'היפה והחנון' מצליחה גם בסלולר: יותר מ-36 אלף הורדות של האפליקציה באייפון
אחת ההצלחות הגדולות של ערוץ 10 מאז הוקם היא העונה הנוכחית של 'היפה והחנון', בלי להתעלם כמובן מ'הישרדות' ובעיקר מהעונה הראשונה שלה. תכניות שגורפות ממוצע עונתי של יותר מ-20%, אינן דבר של מה בכך בערוץ שסובל מאז הקמתו מחובות כספיים גדולים לא מעט כישלונות בגזרת הפריים-טיים שלו.
חלק מההצלחה ניתן לייחס גם לפעילות האינטראקטיבית של אנשי בית הוורד, ערוץ שיווק שהגיע למאות אלפי גולשים באמצעות הרשתות החברתיות ואתרי האינטרנט השונים.
אחד מאותם אנשים שאמון היה על המהלך, הוא איתי צמיר, עד אתמול (יום ב') מנהל מחלקת האינטראקטיב והניו-מדיה בערוץ 10. צמיר (32) חותם 3.5 שנים בערוץ והחליט להפוך לעצמאי בתחום הייעוץ לשיווק הדיגיטלי, לצד היותו מרצה בתחומי השיווק האיניטראקטיבי במוסדות אקדמיים שונים, אבל הוא ימשיך גם להעניק שירותים לערוץ 10 בפרויקטים עתידיים.
"אני הולך להיות יועץ עצמאי לשיווק דיגיטלי, זה תחום ההתמחות שלי. יש לי לקוח בשוק ההון, לקוח אחר שהוא סטרט-אפ", מספר צמיר לאייס, "אני עוזר באמצעות בניה של תכנית שיווקית ששמה דגש על כל מה שקשור לעולם על האפליקציות, מדיה חברתית, קידום במנועי חיפוש, עולם של תוכן וידאו אינטרנטי בדגש על פייסבוק".
לא מוותרים על הפייסבוק
צמיר היה אחראי על השיווק הדיגיטלי של הערוץ ומותגיו ועל נוכחות הערוץ בניו-מדיה. בשנים האחרונות התמקד בשילוב הערוץ בזירות המדיה החברתית השונות. הוא גם ייסד את מועדון משפיעני הרשת בו חברים 120 בלוגרים ומשפיעני רשת.
הערוץ יזם 3 סדרות אינטרנטיות, בהן 'קובי היפה והחנון' עם כ-350 אלף צפיות עד כה. תוכן זה הוא גם אחת הסיבות לבאזז סביב 'היפה והחנון'. גורם בכיר באחד מזכייניות הטלוויזיה המסחרית הודה בפני אייס כי "התחושה היא ש'היפה והחנון' עם 21% רייטינג בממוצע יוצרת העונה יותר באזז מאשר 'האח הגדול' עם 33-34%, וזו ההצלחה הגדולה של ערוץ 10". איך תורמים אותם עשרות אלפי צפיות בסדרה בת במותג הטלוויוני? "הפרקים מעלים עולם תוכן סביב הפרק המדובר, כמו למשל פרק בו מתמודדי 'היפה והחנון' היו צריכים לעבור הסרת שיער. בפרק של 'קובי היפה והחנון', קובי - שמבחינתי הוא טאלנט רשת פתח בדיון שלם על הנושא הזה, והרי אין מקום יותר מתאים לנהל את הדיון מאשר בפייסבוק. מה שהפרקים האלה יוצרים, זה פשוט דיבור סביב המותג. אנשים שולחים לינקים של הפרק, עושים 'שרינג' לקטעים, מדברים על המותג שלנו".
ערוץ 10 לא עצר רק בדף פייסבוק או סדרת אינטרנט, ולקראת השקת 'היפה והחנון' רכש בלוק פרסום בפייסבוק, שגורמים בתעשייה מעריכים שעלה סביב ה-40 אלף דולר לשבוע. צמיר לא מתייחס לסכום, אולם מספר כי "לא היה אח וריע לקמפיין ההשקה מבחינת האינטרנט. הבנו שאנחנו חייבים שהלב של ההשקה יהיה הפייסבוק ופשוט השתלטנו עליו עם הבלוק השבועי. לקחנו את הכלי הפרסומי הכי חזק לדעתי כיום, וככה הגענו לחשיפה של מאות אלפי גולשי פייסבוק, אם לא יותר, שפשוט ראו פרסום ל'היפה והחנון'".
