פרסום ראשון

'היפה והחנון' מצליחה גם בסלולר: יותר מ-36 אלף הורדות של האפליקציה באייפון

איתי צמיר, מנהל האינטראקטיב והניו-מדיה בערוץ 10, עזב אתמול. בשיחה עם אייס הוא מסביר על הפעילות שהצליחה להביא באזז גדול למותג של הערוץ
אלכסנדר כץ | (12)

אחת ההצלחות הגדולות של ערוץ 10 מאז הוקם היא העונה הנוכחית של 'היפה והחנון', בלי להתעלם כמובן מ'הישרדות' ובעיקר מהעונה הראשונה שלה. תכניות שגורפות ממוצע עונתי של יותר מ-20%, אינן דבר של מה בכך בערוץ שסובל מאז הקמתו מחובות כספיים גדולים לא מעט כישלונות בגזרת הפריים-טיים שלו.

חלק מההצלחה ניתן לייחס גם לפעילות האינטראקטיבית של אנשי בית הוורד, ערוץ שיווק שהגיע למאות אלפי גולשים באמצעות הרשתות החברתיות ואתרי האינטרנט השונים.

אחד מאותם אנשים שאמון היה על המהלך, הוא איתי צמיר, עד אתמול (יום ב') מנהל מחלקת האינטראקטיב והניו-מדיה בערוץ 10. צמיר (32) חותם 3.5 שנים בערוץ והחליט להפוך לעצמאי בתחום הייעוץ לשיווק הדיגיטלי, לצד היותו מרצה בתחומי השיווק האיניטראקטיבי במוסדות אקדמיים שונים, אבל הוא ימשיך גם להעניק שירותים לערוץ 10 בפרויקטים עתידיים.

"אני הולך להיות יועץ עצמאי לשיווק דיגיטלי, זה תחום ההתמחות שלי. יש לי לקוח בשוק ההון, לקוח אחר שהוא סטרט-אפ", מספר צמיר לאייס, "אני עוזר באמצעות בניה של תכנית שיווקית ששמה דגש על כל מה שקשור לעולם על האפליקציות, מדיה חברתית, קידום במנועי חיפוש, עולם של תוכן וידאו אינטרנטי בדגש על פייסבוק".

לא מוותרים על הפייסבוק

צמיר היה אחראי על השיווק הדיגיטלי של הערוץ ומותגיו ועל נוכחות הערוץ בניו-מדיה. בשנים האחרונות התמקד בשילוב הערוץ בזירות המדיה החברתית השונות. הוא גם ייסד את מועדון משפיעני הרשת בו חברים 120 בלוגרים ומשפיעני רשת.

הערוץ יזם 3 סדרות אינטרנטיות, בהן 'קובי היפה והחנון' עם כ-350 אלף צפיות עד כה. תוכן זה הוא גם אחת הסיבות לבאזז סביב 'היפה והחנון'. גורם בכיר באחד מזכייניות הטלוויזיה המסחרית הודה בפני אייס כי "התחושה היא ש'היפה והחנון' עם 21% רייטינג בממוצע יוצרת העונה יותר באזז מאשר 'האח הגדול' עם 33-34%, וזו ההצלחה הגדולה של ערוץ 10".

איך תורמים אותם עשרות אלפי צפיות בסדרה בת במותג הטלוויוני?

"הפרקים מעלים עולם תוכן סביב הפרק המדובר, כמו למשל פרק בו מתמודדי 'היפה והחנון' היו צריכים לעבור הסרת שיער. בפרק של 'קובי היפה והחנון', קובי - שמבחינתי הוא טאלנט רשת פתח בדיון שלם על הנושא הזה, והרי אין מקום יותר מתאים לנהל את הדיון מאשר בפייסבוק. מה שהפרקים האלה יוצרים, זה פשוט דיבור סביב המותג. אנשים שולחים לינקים של הפרק, עושים 'שרינג' לקטעים, מדברים על המותג שלנו".

