02/2011 21:10הגב לתגובה זואפילו אני השתתפתי בסקרים
- 1.וינט גדלו ב-70 אלף איש בחודש. זה מדהים (ל"ת)מתחרה שמודה 17/02/2011 20:55הגב לתגובה זו