צמיר מספר גם על אפליקציה ייעודית שהערוץ יצר בפייסבוק, באמצעות 'לעומת התודעה', בה כל גולש יכול לראות עצמו כ'יפה' או כ'חנון'. "רק לדבר הזה למשל נכנסו עשרות אלפי גולשים, ומה שמעניין זה שאלפים מהם הגיעו באמצעים ויראליים, מ'שרינג' של אנשים אחרים".
ערוץ 10 גם שיתף פעולה עם אתר הקופונים 'בא-לי-גם', בדיוק שגל אתרי הקופונים החל לשטוף את ישראל. "זיהינו שזה מתחיל להיות טרנד, וב-3 ימי ההשקה בעצם צבענו את כל האתר בצבעים של 'היפה והחנון' והעלינו דילים שקשורים למותג", הוא מסביר, "ככה הרווחנו את 120 אלף המנויים של 'בא לי גם' והם קיבלו דילים יומיים בדברים שקשורים לתכנית שלנו".
כבר לפני כ-3 שנים הקימו בערוץ את מועדון משפיעני הרשת בו חברים 120 בלוגרים ומשפיעני רשת. לפני כחודשיים נלקחה הקבוצה לבית מלון בחיפה ל-24 שעות, במסגרם הבלוגרים ומשפיעני הרשת זכו למשימות בסגנון 'היפה והחנון'. התוצאה: שיטת 'מפה לאוזן' גרסת שנות ה-2000, עבדה גם פה, והמידע על התכנית הגיע לרבבות גולשים.
לא מוותרים על אייפון
אפליקציית 'היפה והחנון' זכתה עד תחילת השבוע ליותר מ-36 אלף הורדות באייפון בלבד, נתון נאה שאינו נמדד בנתוני הצפייה הרשמיים של הוועדה למדרוג.
"אנחנו חייבים להיות קיימים באייפון ובסמרטפונים", מצהיר צמיר, "זה ההווה ובטח העתיד, כפי שקוראים לו - 3 המסכים: הגדול, הבינוני והקטן. הטלוויזיה בבית תשמש אותך לכל הצרכים, צפייה ואינטרנט בעיקר של אירועי ספורט גדולים או ריאליטי בלייב; הבינוני של הלפ-טופ או הטבלט בעבודה או בבית הקפה; והקטן - הטלפון החכם. לא יהיה שום הבדל פרט לגודל המסכים וחווית המשתמש בהם. אתה פשוט תהיה חשוף לתכנים בכל רגע נתון".
- 12.בהצלחה תותח ! (ל"ת)אבי 01/02/2011 12:37הגב לתגובה זו
- 11.קובי היפה והחנון 01/02/2011 12:21הגב לתגובה זוהוא בטוח יצליח בשוק החופשי. אין צורך באיחולי הצלחה
- 10.תותח!! (ל"ת)עמית 01/02/2011 10:50הגב לתגובה זו
- 9.מוכשר ומקצוען- בהצלחה (ל"ת)שירן 01/02/2011 10:48הגב לתגובה זו
- 8.בזבוז משאבים של זמן, עבודה, וכסף! (ל"ת)ההסבר למה? יהווה יעוץ ששוה כסף 01/02/2011 10:40הגב לתגובה זו
- 7.מפרגנת 01/02/2011 10:38הגב לתגובה זוממש מקצוען אמיתי. לא הרבה זוכים להמציא את הגלגל. יצירתי ומבריק. בטוחה שבערוץ 10 מבינים את התרומה שלו לערוץ שהיה מקרטע והצליח להישאר בתמונה בין היתר בזכות עובד מוכשר כזה.
- 6.גם בלוח השידורים כתוב שיש את היפה והחנון! (ל"ת)"החנון והיפה" 01/02/2011 10:36הגב לתגובה זו
- 5.מעריץ 01/02/2011 09:54הגב לתגובה זולא יאמן איך איתי הצליח להשאיר את ערוץ 10 בתמונה!
- 4.נמרוד 01/02/2011 09:43הגב לתגובה זוי
- 3.בהצלחה איתי! כל הכבוד על הפעילות המדהימה בערוץ 10 (ל"ת)עומר 01/02/2011 09:39הגב לתגובה זו
- 2.ווב-סלב 01/02/2011 09:31הגב לתגובה זושל המשפיעני רשת ובמיוחד של הבלוגרים. סחתיין
- 1.אסף 01/02/2011 09:15הגב לתגובה זואדם מוכשר, איש טוב ואדם מקסים ! המון בהצלחה וללא ספק תהיה והרבה.