ערוץ 10 לא עצר רק בדף פייסבוק או סדרת אינטרנט, ולקראת השקת 'היפה והחנון' רכש בלוק פרסום בפייסבוק, שגורמים בתעשייה מעריכים שעלה סביב ה-40 אלף דולר לשבוע. צמיר לא מתייחס לסכום, אולם מספר כי "לא היה אח וריע לקמפיין ההשקה מבחינת האינטרנט. הבנו שאנחנו חייבים שהלב של ההשקה יהיה הפייסבוק ופשוט השתלטנו עליו עם הבלוק השבועי. לקחנו את הכלי הפרסומי הכי חזק לדעתי כיום, וככה הגענו לחשיפה של מאות אלפי גולשי פייסבוק, אם לא יותר, שפשוט ראו פרסום ל'היפה והחנון'".

צמיר מספר גם על אפליקציה ייעודית שהערוץ יצר בפייסבוק, באמצעות 'לעומת התודעה', בה כל גולש יכול לראות עצמו כ'יפה' או כ'חנון'. "רק לדבר הזה למשל נכנסו עשרות אלפי גולשים, ומה שמעניין זה שאלפים מהם הגיעו באמצעים ויראליים, מ'שרינג' של אנשים אחרים".

ערוץ 10 גם שיתף פעולה עם אתר הקופונים 'בא-לי-גם', בדיוק שגל אתרי הקופונים החל לשטוף את ישראל. "זיהינו שזה מתחיל להיות טרנד, וב-3 ימי ההשקה בעצם צבענו את כל האתר בצבעים של 'היפה והחנון' והעלינו דילים שקשורים למותג", הוא מסביר, "ככה הרווחנו את 120 אלף המנויים של 'בא לי גם' והם קיבלו דילים יומיים בדברים שקשורים לתכנית שלנו".

כבר לפני כ-3 שנים הקימו בערוץ את מועדון משפיעני הרשת בו חברים 120 בלוגרים ומשפיעני רשת. לפני כחודשיים נלקחה הקבוצה לבית מלון בחיפה ל-24 שעות, במסגרם הבלוגרים ומשפיעני הרשת זכו למשימות בסגנון 'היפה והחנון'. התוצאה: שיטת 'מפה לאוזן' גרסת שנות ה-2000, עבדה גם פה, והמידע על התכנית הגיע לרבבות גולשים.

לא מוותרים על אייפון

אפליקציית 'היפה והחנון' זכתה עד תחילת השבוע ליותר מ-36 אלף הורדות באייפון בלבד, נתון נאה שאינו נמדד בנתוני הצפייה הרשמיים של הוועדה למדרוג.

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 12.
    בהצלחה תותח ! (ל"ת)
    אבי 01/02/2011 12:37
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    קובי היפה והחנון 01/02/2011 12:21
    הגב לתגובה זו
    הוא בטוח יצליח בשוק החופשי. אין צורך באיחולי הצלחה
  • 10.
    תותח!! (ל"ת)
    עמית 01/02/2011 10:50
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    מוכשר ומקצוען- בהצלחה (ל"ת)
    שירן 01/02/2011 10:48
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    בזבוז משאבים של זמן, עבודה, וכסף! (ל"ת)
    ההסבר למה? יהווה יעוץ ששוה כסף 01/02/2011 10:40
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    מפרגנת 01/02/2011 10:38
    הגב לתגובה זו
    ממש מקצוען אמיתי. לא הרבה זוכים להמציא את הגלגל. יצירתי ומבריק. בטוחה שבערוץ 10 מבינים את התרומה שלו לערוץ שהיה מקרטע והצליח להישאר בתמונה בין היתר בזכות עובד מוכשר כזה.
  • 6.
    גם בלוח השידורים כתוב שיש את היפה והחנון! (ל"ת)
    "החנון והיפה" 01/02/2011 10:36
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    מעריץ 01/02/2011 09:54
    הגב לתגובה זו
    לא יאמן איך איתי הצליח להשאיר את ערוץ 10 בתמונה!
  • 4.
    נמרוד 01/02/2011 09:43
    הגב לתגובה זו
    י
  • 3.
    בהצלחה איתי! כל הכבוד על הפעילות המדהימה בערוץ 10 (ל"ת)
    עומר 01/02/2011 09:39
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    ווב-סלב 01/02/2011 09:31
    הגב לתגובה זו
    של המשפיעני רשת ובמיוחד של הבלוגרים. סחתיין
  • 1.
    אסף 01/02/2011 09:15
    הגב לתגובה זו
    אדם מוכשר, איש טוב ואדם מקסים ! המון בהצלחה וללא ספק תהיה והרבה.
שי אהרונוביץ, רשות המסים (עמית אלפונטה)שי אהרונוביץ, רשות המסים (עמית אלפונטה)

המענק לעובדים ייכנס כבר מחר: רשות המסים מקדימה את הפעימה השנייה

כ-201 אלף זכאים יקבלו כ-410 מיליון שקל ישירות לחשבון הבנק, חודש מוקדם מהמתוכנן, כדי להקל על משפחות לפני החגים. ניתן עדיין להגיש בקשות למענק עבור 2023 באתר רשות המסים

צלי אהרון |


רשות המסים מודיעה על הקדמת הפעימה השנייה של מענק עבודה לשנת 2024. אשר תוקדם ותשולם כבר מחר, 18 בספטמבר, במקום באמצע אוקטובר כנהוג מדי שנה. במסגרת ההקדמה יועברו לחשבונות הבנק של הזכאים כ-410 מיליון שקל, שיחולקו לכ־201 אלף עובדים ועובדות. מדובר על סכום ממוצע של כ-2,000 שקל לזכאי. המהלך נועד להקל על משפחות וזכאים נוספים לקראת תקופת החגים, שבה נרשמות הוצאות חריגות.

מענק עבודה, המוכר גם כ"מס הכנסה שלילי" - נועד לחזק עובדים בעלי שכר נמוך ולעודד יציאה לתעסוקה. המענק משולם בארבע פעימות שנתיות, והקדמת התשלום הנוכחי מאפשרת לזכאים לקבל את הכסף מוקדם מהמתוכנן ולהיערך טוב יותר מבחינה כלכלית. מי שטרם הגיש בקשה עבור שנת 2024 עדיין יכול לעשות זאת באופן מקוון באתר רשות המסים, והכספים יועברו לו בהתאם לאישורי הזכאות בפעימות הבאות. 

בנוסף, ניתן עד סוף השנה להגיש גם בקשות רטרואקטיביות עבור שנת 2023 - הזדמנות עבור מי שפספס את ההגשה במועד. בין הזכאים ניתן למנות שכירים ועצמאים בני 21 ומעלה שהם הורים, וכן בני 55 ומעלה גם ללא ילדים, בהתאם לרמות ההכנסה שנקבעו במדריך המענק. החל מהשנה מתווספת גם הטבה ייחודית להורים לפעוטות. כמו כן, נשים שכירות בנות 60 ומעלה (ילידות 1960 ואילך) יכולות לבקש מקדמה על חשבון מענק 2025, בכפוף לעמידה בקריטריונים.

רשות המסים מזכירה לזכאים לוודא כי פרטי חשבון הבנק שלהם מעודכנים כדי למנוע עיכובים בהעברה.

יגדיל את הצריכה הפרטית

הקדמת התשלום משתלבת בתוך מגמה רחבה יותר של צעדי מדיניות כלכלית שנועדו לתמוך במשקי הבית, במיוחד על רקע יוקר המחיה. כמו כן, הזרמת כ-410 מיליון שקל למחזור הכספי דווקא בסמוך לחגים צפויה להגדיל את הצריכה הפרטית בתקופה שממילא מתאפיינת בהוצאות גבוהות, ובכך לתרום גם לפעילות הכלכלית במשק.

המענק מופנה בעיקר לאוכלוסיות שעובדות אך מתקשות לסגור את החודש, הורים צעירים, משפחות חד-הוריות וותיקים בגיל העבודה המאוחר. הקדמת התשלום מאפשרת להם להיכנס לתקופת החגים עם פחות דאגות כלכליות, ולנסות לעזור לרווחה בסיסית לילדים ולמשפחה. כמובן שלא מדובר על סכום גדול בהינתן שהסכום הוא לאורך זמן רב - אבל עדיין, מדובר על סכום שבהחלט יכול לעזור.

אייל גפני; קרדיט: אוהד רומנואייל גפני; קרדיט: אוהד רומנו

וואן זירו נלחץ מבנק אש ומשיק מסלול חדש - הגדולים עדיין אדישים

הבנק הדיגיטלי וואן זירו מציע פטור מעמלות ושירותים ייעודיים לעצמאים, על רקע השקת הבנק החדש אש של ניר צוק - האם הבנקים הקטנים יאכלו אחד את השני כשהגדולים יחייכו מהצד?

מנדי הניג |

בנק ONE ZERO הכריז היום על השקת מסלול בנקאי חדש לעצמאים, שכולל שירותים ייעודיים כמו הפקת חשבוניות דיגיטליות, ניהול מע"מ, פטור מעמלות עו"ש ומט"ח, וממשק דיגיטלי לניהול פעילות עסקית וכל זה ללא עלות חודשית. לפי הבנק, מדובר בחבילת שירותים שעשויה לחסוך לעצמאי למעלה מ־3,000 שקל בשנה.

המסלול מבוסס על שיתוף פעולה עם חברת FINBOT, שמספקת את הפלטפורמה לניהול הפעילות העסקית דרך האפליקציה FINBOT SMART. כך לדוגמה, בכל תקבול שמתקבל לחשבון, המערכת תזהה אוטומטית את הצורך בתשלום מע"מ, תציע להפריש 18% מהסכום לפיקדון יומי ייעודי, ותאפשר גם לצבור ריבית על כספי המע"מ בנוסף להתראות שוטפות על המצב התזרימי של כל החשבונות במקום אחד.

קניבליזציה בין הבנקים הקטנים?

זה מגיע בעיתוי טעון במיוחד: ימים ספורים לאחר ההשקה הרשמית של בנק אש. המסלול החדש של וואן זירו הוא כנראה יותר אילוץ מיוזמה. וואן זירו, נאבק יותר משלוש שנים כדי לבסס את עצמו כבנק משמעותי מול הענקיים ואז מגיע בנק אש שאולי הוא עדיין לא איום אמיתי אבל הוא בהחלט מצליח לייצר רעש, ועושה זאת עם אג’נדה לוחמנית, ואפילו עקיצות ישירות מהיזם הראשי - בנק אש עומד להיכשל - הנה הסיבות.

במעמד השקת הבנק החדש, הביקורת הייתה ישירה וחסרת עכבות מצד אחד מהמייסדים, יזם ההייטק ניר צוק: "לא יודע למה מישהו חשב שזה יעבוד", הוא אמר כשהוא התייחס למודל המנוי החודשי של וואן זירו. לדבריו, “וואן זירו החליטו שהם כמו נטפליקס או חדר כושר. אנחנו בבנק אש באים עם מודל אחר לגמרי אנחנו מחלקים חצי מהרווחים עם הלקוחות. לא גובים עמלות עו"ש, לא דמי מנוי, וכל שקל שמופקד אצלנו הבנק מרוויח חצי ממנו והלקוח חצי. זה הוגן, וזה שקוף".

הוא לא סיים רק במודל העסקי ותקף גם את התשתית הטכנולוגית של וואן זירו: "הם בחרו במערכת ליבה הודית בת 40 שנה, יקרה ולא מותאמת. אצלנו המערכת נבנתה מקצה לקצה על ידי הייטק ישראלי, רזה וזול". בנוסף לזה צוק ציין שוואן זירו "שרף כבר כ־890 מיליון שקל מתוך המימון שגייס", בעוד שבבנק אש, לדבריו, "רוב הכסף עוד נמצא בקופה".